Energic
- bolekkrutor
- Příspěvky: 198
- Registrován: pát 16.02.2007 0:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Energic
V kořenu udělat díru mezi šachtou spojky a předním čepem.Čep zatlačit durch do křídla a pak vytřepat dírou.Vrtat?Čep je z ložiskové jehly...
-
Luboslav
- Příspěvky: 300
- Registrován: ned 27.05.2007 0:00
- Bydliště: Trnava, SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Energic
Ak sa da resp material to umozni, tak navrtaj z vrchu sikmo co najkolmejsie dierku do toho capu, priemer cca 1-2mm.
Pomocou tej dierky ten cap potom vytiahnes.
Ak by sa ti ten cap zatlacal pri vrtani do kridla musis si ho poistit, tak ze zo spodu kridla navrtas cez kridlo ten cap a nechas v nom ten vrtacik, staci priemer 1mm, bude istiaci kolik. Potom cap navrtas z predu sikmo a vytiahnes.
Na zaver zalepis dierku v kridle, cap ak neznicis nechas alebo vyrobis novy, hlinik, dural, alebo uhlikova gulatina.
Pomocou tej dierky ten cap potom vytiahnes.
Ak by sa ti ten cap zatlacal pri vrtani do kridla musis si ho poistit, tak ze zo spodu kridla navrtas cez kridlo ten cap a nechas v nom ten vrtacik, staci priemer 1mm, bude istiaci kolik. Potom cap navrtas z predu sikmo a vytiahnes.
Na zaver zalepis dierku v kridle, cap ak neznicis nechas alebo vyrobis novy, hlinik, dural, alebo uhlikova gulatina.
Ľuboslav Nagy
Re: Energic
Rozebral jsem scsi disk se silnym magnetem a je mi to k prdu. Ten material pouzity na cepy na ten silny magnet vubec nereaguje
((( Takze se bude muset do kridla rezat
(( Auuuu
Re: Energic
No a co to zatlačit ještě dál co to půjde a před to vsadit novej čep? A pořádně zalepit....
Re: Energic
vzal bych asi transformátorovou pájku, ohřál čep, aby šel zaklepnout uplně dovnitř křídla, pak ho sesypal do kraje náběžky a dovnitř nalil trochu epoxydu, aby se v tom křídle přilepil, no a pak bych vlepil nový čep.
kdyby nešel zastrčit dovnitř, tak bych dohnal tenkostěnou trubičku o vnitřním pruměru toho čepu, z jedné strany nabrousil na té trubičce zuby a odvrtal okolo toho čepu, pak bych tam zalepil bud ten puvodní čep--pokud by šel vytáhnout s tou trubičkou--možná by se nemusel ani odvrtat uplně, nevím kolik je ta stěna, ale třeba by po částečném odvrtání šlo ten čep přilepit k té trubičce pomocí kapky sekundáku na kraj té trubičky a vytáhnout i s čepem ven-pokud ne, tak odvrtat celé a čep tam nalepit s redukcí kousku té trubičky.
chce si to ale předvrtat vodící destičku, aby ta trubka, než se chytne--probrousí do kousku křídla necestovala po tom žebru a nechytla se křivě---stačí na to žebro nalepit třeba papírovou začištovací pásku a na ní kus předvrtané překližky vteřinákem.
pokud by šel ten čep zarazit trochu dovnitř, tak do té volné díry vlepit pomocný čep, co povede ze začátku tu trubku při tom vrtání.Určitě to ale chce přesný vnitřní pruměr, jinak se s dírou dostaneš mimo osu čepu.
kdyby nešel zastrčit dovnitř, tak bych dohnal tenkostěnou trubičku o vnitřním pruměru toho čepu, z jedné strany nabrousil na té trubičce zuby a odvrtal okolo toho čepu, pak bych tam zalepil bud ten puvodní čep--pokud by šel vytáhnout s tou trubičkou--možná by se nemusel ani odvrtat uplně, nevím kolik je ta stěna, ale třeba by po částečném odvrtání šlo ten čep přilepit k té trubičce pomocí kapky sekundáku na kraj té trubičky a vytáhnout i s čepem ven-pokud ne, tak odvrtat celé a čep tam nalepit s redukcí kousku té trubičky.
chce si to ale předvrtat vodící destičku, aby ta trubka, než se chytne--probrousí do kousku křídla necestovala po tom žebru a nechytla se křivě---stačí na to žebro nalepit třeba papírovou začištovací pásku a na ní kus předvrtané překližky vteřinákem.
pokud by šel ten čep zarazit trochu dovnitř, tak do té volné díry vlepit pomocný čep, co povede ze začátku tu trubku při tom vrtání.Určitě to ale chce přesný vnitřní pruměr, jinak se s dírou dostaneš mimo osu čepu.
- bolekkrutor
- Příspěvky: 198
- Registrován: pát 16.02.2007 0:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Energic
Jedno grandioznější řešení,než druhé:).Tak už to vypadá,že bez vrtání se to neobejde...Prosím,nešlo by to přeci jen po mém?Přední čep na rozdíl od zadního protlačit skrz jde.Je to kvuli technologii,resp.Kvuli "odvzdušění křídla při zavírání forem"(rozdíl teplot dílna,pec).Přední jaderník kuli tomu musí být dutý,tedy díra je průchozí,nelze zalít hustou jako zadní čep/jaderník.Díra v kořenu pro vytřepání čepu není žádná tragédie.Kořen nic nenese a ani neunese 50+110g sklo...
A ano,ložiskové jehly většinou nejsou ze železa,kupodivu.
A ano,ložiskové jehly většinou nejsou ze železa,kupodivu.
Re: Energic
creagel píše:Fakt netusim, kdy a jak se to stalo - mam na obou kridlech zatlaceny predni cep do kridla. Vsimnul jsem si toho az dneska, kdyz jsem to nakladal do auta. Premyslim nad timu, jak to vytahnout. Zatim me nenapadlo nic lepsiho, nez zkusit silny magnet napr. z harddisku. Nemate nejaky lepsi napad?
Trochu se mi lepi s Energicem smula na paty - zacalo to seknutym zavetrovanim, pak z niceho nic odeslo servo klapky a ted tohle ... grrrrrr
To jsi to tam snad zanejtoval kladivem ne?
Je dost velká šance, že když tam nalepíš natupo kulatinu stejného průměru, tak to dostaneš tahem ven.
Problém je v tom, že "normálním" lepidlem to nepřilepíš tak, aby to drželo a šlo to vytáhnout, protože povrchové napětí molekul toho nerezu z čeho je kolík neumožňí dobrou přilnavost ani epoxidu, ani vteřiňáku.
Řešil jsem něco podobného, když vidlák nalepil epoxidem nerez na kámen. Z nerezového plechu jsem to oloupal nehtem, z kamene jsem to dostával půl dne rozbruskou. Potom jsem konzultoval lepení s expertama na tyhle montáže.
Vhodné lepidlo je např. Weicon RK- 1300. Existuje něco podobného i v řadě Loctite. Je to drahé jako prase, ale zkus to sehnat po kamarádech. Pokud by jsi měl cestu do Příbrami, tak je ten pokus řešitelný u mě.
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
Re: Energic
Dekuji vsem za namety. Problem u me je jeden - cas
Za pul roku jsem nebyl schopen vymenit servo v klapce a ted jeste tahle komplikace (nehlede na to, ze do toho vseho sem zacal stavet barak). Kazdy kdo nekdy stavel vi, co to udela s casem na konicky
(((
Jestli me Dalibor neposle do haje, tak se za nim stavim osobne a proberu to s nim. Krome tohodle chci trochu poladit klapky a uz fakt netusim kde na to vzit cas.
to JMalik: diky za nabidku - bydlim v Sedlcanech, takze do Pb to mam kousek a obcas tam i jezdim
Jestli me Dalibor neposle do haje, tak se za nim stavim osobne a proberu to s nim. Krome tohodle chci trochu poladit klapky a uz fakt netusim kde na to vzit cas.
to JMalik: diky za nabidku - bydlim v Sedlcanech, takze do Pb to mam kousek a obcas tam i jezdim
- bolekkrutor
- Příspěvky: 198
- Registrován: pát 16.02.2007 0:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Energic
Poslední pokus a pak už to opravdu vzdávám.Do třetice,čep je z ložiskové jehly.Aby se to Vám modelářům dobře sestavovalo,dáváme tam my výrobci jehly s půlkulatými čely.Vrtání lepení...mnou marně navrhovaná oprava zabere max 2min. a je od ostatních zde navržených 100% funkční.
Bohužel,jak to tak vypadá,musel bych si změnit nick na "graup15",aby mě bral někdo vážně...
Bohužel,jak to tak vypadá,musel bych si změnit nick na "graup15",aby mě bral někdo vážně...
Re: Energic
bolekkrutor píše:Poslední pokus a pak už to opravdu vzdávám....
Pokud ten čep jde opravdu zarazit dovnitř, tak bych to udělal tak jak píšeš, asi bych to ale nejdřív ještě zkusil za pomoci vývěvy--ale né s velkou tlakovou nádobou--bud jen odsávačkou na cín, nebo ledničkovým kompresorem s co nejkratší hadičkou a redukcí, aby pokud ten čep povyjede, ucpal v té trubičce podtlak--aby se to křídlo nezdeformovalo podtlakem--s tou vrtanou dírou jak píšeš je to ale opravdu na jistotu a ještě to umožní zalepení čepu zevnitř.U nějakého era jsem s tím čepem měl také problém s uvolněním--vyndal jsem ho ven-místo čepu jsem tam dal gumovou trubičku, na stojáka tam vtlačil injekční stříkačkou epoxyd se zahuštěním, aby stekl ke kořenu křídla po té trubičce, když to zaschlo, tak jsem vyndal hadičku a teprve do toho pouzdra z epoxydu vlepil znovu ten čep.
Re: Energic
Nechci "bejt chytrej" ale popisovanou patálii jsem již řešil také a vyřešil, tak jak píše Bolekkrutor-elegantně rychle a čistě. Díra navíc mi napoví, abych příště dával lepší pozor a křídla mi nevypadla z obalu na kolík
.
- bolekkrutor
- Příspěvky: 198
- Registrován: pát 16.02.2007 0:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Energic
PiNa píše:5.7kW ENERGIC a dobrý pilot = velká paráda.
Jen škoda,že až si zatlačí omylem čep,má po lítání.Páč to je hoši neřešitelný problém.Né jak u zbytku strojů na zeměkouli,kde udělaš šuch šuch,maximálně 2-3 minuty...
Re: Energic
Mě by spíš zajímalo, jestli tam dotyčný po natočení videa nastaví normální parametry aby mu to trochu letělo, nebo jestli mu bude stačit že to tak řve
Takhle mi to přijde, že pilot nemá tušení co to je fyzika, ale třeba je to jen jako propagační video, něco jako Ken Block, hovno mu to jede, ale lidi to žerou
Marketing je důležitou složkou dnešního světa 
Re: Energic
Me docela prekvapuje ta letovka 2298g s 10S baterkou. A taky ten prulet ve 2:20 byl tesne - jeste kousek a asi by to byla jasna ukazka, co z takoveho era zustane, kdyz se potka se zemi na top speedu
Dle reakce bylo videt, ze to i pilota prekvapilo a hodne prudce pritahnul 