HC3-SX a Bavarian Demon - nové vlákno
Re: HC3-SX a Bavarian Demon - nové vlákno
A to proc ? Naopak je preci logicke,kdyz mas proti smeru otaceni hlavniho rotoru vice, nez po smeru. Dosahnes pak v maximech stejne rychlosti otaceni okolo osy. Pokud budes mit stejne, tak ti to po smeru bude tocit vice, nez proti ne ?
Re: HC3-SX a Bavarian Demon - nové vlákno
Ano,je pravda v návodu to tak má,že limity mají být stejné na obě strany.
Co jsem s ním konzultoval nastavení které jsem měl u 700 tak mě na to sám upozornil jak je možné že mám tyto limity na obě strany stejné.
I mě přijde nelogické se okrádat o dráhu vrtulky.
Každopádně jsem ho na to upozornil ale teď už to myslím si nemá cenu řešit,videa budou nová.Prostě vrtulku nastavuji těsně před doraz na obě strany jako jsem to dělal všude jinde.
Co jsem s ním konzultoval nastavení které jsem měl u 700 tak mě na to sám upozornil jak je možné že mám tyto limity na obě strany stejné.
I mě přijde nelogické se okrádat o dráhu vrtulky.
Každopádně jsem ho na to upozornil ale teď už to myslím si nemá cenu řešit,videa budou nová.Prostě vrtulku nastavuji těsně před doraz na obě strany jako jsem to dělal všude jinde.
Re: HC3-SX a Bavarian Demon - nové vlákno
Mne vrtulka na Trex500 efl pro vychadza 78-80.
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: HC3-SX a Bavarian Demon - nové vlákno
Je to malinko nedorozumeni.
Nezalezi ani tak na HC jako na mechanicke konstrukci vrtulky. Jsou heliny, kde se jiz s predkompenzaci pocita od vyroby. Pak pri neutralu jsou jiz listy v nabehu proti krouticimu momentu rotoru. V tomto pripade vyjde draha v HC na obe strany stejna. Jine heli to maji vsechno v nule. Potom, kdyz se udela mechanicky predkompenzace, vyjdou drahy samozrejmne rozdilne.
Da se to nastavit cele i bez te predkompenzace, tzn. v neutralu listy v nule, MUZE pak ale byt problem s nestejnou intenzitou zastaveni na obe strany. Zalezi na ucinnosti vrtulky a jejim zatizeni od hl. rotoru ( otacky, nabeh listu )
Takze se postupem casu zjistilo, za je lepsi nastavit predkompenzaci rovnou a HC pak funguje lepe hned od zacatku.
Treba u T450 s otocenymi gripy mam drahy stejne (75) na obe strany. Na TDR to vychazi take stejne (70). U T550 to vyslo doleva 55 a doprava 65. U druheho T550 s tuningovou vrtulkou to vyslo 80 na obe strany. U Loga 600 to vyslo 80 a 100. U Protose to vyslo 100 a 65. U Goblina je to 100 a 75. U Kasamy to vyslo 80 na obe strany.
Takze se neda jednoznacne rict jak MUSI byt drahy v HC nataveny. Obecne plati, nastavit v neutralu maly strih vrtuky a pak nastavit delky drah tak, aby nikde nic nenarazelo, ale vyuzila se draha cela. I kdyz treba zrovna u Kasamy ani to neplatilo. Protoze rozsah pohybu jezdce tam byl tak velky, ze v maximu uz byly listy pres devadesat stupnu proti sobe. Coz je samozrejmne uz hodne spatne.
Nezalezi ani tak na HC jako na mechanicke konstrukci vrtulky. Jsou heliny, kde se jiz s predkompenzaci pocita od vyroby. Pak pri neutralu jsou jiz listy v nabehu proti krouticimu momentu rotoru. V tomto pripade vyjde draha v HC na obe strany stejna. Jine heli to maji vsechno v nule. Potom, kdyz se udela mechanicky predkompenzace, vyjdou drahy samozrejmne rozdilne.
Da se to nastavit cele i bez te predkompenzace, tzn. v neutralu listy v nule, MUZE pak ale byt problem s nestejnou intenzitou zastaveni na obe strany. Zalezi na ucinnosti vrtulky a jejim zatizeni od hl. rotoru ( otacky, nabeh listu )
Takze se postupem casu zjistilo, za je lepsi nastavit predkompenzaci rovnou a HC pak funguje lepe hned od zacatku.
Treba u T450 s otocenymi gripy mam drahy stejne (75) na obe strany. Na TDR to vychazi take stejne (70). U T550 to vyslo doleva 55 a doprava 65. U druheho T550 s tuningovou vrtulkou to vyslo 80 na obe strany. U Loga 600 to vyslo 80 a 100. U Protose to vyslo 100 a 65. U Goblina je to 100 a 75. U Kasamy to vyslo 80 na obe strany.
Takze se neda jednoznacne rict jak MUSI byt drahy v HC nataveny. Obecne plati, nastavit v neutralu maly strih vrtuky a pak nastavit delky drah tak, aby nikde nic nenarazelo, ale vyuzila se draha cela. I kdyz treba zrovna u Kasamy ani to neplatilo. Protoze rozsah pohybu jezdce tam byl tak velky, ze v maximu uz byly listy pres devadesat stupnu proti sobe. Coz je samozrejmne uz hodne spatne.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
- OPR
- Příspěvky: 5682
- Registrován: stř 21.07.2010 0:00
- Bydliště: Kamenice - Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: HC3-SX a Bavarian Demon - nové vlákno
U snajpra jde také nastavit na obě dvě strany po stejných hodnotách limitu.
Re: HC3-SX a Bavarian Demon - nové vlákno
Takže všeobecně nejde o bezpádlo, ale konstrukci vrtulníků jak je udělaná a tomu se podřídit. Pak jsem někde četl, že ten střih vrtulky by měl být 3° je to tak?
T-Rex 600E Pro Spirit, T-Rex 600N AR7200BX, UH-60 (T-Rex 500)
DX9
Carbon Cub SS, Traxxas Summit
DX9
Carbon Cub SS, Traxxas Summit
Re: HC3-SX a Bavarian Demon - nové vlákno
Jednoduché pravidlo platné u všech gyr.
1) páke serva vrtlky kolmá na táhlo
2) vrtulka svírá cca 3° aby kompenzovala kroutící moment (dosáhnete prodloužením, nebo zkrácením táhla vrtulky)
Nic víc, nic míň. No a potom nastavit dorazy vrtulky tak, aby to nebylo ani moc, ani málo. Jsou některé vrtulníky, u kterých nastavíte opravdu mechanický limit vlevo a vpravo a dostanete úhel na obě strany přes 45°! To není správně a vrtulka v takovém záběru už nefunguje. Chce to s citem pánové/dámy.
Dále nedoporučuji nikdy dávat skutečný mechanický limit smykátka. Vždy kousek před dorazem.
1) páke serva vrtlky kolmá na táhlo
2) vrtulka svírá cca 3° aby kompenzovala kroutící moment (dosáhnete prodloužením, nebo zkrácením táhla vrtulky)
Nic víc, nic míň. No a potom nastavit dorazy vrtulky tak, aby to nebylo ani moc, ani málo. Jsou některé vrtulníky, u kterých nastavíte opravdu mechanický limit vlevo a vpravo a dostanete úhel na obě strany přes 45°! To není správně a vrtulka v takovém záběru už nefunguje. Chce to s citem pánové/dámy.
Dále nedoporučuji nikdy dávat skutečný mechanický limit smykátka. Vždy kousek před dorazem.
bavarianDemon 3X a 3SX
SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik
SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik
Re: HC3-SX a Bavarian Demon - nové vlákno
U některejch vrtulníků je přímo v manuálu popsaná minimální vzdálenost smykátka od kámene vrtulky.
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: HC3-SX a Bavarian Demon - nové vlákno
saint21 píše:Takže všeobecně nejde o bezpádlo, ale konstrukci vrtulníků jak je udělaná a tomu se podřídit. Pak jsem někde četl, že ten střih vrtulky by měl být 3° je to tak?
Ano presne tak. Ten strih nedelam presne 3 stupne. Proste kousek. Od oka. Neni tak kriticke.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Re: HC3-SX a Bavarian Demon - nové vlákno
krtek2k píše:U některejch vrtulníků je přímo v manuálu popsaná minimální vzdálenost smykátka od kámene vrtulky.
Spíš by v manuálu měla být hodnota smykátka od kamene pro neutrál (3°) a potom maximum na jednu i na druhou stranu. Potom by měl hodně ulehčený život, protože nastaví přesně neutrál (střih) a zároveň nebude mít ani moc ani málo úhlu na vrtulce.
bavarianDemon 3X a 3SX
SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik
SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik
- Screwball671
- Příspěvky: 1313
- Registrován: pon 22.11.2010 0:00
- Bydliště: Praha Barrandov
Re: HC3-SX a Bavarian Demon - nové vlákno
Po upadate na novej soft a firmware V200 mi po spárování dojede sama od sebe vrtulka na doraz směrem smykátko k trubce. upravoval jsem jen limity dorazů na vrtulce, jinak nastavení z předešlé verze zůstalo stejné, nevíte čím to může být?
Trex 700E, Trex 600 nitro, Protos 500, Trex 500, Trex 450 Sport, Yak 55M, RS352, Piper Cub, Variant
Re: HC3-SX a Bavarian Demon - nové vlákno
Screwball671 píše:Po upadate na novej soft a firmware V200 mi po spárování dojede sama od sebe vrtulka na doraz směrem smykátko k trubce. upravoval jsem jen limity dorazů na vrtulce, jinak nastavení z předešlé verze zůstalo stejné, nevíte čím to může být?
Máš nastaveno správně typ serva 760us nebo digitál?
Odpoj servo, zkontroluj to a dej pro jistotu zapsat správnou volbu. Vybrané je to co je šedé a ne to co je červené! Tohle opravdu v Captronu posrali a už to předělávají.
bavarianDemon 3X a 3SX
SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik
SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik
- Screwball671
- Příspěvky: 1313
- Registrován: pon 22.11.2010 0:00
- Bydliště: Praha Barrandov
Re: HC3-SX a Bavarian Demon - nové vlákno
Už je OK hlavní Démone
, v kanálu subtrimu vrtulky jsem měl původně 20 a já jí dával do nuly, když jsem vrátil zase 20 tak už drží tam kde vrtulku pustím, to je zase věc 
Trex 700E, Trex 600 nitro, Protos 500, Trex 500, Trex 450 Sport, Yak 55M, RS352, Piper Cub, Variant
Re: HC3-SX a Bavarian Demon - nové vlákno
Na prvním příspěvku jsem doplnil výchozí nastavení pro HeliCommand a BavarianDEMON.
Doplnil jsem tady ke stažení firmware a PC software všech verzí.
Doporučuji použít moje výchozí nastavení pro různé velikosti vrtulníků. Potom bude vrtulník fungovat hned první let
Doplnil jsem tady ke stažení firmware a PC software všech verzí.
Doporučuji použít moje výchozí nastavení pro různé velikosti vrtulníků. Potom bude vrtulník fungovat hned první let
bavarianDemon 3X a 3SX
SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik
SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik
- petrct
- Příspěvky: 2787
- Registrován: sob 27.10.2007 0:00
- Bydliště: Český Těšín
- Kontaktovat uživatele:
Re: HC3-SX a Bavarian Demon - nové vlákno
boZZda píše:Na prvním příspěvku jsem doplnil výchozí nastavení pro HeliCommand a BavarianDEMON.
Doplnil jsem tady ke stažení firmware a PC software všech verzí.
Doporučuji použít moje výchozí nastavení pro různé velikosti vrtulníků. Potom bude vrtulník fungovat hned první let
kde áš odkaz na tvoje doporučené nastavení.
trochu jsem z tím bojoval než mi došlo že to červené není vybráno
Chase360 SniperII LA 700 Agile 7,2 Rytmus Max
http://petrct.rajce.idnes.cz/
http://www.helitesin.cz/
http://petrct.rajce.idnes.cz/
http://www.helitesin.cz/