Tak taky přidám pár rad:
1) Na první let nechodit lítat ve větru (slabý vánek je ale někdy výhodou)
2) Nelétat ve větru v zimě, model to třeba ustojí, ale vy ne ... v zimě je prostě zima, ve větru obvzlášť

3) Nelétat v tak silném větru, který pohon letadla nedokáže rychlostně překonat -> letadlo musí být schopné letět proti větru dopředu a ne jen couvat nebo stát na místě.

4) Nelétat v silnějším větru s letadlem, které se na to nehodí (model ovládaný jen směrovkou; lehké konstrukce; termický kluzák...). Další řádky jsou jen pro model, který vítr ustojí.

5) Po dostatečném seznámení se s modelem, chodit lítat do větru a trénovat reakce v dostatečné výšce. Bezvětrné počasí se během chvilky může změnit v pěkný fučák jen příchodem většího mraku, tak ať víte co s modelem dělat.
6) Lítat ve větru běžnou akrobacii, jako by vůbec nebyl a reagovat na projevy větru, které jsou. Lítat v dostatečné výšce
7) Pokud už máte dobré reakce a věříte si, tak létat ve větru v nízké výšce jako by nebyl ... včetně letů na zádech apd. K tomuto kroku však nepřistupujte, pokud sebou nemáte (nebo někdo z vašich kolegů) smetáček a lopatku


bod 7 jste přežili a už je to nuda, pak si vemte nějaké nestabilní letadlo, případně mu uvolněte část pantu nejlépe jen na jedné straně křidélka či elevonu a běžte provádět to co předtím.

No a pokud jste zvládli aspoň bod 6), pak váš rozhovor s kolegou bezvětrářem může vypadat třeba takto:
(vítr 3-4ms)
Vy: nejdem lítat?
On: já nevím, nějak fouká...
Vy: Kde?
(vítr 10ms)
Vy: nejdem lítat?
On: ses zbláznil? Dyť tam fučí, koukni na ty stromy...
Vy: Ále, to je jen takový vánek.
(vítr s nárazy 15ms)
On: Tak co ty blázne, nejdeš lítat?
Vy: Ale jo, tak dalo by se, trochu fouká, ale nic kritickýho

EDIT:
- A zásadně vypnout před letem všechny gyra nebo jiné systémy, které by chtěly zasahovat do řízení a nezapínat je (jen třeba na odzkoušení v dostatečné výšce). Nejlíp si všechno páčkovat sám... když se to letadlo má rozbít, takať si ho rozbiju sám a ne nějaký "chytrý" systém

- Letadlo do větru nijak neupravuju, vše se upraví páčkama za letu.