Fox 1800
Fox 1800
Dobrý večer. Rád bych rozšířil svůj hangár a zakoupil si Foxe 1800. Mám Omegu 1200 Gamu2100 a Čmeldu od Šadu. Chtěl bych něco svižnějšího (z EPP). Nevím zda Fox splní mé požadavky. Mohl by mi někdo poradit (doporučit) zda by šel osadit nějakým poznatelně rychlejším motorem? Děkuji za Vaše odpovědi
Re: Fox 1800
Ahoj ! Osobně tento model nemám, ale na Letišti ho vidím létat často.
Myslím že s motorem co v něm je budeš spokojený.
Létá celkem svižně a dokonce jsem viděl i průlety na zádech ve třech
metrech nad zemí, ale to bylo spíš rukama pilota než strojem.

Myslím že s motorem co v něm je budeš spokojený.
Létá celkem svižně a dokonce jsem viděl i průlety na zádech ve třech
metrech nad zemí, ale to bylo spíš rukama pilota než strojem.
Re: Fox 1800
Dle videa létá vcelku pěkne. Zde let na zádech cca 50cm nad zemí, ale to už je rozhodně rukama:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UcOXMs1iz2c[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UcOXMs1iz2c[/youtube]
Flop II, C182, EasyStar, BladeDancer, Tracy-E, Extra EPP, Guppy (ve stavbě), Copter
Re: Fox 1800
No na tom videu létá pěkně,ale myslím,že tak jak to přijde v krabici bez dobrého vychytání a nastavení jednotlivého modelu to není nic moc. To pro to,že bývalo už z výroby jedno křídlo jinak těžké než druhé(musí se většinou dovažovat,padalo to na levou stranu) no a někdy bylo i špatně aerodynamicky pokroucené a muselo se srovnat.Také těžiště u modelu je potřeba vyzkoušet,uvádí se v pramenech několik hodnot. Nevím, nevím jestli se za dva roky od té doby co jsem ho měl výroba zpřesnila,bylo o tom dlouhé vlákno na RC Groups a tady ostatně také viewtopic.php?f=15&t=31383 Já jsem se s ním docela vyhrál než to létalo. Jinak je to opravdu docela svižný model, létá i s původním motorem a vrtulí 9/5 rychle i když ze začátku dost nevyzpytatelně - viz uvedené vlákno i vlastní zkušenost.Takže vzhledem ke složitosti v nastavení bych do něj od tohoto výrobce znovu nešel.Začátečníkům nedoporučuji....
Re: Fox 1800
Nekupuj.
Prečítaj si recenziu od rimr a pochopíš.
Mal som ho a potvrdzujem, naviac letové vlastnosti sú zlé, ani napr. o dosť ostrejší a omnoho rýchlejší model, ktorý mám teraz sa takto hnusne nespráva.
Prečítaj si tu na fóre o ňom, je tu o ňom popísané viac ako dosť.
Netreba zakladať novú tému, na foxa sa tu pýta niekto každé dva týdžne.
Ale ak Ti nevadí pristávanie na rýchlosti, padanie po krídle, nevýkonné prevody na krídelkách pri vyšších rýchlostiach, ,,mäkká´´ VOP, neúčinná SOP, problémy so ,,seřízením´´ tak si ho kúp.
Ale sú mnohé dobré a rýchle EPP vetrone, stačí si len prelistovať vlákna v patričných sekciách.
Prečítaj si recenziu od rimr a pochopíš.
Mal som ho a potvrdzujem, naviac letové vlastnosti sú zlé, ani napr. o dosť ostrejší a omnoho rýchlejší model, ktorý mám teraz sa takto hnusne nespráva.
Prečítaj si tu na fóre o ňom, je tu o ňom popísané viac ako dosť.
Netreba zakladať novú tému, na foxa sa tu pýta niekto každé dva týdžne.
Ale ak Ti nevadí pristávanie na rýchlosti, padanie po krídle, nevýkonné prevody na krídelkách pri vyšších rýchlostiach, ,,mäkká´´ VOP, neúčinná SOP, problémy so ,,seřízením´´ tak si ho kúp.
Ale sú mnohé dobré a rýchle EPP vetrone, stačí si len prelistovať vlákna v patričných sekciách.
Re: Fox 1800
martak píše:No na tom videu létá pěkně,ale myslím,že tak jak to přijde v krabici bez dobrého vychytání a nastavení jednotlivého modelu to není nic moc. ...
Fox1800 se prý prodával ve dvou modifikacích, ta od Pelikána byla asi povedenější než ta z HK. Já mám od Pelikána a ty počáteční problémy při sestavování a zalétávání, co opisuješ, jsem neměl. Mně to létalo velice dobře hned ze začátku. Ani nějakou přehnanou citlivost na polohu těžiště jsem nezaznamenal - běžně do toho dávám různé akumulátory LiPol od 1100mAh až po 2200mAh (hmotnost se mění od 90g do 200g a jsou v čumáku dost před těžištěm) a jediné co udělám, že při té velké baterce o 3 zoubky natáhnu trim výškovky, a někdy ani to ne, prostě to celý let držím kniplem.
Já jsem si Foxe koupil před rokem a půl, kdy jsem potřeboval něco, co by mě po 25leté pauze vrátilo na modelářské nebe. Po týdenním tréninku na FMS a pro jistotu dvou letech se zkušeným pilotem-kamarádem na kabelu, jsem s ním bez větších problémů začal létat sám, postupně se dopracoval k bývalému pocitu jistoty v řízení a i k akrobacii (samozřejmě v mezích možností toho modelu).
No, a k dnešnímu dni mám s ním odlétáno cca 650 startů. Za celou dobu jsem s ním měl jen 5 havárií, ale ani ty nebyly nikterak fatální, takže model dodnes existuje a létá. Sice těch 650 startů je na něm už dost znát, ale pořád je plně funkční.
Samozřejmě, že při tak intensivním provozu se vyskytla i řada závad a taky jsem postupně uskutečnil více úprav a vylepšení.
O tom jsem napsal více rozsáhlých příspěvků v RCmanii, tak se nebudu opakovat, viz tady:
viewtopic.php?f=118&t=49723&start=15#p842040
nebo tady:
viewtopic.php?f=23&t=40073&start=105#p843390 + mé následné doplňující reakce k tomu v diskusi,
nebo i v tomhle příspěvku, kde jsem zveřejnil i pár fotek s vyztužením trupu a křídel lepící páskou se skelnými vlákny:
viewtopic.php?f=119&t=52353#p873938
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Re: Fox 1800
ludicek píše:Nekupuj.
Prečítaj si recenziu od rimr a pochopíš.
Mal som ho a potvrdzujem, naviac letové vlastnosti sú zlé, ani napr. o dosť ostrejší a omnoho rýchlejší model, ktorý mám teraz sa takto hnusne nespráva.
Prečítaj si tu na fóre o ňom, je tu o ňom popísané viac ako dosť.
Netreba zakladať novú tému, na foxa sa tu pýta niekto každé dva týdžne.
Ale ak Ti nevadí pristávanie na rýchlosti, padanie po krídle, nevýkonné prevody na krídelkách pri vyšších rýchlostiach, ,,mäkká´´ VOP, neúčinná SOP, problémy so ,,seřízením´´ tak si ho kúp.
Ale sú mnohé dobré a rýchle EPP vetrone, stačí si len prelistovať vlákna v patričných sekciách.
Nesúhlasím,
A vôbec sa nespráva hnusne. Práve naopak, je to veľmi obratný a poslušný model, ktorého správanie je skôr neutrálne (nie je prestabilizovaný, kam a v akej polohe ho pošleš tam letí a nezrovnáva sa). To samozrejme v rukách nevylietaného pilota môže spôsobovať problémy, ale napríklad z mojho pohľadu sú tie jeho letové vlastnosti presne také aké som očakával. A padanie po krídle? Nuž pri strate rýchlosti padá takmer každé lietadlo po krídle do vývrtky. To je absolútne normálna vlastnosť a skôr nešikovnosť pilota. Dá sa to čiastočně eliminovať posunutím neutrálov oboch krídelok cca 1 až 2mm dohora (akokeby mali konce krídel negatívy) ale ja to nepovažujem za nevyhnutné. Tiež treba nastaviť tiahla serv krídelok v neutráli trochu šikmo, potom bude prirodzená geometrická diferenciácia cca 1:1,5 a ta pre polosúmerný profil stačí. Väčšia nie je už dobrá, robí to problémy pri letoch na chrbte - sú potom opačné reakcie na väčšie výchylky krídelok (lebo sa trhajú prúdnice).
Taktiež som nemal nikdy problém s prevodmi krídelok, ani s neúčinnou smerovkou. Však v pohodě zvládne súvrat, nožový let už samozrejme nie, ale to ani nie tak kvôli malej smerovke, ale nedostatočnej bočnej ploche trupu a výkonu motora. Je to akrobatický vetron, nie F3A či 3D akrobat, ktoré majú placaté trupy s veľkou lopatou na konci a ťah motora asi 1,5 násobku hmotnosti modelu, ak nie viac. Ja som meral statický ťah Foxa a bol 650g čo pri jeho hmotnosti 750g a značnom odpore štíhlych krídel na stúpavé obraty samozrejme nemôže stačiť.
Ani tých závad nebolo veľa. Asi po roku prevádzky mi odišlo jedno krídelkové servo (to som vymenil, nakoniec čo chceš od serv za 5€), tiež mi asi po 200 štartoch odišlo vinutie na motore (previnul som si ho sám). Ďalší problém bola strata vrtule aj s kuželom (to nie je vyriešené príliš dobre), tak som si kúpil nový komplet s duralovým klieštinovým kužeľom a listami Aeronautic 10/6 - lieta to s nimi lepšie ako s pôvodnou čínskou vrtuľou. Ale to sú všetko veci, s ktorými sa u ARF modelu za menej ako 100€ jednoducho musí počítať.
Osobne ja na Foxa1800 nedám dopustiť. Možno si to pletieš s tým, čo sa písalo o Foxe2300, tam bolo naozaj viac problémov, ale to neviem posúdiť - ten som nemal.
Spomínaš mnohé diskusie na fóre, kde ho kritizujú, tak daj nejaké konkrétne odkazy.
Inak práve s RiMrom som mal na tú to tému výmenu názorov, z ktorých som nadobudol dojem, že ten model buď nepozná vôbec (nanajvýš ho videl u niekoho iného, ale sám s ním asi vôbec nelietal), alebo mal inú verziu 1800vky (tú z HK) alebo mal 2300vku. Lenže Fox2300 je fakticky celkom iný model, aj keď je to na prvý pohľad len zväčšenina. Na ten má ale dobrú recenziu Libor Kolman na svojich stránkach http://www.kolmanl.info/index.php?show=pefox#pefox_uv A Kolmanovi by som asi veril.
Naposledy upravil(a) VTjr dne stř 13.03.2013 13:04, celkem upraveno 4 x.
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
-
TERAZKY
- Příspěvky: 2559
- Registrován: pon 02.06.2008 0:00
- Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fox 1800
Maám ho a tuším to bola kúpa od ludicka. Je to mierne rýchlejší a poslušný model. Nikam mi nepadá a patrí medzi moje obľubenejšie elvetrone. Krídielka a smerovka su tupšie a výškovka je ostrejšia.
RiMr ak sa nemýlim popisoval problémy u verzie 2300mm.
RiMr ak sa nemýlim popisoval problémy u verzie 2300mm.
... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...
Re: Fox 1800
Waldanec píše:Dobrý večer. Rád bych rozšířil svůj hangár a zakoupil si Foxe 1800. Mám Omegu 1200 Gamu2100 a Čmeldu od Šadu. Chtěl bych něco svižnějšího (z EPP). Nevím zda Fox splní mé požadavky. Mohl by mi někdo poradit (doporučit) zda by šel osadit nějakým poznatelně rychlejším motorem? Děkuji za Vaše odpovědi
Přečti si odkazy na moje příspěvky, které jsem uvedl v předchozí reakci. Tam máš shrnuty moje zkušenosti asi z ročního provozu (jsou starší), momentálně ho mám již 1,5 roku a asi 650 startů. Jelikož bydlim v lokalitě kde mám louku s mírným svahem 25m před domem, tak mi tenhle model náramně vyhovuje pro trénink a udržování ve formě. Prostě přijdu z práce a když je ještě světlo, dobré počasí a mám z večera nabité baterky, tak popadnu model, vysílač, do kapsy 5 LiPolek a minimálně hodinu létám (většinou akrobacii pořád na motor).
Jiný motor bych ani neřešil, pokud se Ti nestane po čase to, co mne - u číňany lajdácky navinutém vinutí popadaly závity z nástavců statoru a magnety rotoru je posekaly. Já jsem si ho převinul drátem 0,38mm po 14 z na každý nástavec, ale dá se koupit i náhradní asi za 20€. To bych pak ale kupoval nějaký jiný. Ale výkonnější motor může přinést řadu problémů. Jednak bude mít větší odběr => menší výdrž baterek nebo potřeba větší kapacity => nárůst hmotnosti => zhoršení letových vlastností. Já mám výdrž motorového letu na plný plyn 1200mAh cca 6,5 minuty, 1800 mAh cca 10,5 minuty, odběr je kolem 10 až 12A.
Navíc pevnost draku je tak akorát. Třeba tu laminátovou trubku v křídlech jsem měnil už dvakrát, za uhlíkovou - a nebylo to při havárii, ale v ostrém obratu to prasklo, naštěstí nikdy ne úplně, jen to začalo podivně mávat křídly, tak jsem radši přistál. Tak nevím, zda se silnějším motorem by nemohli být problémy.
Co ale opravdu pomůže, je výměna vrtule a unašeče za kvalitnější. Popravdě jsem byl donucen tím, že jsem původní čínskou za letu ztratil i s kuželem. Koupil jsem kleštinový duralový unášeč s kuželem a listy Aeronaut 10/6. Experimentoval jsem i s 11/4 a 11/6, ale nakonec se původní hodnota ukázala jako nejlepší. Vrtuli (listy) je ale třeba vyvážit v přípravku, broušením zadní strany těžšího listu. Má to vliv na vibrace a tím na životnost ložisek motoru ale i draku modelu. Navíc když to nevibruje, tak se dosahují vyšší otáčky a tím i tah.
Model bez problémů zvládne všechny základní akrobatické prvky (přemet, souvrat, obracený přemet, výkrut, kopaný výkrut, osma, kubánská osma, lety na zádech, souvrat na zádech, čtvercový přemet a od) krom stoupavých výkrutů (nanejvýš jeden s pořádným rozběhem, bez rozběhu jen půl) a nožových letů (na to nemá dost velkou boční plochu trupu ani mohutnou směrovku a výkonný motor). Ale na udržování kondice to stačí, dá se s tím dost vyblbnout.
Taky to není žádný zázrak na termické létání (co chceš od polosouměrného profilu
Tak asi tolik z mých bohatých zkušeností s tímhle modelem.
Já osobně ho doporučuji.
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
-
TERAZKY
- Příspěvky: 2559
- Registrován: pon 02.06.2008 0:00
- Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fox 1800
Ešte doplním, má pekný zvuk na rýchlosti. Toho sa napr. u EGPro nedočkáš ani omylom...
Pristáva mierne rýchlejšie, no to sa mi páči. Ten doklz po tráve...
Všetko mám ešte pôvodné, akurát om menil setový k. za duralový kužeľ MP Jet a listy Grauupner tuším 10x7, alebo 10x6.
Pristáva mierne rýchlejšie, no to sa mi páči. Ten doklz po tráve...
Všetko mám ešte pôvodné, akurát om menil setový k. za duralový kužeľ MP Jet a listy Grauupner tuším 10x7, alebo 10x6.
... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...
Re: Fox 1800
TERAZKY píše:Ešte doplním, má pekný zvuk na rýchlosti. Toho sa napr. u EGPro nedočkáš ani omylom...![]()
Pristáva mierne rýchlejšie, no to sa mi páči. Ten doklz po tráve...
Všetko mám ešte pôvodné, akurát om menil setový k. za duralový kužeľ MP Jet a listy Grauupner tuším 10x7, alebo 10x6.
Ja som pri prevíjaní motora menil aj osku. Tá pôvodná čínska so závitom M3 a unášačovou maticou M3,5 x 7mm6hr - to nerobilo dobrotu => príčina straty vrtule aj s kužeľom za letu (teda vrtuľu som nakoniec našiel, ale aj tak som kúpil nové Aeronaut + klieštinový duralový unášač s kužeľom). Tiež som experimentoval s inými priemermi a stúpaniami, ale nakoniec pôvodných 10/6 sa javí ako najlepšie. Novú osku som vykuchal zo starej CD mechaniky (je tam krásna rovná kalená tyčka priemeru 3mm), len bol trochu problém s vylisovaním starej (musí sa to opatrne a neopierať o hrnček s magnetmi, ale cez trubku o náboj) a vyrobením zápichu pre poisťovaciu segerku.
Trubka v krídle je už dvakrát menená a z uhlíkového laminátu (pôvodný je síce čierny, ale s uhlíkom nemá nieč spoločné) za asi 6€. Krídla sú vystužené olepením lepiacou páskou so sklenenými vláknami a rovnako aj predná časť trupu. Tiež som pomerne skoro menil motorovú prepážku. Čínska preglejková nevydržala ani len mierny náraz do trávnatého trsu, tak som dal z 2mm laminátu a pozmenil rozloženie vetracích otvorov (je ich viac po obvode a nie jeden veľký dole, čo výrazne oslabuje prepážku). Navyše na hriadeľ motora do predku čumáka som namontoval malú plechovú 6-listú chladiacu vrtulku - motor tak beží prakticky v kuse hodinu (5 sád článkov) a nie je žiadny problém s prehrievaním.
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Re: Fox 1800
Vysoko si vážim odborné názory, ktoré tu dennodenne získavam, tiež sa pýtam veľa a preto sa s nikým hádať nechcem ani nebudem, pretože som tu jeden z mnoha neskúsených.
Ale na svojich dojmoch z Foxa trvám, možno sú veľké rozdiely kus od kusu.
Napríklad minule skúsený pilot skomentoval svoj stroj od Precision Aerobatics že je to nepresné, že je to šunka a vôbec to nelieta ako by malo. Rôzne názory treba rešpektovať, hoci aj u jedného človeka, pretože sa meníme a vyvíjame.
Ja som len písal keď si sa pýtal, takže daj radšej na rady skúsenejších.
A zo svojej skúsenosti by som doporučil už niečo ,,nie EPP´´ ako nejaký upgrade ak máš nalietané na EPPákoch. Uvidíš že neoľutuješ.
Ľ.
Ale na svojich dojmoch z Foxa trvám, možno sú veľké rozdiely kus od kusu.
Napríklad minule skúsený pilot skomentoval svoj stroj od Precision Aerobatics že je to nepresné, že je to šunka a vôbec to nelieta ako by malo. Rôzne názory treba rešpektovať, hoci aj u jedného človeka, pretože sa meníme a vyvíjame.
Ja som len písal keď si sa pýtal, takže daj radšej na rady skúsenejších.
A zo svojej skúsenosti by som doporučil už niečo ,,nie EPP´´ ako nejaký upgrade ak máš nalietané na EPPákoch. Uvidíš že neoľutuješ.
Ľ.
Re: Fox 1800
ludicek píše:Vysoko si vážim odborné názory, ktoré tu dennodenne získavam, tiež sa pýtam veľa a preto sa s nikým hádať nechcem ani nebudem, pretože som tu jeden z mnoha neskúsených.
Ale na svojich dojmoch z Foxa trvám, možno sú veľké rozdiely kus od kusu.
...
A zo svojej skúsenosti by som doporučil už niečo ,,nie EPP´´ ako nejaký upgrade ak máš nalietané na EPPákoch. Uvidíš že neoľutuješ.
Ľ.
Ja tiež a pripúšťam, že niekto môže mať smolu na nie príliš vydarený kus alebo naopak šťastie na vydarený
V mojom prípade by to hodnotenie Foxa1800 bolo skutočne úplne neobjektívne, keby som nelietal s ničím iným, len s ním. Lenže v skutočnosti je ten Fox môj jediný bublinolet a okrem neho mám aj viacero ďalších modelov, zväčša motorákov-spalovákov, tak vlastnoručne postavených ako aj 2 kupovaných konštrukčných ARF.
A som si vedomý istých nedostatkov EPP modelov, z ktorých za najvážnejší považujem istú tvarovú nestálosť a s tým súvisiace zmeny chovania. Stačí pri pristátí zachytiť trávový trs a už musíš v ďalšom lete pretrimovávať krídelká a pod. Ale EPP majú aj množstvo výhod, z ktorých hlavná je nízka cena, rýchle a jednoduché opravy a s tým súvisiaca "ozembuchovosť" týchto modelov.
No a tým sa dostávam k tomu problému, prečo najviac lietam s tým Foxom. Dovodom je čas
Takže mi tu radiť (alebo aj niekomu inému), aby som opustil EPP, že tie "poriadne" modely sú niečo celkom iné, nemusíš! Ja som lietal veľmi veľa najprv s balzovými modelmi a až potom prišlo EPP (vlastne celkom nedávno). Síce sa mi dosť nepáčia a mal som k nim spočiatku aj značnú nedôveru, ale vo vzduchu to vôbec nevidno a na moje počiatočné veľké prekvapenie lietajú celkom dobre.
A ešte k tomu FOXu. Je naozaj rýchly a obratný s neutrálnym správaním (kam pošleš, tam ide ako správny akrobat), ale rozhodne nie je nestabilny alebo záludný. Lietal si niekedy s malými maketami WW2 stíhačiek v mierke 1:12? Ak niečo rado padá po krídle a správa sa nevyspytateľne, tak sú to rozličné Spitfiry a Meserschmidty s rozpätím 850mm v porovnaní s ktorými je Fox celkom mierny neškodný baránok.
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Re: Fox 1800
martak píše:No na tom videu létá pěkně,ale myslím,že tak jak to přijde v krabici bez dobrého vychytání a nastavení jednotlivého modelu to není nic moc.
...
Kontrolu nastavení pák serv, táhel, jestli nejdou na doraz, jakož i podélného a příčného vyvážení jakož i geometrie draku pokládám za naprostou samozřejmost. Proto tyhle věci bych já ani nebral jako závadu. Ale souhlasím, že pro úplného začátečníka, to může vést k nezdaru. I když FOX1800 však není model pro úplné začátečníky.
Nicméně jsem se já u svého a ani druhého kusu, který jsem pomáhal zprovozňovat známému, s tolika a takovými závadami, jako jsou popsány v tom vlákně z roku 2010, nesetkal.
Prořezával jsem panty výškovky (ta šla na můj vkus opravdu dost ztuha, asi by to ani nevadilo, ale mně se zvuk tolik namáhaného serva nelíbil. Vzniklou šterbinu jsem však později přelepil lepící páskou.
martak píše:Nevím, nevím jestli se za dva roky od té doby co jsem ho měl výroba zpřesnila,
Nejspíš ano, ten Fox1800 od pelikána, co jsem koupil na podzim 2011 ty uváděné závady neměl.
martak píše:bylo o tom dlouhé vlákno na RC Groups a tady ostatně také viewtopic.php?f=15&t=31383 Já jsem se s ním docela vyhrál než to létalo.
...
Se zájmem jsem zběžně přečetl některé příspěvky tohoto vlákna - měl jsem chvílema pocit, jakoby se bavili o nějakém jiném modelu
martak píše:Jinak je to opravdu docela svižný model, létá i s původním motorem a vrtulí 9/5 rychle
...
9/5 je málo! Ten motor asi nemá takové KV aby tu menší utočil na otáčky, při kterých by to mělo stejný tah jako s původní setovou 10/6. Já s vrtulemi taky experimentoval, ale směrem nahoru. Zkoušel jsem tak 11/4 (lepší stoupavost, ale horší rychlost v rovině) a 11/6 (krom výraznéjšího zvýšení odběru a tím i značného zkrácení doby motorového letu jsem žádne jiné změny nezaznamenal). Výměna vrtule za stejnou 10/6, ovšem kvalitnéjší, však smysl má. Taky nová osička motoru z CD mechaniky spolu s kleštinovým unášečam a duralovým kuželem jakožto i poctivé vyvážení vrtule má smysl.
martak píše:Začátečníkům nedoporučuji....
S tím souhlasím. Jako první model určité ne! Ale kdo už umí spolehlivě létat s EasyStarem, nebo lépe s Betou (má křidélka), tak jako druhý model se mi zdá ten FOX docela vhodný.
Nedoporučuji prořezávat a když už se tak stalo, tak přelepit vzniklou škvíru lepící páskou. Štěrbina mezi pevnou částí křídla a kridélkem má obrovský vliv na jejich účinnost.
Mně se to taky přihodilo. Jenže já to křidélko urval v celé délce při tvrdším přistání a když jsem to připevnil pomocí několika ohebných pántů, tak letadlo na ně reagovalo už o poznání lenivěji. Když se mi to samé stalo i na druhém křídle, bylo to ješté horší a na zádech to ztrácelo rychlost, jakobych dal brzdící klapky. Pak jsem pochopil čím to je, přelepil ty škvíry lepící páskou a letadlo bylo najednou jako vyměněné. V souvislosti s tímhle zjišténím jsem pak přelepil i štěrbinu na VOP a SOP, kde zejména u SOP jsem pak pocítil jisté zvýšení její účinnosti.
A tak mě napadlo, jestli ty stesky na tupost křidélek, popisované v tom starém vlákně, nejsou tím, že na začátku jeho zakladatel jim všem radil ty panty prořezat.
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Re: Fox 1800
Waldanec píše:Dobrý večer. Rád bych rozšířil svůj hangár a zakoupil si Foxe 1800. Mám Omegu 1200 Gamu2100 a Čmeldu od Šadu. Chtěl bych něco svižnějšího (z EPP). Nevím zda Fox splní mé požadavky. Mohl by mi někdo poradit (doporučit) zda by šel osadit nějakým poznatelně rychlejším motorem? Děkuji za Vaše odpovědi
No tak vidíš, podľa toho čo bolo popísané je FOX 1800 super poletovadlo, teda ignoruj názory širšieho publika. Kúp si ho