Lietanie vo vetre
- MarthiR
- Příspěvky: 2574
- Registrován: čtv 21.04.2011 0:00
- Bydliště: Jižní morava (Drnholec,S.T.Břeclav) ČR
Re: Lietanie vo vetre
CO máš prosím tě za éro? Barlog
Minulost: T9X,Graupner MZ 24 Hoot, Futaba T10J
Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot
Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot
Re: Lietanie vo vetre
Ještě bych u větroně při větru přidal zátěž , do těžiště , pronikavost proti větru se výrazně zlepší.
Re: Lietanie vo vetre
Vše co bylo řečeno je pravda, já teda osobně bych si do větru nebral letadlo ovládané pouze výškovkou a směrovkou. Při podfouknutí na přistání se to překlopí a přes směrovku už se to težko vrátí do normální polohy... sám jsme takhle přišel o filip 600 ze nehož zbyla jen hromádka neštěstí...ale je možné že jsem špatný pilot na tento typ letadel... křidélka jsou určitou výhodou a vyšší plošné zatížení taky... Létal jsem Ariane, Optimy různé, nějaké epp potvory i ve fučáku, a šlo to. Nejhorší je nárazový vítr, kdy chvilku je bezvětří a pak to fučí. Ale zálet a létání s modelem, který nemáš ještě moc v ruce, určitě spíš v klidu. Já modely zalétávam většinou na jaře nebo v létě kolem šesté... nefouká a není termika, která zkresluje projev modelu. Ale chce si to přivstat no...
Bravo F3k, Vertex F3k, Long Shot 4 F3k, K2000, Triple RES
Re: Lietanie vo vetre
MarthiR píše:CO máš prosím tě za éro? Barlog
Easy Star II + KK2.0 with OpenAero2.0
Re: Lietanie vo vetre
barlog, mas tam 3 gyra tak co sa strachujes o nejaky vietor ?:-)
Re: Lietanie vo vetre
robotmz píše:2952 - samozrejme dá sa normálne točiť aj po vetre, ale nevidím absolútne k tomu dôvod. Pri svahovaní tiež netočím takmer nikdy po vetre...
..nemluvím o svahování...ale vyhnout se letu po větru a točení po větru se nelze
Re: Lietanie vo vetre
xener píše:barlog, mas tam 3 gyra tak co sa strachujes o nejaky vietor ?:-)
no hej veď to že som sa nestrachoval a tak to aj dopadlo ...
vonku 14 m/s nárazy a išel som na zálet ... veď čo šak KK2.0 mi pomože ...
prd makový ...
hodil som ho ... pekne začalo stúpať a hneď 1. chyba ... zatačal som kolmo na vietor a lietadlo mi začalo brať do prdele ...
inštinktívne som stiahol plyn ... ešte viac ma podfukol vietor a šlo to hneď k zemy ...
bola to čisto pilotska chyba ....
viem bola to moja blbosť ... vobec som ho nemal pušťat z ruky ale nechal som sa ukecať kamosom ...
preto sa račej pytam že čomu sa vyvarovať aby som sa do buducna vyvaroval blbym chybam
Re: Lietanie vo vetre
mas predstavu kolko je to 14m/s ? kde si takuto cifru vycital ?
Re: Lietanie vo vetre
xener píše:mas predstavu kolko je to 14m/s ? kde si takuto cifru vycital ?
..přesně...hodně lidí sice nevidělo anemometr, ale rychlost větru určí "přesně"
Re: Lietanie vo vetre
xener píše:mas predstavu kolko je to 14m/s ? kde si takuto cifru vycital ?
no nemam to zmerane ziadnym anemometrom (ten ešte nedosiel z HK )
ked som dosiel domov tak som sa mrhol na shmu a tam boli 14 m/s nárazy ...
Re: Lietanie vo vetre
Barlog píše:xener píše:mas predstavu kolko je to 14m/s ? kde si takuto cifru vycital ?
no nemam to zmerane ziadnym anemometrom (ten ešte nedosiel z HK )
ked som dosiel domov tak som sa mrhol na shmu a tam boli 14 m/s nárazy ...
Ono ani není třeba znát přesnou hodnotu, ale používat zdravý rozum a nenechat se vyhecovat...
Buď se na to cítím a pokud má pochybnost, jdu domů. Já strašně nerad rozbíjím....
Re: Lietanie vo vetre
2952
- hovorím všeobecne o lietaní do nejakých 50m nad zemou, vyššie je to šumafuk, tam môžeš robiť hocičo čo vydrží konštrukcia...
- dá sa vyhnúť tým zatáčkam, ale viem, je to nezaujímavé lietať ako podľa pravítka, to by asi nebavilo nikoho, vrátane mňa. Len si treba uvedomiť že tie isté veci čo robím v 200 metroch nemôžem robiť v 20-tich metroch.
- mimochodom odštartujem rovno proti vetru, a zatočím zhruba kolmo na vietor, nechám sa unášať ku sebe, potom zase zatočím proti vetru a obrátim to kolmo na vietor v 90 st. uhle a zase to nechám uniesť k sebe a tak ďalej....
Takto sme napríklad vytáčali slabé bubliny alebu nulku, ako to kto nazve asi 30 metrov nad zemou vyše 5 minút, ináč by si to sklesal za 15 sekúnd až na zem.
Sú situácie, kedy fakt ak sa chceš prekonať, musíš lietať na presnosť, jedna chyba znamená že ty si na zemi a kolega si ešte poletuje... a ak nebudeš lietať na techniku, kde sa posunieš??
- hovorím všeobecne o lietaní do nejakých 50m nad zemou, vyššie je to šumafuk, tam môžeš robiť hocičo čo vydrží konštrukcia...
- dá sa vyhnúť tým zatáčkam, ale viem, je to nezaujímavé lietať ako podľa pravítka, to by asi nebavilo nikoho, vrátane mňa. Len si treba uvedomiť že tie isté veci čo robím v 200 metroch nemôžem robiť v 20-tich metroch.
- mimochodom odštartujem rovno proti vetru, a zatočím zhruba kolmo na vietor, nechám sa unášať ku sebe, potom zase zatočím proti vetru a obrátim to kolmo na vietor v 90 st. uhle a zase to nechám uniesť k sebe a tak ďalej....
Takto sme napríklad vytáčali slabé bubliny alebu nulku, ako to kto nazve asi 30 metrov nad zemou vyše 5 minút, ináč by si to sklesal za 15 sekúnd až na zem.
Sú situácie, kedy fakt ak sa chceš prekonať, musíš lietať na presnosť, jedna chyba znamená že ty si na zemi a kolega si ešte poletuje... a ak nebudeš lietať na techniku, kde sa posunieš??
Re: Lietanie vo vetre
2952 píše:
Ono ani není třeba znát přesnou hodnotu, ale používat zdravý rozum a nenechat se vyhecovat...
Buď se na to cítím a pokud má pochybnost, jdu domů. Já strašně nerad rozbíjím....
veď prave vobec som sa na to necitil a nechal som sa vyhecovat ... to bola zakladna chyba ...
Re: Lietanie vo vetre
Barlog píše:2952 píše:
Ono ani není třeba znát přesnou hodnotu, ale používat zdravý rozum a nenechat se vyhecovat...
Buď se na to cítím a pokud má pochybnost, jdu domů. Já strašně nerad rozbíjím....
veď prave vobec som sa na to necitil a nechal som sa vyhecovat ... to bola zakladna chyba ...
Je to sice smutné, ale takový je náš koníček. Ale hodně důležité je z chyb poučit. A nejhorší je, když letadlo rozbiješ a nevíš PROČ!...proto je dobré pro začátek nechodit sám, ale se zkušenějším kamarádem. Víš očí víc vidí. (Jak říkají policajti: víc hlav-víc rozumu...a proto chodí se psem :- )
Re: Lietanie vo vetre
prave preto som založil toto vlákno aby som nespravil do buducna zbytočné chyby 