Schéma napájania palubnej elektroniky u elektrovetroňa
Re: Schéma napájania palubnej elektroniky u elektrovetroňa
Dobré je mít zdvojené konektory pro napájení. Nepoužívám sloučení pomocí dvou diod a potom jen jeden kabel do přijímače. mám oddělené diody a dva kabely do RX. 1. kanál je motor a poslední konektor v přijímač je napájení. To považuji za lepší řešení.
MAXION,IONPRO i mini,Jantar 3,6m MVVS 8E, EDGE 540-MVVS 80ccm, Graupner MC-20 HOTT.
OK1VOX
OK1VOX
Re: Schéma napájania palubnej elektroniky u elektrovetroňa
janch píše:Dobré je mít zdvojené konektory pro napájení. Nepoužívám sloučení pomocí dvou diod a potom jen jeden kabel do přijímače. mám oddělené diody a dva kabely do RX. 1. kanál je motor a poslední konektor v přijímač je napájení. To považuji za lepší řešení.
Nic proti tomuto řešení. To moje schéma je pro přijímač Optima se SPC napájením. Tam vede k napájení přijímače jen jeden kabel a to PŘÍMO OD BATERKY s jakýmkoliv napětím. To co se vede do konektorů pro serva se týká pouze serv, s napájením přijímače to nemá nic společného.
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
http://rc.ludl.cz
Re: Schéma napájania palubnej elektroniky u elektrovetroňa
Ok, bral jsem to v obecné rovině, kde RX se napájí přes konektory serv.
MAXION,IONPRO i mini,Jantar 3,6m MVVS 8E, EDGE 540-MVVS 80ccm, Graupner MC-20 HOTT.
OK1VOX
OK1VOX
Re: Schéma napájania palubnej elektroniky u elektrovetroňa
janch píše:Ok, bral jsem to v obecné rovině, kde RX se napájí přes konektory serv.
Samo sebou.
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
http://rc.ludl.cz
Re: Schéma napájania palubnej elektroniky u elektrovetroňa
to Woita:
Mohl bys mi pomoci ujasnit si tvé schémátko?
1- přijímač je napájen prioritně přes SPC
2- napájení serv obstará U BEC nastavený na 6V
3- záloha je pak S BEC od regulátoru pracující na 5,5V
vzhledem k tomu, že na obrázku postrádám záložní zdroj, tak zde jde o zálohování napájení přijímače a serv, v případě poruchy jednoho z BECů?
Takže zde buď bude pracovat jeden nebo druhý BEC a pokud se nezhroutí pohonná baterka, tak je vše OK?
Mohl bys mi pomoci ujasnit si tvé schémátko?
1- přijímač je napájen prioritně přes SPC
2- napájení serv obstará U BEC nastavený na 6V
3- záloha je pak S BEC od regulátoru pracující na 5,5V
vzhledem k tomu, že na obrázku postrádám záložní zdroj, tak zde jde o zálohování napájení přijímače a serv, v případě poruchy jednoho z BECů?
Takže zde buď bude pracovat jeden nebo druhý BEC a pokud se nezhroutí pohonná baterka, tak je vše OK?
Re: Schéma napájania palubnej elektroniky u elektrovetroňa
johl píše:to Woita:
Mohl bys mi pomoci ujasnit si tvé schémátko?
...
Takže zde buď bude pracovat jeden nebo druhý BEC a pokud se nezhroutí pohonná baterka, tak je vše OK?
Ahoj,
říkáš to úplně přesně. Záložní zdroj ve smyslu druhé baterky tam opravdu není. Za záložní zdroj považuju napětí z toho BECu reglu.
Jsem vystaven na milost a nemilost jediné hlavní baterky. Ještě nikdy mě baterka nevypekla, tak jsem si to takto troufnul. Já bych spíš spadnul na to, že bych tu záložní baterku (pokud bych ji použil) zapomenul nabít. Takto mi hlavní baterku hlídá telemetrie, takže se nemůže stát, že bych letěl s nenabitou
Uvažuju, že třeba helináři také spoléhají (pokud vím) na jedinou baterku a taky nepadají. A to dávají baterkám podstatně větší záhul nežli já ve větroni
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
http://rc.ludl.cz
Re: Schéma napájania palubnej elektroniky u elektrovetroňa
dík
je pravda, že za mou dobu používání Lipolek se mi ani jednou nestalo, že by mi baterka , coby pohonný zdroj, odešla a to jsem jim dával někdy opravdu dost zabrat.
Tohle řešení se mi líbí
-ušetřím hmotnost
-ušetřím místo
-využiju BEC regulátoru (za ty prachy)
-řešení je dostatečně jednoduché a tedy krásné
Nevýhoda:
-pocitově dvě baterky je víc než jedna....
uvidíme co na to řeknou ostatní
je pravda, že za mou dobu používání Lipolek se mi ani jednou nestalo, že by mi baterka , coby pohonný zdroj, odešla a to jsem jim dával někdy opravdu dost zabrat.
Tohle řešení se mi líbí
-ušetřím hmotnost
-ušetřím místo
-využiju BEC regulátoru (za ty prachy)
-řešení je dostatečně jednoduché a tedy krásné
Nevýhoda:
-pocitově dvě baterky je víc než jedna....
uvidíme co na to řeknou ostatní
Re: Schéma napájania palubnej elektroniky u elektrovetroňa
Jenom ještě detail:
Použil jsem dvojitou diodu (protože jsem jí měl a je to kvalitní typ pro military použití, trvale 85A, 60V atd...) ale myslím, že to není správné řešení. Přeci jen je to jedna součástka, a její závada by byla fatální. Správné by bylo použít dvě samostatné diody!
Pak závada jedné neznamená havárii. Ale budu drsný
(a taky líný
) a nechám ji tam

Použil jsem dvojitou diodu (protože jsem jí měl a je to kvalitní typ pro military použití, trvale 85A, 60V atd...) ale myslím, že to není správné řešení. Přeci jen je to jedna součástka, a její závada by byla fatální. Správné by bylo použít dvě samostatné diody!
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
http://rc.ludl.cz