Baterie pre F3K
Baterie pre F3K
Precital som cele forum a nasiel som len asi 3 celkom stare prispevky tykajuce sa vhodnych baterii.
Stale je najlepsie pouzit 4 clanky NiMh (Nexcel a pod.) kapacity cca 250mAh?
Chcel by som pouzit radsej LiPol, nie vsak v kombinacii s Ubec.
Pouziva niekto na napjanie 2S LiPol a 3 usmernovacie diody v serii na zrazenie napatia?
Stale je najlepsie pouzit 4 clanky NiMh (Nexcel a pod.) kapacity cca 250mAh?
Chcel by som pouzit radsej LiPol, nie vsak v kombinacii s Ubec.
Pouziva niekto na napjanie 2S LiPol a 3 usmernovacie diody v serii na zrazenie napatia?
Re: Baterie pre F3K
Já jsem to zkoušel, měl jsem 2 diody a serva HV Dymond D60 a D47. No problem. Akorát mi časem vyhnil jeden článek. Já tam používal jeté LiPo z vrtulníku MCPX2, tak asi proto. Vrátil jsem se k NiMh 350mAh.
Nelítám vůbec s ničím a jen teoretizuju ...
Re: Baterie pre F3K
baui píše:Kacka sice nelitam, ale co takhle pouzit 2S LiFe?
Skvělý nápad, má ale dvě drobné vady:
1) hmotnost
2) rozměry
Já jsem aspoň LiFe dvojčlánek, který by se vešel do čumáku F3K, zatím neviděl, o hmotnosti nemluvím
Osobně zůstávám u 1/2 AAA NiMH 250 mAh. Bohužel, nic spolehlivějšího zatím nevidím a to říkám s vědomím, že ani ty NiMH nejsou rozhodně nic moc
--Komár
http://denicek.lmkzdar.cz
http://denicek.lmkzdar.cz
- martijn
- Příspěvky: 298
- Registrován: stř 30.04.2003 0:00
- Bydliště: Vysočina, Nové Město na Moravě
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie pre F3K
komár píše:Skvělý nápad, má ale dvě drobné vady:
1) hmotnost
2) rozměry
Neil nabízí tady to a označuje to také za LiFe: http://www.hyperflight.co.uk/products.a ... 0-mah-life
Rozměrově a hmotnostně by to použitelné asi bylo. Jinak ale s tebou souhlasím, já jsem v tomto případě také konzerva a používám Nexcelly, které mi perfektně fungují, ač mi to samotnému připadá divné
https://sites.google.com/site/martinzvysociny/
Re: Baterie pre F3K
Ahoj, já používám tyto nexcelly a jsou absolutně bez problémů. Napájí přijímač Futaba R6106HFC, 2xdymondy60 a 2xdymondy47. Létal jsem i tři hodiny vkuse a bez problémů.
http://www.gme.cz/nimh-akumulatory-pask ... -p540-235/
Proč hledat lehčí baterie, když je potom třeba dovažovat?
http://www.gme.cz/nimh-akumulatory-pask ... -p540-235/
Proč hledat lehčí baterie, když je potom třeba dovažovat?
- maroslong
- Příspěvky: 2064
- Registrován: stř 30.04.2003 0:00
- Bydliště: Bratislava, SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie pre F3K
Ja po prvom vyskúšaní dávam do všetkých Káčok 2S LiPol okolo 360 mAh a lineárny 5A BEC zbastlený doma za 10 minút z troch súčiastok z minimálnymi rozmermi. Hmotnosť celku je stále o pár gramov nižšia ako NiMH a výhodou je možnosť veľmi rýchleho nabitia na pretekoch.
Re: Baterie pre F3K
Dakujem za Vase nazory a skusnosti, najma od marosa, ktory to zhrunl v kocke.
Re: Baterie pre F3K
Nemáte náhodou někdo zkušenost, co se stane, když se narazí prudší ranou do země a LiPolka se v čumáku zmáčkne? Dává i dál stejný proudy? Já je sám nepoužívám, tak by mě to moc zajímalo, protože bych je eventuelně vyzkoušel. Používám NiMh a ty dost mechanicky vydrží a i tak jsou po sezóně trochu pomačnaný.
RCgliders.cz
- martijn
- Příspěvky: 298
- Registrován: stř 30.04.2003 0:00
- Bydliště: Vysočina, Nové Město na Moravě
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie pre F3K
onca píše:Nemáte náhodou někdo zkušenost, co se stane, když se narazí prudší ranou do země a LiPolka se v čumáku zmáčkne? Dává i dál stejný proudy? Já je sám nepoužívám, tak by mě to moc zajímalo, protože bych je eventuelně vyzkoušel. Používám NiMh a ty dost mechanicky vydrží a i tak jsou po sezóně trochu pomačnaný.
Teda Ondro, kdybych tě neznal... ty máš vážně po sezóně pomačkaný NiMhy? Snad s tím tak neřežeš, ne? Vlastně, teď si vzpomínám, občas asi jo: https://picasaweb.google.com/1150086964 ... 5491334754
Neměl bych strach o to, jaké dá pomačkaná lipolka proudy, ale spíš o to, aby při mechanickém porušení nezahořela.
https://sites.google.com/site/martinzvysociny/
Re: Baterie pre F3K
Podstatné je, aby se ten lithiový gel nedostal do kontaktu se vzduchem. Jinak problém většinou není. Loňskou sezónu se mnou lítala jedna baterka, která dostala ťukanec od listu rotoru a v klidu fungovala dál. Samozřejmě po důkladné kontrole 
Tom
Re: Baterie pre F3K
onca píše:Nemáte náhodou někdo zkušenost, co se stane, když se narazí prudší ranou do země a LiPolka se v čumáku zmáčkne? Dává i dál stejný proudy? Já je sám nepoužívám, tak by mě to moc zajímalo, protože bych je eventuelně vyzkoušel. Používám NiMh a ty dost mechanicky vydrží a i tak jsou po sezóně trochu pomačnaný.
Prudší ranou jsem narazil minulý rok na tom polétání u Jardy Čermáka. Žíně to byla dostatečná, trup ale šel vytáhnout ze země normálně rukou, křídlo je k vidění u Jardy. Baterka nevykazuje žádnou deformaci, létám jí dál v halovce.
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
Re: Baterie pre F3K
Libor píše:Létám 1S
http://kolmanl.info/index.php?show=long ... ba&start=2
Kdysi jsem o tom uvažoval, odradilo mě poměrně vysoké množství ran na tenhle systém.
Pokud se něco podělá např. na jednom servu, tak při 2s je dost šance, že zbytek bude fungovat. Při 1s je zase dost velká šance, že se resetne přijímač. Další slabinu to má, že pokud někdo hází vysoko, dokáže rozfletrovat křidélka.
Létám 2s lipol 240 nebo 350mAh + ověřený miniaturní BEC. Taky zkouším 2s napřímo na dymondy D47 a D60, které jsou na tohle napětí určené. Létám jenom od jara do podzimu, v tom případě je to dobrá možnost napájení.
Pokud někdo chce létat i v zimě, tak bych lipol ale radši opustil.
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka