Rady u Traxxas E-revo VXL
Re: Rady u Traxxas E-revo VXL
poprosim vas o objasnenie.
Mal som uz davnejsie modely traxxas, ale nikdy som nerobil volaku velku rozborku.
Chlapsky sa priznam, nerozumiem moc diferencialom a spojke. Vie mi to niekto trochu po lopate objasnit?
Konkretne, viem ze ked mam moc utiahnutu alebo uvolnenu spojku, tak mi auto bud hned po plyne sekne a ide na zadne, alebo sa len plynulo rozbehne. Ako to najlepsie nadstavit?
Mne ho konkretne na zadne neda ani ked co robim. Zato ma ale krasnu plynulu akceleraciu. Rustler sa mi prekotil dozadu hned po pohladeni plynu...
Co sa tyka diff, co znamena ked sa zamknu? Resp co tym dosiahnem a ako to spravim.
Dakujem
Mal som uz davnejsie modely traxxas, ale nikdy som nerobil volaku velku rozborku.
Chlapsky sa priznam, nerozumiem moc diferencialom a spojke. Vie mi to niekto trochu po lopate objasnit?
Konkretne, viem ze ked mam moc utiahnutu alebo uvolnenu spojku, tak mi auto bud hned po plyne sekne a ide na zadne, alebo sa len plynulo rozbehne. Ako to najlepsie nadstavit?
Mne ho konkretne na zadne neda ani ked co robim. Zato ma ale krasnu plynulu akceleraciu. Rustler sa mi prekotil dozadu hned po pohladeni plynu...
Co sa tyka diff, co znamena ked sa zamknu? Resp co tym dosiahnem a ako to spravim.
Dakujem
Re: Rady u Traxxas E-revo VXL
Nejdriv by bylo dobre objasnit, proc chces, aby se ti auto stavelo na zadni. Na efekt? To je totiz jediny duvod, ktery pochopim. Najdes tu spoustu lidi, kteri to resi uplne obracene. Auto se stavi na zadni a chteji se toho zbavit.
Spojka
Pokud je naprosto utahnuta, dochazi k okamzitemu presunu tociveho momentu na kola. To je sice super, ale nici se tim prevody, protoze je to zakus jako blazen a takhle to dlouho nemusi vydrzet.
Pokud je povolena, protaci se (jako ve velkem aute, je to v poradku) a pak teprve zabira.
Mas-li auto nastaveno tak, ze se pozvolna rozjizdi, je vsechno v poradku. Maximalne ji muzes pritahnout, ale rozhodne ne na krev. V navodu k autu by melo byt uvedeno, na kolik ma byt spojka nastavena. U Slashe to byvalo 3/4 otacky zpet. Ja jsem mel radsi trosku tuzsi spojku, povoloval jsem utahovaci sroub zpet jen o pulku otacky.
Diferencial
Toto "zarizeni" zpusobuje, ze vnitrni kolo se v zatacce toci mene nez vnejsi. Vem si auto a dej si plny rejd rekneme doleva. Oznac si dole pozici prednich kol, udelej si na nich carku a na zemi take. Jed doleva tak, abys udelal jednu otocku na vnitrnim kole (leve, kdyz zatacis doleva). Pak se podivej na prave kolo. To muselo vykonat delsi drahu, nez je jedna otocka.
Vedecteji, lepe, je to vysvetleno na Wikipedii - http://cs.wikipedia.org/wiki/Diferenci% ... chanika%29
Pokud diferencial plne utahnes/uzavres, zpusobis, ze auto bude znacne nedotacive. Na bezne jezdeni je to naprosto nevhodne. Naopak na splhani v terenu je to vice nez nutne. Predstav si (s NEzamknutym diferencialem), ze jedes pres prekazku, leve kolo je na zemi, prave ve vzduchu. Pokud pridas plyn, leve nic neudela, nezabere a prave se bude otacet ve vzduchu. Se zamknutym diferencialem se kola budou otacet stejne. To znamena, leve bude zabirat, i kdyz je prave ve vzduchu.
Mrkni opravdu na ten clanek, je tam i obrazek.
Pro E-Revo zkratka plati, ze diff by se zamykat nemel. Neni to zadny splhoun, crawler apod. Muzes ho pritahnout, ale ne tak, aby byl zamknuty. Pritahnutim dosahnes nedotacivosti. Povolenim az pretacivosti. Take zalezi, jestli je to kulickovy diferencial nebo planetovy.
Spojka
Pokud je naprosto utahnuta, dochazi k okamzitemu presunu tociveho momentu na kola. To je sice super, ale nici se tim prevody, protoze je to zakus jako blazen a takhle to dlouho nemusi vydrzet.
Pokud je povolena, protaci se (jako ve velkem aute, je to v poradku) a pak teprve zabira.
Mas-li auto nastaveno tak, ze se pozvolna rozjizdi, je vsechno v poradku. Maximalne ji muzes pritahnout, ale rozhodne ne na krev. V navodu k autu by melo byt uvedeno, na kolik ma byt spojka nastavena. U Slashe to byvalo 3/4 otacky zpet. Ja jsem mel radsi trosku tuzsi spojku, povoloval jsem utahovaci sroub zpet jen o pulku otacky.
Diferencial
Toto "zarizeni" zpusobuje, ze vnitrni kolo se v zatacce toci mene nez vnejsi. Vem si auto a dej si plny rejd rekneme doleva. Oznac si dole pozici prednich kol, udelej si na nich carku a na zemi take. Jed doleva tak, abys udelal jednu otocku na vnitrnim kole (leve, kdyz zatacis doleva). Pak se podivej na prave kolo. To muselo vykonat delsi drahu, nez je jedna otocka.
Vedecteji, lepe, je to vysvetleno na Wikipedii - http://cs.wikipedia.org/wiki/Diferenci% ... chanika%29
Pokud diferencial plne utahnes/uzavres, zpusobis, ze auto bude znacne nedotacive. Na bezne jezdeni je to naprosto nevhodne. Naopak na splhani v terenu je to vice nez nutne. Predstav si (s NEzamknutym diferencialem), ze jedes pres prekazku, leve kolo je na zemi, prave ve vzduchu. Pokud pridas plyn, leve nic neudela, nezabere a prave se bude otacet ve vzduchu. Se zamknutym diferencialem se kola budou otacet stejne. To znamena, leve bude zabirat, i kdyz je prave ve vzduchu.
Mrkni opravdu na ten clanek, je tam i obrazek.
Pro E-Revo zkratka plati, ze diff by se zamykat nemel. Neni to zadny splhoun, crawler apod. Muzes ho pritahnout, ale ne tak, aby byl zamknuty. Pritahnutim dosahnes nedotacivosti. Povolenim az pretacivosti. Take zalezi, jestli je to kulickovy diferencial nebo planetovy.
Re: Rady u Traxxas E-revo VXL
Tak toto bola odpoved za 100 bodov. Naozaj velmi uzitocne pre mna.
Co sa tyka tej spojky, praveze auto ide uplne super, nepostavi ho na zadne, ale nadherne zaberie az do plnej rychlosti. Urcite nechcem aby sa stavalo na zadne, takto je to uplne super. Len som mal obavy ze ked je ta spojka taka volna, ci sa nenici - nevysucha. Mal som na mysli pravy opak, ze ked je dotiahnuta naplno, vsetko dosada napevno do seba a neopotrebuva sa. Diky za vyvedenie z omylu.
Co sa tyka diferencialov, mam aku taku sajnu ako to pracuje. Co som ale nechapal je to zamykanie.
Jazdim prevazne v lesnych parkoch. Sotolina listie, kde tam nejaky kopec prejazdit.
Diferencial mam nadstaveny tak, ze je asi uplne odomknuty podla toho ako si mi to popisal. Pri tych kopcoch by sa mi praveze hodilo to trochu uzamknut. Nie uplne na pevno, ale aspon trochu to prituhnut. Lebo ustavicne mam dve kola vo vzduchu a ostane bezmocne na bruchu.
Ak niekto viete dat tychly tip ako sa tie diff nadstavuju, dajte vediet. Spojku som si uz nasiel podla manualu na nete.
Dakujem!
Co sa tyka tej spojky, praveze auto ide uplne super, nepostavi ho na zadne, ale nadherne zaberie az do plnej rychlosti. Urcite nechcem aby sa stavalo na zadne, takto je to uplne super. Len som mal obavy ze ked je ta spojka taka volna, ci sa nenici - nevysucha. Mal som na mysli pravy opak, ze ked je dotiahnuta naplno, vsetko dosada napevno do seba a neopotrebuva sa. Diky za vyvedenie z omylu.
Co sa tyka diferencialov, mam aku taku sajnu ako to pracuje. Co som ale nechapal je to zamykanie.
Jazdim prevazne v lesnych parkoch. Sotolina listie, kde tam nejaky kopec prejazdit.
Diferencial mam nadstaveny tak, ze je asi uplne odomknuty podla toho ako si mi to popisal. Pri tych kopcoch by sa mi praveze hodilo to trochu uzamknut. Nie uplne na pevno, ale aspon trochu to prituhnut. Lebo ustavicne mam dve kola vo vzduchu a ostane bezmocne na bruchu.
Ak niekto viete dat tychly tip ako sa tie diff nadstavuju, dajte vediet. Spojku som si uz nasiel podla manualu na nete.
Dakujem!
Re: Rady u Traxxas E-revo VXL
Jo, scarabeus ti to popsal krásně 
Teď je ještě potřeba se zamyslet nad praktickým významem toho nastavení.
Například spojka by opravdu měla být spíš tužší, protože u těchto elektrických autíček slouží spíše jako ochranný prvek, než jako provozní věc pro rozjezdy. Povolená spojka se neustálým prokluzováním může opotřebovat docela rychle. Utahujse tak, aby proklouzla, když je něco v nepořádku - tedy třeba po nárazu na překážku s plným plynem nebo při necitlivém rozjezdu.
Nastavení plynulého rozjezdu se provádí jinak: jednak tím, že se to naučíš
(často opomíjený, ale důležitý bod
) a pak také tím, že si pohraješ s nastavením křivek na vysílači nebo v regulátoru, aby ti v tom trochu pomohly. Spojka je fakt jen jako poslední záchrana a doporučil bych ji utáhnout jak radil scarabeus.
Diferenciály mají nastavenu svou tuhost pomocí hustoty silikonového oleje nebo vazelíny, kterou jsou zaplněny. Tyto oleje v různých hustotách se běžně prodávají a každý si s nimi laboruje podle potřeby nastavení diferenciálů.
Toto nastavení pomocí oleje ale nelze dělat za jízdy
Takže něco jako "trochu zavřít" diferenciál není za jízdy možné. Pod pojmem zavřený diferenciál se obvykle rozumí, že je nějakým mechanickým způsobem na potřebnou dobu uzavřen (tedy jeho funkce je zcela zablokována). To slouží právě k průjezdu těžkým terénem. Pak se zase "otevře", čímž začne opět fungovat v závislosti na svém nastavení pomocí olejové nápně.
Jediné autíčko od Traxxase, které má dálkově ovládané uzávěry diferenciálů je plný Traxxas Summit.
Pokud jezdíš v terénu takovým stylem, že máš furt dvě kola ve vzduchu, tak jsi zvolil nevhodný model. E-Revo VXL na tohle není stavěné.
Teď je ještě potřeba se zamyslet nad praktickým významem toho nastavení.
Například spojka by opravdu měla být spíš tužší, protože u těchto elektrických autíček slouží spíše jako ochranný prvek, než jako provozní věc pro rozjezdy. Povolená spojka se neustálým prokluzováním může opotřebovat docela rychle. Utahujse tak, aby proklouzla, když je něco v nepořádku - tedy třeba po nárazu na překážku s plným plynem nebo při necitlivém rozjezdu.
Nastavení plynulého rozjezdu se provádí jinak: jednak tím, že se to naučíš
Diferenciály mají nastavenu svou tuhost pomocí hustoty silikonového oleje nebo vazelíny, kterou jsou zaplněny. Tyto oleje v různých hustotách se běžně prodávají a každý si s nimi laboruje podle potřeby nastavení diferenciálů.
Toto nastavení pomocí oleje ale nelze dělat za jízdy
Jediné autíčko od Traxxase, které má dálkově ovládané uzávěry diferenciálů je plný Traxxas Summit.
Pokud jezdíš v terénu takovým stylem, že máš furt dvě kola ve vzduchu, tak jsi zvolil nevhodný model. E-Revo VXL na tohle není stavěné.
Re: Rady u Traxxas E-revo VXL
Tak ja to jeste trosku rozeberu, abychom neco neopomneli, sak my se navzajem krasne doplnujeme 
E-Revo ma predni, zadni a nekdy (kdo si ho dokoupi) STREDOVY diferencial. Je to tvuj pripad nebo ne?
Stredovy diferencial si spousta lidi nainstalovala prave kvuli tomu, ze se auto stavelo na zadni. S jeho pomoci se tocivy moment pekne rozlozi na predni i zadni napravu. Bez nej zadek dostava na frak a zvedne predek auta.
Nastinil jsem, ze jsou planetove a kulickove diferencialy.
Planetovy je ten klasicky, co se nachazi i ve velkych autech. Jak FlyBear napsal, tuhost se nastavuje pomoci hustych silikonovych oleju do diferencialu. Kdyz ho naplnis (tam, kde jsou kolecka diferencialu) po vrch olejem s hodnotou 100.000, dojde k peknemu utazeni, ale ne uplnemu. Klidne staci i 60.000 a utahne se. Podminkou je velmi dobre utesneni. Pokud bys do diferencialu dal olej 500.000, bude uz prakticky uzavren. Takovy olej uz ani netece, je to souvisla tuha pasta, vetsinou se striha nuzkama
Kulickovy diferencial se nastavuje utahnutim nebo povolenim jeho sameho = kulicek. Opet ale plati to same, co FlyBear napsal vyse. Neda se to udelat za jizdy. Tzn. diferencial vyndas, utahnes ci povolis, das zpatky do domecku diferencialu a zkusis, jak se zmenily jizdni vlastnosti.
Male E-Revo je velmi schopny model, ktery projede kdeco, ale neznamena to, ze je to model vhodny na velke prekazky, napriklad v lese.
E-Revo ma predni, zadni a nekdy (kdo si ho dokoupi) STREDOVY diferencial. Je to tvuj pripad nebo ne?
Stredovy diferencial si spousta lidi nainstalovala prave kvuli tomu, ze se auto stavelo na zadni. S jeho pomoci se tocivy moment pekne rozlozi na predni i zadni napravu. Bez nej zadek dostava na frak a zvedne predek auta.
Nastinil jsem, ze jsou planetove a kulickove diferencialy.
Planetovy je ten klasicky, co se nachazi i ve velkych autech. Jak FlyBear napsal, tuhost se nastavuje pomoci hustych silikonovych oleju do diferencialu. Kdyz ho naplnis (tam, kde jsou kolecka diferencialu) po vrch olejem s hodnotou 100.000, dojde k peknemu utazeni, ale ne uplnemu. Klidne staci i 60.000 a utahne se. Podminkou je velmi dobre utesneni. Pokud bys do diferencialu dal olej 500.000, bude uz prakticky uzavren. Takovy olej uz ani netece, je to souvisla tuha pasta, vetsinou se striha nuzkama
Kulickovy diferencial se nastavuje utahnutim nebo povolenim jeho sameho = kulicek. Opet ale plati to same, co FlyBear napsal vyse. Neda se to udelat za jizdy. Tzn. diferencial vyndas, utahnes ci povolis, das zpatky do domecku diferencialu a zkusis, jak se zmenily jizdni vlastnosti.
Male E-Revo je velmi schopny model, ktery projede kdeco, ale neznamena to, ze je to model vhodny na velke prekazky, napriklad v lese.
Re: Rady u Traxxas E-revo VXL
budem vyzerat mozno poeticky, ale.. toto je priklad ako by malo forum fungovat. Skutoce vam dakujem za objasnenie veci. Rano som o tom nevedel ani prd. Teraz po precitani vasich prispevkov, rozobrani na srob a zlozenim mojho auta, tomu chapem absolutne. Aspon myslim.
Idem ja najst kde sa nachadza sponzoring tohto fora.
este raz dik!
Idem ja najst kde sa nachadza sponzoring tohto fora.
este raz dik!
Re: Rady u Traxxas E-revo VXL
trochu odveci otazka, ale...
Mam v okoli jednu offroad indoor trat. Da sa na nu ist jazdit len pomocou registracie cez internet, takisto aj zaplatit cez internet. Ziadne otazky sa nedaju dat, nikam zavolat. Maju na stranke napisane ze da jazdit je povolene iba 1:10 mierka. Zaregistroval som sa, zaplatil. Zajtra by som mal ist. Myslite si ze ma pustia z erevom vxl 1:16?
Viacejkrat som pocul od ludi, ze mierka traxas je trochu pomylena. A to ze modely 1:16 maju rozmery desiatky, a 1:10 maju v podstate rozmery 1:8.
Na stranke maju napisane ze predpisane su rozmery 1:10. Co si myslite?
Mam v okoli jednu offroad indoor trat. Da sa na nu ist jazdit len pomocou registracie cez internet, takisto aj zaplatit cez internet. Ziadne otazky sa nedaju dat, nikam zavolat. Maju na stranke napisane ze da jazdit je povolene iba 1:10 mierka. Zaregistroval som sa, zaplatil. Zajtra by som mal ist. Myslite si ze ma pustia z erevom vxl 1:16?
Viacejkrat som pocul od ludi, ze mierka traxas je trochu pomylena. A to ze modely 1:16 maju rozmery desiatky, a 1:10 maju v podstate rozmery 1:8.
Na stranke maju napisane ze predpisane su rozmery 1:10. Co si myslite?
Re: Rady u Traxxas E-revo VXL
Myslím, že kvůli velikosti autíčka by tě vyhodit neměli
Ale dej si pozor na penumatiky. Některé indoorové dráhy mají trať pokrytou kobercem a proto na ni nesmí pneumatiky se vzorkem, který by ji mohl poškodit. V extrémním případě (jako třeba u nás) se striktně vyžadují slicky, tedy naprosto hladké pneumatiky.
Re: Rady u Traxxas E-revo VXL
Dle meho je zbytecne se tu ptat. K cemu ti bude nas nazor, kdyz se ten jediny spravny dozvis az tam? 
Re: Rady u Traxxas E-revo VXL
Ahoj, kolik prosím vás přijde oleje do diferenciálů?
:F6F Hellcat: :motorový větroň-Hynek: :Fenix:
:->A6M ZERO(zašlapané projekty :D)<-:
: DX6i:
:->A6M ZERO(zašlapané projekty :D)<-:
: DX6i:
- darth.hokro
- Příspěvky: 1499
- Registrován: čtv 20.08.2009 0:00
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady u Traxxas E-revo VXL
Zdravím kolegové,koupil jsem bazarové revo vxl a docela mě překvapila vůle v kamenech co jsou uloženy kola.Dočetl jsem se,že je skoro nutnost koupit tuningové,ale nevím jestli koupit plastové,nebo hliníkové.Nemá někdo zkušenost?Zatím jen létám a tohle je moje první RC auto.Mějte prosím trpělivost-.Díky za pomoc. 
Mig 3-Hacker,Dogfighter MPX,Revo vxl,Toro 900
- darth.hokro
- Příspěvky: 1499
- Registrován: čtv 20.08.2009 0:00
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady u Traxxas E-revo VXL
v dnešní době koupíš i u nás kvalitní plastové od RPM, mají větší ložiska.
http://darthhokro.rajce.idnes.cz/
Re: Rady u Traxxas E-revo VXL
Jj ale dočetl jsem se,že u těch alu se dají eliminovat vůle skoro na 100% jak je to u plast.nevím.Ty orig.jsou strašné 
Mig 3-Hacker,Dogfighter MPX,Revo vxl,Toro 900
- mikymik
- Příspěvky: 629
- Registrován: pon 29.11.2010 0:00
- Bydliště: Praha 4 - Budějovická
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady u Traxxas E-revo VXL
A vadí vůbec u terénního RC autíčka vůle v kamenech? Tedy pokud není nějaká extrémní...