Juris píše:Tak to teda nakonec s tím akrobatem dopadlo?Nechtělo se mi to celé pročítat

Akrobata jsem nakonec koupil - 2x2 Katanu od Hubeného na benzínovy motor 40ccm. Měl jsem nějaké problémy s motorem (samovolné zastavování, horší seřízení), nakonec se do zdárně vyřešilo.
Moje
subjektivní postřehy po cca 15 letech, třeba to někomu pomůže při rozhodování:
- (Ne)závislost na větru - je to kus hmoty, proto vítr až tak nevadí. Super.
- Doplňování paliva - perfektní, otázka pár sekund. Namíchání s olejem také. Taky dobré.
- Baterie - nesmím doma zapomenout dobít, jinak na letišti čekám, než se dobijí baterie ve spalováku. Po elektrách trošku zrádné.
- Transport na letiště - skládání do auta jde docela rychle, ale je to v mé Octavii tak tak. Neumím si představit transport 2,2m.
- Letový projev - std.akrobacie - všechno je takové ... velké . Na looping je dost času, stejně tak osmičky, souvrat je opravdu super pozorovat jak kus dřeva letí nahoru a bojuje s gravitaci.

Paráda.
- Letový projev - blbnutí (3D bych to nenazval) - a tady nic moc, buď je to hodně vysoko ať mám rezervu a moc to nevidím, nebo nízko a na případnou korekci není moc času. S Gemini nebo Katanou MD si zablbnu lépe - tam vím, že to nad zemí vyberu, s 2m si už tak jistý nejsem. Snad se to poddá časem.
- Přistávání - kámem úrazu. Po namontování haubny je letadlo rychlé a dráha krátká (při dosednutí na začátku dojedu po zemi až na konec. Včera jsem urazil podvozek, sedl jsem do trávy cca 1m před dráhu. Dnes jsem si pomal brzdit křidélky nahoru - je to lepší. Výsledek - uražená vrtule.

(Kuriózní chyba - trénoval jsem přistání a pokaždé prolétl nad letištěm a znovu a znovu to zvedl. Naposled jsem přistál na 3 body a rozhodl to zvednout, ale s křidélky to nešlo. Zahučel jsem od té samé trávy, kde jsem včera urazil podvozek)
- Létání - prostor. Je ho potřeba hodně aspoň pro mne. Jednak dráha a druhak už nejde lítat na jednom "rohu" a je třeba se domlouvat s ostatními na "polovině" prostoru. Co naštve ještě více, je poloha letiště a slunce. Večer je slunce nad polem, nad kterým se dá lítat. Na druhé straně jsou lidé a auta. Jediné ideální podmínky jsou ráno a dopoledne. U menšího to nevadí, u většího bych musel lítat na menším prostoru, nebo spíše "do dálky"
- Počet startů: Důsledkem kombinace všeho výše uedeného je, že počet startů je u mne cca 3x za jednu návštěvu letiště. To by šlo i s elektrou bez centrály.
Jsem rád, že jsem si to zkusil, ale zatím nějak extra nadšený z velkého éra nejsem - jsou zde výhody, ale když jsem dneska zalítával Katanu MX od PA, užíval jsem si mnohem více. Nechci tím vyvolávat flame, jen uvést, že ne pro všechny platí, že čím větší, tím lepší. Ale dám tomu ještě nějaký vzlet a třeba názor změním. Jinak půjde po žních k Turkovi a do hangáru přidám nějaký kompromis - elektru 1,8 m.
