Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Ahoj
Létal jsem dlouhou dobu (cca 10 roků) s letadly na benzín o rozpětí 2,2-2,4m. Všechno to byli akrobatická letadla od renomovaných výrobců kde byli zaručeny velmi dobré letové vlastnosti odpovídající době ve které vznikly.
Vždy jsem si myslel, že letadlo s benzínem je to nejlepší a benzín do dobrého akrobatického letadla patří pro svůj výkon a levný provoz.
Před třemi roky jsem si koupil svoje první větší letadlo na baterky (GB Jak 55 1800mm) a přestože je to o dost menší, než všechny předchozí je po všech stránkách výrazně lepší.
Osobně vím, že rady druhých bez vlastní zažité zkušenosti se nepřijímají zrovna nejsnadněji. Pokud jsi benzín neměl a chceš ho, tak at ti kdokoliv bude radit co chce tak ti to nevymluví. Taky vím, že spousta lidí bude vždy nekriticky chválit to svoje a nepřiznají, že dali spoustu peněz za něco co není úplně podle jejich představ.
Pokud se budeme bavit o letadlech na benzín do rozpětí 2,2m tak určitě nejsou špatné. Pokud víš, že létáš průměrně, a nemáš chut se zlepšovat a stačí ti opravdu jen '' lítat si pro radost " a hooodně vysoko, tak budeš spokojen.
Pokud ovšem lítat umíš a lítáš rád nízko a zkoušíš nové věci , velmi rychle zjistíš, že vlastnosti benzínového motoru tě budou velmi výrazně limitovat. Prakticky celý let budeš podřizovat chování motoru.
Pokud budeš chodit lítat často, tak ti motor stejně jednou zdechne. Pokud to bude v dostatečné výšce bude to v pohodě, ale co když ne?
Za sebe mohu říci, že dnes je opravdu daleko lepší volba u letadla do 2m elektrika. Stejně tak je pravda, že dobré 1,8m elektrické letadlo je výrazně letově lepší než benzínové 2,2 a 2m nemluvě.
Provozní náklady jsou u elektriky skutečně asi vyšší (zejména při prvotním pořizování), ale pří běžném letovém využití se to srovná a z delšího časového horizontu zjistíš, že je to přesně naopak.
Pokud jsi benzin neměl a chceš ho, tak do něj jdi!
Za sebe však opakuji, že elektriko je jednoznačně v zmiňované akro-aplikaci lepší . Myslím, že toto stanovisko potvrzují i slova HonzyS a LV.
Létal jsem dlouhou dobu (cca 10 roků) s letadly na benzín o rozpětí 2,2-2,4m. Všechno to byli akrobatická letadla od renomovaných výrobců kde byli zaručeny velmi dobré letové vlastnosti odpovídající době ve které vznikly.
Vždy jsem si myslel, že letadlo s benzínem je to nejlepší a benzín do dobrého akrobatického letadla patří pro svůj výkon a levný provoz.
Před třemi roky jsem si koupil svoje první větší letadlo na baterky (GB Jak 55 1800mm) a přestože je to o dost menší, než všechny předchozí je po všech stránkách výrazně lepší.
Osobně vím, že rady druhých bez vlastní zažité zkušenosti se nepřijímají zrovna nejsnadněji. Pokud jsi benzín neměl a chceš ho, tak at ti kdokoliv bude radit co chce tak ti to nevymluví. Taky vím, že spousta lidí bude vždy nekriticky chválit to svoje a nepřiznají, že dali spoustu peněz za něco co není úplně podle jejich představ.
Pokud se budeme bavit o letadlech na benzín do rozpětí 2,2m tak určitě nejsou špatné. Pokud víš, že létáš průměrně, a nemáš chut se zlepšovat a stačí ti opravdu jen '' lítat si pro radost " a hooodně vysoko, tak budeš spokojen.
Pokud ovšem lítat umíš a lítáš rád nízko a zkoušíš nové věci , velmi rychle zjistíš, že vlastnosti benzínového motoru tě budou velmi výrazně limitovat. Prakticky celý let budeš podřizovat chování motoru.
Pokud budeš chodit lítat často, tak ti motor stejně jednou zdechne. Pokud to bude v dostatečné výšce bude to v pohodě, ale co když ne?
Za sebe mohu říci, že dnes je opravdu daleko lepší volba u letadla do 2m elektrika. Stejně tak je pravda, že dobré 1,8m elektrické letadlo je výrazně letově lepší než benzínové 2,2 a 2m nemluvě.
Provozní náklady jsou u elektriky skutečně asi vyšší (zejména při prvotním pořizování), ale pří běžném letovém využití se to srovná a z delšího časového horizontu zjistíš, že je to přesně naopak.
Pokud jsi benzin neměl a chceš ho, tak do něj jdi!
Za sebe však opakuji, že elektriko je jednoznačně v zmiňované akro-aplikaci lepší . Myslím, že toto stanovisko potvrzují i slova HonzyS a LV.
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Sice to tentokrát trvalo, ale už je to zase tady....... 
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
AR1 píše:Vlado C - vidíš, a není tomu tak. Bydlím v paneláku - někde tu najdeš fotku, jak to mám doma pověšené na zdi a je ale pravdou, že právě vynášení ven do auta mě opravdu štve. Ale kdybych byl právě ten intenzivně lítající, jdu do digicentrály a elektra. Protože čím víc lítáš, tím je spalovák dražší. Když ale nelítáš, baterky chcípnou stářím a jsou to vyhozený peníze.
Co se týká financí, je jistě 2,2m jinde než 1,4m. Vím to moc dobře, chodím do práce a beru plat, a 2,2m jsem si pořídíl letos. Investice tak 45 tis. Pak jsem s tím fláknul (moje chyba bez vlivu velikosti modelu) a měl jsem štěstí, že vyjma draku vše přežilo, takže jsem kupoval model jako takový, vše ostaní je použité (vyjma tedy lipolek). Kdybych to udělal znova, dolítal jsem, už bych na to neměl (bohužel, nemůžu nacpat komplet plat jen do modýlků). Ale přesto - nemůžu říct, že 1,4 je lepší. Ano, na větší musím mít místo, odvoz, prostor na lítání, i finance, ale pokud to mám, můžu to jen doporučit.
Comu hovoris "digicentrala a elektra". Mas na mysli nejaku benzinovu centralu na nabijanie bateriek na letisku? To nie je lacne (levne)? Skusme trochu uvazovat. Cca 8-9 letov je zatial maximum co sa mi podarilo nalietat za jedno poobedie. Ked je dobry rok tak cca 100 startov s jednym erom ale lietam s dvomi tak 200 startov. Ak centrala stoji cca 17 000 Kc (odhad) tak je to v prvom roku len 170 Kc na start iba z centraly.... Kolko rokov vydrzi? Ma zmysel ju smejcit na letisko kvoli cca 6-8 startom? Mne sa do toho nechce..... Ale kludne daj argumenty pre. Svojho casu som mal sen cca 1,8-2,0m akrobat od Krila a cca 50 ccm. Ale nejak ma to prechadza.... Zatial som lietal s najvacsim erom 1,8 m hotlinerom. Je to kludnejsie ako 1,2m akrobat. To je fakt.
Ono je to aj vec psychiky. Kolega presiel k 2,2 m Veloxu. S mensim erami (1,4 m) lietal pohodove a celkom dobre. S toho Veloxa mal priserny respekt a nervy pocas celeho letu z obavy aby "nedal ranu". Nakoniec ju dal pri starte, ked na stojanke neumyselne pridal plyn a ero vzlietlo neriadene..... Dnes lieta elektro (tie australske tusim PA?) a do opravy sa mu nechce. Netvrdim ze je to typicke. Ale cim vacsie era tym je to individualnejsie. Ja som zatial dost konsternovany problemami s nabijanim 4s Lipoliek do mojho Yaka 54 cz (1,2m). (Doteraz som lietal s 3s Lipolkami.) Sam som zvedavy kam ma to posunie. Dnes maju era tak fantasticke letove (Napr Sebartove era) vlastnosti ze je uz skutocne na zvazenie do akej velkosti sa posuvat. ...si myslim ja.
Nike II (hotliner), SU29 EPP (RCfactory), FOX 2300 EPP, Stryker FQ27, Yak 54 CZ, Eclipse 7
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
LV píše:Vlado C píše:Nehovorim nie spalovakom u vacsich modelov ale je to cele zlozitejsie a drahsie. Ak si zvyknuty na pohodlie e-modelov je to dost zaberak a novych pozitkova nie je vela. Ale privela novych starosti ktore tazko mozu kompenozovat vacsie pozitky. Hlavne sa treba pripravit na problemy so servami plynu. Tie vibracie im davaju zabrat.
Podla mma je to vhodne len pre intenzivnych hobikov. A elektro velke akrobaty je dost problem s este vyssim cenami a s nabijanim bateriek na letisku. Je hodne na zvazenie ci neostat u e-akrobatov do 1,4 m. Tie uz maju vemi dobre letove vlastnosti.
Akrobaty 1,4m? Oproti 2m a viac to lieta smiešne...
Lietal som kedysi dávno žhavíky, lietam elektro do 6,5kW a lietam benzín 100ccm.
Jediná výhoda benzínu je doba tankovania. Inak to už má len samé nevýhody. To, že je tu niekto nadšený, že s akrobatom lieta 10 minút a ešte má palivo a s elektrikou iba 6 minút je iba tým že ešte nevie lietať a ak začne naozaj s akrobaciou a náročnejšími prvkami tak toho bude mať za tých 6 minút plné dudy... Po 5-6 minútach ide koncentrácia rapídne dolu a riziko "tvrdého pristátia" sa zväčšuje. Radšej dva 6 minútové lety s 15 minútovou prestávkou ako jeden 12 minútový...
Daj info ako tie 2m era nabijas a kolko startov das za pol dna a za sezonu. A este jedna vec taka dost vseobecna. Viete niekto kolko vas vyjde letova hodina v Kc/hod.? Je lepsie to neviediet.
Nike II (hotliner), SU29 EPP (RCfactory), FOX 2300 EPP, Stryker FQ27, Yak 54 CZ, Eclipse 7
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
AM píše:Ahoj
Létal jsem dlouhou dobu (cca 10 roků) s letadly na benzín o rozpětí 2,2-2,4m. Všechno to byli akrobatická letadla od renomovaných výrobců kde byli zaručeny velmi dobré letové vlastnosti odpovídající době ve které vznikly.
Vždy jsem si myslel, že letadlo s benzínem je to nejlepší a benzín do dobrého akrobatického letadla patří pro svůj výkon a levný provoz.
Před třemi roky jsem si koupil svoje první větší letadlo na baterky (GB Jak 55 1800mm) a přestože je to o dost menší, než všechny předchozí je po všech stránkách výrazně lepší.
Osobně vím, že rady druhých bez vlastní zažité zkušenosti se nepřijímají zrovna nejsnadněji. Pokud jsi benzín neměl a chceš ho, tak at ti kdokoliv bude radit co chce tak ti to nevymluví. Taky vím, že spousta lidí bude vždy nekriticky chválit to svoje a nepřiznají, že dali spoustu peněz za něco co není úplně podle jejich představ.
Pokud se budeme bavit o letadlech na benzín do rozpětí 2,2m tak určitě nejsou špatné. Pokud víš, že létáš průměrně, a nemáš chut se zlepšovat a stačí ti opravdu jen '' lítat si pro radost " a hooodně vysoko, tak budeš spokojen.
Pokud ovšem lítat umíš a lítáš rád nízko a zkoušíš nové věci , velmi rychle zjistíš, že vlastnosti benzínového motoru tě budou velmi výrazně limitovat. Prakticky celý let budeš podřizovat chování motoru.
Pokud budeš chodit lítat často, tak ti motor stejně jednou zdechne. Pokud to bude v dostatečné výšce bude to v pohodě, ale co když ne?
Za sebe mohu říci, že dnes je opravdu daleko lepší volba u letadla do 2m elektrika. Stejně tak je pravda, že dobré 1,8m elektrické letadlo je výrazně letově lepší než benzínové 2,2 a 2m nemluvě.
Provozní náklady jsou u elektriky skutečně asi vyšší (zejména při prvotním pořizování), ale pří běžném letovém využití se to srovná a z delšího časového horizontu zjistíš, že je to přesně naopak.
Pokud jsi benzin neměl a chceš ho, tak do něj jdi!
Za sebe však opakuji, že elektriko je jednoznačně v zmiňované akro-aplikaci lepší . Myslím, že toto stanovisko potvrzují i slova HonzyS a LV.
Je v tom hodne pravdivych faktov. Ono najme tie nizske vykruty a visenie (najma u benzinakov) v niecom pripomina vrcholove horolezectvo. Cim dlhsie to robis tym je vacsia pravdepodobnost katastrofy.
Ale dobre, poprosim ta daj info ako to nabijas na letisku a kolko startov das za pol dna. Viem som otravny
Nike II (hotliner), SU29 EPP (RCfactory), FOX 2300 EPP, Stryker FQ27, Yak 54 CZ, Eclipse 7
- LV
- Příspěvky: 9200
- Registrován: pát 05.01.2007 0:00
- Bydliště: Trenčianska Turná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Vlado C píše:Daj info ako tie 2m era nabijas a kolko startov das za pol dna a za sezonu. A este jedna vec taka dost vseobecna. Viete niekto kolko vas vyjde letova hodina v Kc/hod.? Je lepsie to neviediet.![]()
Paky 10S4000 nabíjam
Doma: zdroj 600W, nabíjačka 250W, 450W
Na letisku z auta: 2x bez štartovania prúdom 10A potom 3. a 4. nabíjanie naštartujem po dobu CC. 5.-6. nabíjanie bez štartovania.
Na letisku z centrály prúdom 10A do úmoru.
Rekord mám 12 štartov za celý deň a s dvojmetrovkou cca 200 za sezónu keď ma to ešte bavilo. Normálne lietam 3-6 pretože potom už sa nedokážem sústrediť. S akrobatom nikdy nelietam viac ako 6 minút aj keď sa ešte dá. Opäť kvôli sústredeniu.
A koľko to stojí? Centrála žerie 0,6l/hod a auto 0,5l/hod. CC fáza trvá asi 25 minút
Ak chceš rátať cenu zdroja cca 6500Kč (mám ho 4roky)
Centrála 6500Kč (3roky)
Cena nabíjačiek 320€ (5 rokov) + 170€ (3 roky)
Akumulátory mám tretiu sezónu.
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
www.elektromodely.sk
- LV
- Příspěvky: 9200
- Registrován: pát 05.01.2007 0:00
- Bydliště: Trenčianska Turná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Jo a paky 12S 8000 trvá nabiť hodinu a pol jedným láderom 
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
www.elektromodely.sk
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
LV píše:Vlado C píše:Daj info ako tie 2m era nabijas a kolko startov das za pol dna a za sezonu. A este jedna vec taka dost vseobecna. Viete niekto kolko vas vyjde letova hodina v Kc/hod.? Je lepsie to neviediet.![]()
Paky 10S4000 nabíjam
Doma: zdroj 600W, nabíjačka 250W, 450W
Na letisku z auta: 2x bez štartovania prúdom 10A potom 3. a 4. nabíjanie naštartujem po dobu CC. 5.-6. nabíjanie bez štartovania.
Na letisku z centrály prúdom 10A do úmoru.
Rekord mám 12 štartov za celý deň a s dvojmetrovkou cca 200 za sezónu keď ma to ešte bavilo. Normálne lietam 3-6 pretože potom už sa nedokážem sústrediť. S akrobatom nikdy nelietam viac ako 6 minút aj keď sa ešte dá. Opäť kvôli sústredeniu.
A koľko to stojí? Centrála žerie 0,6l/hod a auto 0,5l/hod. CC fáza trvá asi 25 minút![]()
Ak chceš rátať cenu zdroja cca 6500Kč (mám ho 4roky)
Centrála 6500Kč (3roky)
Cena nabíjačiek 320€ (5 rokov) + 170€ (3 roky)
Akumulátory mám tretiu sezónu.
Nezapomeň započítat to, že elektro akrobat (ARF stavebnice) vydrží 3 sezony v pohodě, serva vydrží v klidu atd. U benzínu je za sezonu, maximálně dvě rozebraný drak modelu, serva jsou vymlácený (pokud nemáš kvalitní s titanovýma převodama, což v této velikosti nebývá).
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
E-akrobat 2m tiez vidim ako bezpecnejsi najma vo vise nizsko nad zemou a tiez suhlasim s jeho vyssou zivotnostou. Ja som zatial na ceste z e-akrobatov 1,2m (Yak 54 CZ, Helios kde si vsak musim rozvinut pilotazne schopnosti najma tie akrobaticke a vyssiu istotu v obratoch) k 1,4m. Potom budem uvazovat ci prejdem k vacsim. Mame v klube uz aj spatny prechod z 1,8 m k 1,4m oboje elektro a slusna pilotazna uroven. Je toho treba privela a velkej hmotnosti aby sa to vacsie ero mohlo prevadzkovat. Na cinziakovu domacnost na 4 posch. bez vytahu to velmi nie je.
Nike II (hotliner), SU29 EPP (RCfactory), FOX 2300 EPP, Stryker FQ27, Yak 54 CZ, Eclipse 7
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
LV píše:Vlado C píše:Daj info ako tie 2m era nabijas a kolko startov das za pol dna a za sezonu. A este jedna vec taka dost vseobecna. Viete niekto kolko vas vyjde letova hodina v Kc/hod.? Je lepsie to neviediet.![]()
Paky 10S4000 nabíjam
Doma: zdroj 600W, nabíjačka 250W, 450W
Na letisku z auta: 2x bez štartovania prúdom 10A potom 3. a 4. nabíjanie naštartujem po dobu CC. 5.-6. nabíjanie bez štartovania.
Na letisku z centrály prúdom 10A do úmoru.
Rekord mám 12 štartov za celý deň a s dvojmetrovkou cca 200 za sezónu keď ma to ešte bavilo. Normálne lietam 3-6 pretože potom už sa nedokážem sústrediť. S akrobatom nikdy nelietam viac ako 6 minút aj keď sa ešte dá. Opäť kvôli sústredeniu.
A koľko to stojí? Centrála žerie 0,6l/hod a auto 0,5l/hod. CC fáza trvá asi 25 minút![]()
Ak chceš rátať cenu zdroja cca 6500Kč (mám ho 4roky)
Centrála 6500Kč (3roky)
Cena nabíjačiek 320€ (5 rokov) + 170€ (3 roky)
Akumulátory mám tretiu sezónu.
Vdaka za konkretne udaje. Nie je to najjednoduchsie ale da sa to takto prevadzkovat. Som prekvapeny nizskou cenou centraly. Vies dat link alebo aspon vykon a vahu elektrocentraly?
Kolko packov Lipoliek pouzivas? Jeden?
Najviac sa mi pozdava to nabijanie z auta ale je tam nebezpecie odpalenia alterantora u niektorych aut. Bohuzial neviem dostatocne presne posudit ci to alternator prave v mojom aute prezije. Prva cca 200€ centrala ktoru som pozrel vazila cca 20 kg.
Nike II (hotliner), SU29 EPP (RCfactory), FOX 2300 EPP, Stryker FQ27, Yak 54 CZ, Eclipse 7
- LV
- Příspěvky: 9200
- Registrován: pát 05.01.2007 0:00
- Bydliště: Trenčianska Turná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Vlado C píše:Vdaka za konkretne udaje. Nie je to najjednoduchsie ale da sa to takto prevadzkovat. Som prekvapeny nizskou cenou centraly. Vies dat link alebo aspon vykon a vahu elektrocentraly?
Kolko packov Lipoliek pouzivas? Jeden?
Najviac sa mi pozdava to nabijanie z auta ale je tam nebezpecie odpalenia alterantora u niektorych aut. Bohuzial neviem dostatocne presne posudit ci to alternator prave v mojom aute prezije. Prva cca 200€ centrala ktoru som pozrel vazila cca 20 kg.
Bežne som lietal v 3D akrobatoch 2 paky 10S/4000, ale mám 8pakov 5S/4000, ... 4 paky už majú za sebou 3 sezóny a lietam ich iba v eftriáčku. Pomaly umierajú.
Moja centrála má tiež cca 20kíl + 10l benzínu.
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
www.elektromodely.sk
- Jindra_S
- Příspěvky: 1327
- Registrován: pát 31.07.2009 0:00
- Bydliště: Sviadnov (Frýdek-Místek)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Jaké jsou zkušenosti s použitím staré baterie z auta? Teď, kolem zimy jich bude docela dost k dispozici - auto už neroztočí, ale na nabíjení by stačit mohlo.
Právě mi mechanik jednu vyměnil v autě (Diesel, takže kapacita větší - 70Ah), tak to prubnu - kdyby to sezónu vydrželo, tak by to stačilo. Samozřejmě nenosím z paneláku, ale z garáže bych překládal rovnou do auta.
(Jen na vysvětlenou - kromě 2x2 Katany v benzínu mám zbytek elektry, lítám 3S, vyrobil jsem si rozdvojku na dvě baterie a nabíjím tak C60 celkem 4 baterie najednou, což vypadá jako dobrý nápad, ale dneska mi nabíječka oznamovala, že vstupní napětí je pod limitem, takže jsem na letišti dobíjel s nastartovaným autem)
Právě mi mechanik jednu vyměnil v autě (Diesel, takže kapacita větší - 70Ah), tak to prubnu - kdyby to sezónu vydrželo, tak by to stačilo. Samozřejmě nenosím z paneláku, ale z garáže bych překládal rovnou do auta.
(Jen na vysvětlenou - kromě 2x2 Katany v benzínu mám zbytek elektry, lítám 3S, vyrobil jsem si rozdvojku na dvě baterie a nabíjím tak C60 celkem 4 baterie najednou, což vypadá jako dobrý nápad, ale dneska mi nabíječka oznamovala, že vstupní napětí je pod limitem, takže jsem na letišti dobíjel s nastartovaným autem)
-
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Dneska jsem vyjel ze zatáčky a proti mě auto. To poslední co chci je, abych přežil to že mě někdo sejme, ale zabila mě autobaterie co se z kufru prokouše autem dopředu. Občas nastartuju, nechám auto aby se nabilo a je to 
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
- Jindra_S
- Příspěvky: 1327
- Registrován: pát 31.07.2009 0:00
- Bydliště: Sviadnov (Frýdek-Místek)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Vlado C píše:Mame v klube uz aj spatny prechod z 1,8 m k 1,4m oboje elektro a slusna pilotazna uroven. Je toho treba privela a velkej hmotnosti aby sa to vacsie ero mohlo prevadzkovat. Na cinziakovu domacnost na 4 posch. bez vytahu to velmi nie je.
Tohle mne zaujalo - Přechod byl jen z důvodu tahání ze 4 patra nebo tam bylo ještě něco jiného? (Například strach z havárie odboural radost z létání apod.) ?
-
- Jindra_S
- Příspěvky: 1327
- Registrován: pát 31.07.2009 0:00
- Bydliště: Sviadnov (Frýdek-Místek)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
To HonzaS - baterii můžeš umístit i za sedadlo a to celkem pevně, v tom problém nevidím. Stejnou věc můžeš říct i brašně, letadlu, dětské sedačce ...
Já měl spíše namysli pokles kapacity apod.
Já měl spíše namysli pokles kapacity apod.
-