Energic
Re: Energic
Jenze takhle jsem postupoval taky - tzn. let na pul plynu a poradne nastoupad. pak rychle na klapkach dolu, dotahnout a znova nahoru. Vydrzelo to par startu a dopadlo to jak to dopadlo. Proto bych ten cervik rad necim zajistil. Jen nevim, jestli tohle je ten spravny loctite.
Re: Energic
creagel píše:ad zajistovani cerviku v kuzelu - je tohle ten pravy loctite?
http://www.rcshop.eu/loctite-242-lepidl ... 16427.html
jo jo, to je on Modry Loctite 242.
Martin 'PiNa' Pilný
http://www.PiNa.cz
http://www.PiNa.cz
Re: Energic
Dneska konecne dorazila nova vrtule a kuzel a tak Energic mohl zase do luftu. Zkusil jsem poladit odtokovku pro stoupani. Pro zacatek jsem udelal stejne nastaveni jako pro rychlost dle doporucenych vychylek. Bez odtokovky nahoru to stoupa (at delam co delam) max. 38m/s - zkouseno na 16ti stoupani. Kdyz nastavim odtokovku nahoru jako pro rychlost, tak se dostanu na 42m/s.
Zmena zanedbatelna, ale co je podstatne, za kazdy zasah do vyskovky je sakra znat. Udrzet to stoupani na max je snad nadlidsky ukon
Zajimavejsi je ale jina vec - zkousel jsem trosicku kravit a reakce na vyskovku mi prisla takova vlazna (obcas bych potreboval pritahnout jeste trochu vic).
Dalibore, jak si mi dal tu druhou vyskovku s vetsi klapkou, tak ta je ted standardne u Energica, nebo to byl jen kousek na pokusy? Myslim si, ze ta vetsi klapka by mohla byt na to kraveni lepsi.
Zmena zanedbatelna, ale co je podstatne, za kazdy zasah do vyskovky je sakra znat. Udrzet to stoupani na max je snad nadlidsky ukon
Zajimavejsi je ale jina vec - zkousel jsem trosicku kravit a reakce na vyskovku mi prisla takova vlazna (obcas bych potreboval pritahnout jeste trochu vic).
Dalibore, jak si mi dal tu druhou vyskovku s vetsi klapkou, tak ta je ted standardne u Energica, nebo to byl jen kousek na pokusy? Myslim si, ze ta vetsi klapka by mohla byt na to kraveni lepsi.
Re: Energic
Tak ji tam dej, byla dělaná na lepší průběh butterfly přistání. Na obratnost..hm to jsme neřešili, mně to přišlo obratné až dost.
Re: Energic
Dneska docela termicky orgie. Hned prvni nastoupani a hned uchyceni v kominu. Skoda ze jsem nemel sebou fotografa. Tocim, najednou priletne jedno kane, za chvilku dalsi a dalsi a dalsi. V jednom kominu jsem byl nakonec ja a 5 ptaku. Zajimavy bylo, kdyz jsem nekam lehce preletel a kanata za mnou (normalne to byva obracene)
Jako kdyby vedeli, ze letim podle varia a nechteli se moc namahat 
Nakonec z toho bylo krasnych 797m (kanata to vzdala kolem 600m). Kdybych blbe neslysel hlaseni o vysce, tak jsem to zaokrouhlil na 800, ale nahore uz to zacalo dost tahat a Energic na takhle vysoke letani proste neni
Dolu jsem sel skoro celou dobu na klapkach, a sikmo, abych ero aspon trochu videl. Az poslednich 250m jsem sel bez klapek (a ikdyz jsem nesel kolmo dolu, tak z toho byl krasny prulet).
Hned jsem sednul, protoze me palili oci a tak jsem koukal, kam zmizela kanata. Ty uz jsem nenasel, ale v miste, kde jsem pred chvili jeste tocil, byl hooodne vysoko nejaky skutecny vetron. Byl asi tak veliky, jako jeste pred chvilkou muj Energic
Jinak porad zkousim ruzne nastaveni kridla pro toceni uzkych bublin a porad to neni ono (otazkou je, jestli to s timhle erem bude nekdy "ono"). Tocit sirsi nebo silnejsi stoupaky neni problem, ale jakmile je to uzsi bublina niz nad zemi (max. 40-80m vysoko), tak ji proste neutocim. Zkousel jsem ruznou diferenciaci kridelek, ruzne velke snapflapy, ... stejne to do tech kruhu nejak nechce a zbytecne ztracim vysku nebo vyletavam z bubliny. Jak spravne by melo vypadat nastaveni kridelek pri absenci smerovky? Letal jsem doporucene vychylky (nekde x stranek zpetne je to od Dalibora), ale na uzsi kruhy nic moc (vetsinou se v takove zatacce hodne propadam).
Nakonec z toho bylo krasnych 797m (kanata to vzdala kolem 600m). Kdybych blbe neslysel hlaseni o vysce, tak jsem to zaokrouhlil na 800, ale nahore uz to zacalo dost tahat a Energic na takhle vysoke letani proste neni
Hned jsem sednul, protoze me palili oci a tak jsem koukal, kam zmizela kanata. Ty uz jsem nenasel, ale v miste, kde jsem pred chvili jeste tocil, byl hooodne vysoko nejaky skutecny vetron. Byl asi tak veliky, jako jeste pred chvilkou muj Energic
Jinak porad zkousim ruzne nastaveni kridla pro toceni uzkych bublin a porad to neni ono (otazkou je, jestli to s timhle erem bude nekdy "ono"). Tocit sirsi nebo silnejsi stoupaky neni problem, ale jakmile je to uzsi bublina niz nad zemi (max. 40-80m vysoko), tak ji proste neutocim. Zkousel jsem ruznou diferenciaci kridelek, ruzne velke snapflapy, ... stejne to do tech kruhu nejak nechce a zbytecne ztracim vysku nebo vyletavam z bubliny. Jak spravne by melo vypadat nastaveni kridelek pri absenci smerovky? Letal jsem doporucene vychylky (nekde x stranek zpetne je to od Dalibora), ale na uzsi kruhy nic moc (vetsinou se v takove zatacce hodne propadam).
Re: Energic
To ti takto nikdo neřekne. CO bys ale mohl zkusit a co se používá u F3K kde není řízená směrovka je obrácená diferenciace a prý to funguje a u F3K se snad ani nic jiného než úzké komíny nevytáčí. Jestli to ale bude vhodné pro Energica s jeho plošným zatížením a jeho profilem poznáš jenom tím že to zkusíš.
Re: Energic
Obracena diferenciace nefungovala vubec a hodne spatne se Energic ridil. Zkusil jsem trochu ladit a nakonec s lehce zvysenou klasickou diferenciaci je to odost lepsi. A hned se mi podarilo vytocit uzounky stoupak ze 60m 
Jinak ta prizvedla odtokovka pod motorem se velmi osvedcila. Stoupani se sice dramaticky nezvetsilo (je to ted neco kolem 42 ms), ale je to odost klidnejsi (pri plnem motoru neni treba korigovat vyskovkou skoro vubec).
Jinak ta prizvedla odtokovka pod motorem se velmi osvedcila. Stoupani se sice dramaticky nezvetsilo (je to ted neco kolem 42 ms), ale je to odost klidnejsi (pri plnem motoru neni treba korigovat vyskovkou skoro vubec).
-
IHateMondays
- Příspěvky: 11
- Registrován: úte 07.08.2012 18:35
- Bydliště: Praha
Re: Energic
Tak jsem se rozhodl konecne dat par fotek meho Energic do toho postu.
Vybava:
motor Kontronik Kira 500-36 s prevodovkou 6,7:1
regulator Castle Creations Ice Lite 100
vrtule RFM 16/16; kuzel RFM turbo 38/6
pohonna baterie Fullimax LiPo 2600mAh-4S-55C/80C; prijimacova baterie Hyperion LiFePo 850mAh-2S
serva: kridla 4x MKS DS 6125-mini, vyskovka MKS DS 6100
Mr. graup15 mi ho stavel, po doporuceni od p. Stonavskeho, ktery ho vyrabi; byla provedena opravdu perfektni prace a jsem obema strasne vdecny.
Energic je nadherny model; to co se mi u neho libi nejvice, je to, ze dokaze litat jak hodne pomalu tak i docela rychle, takze muzu stridat pohodlen litani treba v termice s adrenalinovym letem, bez dlouheho pretizeni meho srdce…
Vybava:
motor Kontronik Kira 500-36 s prevodovkou 6,7:1
regulator Castle Creations Ice Lite 100
vrtule RFM 16/16; kuzel RFM turbo 38/6
pohonna baterie Fullimax LiPo 2600mAh-4S-55C/80C; prijimacova baterie Hyperion LiFePo 850mAh-2S
serva: kridla 4x MKS DS 6125-mini, vyskovka MKS DS 6100
Mr. graup15 mi ho stavel, po doporuceni od p. Stonavskeho, ktery ho vyrabi; byla provedena opravdu perfektni prace a jsem obema strasne vdecny.
Energic je nadherny model; to co se mi u neho libi nejvice, je to, ze dokaze litat jak hodne pomalu tak i docela rychle, takze muzu stridat pohodlen litani treba v termice s adrenalinovym letem, bez dlouheho pretizeni meho srdce…
- bolekkrutor
- Příspěvky: 198
- Registrován: pát 16.02.2007 0:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Energic
Jen ze zvědavosti,co ty bílé krytky?
Re: Energic
bolekkrutor píše:Jen ze zvědavosti,co ty bílé krytky?
Trošku je problém nacpat JR HV serva a i MKS srerva, tak aby to púvodní krytky schovali
Chtělo by to tu slzičku udělat hlubší...Aby to bylo trošku univerzálnější.
-
IHateMondays
- Příspěvky: 11
- Registrován: úte 07.08.2012 18:35
- Bydliště: Praha
Re: Energic
graup15 píše:bolekkrutor píše:Jen ze zvědavosti,co ty bílé krytky?
Trošku je problém nacpat JR HV serva a i MKS srerva, tak aby to púvodní krytky schovali
Chtělo by to tu slzičku udělat hlubší...Aby to bylo trošku univerzálnější.
a mne nevadily; rekneme, ze pripominaji mi tao
Re: Energic
Jsem ani nevěděl, že pilot a majitel Energica si může objednat stylové tričko..
Přiznejme si, že v každém z nás je ješitná dušička a když např létám s Vikingem, tričko s jeho logem by se mi taky líbilo.
Honzo!!-Super nápad.
Přiznejme si, že v každém z nás je ješitná dušička a když např létám s Vikingem, tričko s jeho logem by se mi taky líbilo.
Honzo!!-Super nápad.
-
IHateMondays
- Příspěvky: 11
- Registrován: úte 07.08.2012 18:35
- Bydliště: Praha
Re: Energic
graup15 píše:Jsem ani nevěděl, že pilot a majitel Energica si může objednat stylové tričko..
Přiznejme si, že v každém z nás je ješitná dušička a když např létám s Vikingem, tričko s jeho logem by se mi taky líbilo.
Honzo!!-Super nápad.
Ty jo...
Kdybych to byval vedel, tak bych to objednal s dodavkou tech dilu - i kdyz asi by tricko lezelo doma aspon 6 mesicu ted.
Ale je to hezke, poridim si ho urcite.
Re: Energic
Po dlouhy dobe jsem se dostal k tomu vadnymu servu klapky. Bohuzel, podezreni na prodreny kabel se nepotvrdilo. Kabel jsem zacistil, znova napajel a nic. Servo dojede do krani polohy a konec. Nebruci, neskripe, prevody evidentne ok. Proste se dotoci na krajni polohu a smitec. A to vzdy, opakovane (kdyz po odpojeni napajeni servo pretocim na druhou stranu).
Az bude zase chvilka, tak to zkusim rozebrat a kouknout primo do serva. Ale nevim co tam vykoukam.
btw: servo vubec nesmrdi spaleninou.
Az bude zase chvilka, tak to zkusim rozebrat a kouknout primo do serva. Ale nevim co tam vykoukam.
btw: servo vubec nesmrdi spaleninou.
Re: Energic
A je to JRko? Jestli jo, tak mě úplně stejně umřelo JRko v F3K, jedno ze dvou v křídle. Nesmrdí, enom jezdí v úplně jiném rozsahu než by podle signálu mělo, přitom na podzim, když sem s házedlem dolétal bylo ok, tím si sem jistý a teď na jaře, kdy se ho nikdo ani nedotkl už nefunguje jak má, druhé na tom samém RX, těch samých baterkách a kabelech jede OK. Bohužel je na RDS, takže mě čeká gynda jako prase, protože tam místo není.