SingPost alias SpeedPost, zpoždění zásilek
Re: SingPost alias SpeedPost, zpoždění zásilek
Zdravím, na Hobikingu jsem si objednal několik věcí včetně 3x 4500mAh 3s baterií LiPol a poslal to přes SingPost (jsou dražší a mají napsanou kratší dodací dobu tak to přece musí být lepší, no ne?). Během týdne odesláno, ve sledování zásilky na SP bylo napsáno málem i to co měl řidič ke svačině, v kolik a jak mu to chutnalo... až do doby kdy balík dorazil na letiště v honkongu. Od té doby jen "handled to airport" a nic. Čekám 2 týdny, 3, 4, 5 ... a tak jsem napsal na HK.
Holčina dala podnět na vyšetřování a za další dva týdny koukám na HK, že balík odmítli celníci kvůli přítomností lipol baterií a vrací se zpět HK. Mimochodem, status balíku na SP je stále "handled to airport". Napsal jsem na chat HK a dívčina mi naštěstí napsala, že mi vrátí peníze včetně poštovného (až = jestli balík dorazí zpět... ). Před časem jsem četl, že SP už nedorčuje LiPol do US (kvůli teroristům samozřejmě), ale myslel jsem že to pro nás neplatí.
Každopádně, doba po kterou ten balík cestuje tam a zpátky je velmi dlouhá v porovnání s "Air Parcel", které doručení stejně těžkých balíků (2 - 2,5kg) odeslaných o týden dříve, trvalo 14 dní na českou celnici. Malé balíčky přes "AirMail" z RCtimeru přišly až domů za 6-10 dní. SP už ten balík drží 10 týdnů a to ještě nedorazil zpět do HK.
SingPost never more.
Mimochodem, můžete mi někdo říct jak je to s těmi bateriemi? 4x 2500mAh LiIon 1s z Dx došly několikrát bez problému. Je tam nějaký limit kapacity? Chápu, že je to tady možná někde napsané, ale pročítat 300-500 stránek fóra o nákupech v zahraničí (že už jich tolik bude) je krapet nad lidské síly, klíčová slova vyhledávání neomůžou a google nic nenašel.
Holčina dala podnět na vyšetřování a za další dva týdny koukám na HK, že balík odmítli celníci kvůli přítomností lipol baterií a vrací se zpět HK. Mimochodem, status balíku na SP je stále "handled to airport". Napsal jsem na chat HK a dívčina mi naštěstí napsala, že mi vrátí peníze včetně poštovného (až = jestli balík dorazí zpět... ). Před časem jsem četl, že SP už nedorčuje LiPol do US (kvůli teroristům samozřejmě), ale myslel jsem že to pro nás neplatí.
Každopádně, doba po kterou ten balík cestuje tam a zpátky je velmi dlouhá v porovnání s "Air Parcel", které doručení stejně těžkých balíků (2 - 2,5kg) odeslaných o týden dříve, trvalo 14 dní na českou celnici. Malé balíčky přes "AirMail" z RCtimeru přišly až domů za 6-10 dní. SP už ten balík drží 10 týdnů a to ještě nedorazil zpět do HK.
SingPost never more.
Mimochodem, můžete mi někdo říct jak je to s těmi bateriemi? 4x 2500mAh LiIon 1s z Dx došly několikrát bez problému. Je tam nějaký limit kapacity? Chápu, že je to tady možná někde napsané, ale pročítat 300-500 stránek fóra o nákupech v zahraničí (že už jich tolik bude) je krapet nad lidské síly, klíčová slova vyhledávání neomůžou a google nic nenašel.
Re: SingPost alias SpeedPost, zpoždění zásilek
Pretorien.cz píše:To neni mozny. A ja kterej zaplatil uz nekdy v cervnu se nedomuzu niceho. Ani u HK, ani u PayPalu...
Systém PayPalu ti patrně automaticky odmítl otevřít spornou událost kvůli překročení toho limitu 45 dnů.
Zkusil jsi už znovu napsat na podporu PayPalu jak jsme ti tady všichni doporučovali ?
Navíc doporučuji znovu napsat na SingPost ohledně toho v jakém stavu je šetření a vyžádat si od nich k té zásilce elektronickou kopii vyjádření konkrétního celního úřadu, který zásilku údajně zadržel a pak si to ověřit u příslušného celního úřadu. Tímto způsobem se můžeš dozvědět další podstatné příčiny zadržení a vrácení zásilky jak už jsem zmínil dříve např. chybné označení zásilky apod., a to by pak mohlo mít vliv na refundaci od HobbyKingu.
Re: SingPost alias SpeedPost, zpoždění zásilek
thepavuk píše:Mimochodem, můžete mi někdo říct jak je to s těmi bateriemi? 4x 2500mAh LiIon 1s z Dx došly několikrát bez problému...
To ti ve vztahu k HobbyKingu v současnosti nikdo přesně neřekne, protože je v tom naprostý zmatek způsobený HobbyKingem tím, že v eShopu nabízí u zásilek s lipolkama poštovné přes SingPost a pak se vymlouvá na to, že to údajně vrací celnice v České republice a přitom k tomu nejsou schopni doložit žádné vyjádření od celních úřadů v ČR. Problém je nejspíš v tom, že to skutečnosti zadržují buď někde v Německu a nebo už v Singapuru a vrácejí to zpět a vůbec to nepustí dál do ČR. Bohužel se v současnosti vůbec nedá předpovědět zda některé zásilky s lipolkama přes SingPost projdou a jiné nikoli.
HobbyKing v tom má zkrátka v současnosti totální hokej. Pokud SingPost neodpravuje lipolky nemá ho Hobbyking nabízet ve volbách poštovného když je v zásilce obsažena lipolka. Je to chyba Hobbykingu, který se to snaží shazovat na zákazníky a zcela zbytečně zdržuje refundace s odkazem, že čeká až jim přijde balík, ale přitom v tom mají akorát nepořádek a stává se, že balíky na cestě zpět se buď zcela ztrácejí a nebo trvá jejich vrácení i několik měsíců.
Pokud je k dispozici informace o tom, že se balík vrací nic víc není potřeba a mohou hned refundovat, ale oni to schválně zdržují. Rozhodně doporučuji nečekat na to až se jim balík vrátí a pokud jsi to platil PayPalem a není to déle než 45 dnů od provedené platby tak otevři pro tu platbu ve svém účtu na PayPalu spornou událost:
my account - resolution center - dispute a transaction
a pak nasleduj tam uvedený návod
Pokud je to déle než 45 dnů od platby pak napiš individuálně na Paypal a požádej je o pomoc při řešení toho problému i když uplynulo 45 dnů od platby.
Popiš jim svůj problém a vyžádej si rozhodnutí od PayPalu podobně jako Kuba78, který svůj spor již vyhrál a dostane celou částku zpět aniž by musel dál čekat na to až se balík vrátí HobbyKingu. PayPal prostě uznává, že je to problém HobbyKingu, a proto rozhodl ve prospěch Kuby78.
V současné době proto doporučuji až do vyřešení těchto problémů dočasně lipolky vůbec nekupovat z centrály HobbyKingu v HongKongu a objednávat je buď z německého skladu HobbyKingu tj. z DE Warehouse i když je tam menší sortiment tak se tam dají některé lipolky nakoupit a nebo kupovat lipolky dočasně z úplně jiného eshopu.
Re: SingPost alias SpeedPost, zpoždění zásilek
Spise to neprojde rentgenem na let lufthanzy v singapuru
Jan Janekx Urbanek
https://www.rcstudio.cz/ - prémiový partner a servis FrSky
https://www.rcstudio.cz/ - prémiový partner a servis FrSky
Re: SingPost alias SpeedPost, zpoždění zásilek
janekx píše:Spise to neprojde rentgenem na let lufthanzy v singapuru
I to je možné nicméně HobbyKing se stejně vymlouvá na české celníky aniž by k tomu měl jakékoli doklady toto potvrzující.
Pokud to SingPost není schopen dopravovat pak ho pro lipolky nemá HobbyKing vůbec nabízet. Navíc jestli se nepletu tak Pretorienovi to na HobbyKingu při dokončování objednávky nenabídlo žádnou jinou možnost tj. pouze ten SingPost a v tom shrnutí mu píšou z HobbyKingu, že si měl zvolit jiné poštovné a přitom tam v době když dokončoval objednávku žádná taková volba nebyla.
Prostě HobbyKing v tom má v současnosti totální hokej a snaží se to svalovat na zákazníky případně zbytečně zdržuje refundace. Chce to se obracet na PayPal. Čím více lidí vyhraje spor tím to víc dotlačí HobbyKing k tomu, aby SingPost co nejdříve vyřadil z nabízených voleb poštovného.
Re: SingPost alias SpeedPost, zpoždění zásilek
2: Drondys
Platil jsem to už před více než dvěma měsíci, skoro třemi. Řešením přímo přes paypal se trochu obávám abych moc nedráždil HK a nakonec mi něco nestrhli, např. dopravu jak je tu u nás běžné. S refundacemi nemám žádné zkušenosti a nevím co si můžou prodejci dovolit když je to po té 45 denní lhůtě. Zkusím jim napsat zase na chat aby se vyjádřili a když tak pohrozím paypalem. A když ani to nepomůže tak přímo PP.
Platil jsem to už před více než dvěma měsíci, skoro třemi. Řešením přímo přes paypal se trochu obávám abych moc nedráždil HK a nakonec mi něco nestrhli, např. dopravu jak je tu u nás běžné. S refundacemi nemám žádné zkušenosti a nevím co si můžou prodejci dovolit když je to po té 45 denní lhůtě. Zkusím jim napsat zase na chat aby se vyjádřili a když tak pohrozím paypalem. A když ani to nepomůže tak přímo PP.
Re: SingPost alias SpeedPost, zpoždění zásilek
thepavuk píše:2: Drondys
Platil jsem to už před více než dvěma měsíci, skoro třemi. Řešením přímo přes paypal se trochu obávám abych moc nedráždil HK a nakonec mi něco nestrhli, např. dopravu jak je tu u nás běžné. S refundacemi nemám žádné zkušenosti a nevím co si můžou prodejci dovolit když je to po té 45 denní lhůtě. Zkusím jim napsat zase na chat aby se vyjádřili a když tak pohrozím paypalem. A když ani to nepomůže tak přímo PP.
Pokud by ti z HobbyKingu chtěli vrátit celou částku jak ti napsali na chatu tak si buď jist tím, že by se nevymlouvali na to, až se jim vrátí balík, ale rovnou by ti to vrátili už teď. To, že se vymlouvají na to až se jim vrátí balík je pouhá zdržovací taktika v tom smyslu, aby tě odradili od toho zkoušet to řešit přes PayPal. Může se ti stát, že budeš čekat třeba i dalšího půl roku nebo i déle a HobbyKing se bude jen stále vymlouvat a třeba ti i pohrozí, že když se obrátíš na PayPal tak, že ti něco strhnou a nakonec ti stejně tu dopravu strhnou i když se na PayPal neobrátíš.
Čím déle budeš čekat tím bude větší problém se pak po delší době domluvit s PayPalem. HobbyKing má na PayPalu příliš cenné konto na to, aby ho obětoval případnému problému s PayPalem, ale vzhledem k tomu, že nemáš jisté, že tvoji žádost PayPal přijme tak není vhodné HobbyKingu předem vyhrožovat PayPalem.
Doporučuji zkusit znovu napsat na HobbyKing, ale vůbec nevyhrožovat PayPalem, aby si mysleli, že jim zatím důvěřuješ a sám uvidíš, že se budou jen dál vymlouvat a nic se nevyřeší. Doporučuji počkat pár dnů nanejvýš ještě týden a pak bez toho, abys nějak HobbyKingu vyhrožoval se obrať přímo na PayPal a popiš jim jak se HobbyKing vykrucuje a popros je o to, aby ti PayPal pomohl s řešením i když je to už více než 45 dnů od platby. Pokud tě PayPal odmítne HobbyKing se to vůbec nemusí dozvědět tj. není důvod k tomu, abys HobbyKingu předem sděloval, že se za pár dnů nebo za týden obrátíš na PayPal.
PayPal je kolos a HobbyKing je proti němu méně než mravenec. Autorita PayPalu je v tomto ohledu mnohem vyšší než autorita HobbyKingu. PayPal nemá žádný problém s tím rozhodnout proti HobyKingu ve prospěch zákazníka když je z pohledu PayPalu zákazník v právu. Naopak HobbyKing by měl velký problém pokud by se stavěl proti rozhodnutí PayPalu.
Takže jakmile by se na tvůj popud PayPal rozhodl problém řešit i po limitu 45 dnů a rozhodl ve tvůj prospěch tak je víc pravděpodobné, že dostaneš celou částku včetně dopravy bez ohledu na to co si o tom bude myslet HobbyKing, ale vzhledem k tomu, že nemáš jisté, že tvoji žádost o řešení problému po uplynutí limitu 45 dnů PayPal přijme tak není vhodné HobbyKingu předem vyhrožovat PayPalem.
- Kuba78
- Příspěvky: 2445
- Registrován: čtv 29.09.2005 0:00
- Bydliště: Vyšné Vlkodlaky
- Kontaktovat uživatele:
Re: SingPost alias SpeedPost, zpoždění zásilek
thepavuk a dalsi - rozhodne doporucuji jit primo pres Paypal. na HK je to dost velky strasak, komunikace kterou sem vedl s HK po mailu, pres chat se pote co sem otevrel dispute u paypalu a ten na ne nastoupil jako na podvodniky vyrazne zmenila v duchu "ano vime ze je to problem ale prosim nejdriv zavrete dispute abychom to mohli resit".
HK ti nema co odkud strhnout, proste hresi na to ze uzivatele s nimi nebudou bojovat. Paypal vam pomuze - i kdyz mate po terminu, popiste problem, klidne pouzijte moje cislo papypal dispute jako priklad ze je to podobny podvod a tak. snad vam to pomuze.
pro zasmani, nize je cast komunikace s HK, pres stale otevreny request (nechavam jej otevreny dokud vse nebude vyresene a penize na ucte). Posledni dve komunikace jsou ode me odezva na mail, ktery se jim pro jistotu uz do toho requestu vubec neulozil..
-----------------------------------------------------------------------------------------
Request #330900
K complain about shipment - refundation request. 2004886287
Jakub
Aug 22 02:20
Hi, i want to complain about delivery of order 2004886287, delivery no. CQ300871632SG. According to tracking system description below, package is somewhere lost in the SpeedPost. SpeedPost doesnt communicate with me. Today its day 32 since package was picked up by speedpost. According to service conditons, delivery to destination should be in 5-21 days. I have confirmation from SpeedPost partner that package didnt arrive to czech republic.
Therefore, i want:
1) to complain about SpeedPost services
2) refundation of postal service - cca 78 USD, service is 5-21 days, today is more than 32 days. service conditions werent fullfilled. I will not pay this.
3) Immdtly ask HK to investigate where my package is, or, if is lost, return all the money.
If i dont recieve answer in 48 hours, i will contact PayPal and start purchase protection process.
Sorry for such ultimate request, but nobody is able to give me any information, nobody is communicating. I spend a lot for money at you. If you want to keep your good name and want another business with me in future, you have to start work. now.
Jakub Venc
jakub_venc@cz.ibm.com
Comments
Andrea
HobbyKing Support Centre
Hi Jakub ,
Thanks for contacting the HobbyKing Support Team.
We are sorry to learn that you have not received your order#2004886287. We have put request for investigation with Singapore post regarding to the parcel.
Since it involves overseas postal services, it will take longer time to complete the investigation.
As soon as we have any information, we will contact update on your order. Please check your account for updates later.
Thanks for emailing support.
If you have any other questions, please let me know.
Regards.
Andrea
HobbyKing Support Team
Dont forget to follow us on Twitter and Facebook for discounts and promotions!
www.facebook.com/hobbykinglive
www.twitter.com/hobbykinglive
August 22, 2012 14:31
Jakub
Andrea, pls dont put the request to SOLVED status, its not solved, its still open!
I recieved enough such „sorry, but check status later“ answers from you and from speedpost. Speedpost had more than month to deliver. They are trying to feed me with same common answers. I must still consist on what i wrote in reqest. If you dont give me valid information in 48 hours, i will contact paypal.
August 22, 2012 15:13
Andrea
HobbyKing Support Centre
Hi Jakub ,
Thanks for contacting the HobbyKing Support Team.
Please be advised that post office opened investigation for the parcel and we will keep you noted about the feedback by new email. This request will be deemed solved.
Thanks for your understanding.
Thanks for emailing support.
If you have any other questions, please let me know.
Regards.
Andrea
HobbyKing Support Team
Dont forget to follow us on Twitter and Facebook for discounts and promotions!
www.facebook.com/hobbykinglive
www.twitter.com/hobbykinglive
August 23, 2012 09:41
Jakub
Andrea,
Thanx, i understand, but dont accept. SpeedPost wasnt able to gave me a relevant information for weeks, i dont believe them. I didnt recieve ANY information from them. According to tracking system, package could be somewhere in Frankfurt, it was scanned by DHL tracking portal.. but this information was discovered by ME, not by speedpost, they gave me nothing!! Give me a reason, why i should sit and wait. Do you really think that this is enough services for 78 dollars? More than month delay and no information provided to customer?
I know this is not a failure of hobbyking. But you are the partner in this business to me, delivery service was a part of order, you must push to speedpost, otherweise i will contact paypal as i wrote. Time is ticking.
Thanx for understanding.
August 23, 2012 14:47
Andrea
HobbyKing Support Centre
Hi Jakub ,
Thanks for contacting the HobbyKing Support Team.
We totally understand your concern in regards to this order. Please be advised that orders will be replaced or refunded within one week once shipping company confirms the parcel as “LOST” or if the shipping company cannot locate parcel status.
Please kindly note that even this requested will be solved, but we are continuing to follow up this case for you with Singapore post. You can contact us whenever with a new request.
Thanks for your understanding.
Thanks for emailing support.
If you have any other questions, please let me know.
Regards.
Andrea
HobbyKing Support Team
Dont forget to follow us on Twitter and Facebook for discounts and promotions!
www.facebook.com/hobbykinglive
www.twitter.com/hobbykinglive
August 24, 2012 09:43
Jakub
Andrea,
Speedpost doesnt communicate with me, no reply to any contact form, to any mail. Pls provide me oficial statement and reply that Speedpost gave to you. I must consist on this. I dont believe SpeedPost. Your reply means that you and i must wait for their reply, that can be how long? One day? Mone month? One year??
I Still consist on my original request. I want hard data, latest date when you will provide me oficial statement.
August 24, 2012 14:11
Andrea
HobbyKing Support Centre
Hi Jakub ,
Thanks for contacting the HobbyKing Support Team.
Please be advised that Singapore post will contact us for any updates of the order. And we will contact you immediately if we get any information.
The maximum investigation time is 2 months. Have a nice weekend.
Thanks for emailing support.
If you have any other questions, please let me know.
Regards.
Andrea
HobbyKing Support Team
Dont forget to follow us on Twitter and Facebook for discounts and promotions!
www.facebook.com/hobbykinglive
www.twitter.com/hobbykinglive
August 25, 2012 10:59
Jakub
Andrea, i think you dont understand to me. Today, its the day 39 since order. Description of the delivery service is „up to 21 days“. I understand that this is not fail of HK but speedpost. But i dont care. If your official statement is „sit and wait 2 months“ i dont accept. You are trying to feed me with same shit as speedpost. I spent 500 USD for waiting 2 moths and reading this? No.
I am contacting paypal with request to refunde my money. Sorry, i have to do that. U have no interest to solve my problem.
August 25, 2012 15:54
Jakub
Dear Andrea,
Today is a day 44 since i payed my order. I have no goods, no information from your site about what happend. SpeedPost doesnt communicate. Please be informed that I contacted paypal resolution center with money return request, from now you will be handling with them. its your problem that u cannot handle your subcontractors.
Jakub Venc.
August 31, 2012 09:06
Andrea
HobbyKing Support Centre
Hi Jakub ,
Thanks for contacting the HobbyKing Support Team.
Please be advised that we will arrange refund once post office confirm the parcel was lost. Please close the dispute first, so we can further help you.
Thanks for emailing support.
If you have any other questions, please let me know.
Regards.
Andrea
HobbyKing Support Team
Dont forget to follow us on Twitter and Facebook for discounts and promotions!
www.facebook.com/hobbykinglive
www.twitter.com/hobbykinglive
August 31, 2012 11:03
Jakub
Close the dispute? Give me a reason for this. I asked you for information what happend. I asked you for oficial statement. I asked for help. U didnt provide me ANYTHING. U switched me to SpeedPost. SpeedPost didn provide me any information, they even dont know information about the package that i had to discover myself. They stopped to communicate with me. I asked for your help. I expected At least a VALID INFORMATION what happend to my package or my money. U gave me no information, just „please sit at least two months and wait“. Why? Because after two months the limit for dispute at PayPal is gone. No way. U gave me no other choice – did you think i will sit and wait for months and hope that some day u may return me some money?I had enough patiente. I dont care anymore what happend between you and SpeedPost – u should handle this between yourself, i payed you for goods that i didnt recieve.
I have only one question, i accept only simple answer YES-NO. Did SpeedPost allready confirm you that they lost my package?
And request for „ Please close the dispute first, so we can further help you “ – how should i understand this? A blackmail??? Till now, i had this just for some misunderstanding because i think this happend because of problem at yours subcontractor site and wanted to continue with business with you, after solving this. But, how should i understand this??? Is this your oficial statement??
August 31, 2012 12:07
Jakub
Andrea,
Is there any news or progress in this case? If you want me to close dispute at paypal, you must communicate with me first.
September 02, 2012 05:25
John
SZCS
Hi Jakub ,
Thanks for contacting the HobbyKing Support Team.
We understand your concern for the order and we have been following up with post office for the feedback of the investigation. As there is no further feedback from them, we have contacted with post office and chase for you to see to it that we can keep you updated as soon as possible. Please kindly check your email and account for updates later.
Thanks for emailing support.
If you have any other questions, please let me know.
Regards.
John
HobbyKing Support Team
Dont forget to follow us on Twitter and Facebook for discounts and promotions!
www.facebook.com/hobbykinglive
www.twitter.com/hobbykinglive
September 02, 2012 16:03
Jakub
John,
No you dont understand. How long should i wait? Week? Month? Year? I just wanted any relevant information, you are still writing the same. And than you are wondering why i opened the dispute at Paypal. Last change – u dont need to refund me money, refund me some points on HK account in the same value, i will order the goods again, via different post service. I will not loose customer, u will have the same business and than SpeedPost will later refund you money for lost parcel and i dont need to wait.
Agree? YES-NO. No other answer is accepted.
September 02, 2012 22:38
Jakub
Sorry, but this is some kind of joke? You have no response from me for 7 days? What does it mean? Of course its still not solved and i am waiting for response FROM YOU!!!! Latest mail in this ticket was from my site, asking you for information and statement. 2 days ago i had a chat with your support center cause you were not able to response my emails. And this means to you that I DO NOT RESPONDE TO YOU???? Thats such a audacity, how you dare to??
I want immdtly back all my money that you stole to me. I dont care if the problem is the HK problem or SGP problem, i payed YOU money and didnt recieve a goods i want MY money BACK. Deal it with your subcontractors, i dont care.
September 11, 2012 02:38
HK ti nema co odkud strhnout, proste hresi na to ze uzivatele s nimi nebudou bojovat. Paypal vam pomuze - i kdyz mate po terminu, popiste problem, klidne pouzijte moje cislo papypal dispute jako priklad ze je to podobny podvod a tak. snad vam to pomuze.
pro zasmani, nize je cast komunikace s HK, pres stale otevreny request (nechavam jej otevreny dokud vse nebude vyresene a penize na ucte). Posledni dve komunikace jsou ode me odezva na mail, ktery se jim pro jistotu uz do toho requestu vubec neulozil..
-----------------------------------------------------------------------------------------
Request #330900
K complain about shipment - refundation request. 2004886287
Jakub
Aug 22 02:20
Hi, i want to complain about delivery of order 2004886287, delivery no. CQ300871632SG. According to tracking system description below, package is somewhere lost in the SpeedPost. SpeedPost doesnt communicate with me. Today its day 32 since package was picked up by speedpost. According to service conditons, delivery to destination should be in 5-21 days. I have confirmation from SpeedPost partner that package didnt arrive to czech republic.
Therefore, i want:
1) to complain about SpeedPost services
2) refundation of postal service - cca 78 USD, service is 5-21 days, today is more than 32 days. service conditions werent fullfilled. I will not pay this.
3) Immdtly ask HK to investigate where my package is, or, if is lost, return all the money.
If i dont recieve answer in 48 hours, i will contact PayPal and start purchase protection process.
Sorry for such ultimate request, but nobody is able to give me any information, nobody is communicating. I spend a lot for money at you. If you want to keep your good name and want another business with me in future, you have to start work. now.
Jakub Venc
jakub_venc@cz.ibm.com
Comments
Andrea
HobbyKing Support Centre
Hi Jakub ,
Thanks for contacting the HobbyKing Support Team.
We are sorry to learn that you have not received your order#2004886287. We have put request for investigation with Singapore post regarding to the parcel.
Since it involves overseas postal services, it will take longer time to complete the investigation.
As soon as we have any information, we will contact update on your order. Please check your account for updates later.
Thanks for emailing support.
If you have any other questions, please let me know.
Regards.
Andrea
HobbyKing Support Team
Dont forget to follow us on Twitter and Facebook for discounts and promotions!
www.facebook.com/hobbykinglive
www.twitter.com/hobbykinglive
August 22, 2012 14:31
Jakub
Andrea, pls dont put the request to SOLVED status, its not solved, its still open!
I recieved enough such „sorry, but check status later“ answers from you and from speedpost. Speedpost had more than month to deliver. They are trying to feed me with same common answers. I must still consist on what i wrote in reqest. If you dont give me valid information in 48 hours, i will contact paypal.
August 22, 2012 15:13
Andrea
HobbyKing Support Centre
Hi Jakub ,
Thanks for contacting the HobbyKing Support Team.
Please be advised that post office opened investigation for the parcel and we will keep you noted about the feedback by new email. This request will be deemed solved.
Thanks for your understanding.
Thanks for emailing support.
If you have any other questions, please let me know.
Regards.
Andrea
HobbyKing Support Team
Dont forget to follow us on Twitter and Facebook for discounts and promotions!
www.facebook.com/hobbykinglive
www.twitter.com/hobbykinglive
August 23, 2012 09:41
Jakub
Andrea,
Thanx, i understand, but dont accept. SpeedPost wasnt able to gave me a relevant information for weeks, i dont believe them. I didnt recieve ANY information from them. According to tracking system, package could be somewhere in Frankfurt, it was scanned by DHL tracking portal.. but this information was discovered by ME, not by speedpost, they gave me nothing!! Give me a reason, why i should sit and wait. Do you really think that this is enough services for 78 dollars? More than month delay and no information provided to customer?
I know this is not a failure of hobbyking. But you are the partner in this business to me, delivery service was a part of order, you must push to speedpost, otherweise i will contact paypal as i wrote. Time is ticking.
Thanx for understanding.
August 23, 2012 14:47
Andrea
HobbyKing Support Centre
Hi Jakub ,
Thanks for contacting the HobbyKing Support Team.
We totally understand your concern in regards to this order. Please be advised that orders will be replaced or refunded within one week once shipping company confirms the parcel as “LOST” or if the shipping company cannot locate parcel status.
Please kindly note that even this requested will be solved, but we are continuing to follow up this case for you with Singapore post. You can contact us whenever with a new request.
Thanks for your understanding.
Thanks for emailing support.
If you have any other questions, please let me know.
Regards.
Andrea
HobbyKing Support Team
Dont forget to follow us on Twitter and Facebook for discounts and promotions!
www.facebook.com/hobbykinglive
www.twitter.com/hobbykinglive
August 24, 2012 09:43
Jakub
Andrea,
Speedpost doesnt communicate with me, no reply to any contact form, to any mail. Pls provide me oficial statement and reply that Speedpost gave to you. I must consist on this. I dont believe SpeedPost. Your reply means that you and i must wait for their reply, that can be how long? One day? Mone month? One year??
I Still consist on my original request. I want hard data, latest date when you will provide me oficial statement.
August 24, 2012 14:11
Andrea
HobbyKing Support Centre
Hi Jakub ,
Thanks for contacting the HobbyKing Support Team.
Please be advised that Singapore post will contact us for any updates of the order. And we will contact you immediately if we get any information.
The maximum investigation time is 2 months. Have a nice weekend.
Thanks for emailing support.
If you have any other questions, please let me know.
Regards.
Andrea
HobbyKing Support Team
Dont forget to follow us on Twitter and Facebook for discounts and promotions!
www.facebook.com/hobbykinglive
www.twitter.com/hobbykinglive
August 25, 2012 10:59
Jakub
Andrea, i think you dont understand to me. Today, its the day 39 since order. Description of the delivery service is „up to 21 days“. I understand that this is not fail of HK but speedpost. But i dont care. If your official statement is „sit and wait 2 months“ i dont accept. You are trying to feed me with same shit as speedpost. I spent 500 USD for waiting 2 moths and reading this? No.
I am contacting paypal with request to refunde my money. Sorry, i have to do that. U have no interest to solve my problem.
August 25, 2012 15:54
Jakub
Dear Andrea,
Today is a day 44 since i payed my order. I have no goods, no information from your site about what happend. SpeedPost doesnt communicate. Please be informed that I contacted paypal resolution center with money return request, from now you will be handling with them. its your problem that u cannot handle your subcontractors.
Jakub Venc.
August 31, 2012 09:06
Andrea
HobbyKing Support Centre
Hi Jakub ,
Thanks for contacting the HobbyKing Support Team.
Please be advised that we will arrange refund once post office confirm the parcel was lost. Please close the dispute first, so we can further help you.
Thanks for emailing support.
If you have any other questions, please let me know.
Regards.
Andrea
HobbyKing Support Team
Dont forget to follow us on Twitter and Facebook for discounts and promotions!
www.facebook.com/hobbykinglive
www.twitter.com/hobbykinglive
August 31, 2012 11:03
Jakub
Close the dispute? Give me a reason for this. I asked you for information what happend. I asked you for oficial statement. I asked for help. U didnt provide me ANYTHING. U switched me to SpeedPost. SpeedPost didn provide me any information, they even dont know information about the package that i had to discover myself. They stopped to communicate with me. I asked for your help. I expected At least a VALID INFORMATION what happend to my package or my money. U gave me no information, just „please sit at least two months and wait“. Why? Because after two months the limit for dispute at PayPal is gone. No way. U gave me no other choice – did you think i will sit and wait for months and hope that some day u may return me some money?I had enough patiente. I dont care anymore what happend between you and SpeedPost – u should handle this between yourself, i payed you for goods that i didnt recieve.
I have only one question, i accept only simple answer YES-NO. Did SpeedPost allready confirm you that they lost my package?
And request for „ Please close the dispute first, so we can further help you “ – how should i understand this? A blackmail??? Till now, i had this just for some misunderstanding because i think this happend because of problem at yours subcontractor site and wanted to continue with business with you, after solving this. But, how should i understand this??? Is this your oficial statement??
August 31, 2012 12:07
Jakub
Andrea,
Is there any news or progress in this case? If you want me to close dispute at paypal, you must communicate with me first.
September 02, 2012 05:25
John
SZCS
Hi Jakub ,
Thanks for contacting the HobbyKing Support Team.
We understand your concern for the order and we have been following up with post office for the feedback of the investigation. As there is no further feedback from them, we have contacted with post office and chase for you to see to it that we can keep you updated as soon as possible. Please kindly check your email and account for updates later.
Thanks for emailing support.
If you have any other questions, please let me know.
Regards.
John
HobbyKing Support Team
Dont forget to follow us on Twitter and Facebook for discounts and promotions!
www.facebook.com/hobbykinglive
www.twitter.com/hobbykinglive
September 02, 2012 16:03
Jakub
John,
No you dont understand. How long should i wait? Week? Month? Year? I just wanted any relevant information, you are still writing the same. And than you are wondering why i opened the dispute at Paypal. Last change – u dont need to refund me money, refund me some points on HK account in the same value, i will order the goods again, via different post service. I will not loose customer, u will have the same business and than SpeedPost will later refund you money for lost parcel and i dont need to wait.
Agree? YES-NO. No other answer is accepted.
September 02, 2012 22:38
Jakub
Sorry, but this is some kind of joke? You have no response from me for 7 days? What does it mean? Of course its still not solved and i am waiting for response FROM YOU!!!! Latest mail in this ticket was from my site, asking you for information and statement. 2 days ago i had a chat with your support center cause you were not able to response my emails. And this means to you that I DO NOT RESPONDE TO YOU???? Thats such a audacity, how you dare to??
I want immdtly back all my money that you stole to me. I dont care if the problem is the HK problem or SGP problem, i payed YOU money and didnt recieve a goods i want MY money BACK. Deal it with your subcontractors, i dont care.
September 11, 2012 02:38
Re: SingPost alias SpeedPost, zpoždění zásilek
Tak jsem si vyměnil se slečnou z HK pár větiček, přičemž z její strany to byly vpodstaně jen tyto dvě "vaše pladba bude vrácena poté co se balík vrátí" a "děkujeme za pochopení situace" a tyto dvě věty mi zopakovala každou 3x bez ohledu na to co jsem jí napsal já.
Takže zkusím paypal. Zjistil jsem že jsem to s těmi třemi měsíci přehnal, jsou to přesně 2 měsíce.
edit:
jen taková malá provokace z HK. V den kdy jsem jim napsal dotaz na to co se děje s mojí zásilkou mi poslali svůj reklamní katalog který mi domů dorazil přes airmail v den kdy "zjistili" že můj balík byl odmítnut.
edit2: 2 Janekx níže
V mém případě se na to, že bych chtěl neprávněný refund, stěžovat nemůžou. Sami mi potvrdili že se balík ke mě nedostal a nedostane.
Takže zkusím paypal. Zjistil jsem že jsem to s těmi třemi měsíci přehnal, jsou to přesně 2 měsíce.
edit:
jen taková malá provokace z HK. V den kdy jsem jim napsal dotaz na to co se děje s mojí zásilkou mi poslali svůj reklamní katalog který mi domů dorazil přes airmail v den kdy "zjistili" že můj balík byl odmítnut.
edit2: 2 Janekx níže
V mém případě se na to, že bych chtěl neprávněný refund, stěžovat nemůžou. Sami mi potvrdili že se balík ke mě nedostal a nedostane.
Naposledy upravil(a) thepavuk dne čtv 13.09.2012 10:36, celkem upraveno 2 x.
Re: SingPost alias SpeedPost, zpoždění zásilek
Je treba si take uvedomit, ze HK a PayPal se take setkava s podvodniky, kteri chteji refundovat dosle zasilky. I kdyz existuje trasovani, ne vsechny zeme informace eviduji nebo ne tak dlouho. S ohledem na tuto zkutecnost je treba na to myslet pri komunikaci s HK nebo PayPal a muzete se take odvolat na muj pripad kdy balik dorazil a trasovani je bohate (SG, DHL, Cpost) s argumentem ze tento obsah (LiPo) dosel, podivejte jako se u nas trasuje ale muj balik nedosel a ani nenavstivil nemecko atp.
muj balik mel kod CQ301484878SG
Hodne zdaru.
muj balik mel kod CQ301484878SG
Hodne zdaru.
Jan Janekx Urbanek
https://www.rcstudio.cz/ - prémiový partner a servis FrSky
https://www.rcstudio.cz/ - prémiový partner a servis FrSky
Re: SingPost alias SpeedPost, zpoždění zásilek
thepavuk píše:Tak jsem si vyměnil se slečnou z HK pár větiček, přičemž z její strany to byly vpodstaně jen tyto dvě "vaše pladba bude vrácena poté co se balík vrátí" a "děkujeme za pochopení situace" a tyto dvě věty mi zopakovala každou 3x bez ohledu na to co jsem jí napsal já.
Takže zkusím paypal. Zjistil jsem že jsem to s těmi třemi měsíci přehnal, jsou to přesně 2 měsíce.
Tak to jsi na tom zhruba stejně jako Pretorien.cz, který zatím taky čeká. Pokusil se sice otevřít případ pro platbu na PayPalu, ale vzhledem k tomu, že od provedení jeho platby už také uplynulo více než 45 dnů tak mu to systém PayPalu automaticky odmítl. Radili jsme mu tady, aby kontaktoval PayPal znovu a individuálně a požádal je o pomoc.
Mimochodem pokud by zase došlo na nějaké výmluvy ze strany HobbyKingu o tom, že to zadržují celníci v ČR tak jim pošli viz tento odkaz, který vede na anglický výpis trasování zmíněné zásilky od janekx, která přes SingPost normálně prošla a jak janekx potvrdil obsahovala také lipolky což si může podle toho sledovacího čísla Hobbyking lehce ověřit jelikož se jednalo taktéž o objednávku z Hobbykingu. To je jasný argument k tomu, že celnicí v ČR to nevracejí a problém je někde mimo území ČR a tudíž nemá smysl zdržovat refundaci a měla by být provedena dříve než se balík vrátí HobbyKingu.
- RiMr
- Příspěvky: 7231
- Registrován: pon 16.06.2008 0:00
- Bydliště: Praha 9 Vinoř
- Kontaktovat uživatele:
Re: SingPost alias SpeedPost, zpoždění zásilek
taky čekám už dva měsíce na balík za cca 250USD... Taky přes speedpost. Už jsem to "reklamoval" u PayPalu, tak čekám co dál...
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
SingPost alias SpeedPost, zpoždění zásilek
Minuly tyden objednano z HC cena 150USD dnes vyzvednuto na celnici, jako doklad sem dolozil ucet z HC a bez DPH:-) olala:-)
http://lee93.rajce.idnes.cz/Cabarna_13.6.08/
- Kuba78
- Příspěvky: 2445
- Registrován: čtv 29.09.2005 0:00
- Bydliště: Vyšné Vlkodlaky
- Kontaktovat uživatele:
Re: SingPost alias SpeedPost, zpoždění zásilek
Drondys, premyslim ze az mi vrati prachy objednam si zbozi znova (bez lipolek), kterou doporucujes sluzbu? EMSku?
EMS Express (CZECH Rp) 1000g - 1999g $99.21 421g left.
Air Parcel (CZECH Rp) 1500g - 1999g $29.56 421g left.
DPD 4-7 Days 0-3kg (Germany to Czech Rep.) $16.55 1421g left.
International (Registered) Air Mail 2kg $29.79 412g left.
EMS Express (CZECH Rp) 1000g - 1999g NO LIPO $72.67 421g left.
GLS Express Courier 5kg (Germany to Czech Rep.) $15.99 3421g left.
GLS Express Courier 2kg (Germany to Czech Rep.) $14.59 421g left.
SCS Express to Czech (MAX 2kg) $62.09 421g left.
EMS Express (CZECH Rp) 1000g - 1999g $99.21 421g left.
Air Parcel (CZECH Rp) 1500g - 1999g $29.56 421g left.
DPD 4-7 Days 0-3kg (Germany to Czech Rep.) $16.55 1421g left.
International (Registered) Air Mail 2kg $29.79 412g left.
EMS Express (CZECH Rp) 1000g - 1999g NO LIPO $72.67 421g left.
GLS Express Courier 5kg (Germany to Czech Rep.) $15.99 3421g left.
GLS Express Courier 2kg (Germany to Czech Rep.) $14.59 421g left.
SCS Express to Czech (MAX 2kg) $62.09 421g left.
- danidani
- Příspěvky: 509
- Registrován: čtv 06.01.2011 0:00
- Bydliště: Cerhovice, ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: SingPost alias SpeedPost, zpoždění zásilek
Není to otázka na mne, ale volil bych International (Registered) Air Mail. Nikdy jsem s tím neměl problém a průměrné doručení (bez záseku na poště 120 00) posledních 20 zásilek mám 10 dnů, resp. 4 pracovní dny od skutečného naložení do letadla (dle trasování HK Post).