Aku li-po 1800 Gens ace problém kapacita

NiCd, NiMH, LiPol, LiIon, LiFe, Pb...
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Mira2506
Příspěvky: 27
Registrován: sob 06.08.2011 0:00
Bydliště: Kralupy

Aku li-po 1800 Gens ace problém kapacita

#1 Příspěvek od Mira2506 »

Zdravím,nabijím baterii proud 2,2 na balancéru 1800mA a je nabita jenom na 1657mAh doba nabíjení 53:23.Nerozumím proč nenabije na 1800?Baterie mám 4ks a na každé je kapacita jiná.Baterie kupovány najednou.Je možné to reklamovat.Odjezdil jsem na nich tak 30 jízd.
Děkuji za vaše odpovědi předem
Uživatelský avatar
nostromo
Příspěvky: 1816
Registrován: sob 16.06.2007 0:00

Re: Aku li-po 1800 Gens ace problém kapacita

#2 Příspěvek od nostromo »

Jestli jsem to dobre pochopil, tak preci nenabijis od nulove kapacity, ne? Takze rozdil je kapacita, ktera zustala v baterce pred nabijenim. Kapacitu baterky by si zjistil, pokud by jsi ji nabil a pak nechal nabijeckou vybit
Michal Matějka
Příspěvky: 584
Registrován: pon 10.01.2011 0:00
Bydliště: Žebrák
Kontaktovat uživatele:

Re: Aku li-po 1800 Gens ace problém kapacita

#3 Příspěvek od Michal Matějka »

nostromo píše:Kapacitu baterky by si zjistil, pokud by jsi ji nabil a pak nechal nabijeckou vybit


No a to když uděláš tak ji můžeš rovnou vyhodit.............
Uživatelský avatar
nostromo
Příspěvky: 1816
Registrován: sob 16.06.2007 0:00

Re: Aku li-po 1800 Gens ace problém kapacita

#4 Příspěvek od nostromo »

Michal Matějka píše:
nostromo píše:Kapacitu baterky by si zjistil, pokud by jsi ji nabil a pak nechal nabijeckou vybit


No a to když uděláš tak ji můžeš rovnou vyhodit.............


Myslel jsem samozrejme na storage.
Michal Matějka
Příspěvky: 584
Registrován: pon 10.01.2011 0:00
Bydliště: Žebrák
Kontaktovat uživatele:

Re: Aku li-po 1800 Gens ace problém kapacita

#5 Příspěvek od Michal Matějka »

nostromo píše:Myslel jsem samozrejme na storage.



tím ale nezjisti kapacitu baterie
Uživatelský avatar
Drondys
Příspěvky: 11876
Registrován: pon 22.02.2010 0:00
Bydliště: ČR

Re: Aku li-po 1800 Gens ace problém kapacita

#6 Příspěvek od Drondys »

Mira2506 píše:Zdravím,nabijím baterii proud 2,2 na balancéru 1800mA a je nabita jenom na 1657mAh doba nabíjení 53:23.Nerozumím proč nenabije na 1800? Baterie mám 4ks a na každé je kapacita jiná.Baterie kupovány najednou.Je možné to reklamovat.Odjezdil jsem na nich tak 30 jízd. Děkuji za vaše odpovědi předem

Lipolky se nevybíjejí z celé kapacity definované od výrobce jako tzv. jmenovitá kapacita v daném případě 1800mAh. Z hlediska životnosti lipolky je vhodné nevybíjet víc než cca 80% výrobcem definované jmenovité kapacity tj. v daném případě jen cca 1400mAh. Opakované hluboké vybíjení může mít velmi neblahý vliv ve smyslu výrazného zkrácení životnosti.

Pokud nabíječka ukazuje, že dobila 1657mAh do packu, který má od výrobce definovanou jmenovitou kapacitu 1800mAh pak to znamená, že byl pack vybitý cca z 92% jmenovité kapacity, a to je příliš moc.

Je tedy vhodné zkrátit dobu provozu modelu na jedno nabití této lipolky tak, aby při plném dobití nabíječka ukazovala cca 1400mAh.
Uživatelský avatar
Milan Nes
Příspěvky: 5756
Registrován: úte 06.01.2009 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Aku li-po 1800 Gens ace problém kapacita

#7 Příspěvek od Milan Nes »

cca zjisti .... realne to vybij na 3,7 na clanek ne na storage to je 3,8 na clanek a mas realne vyuzitelnou kapacitu

pokud to je tech 1700 skoro tak je vse OK to neni jako niklace, kde kapacita byla i vetsi nez ta garantovana u rozhejbanejch

u lipo se dobity naboj skoro rovna vybitymu takze mas predstavu celkem jasnou
SOVA is YouR CO-pilot
Cesta je mým cílem .......

KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno
Uživatelský avatar
Drondys
Příspěvky: 11876
Registrován: pon 22.02.2010 0:00
Bydliště: ČR

Re: Aku li-po 1800 Gens ace problém kapacita

#8 Příspěvek od Drondys »

Jmenovitá kapacita lipolky se v podstatě nemění. Degradací článků se mění využitelná kapacita. Zvyšuje se vnitřní odpor a s tím je spojen i pokles využitelné kapacity (část se pak promrhá ve ztrátách). Podle mého názoru nemá smysl zjišťovat využitelnou kapacitu hlubokým vybíjením a zbytečně tak zkracovat životnost. K orientačnímu zjištění kondice lipolky by mělo plně postačovat pokud nabíječka ukazuje vnitřní odpor článků lipolky a tuto hodnotu pak průběžně sledovat od počátku používaní dané lipolky.

Obecně platí, že by se měl řídit podle výrobcem definované jmenovité kapacity a podle ní vybíjet cca 80% z ní. Pokud to lipolka nedá pak je za horizontem životnosti a není-li pro ni jiné použití s menšími nároky na využitelnou kapacitu pak je vhodné ji odevzdat k ekologické likvidaci.
Uživatelský avatar
nostromo
Příspěvky: 1816
Registrován: sob 16.06.2007 0:00

Re: Aku li-po 1800 Gens ace problém kapacita

#9 Příspěvek od nostromo »

Michal Matějka píše:
nostromo píše:Myslel jsem samozrejme na storage.



tím ale nezjisti kapacitu baterie

Nezjisti kapacitu presne, ale pro predstavu to bohate staci
Uživatelský avatar
jyrry
Příspěvky: 21643
Registrován: pon 28.02.2005 0:00
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Aku li-po 1800 Gens ace problém kapacita

#10 Příspěvek od jyrry »

Mira2506 píše:Zdravím,nabijím baterii proud 2,2 na balancéru 1800mA a je nabita jenom na 1657mAh doba nabíjení 53:23.....

Pokud jsi tu aku tak hluboko vybil, to ti prece uz skoro nejelo a je divne proc to neodstavil regl na podpeti.
jyrry.webnode.cz
Uživatelský avatar
jyrry
Příspěvky: 21643
Registrován: pon 28.02.2005 0:00
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Aku li-po 1800 Gens ace problém kapacita

#11 Příspěvek od jyrry »

nostromo píše:...
Nezjisti kapacitu presne, ale pro predstavu to bohate staci

no, nevim co si pak mam predstavit, kdyz aku vybiju nejakymi par A ... To mi nerekne skoro nic o jejim vnitrnim odporu a tedy o pouzitelnosti k pohonu.
Takhle zjistis maximalne jestli je pouzitelna ve walkmanu, svitilne nebo tak nejak...
jyrry.webnode.cz
Uživatelský avatar
Mira2506
Příspěvky: 27
Registrován: sob 06.08.2011 0:00
Bydliště: Kralupy

Re: Aku li-po 1800 Gens ace problém kapacita

#12 Příspěvek od Mira2506 »

Nevím jak vyřešit aby se baterie odpojila při 1400mAh?Li-polky používám v autě Traxxas VXL SUMMIT 1/16 a v návodu je napsáno že má hlídač odpojení li-pol.Prostě auto se zastaví a vím že jsou baterie vybité.Ale divím se že jsou vybité až moc.Myslel jsem si že nabíječka bude ukazovat po nabití těch 1800mah,TĚD UŽ TOMU ROZUMÍM PROČ ukazuje 1657.Nabíječku používám MAXXTRAX 680 AC+ a nevím jestli umí vnitřní odpor.Vím že měří napětí článků.
Michal Matějka
Příspěvky: 584
Registrován: pon 10.01.2011 0:00
Bydliště: Žebrák
Kontaktovat uživatele:

Re: Aku li-po 1800 Gens ace problém kapacita

#13 Příspěvek od Michal Matějka »

Mira2506 píše:Nevím jak vyřešit aby se baterie odpojila při 1400mAh?Li-polky používám v autě Traxxas VXL SUMMIT 1/16 a v návodu je napsáno že má hlídač odpojení li-pol.Prostě auto se zastaví a vím že jsou baterie vybité.Ale divím se že jsou vybité až moc.Myslel jsem si že nabíječka bude ukazovat po nabití těch 1800mah,TĚD UŽ TOMU ROZUMÍM PROČ ukazuje 1657.Nabíječku používám MAXXTRAX 680 AC+ a nevím jestli umí vnitřní odpor.Vím že měří napětí článků.



Budeš jezdit na čas, určitou dobu a vyzkoušíš si, kolik si di ní dostal a jaký napětí na článek. Podle toho budeš jezdit bud delší nebo kratší dobu. Tak to dělají všichni. Pokud budeš baterii vybíjet tímto způsobem tak ji za chvíli můžeš vyhodit.
Uživatelský avatar
jyrry
Příspěvky: 21643
Registrován: pon 28.02.2005 0:00
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Aku li-po 1800 Gens ace problém kapacita

#14 Příspěvek od jyrry »

Mira2506 píše:..... v návodu je napsáno že má hlídač odpojení li-pol......

http://traxxas.com/products/models/elec ... mit116vxl/
podle vyrobce je v sade origos baterka NiMh a pokud ten regl je na ni nastaveny, vypne pri dosazeni vypinaciho napeti pro NiMh a to pro LiPol je uz zoufale malo.
Zkus porovnat anglicky navod s ceskym v tomhle bode...

jinak jezdeni na cas, to pomuze
jyrry.webnode.cz
Uživatelský avatar
Drondys
Příspěvky: 11876
Registrován: pon 22.02.2010 0:00
Bydliště: ČR

Re: Aku li-po 1800 Gens ace problém kapacita

#15 Příspěvek od Drondys »

Mira2506 píše:Nevím jak vyřešit aby se baterie odpojila při 1400mAh?Li-polky používám v autě Traxxas VXL SUMMIT 1/16 a v návodu je napsáno že má hlídač odpojení li-pol.Prostě auto se zastaví a vím že jsou baterie vybité. Ale divím se že jsou vybité až moc.Myslel jsem si že nabíječka bude ukazovat po nabití těch 1800mah,TĚD UŽ TOMU ROZUMÍM PROČ ukazuje 1657.Nabíječku používám MAXXTRAX 680 AC+ a nevím jestli umí vnitřní odpor. Vím že měří napětí článků.

Zmíněný model auta by měl podle popisu obsahovat regulátor VXL-3m, manuál k němu je viz tento odkaz. V tom regulátoru je integrováno to co nazýváš "hlídač odpojení li-pol". Je to založeno na detekci nízkého napětí a zmíněný regulátor umožňuje přepnutí mezi režimem pro NiMH a Lipol. V manuálu je popis jak se aktivace detekce nízkého napětí regulátoru aktivuje pro lipolku.

Nicméně i to nastavení pro lipolku bude aktivní je dost pravděpodobné, že to nebude dostatečné, protože regulátor neumožňuje nastavit úroveň napětí, při které dojde k vypnutí tj. má nastavenu úroveň napevno a pouze lze přepnout mezi NiMH a Lipol. V manuálu není vůbec uvedena ani konkrétní hodnota, při které regulátor v režimu Lipol nebo NiMH vypíná.

Problém je v tom, že pokles napětí lipolky zejména u dolní hranice vybití je dost závislý na aktuální kondici konkrétní lipolky a na stylu jízdy. Při pomalé jízdě dojde k detekci a odstavení při vybití větší části energie než třeba při jízdě na plný plyn.

Vzhledem k nemožnosti lepšího nastavení vypínací úrovně v regulátoru je tedy lepší se na vypínání regulátorem prostě nespoléhat a jezdit na čas jak zde již bylo zmíněno a odladit si čas zpětnou kontrolou kolik mAh bude dobíjeno do packu po jízdě trvající určitou dobu.

Jako doplněk lze zvážit připojení monitoru pro lipolky na balanční konektor lipolky v autě. Doporučuji použít takový monitor pro lipolky, který umožňuje lepší nastavení úrovně napětí při níž bude signalizovat doporučené ukončení jízdy. Takový monitor je třeba viz tento odkaz, který signalizuje zvukovým signálem a svítící červenou LED. Monitor měří napětí jednotlivých článků lipolky a umožňuje nastavit aktivační úroveň alarmu v rozmezí od 2.7V do 3.8V na článek. Doporučuji odladit nastavení úrovně okolo 3.4V až 3.6V na článek dle používaného stylu jízdy a dle zpětné kontroly množství mAh, které bude do lipolky nabito nabíječkou po jízdě.

Další možnost měření je monitor odebrané kapacity z lipolky, který měří průběžně odebíraný proud a vypočítává celkově odebranou kapacitu. Je to o něco přesnější než měření napětí a v podstatě při tomto měření odpadá větší nepřesnost způsobovaná různým stylem jízdy. Existují různé externí telemetrické systémy s telemetrickými senzory, které také umí měřit a signalizovat odebranou kapacitu, ale to by bylo pro tvůj účel zbytečně nákladné. Samostatný monitor odebrané kapacity, který se dává do modelu a signalizuje světelně mimo jiné při dosažení odběru nastavené kapacity a kromě toho umožňuje současně signalizovat i pokles dle nastaveného prahového napětí v rozmezí 3.1V až 3.7V na článek dělá jeden z diskutérů na tomto serveru pod přezdívkou Kuna2. Popis a info k tomu jsou v tématu viz tento odkaz. Pokud bys o to měl zájem tak napiš Kunovi2 SZ viz tento odkaz.
Odpovědět

Zpět na „Akumulátory“