Blade 130 X
Re: Blade 130 X
Stěmi servy je to stejné jako s MCPX, někdo má servo v řiti po 20 baterkách, někomu vydrží pár set baterek. Na HF jsou lidi co mají se 130x už skoro 300 baterek a serva původní,jen 2x čistili. Uznávám, že řešení lineárních serv nní zrovna šťastné, třeba přijde AEO s tuningovým rámem a pákovými servami jako to je na MCPX
MiniP, Protos,Goblin500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX,Devil420,HD502,OMP M2,OXY5meg
Re: Blade 130 X
A nešlo by místo laku nalepit tenkou měděnou pásku, která se používá na opravy plošných spojů? Jak je vlastně ta vodivá vrstva propojená s plošným spojem?
Re: Blade 130 X
Nad tímhle jsme s radkem taky dumali, fungovat to bude, otázkou je jak dlouho ,je potřeba otestovat co bude lepší, jestli ten lak, nebo tu pásku. Já mám na to vydíání stříbrné originální vodivé vrstvy serva asi trošku odlišný názor, ale není nic co by můj názor potvrdilo, takže to nebudu ani dál zatím šířit..
MiniP, Protos,Goblin500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX,Devil420,HD502,OMP M2,OXY5meg
- vylizplech
- Příspěvky: 811
- Registrován: sob 22.05.2010 0:00
- Bydliště: VSETÍN
Re: Blade 130 X
Tak jsem dnes zase dolítal,další hlavní plastové kolo kardanu je v háji,45 baterek to vydrželo,dnes 2 pády,kdy mi ustřelil ocas stihnul jsem pokaždé sice TH,ale stejně už byly ty zoubky tak zeslábené,že už to přes 2 zuby přeskakuje a nedá se stím lítat,na Astře sice posunuli termín o týden zpět na to kovové kolo to je na 10.8,ale to zase bude kdoví jestli 
Blade 130X, Blade Nano QX,3D, 200 QX, LA-PARAMOTOR, DX6i, Sim. Phoenix +Futaba T6EX.
- vylizplech
- Příspěvky: 811
- Registrován: sob 22.05.2010 0:00
- Bydliště: VSETÍN
Re: Blade 130 X
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=432547 tak už jsou tu pokusy o náhradu lineárního serva na ocas za pákové a zdá se že to funguje dobře.
Blade 130X, Blade Nano QX,3D, 200 QX, LA-PARAMOTOR, DX6i, Sim. Phoenix +Futaba T6EX.
Re: Blade 130 X
Tak hlásím že spin 8800KV objednán
Nemáte někdo potuchu jak se jmenuje ten konektor je na 130x na motoru?
Nemáte někdo potuchu jak se jmenuje ten konektor je na 130x na motoru?
MiniP, Protos,Goblin500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX,Devil420,HD502,OMP M2,OXY5meg
Re: Blade 130 X
Tak co ten vodivej lak, pořád servo drží Radku?
Re: Blade 130 X
Drží už 22 baterek, takže to považuju za úspěchJarmil píše:Tak co ten vodivej lak, pořád servo drží Radku?
Celkem mám jen 38 baterek, ale listy používám s výstupky ... ty bez výstupů mi vibrují na cyklice i s gumičkou.
Jo a zase mi nějak zablbnul vrťas a při flipu do invertu šel do pod plným do země - listy najednou nešly do mínusu a pak zas jo ... tak nevím, co to bylo
Ten lak doporučuju (pořád to chodí plynule bez vibrace) ... servo se mi ještě rozebrat nechce, bo na to teď nemám čas, tak nevím, jak vypadá uvnitř
PS: Co se týká výměny dílů po pádu, tak jsem zatím měnil jen 2ks těch malých ozubených koleček kardanu na vrtulce. Je to deformační zóna a hřídel se v něm začne protáčet.
Celkově má vrťas odolnost opravdu velkou, to jsem nečekal
Blade 130X, FPV Quady QX90, 200, 210, 250, Mini Prôtos FBL Brain
DX7s, Phoenix
DX7s, Phoenix
Re: Blade 130 X
Tak hlásím, že spin 8800Kv dneska dorazil a už jej mám zabudován v helině
večer provedu nějaké lety a poreferuju. Zatím jsem výměnou setového motoru za spin ušetřil 6g hmotnosti, takže když do heliny strčím 30g 450-500MAh baterku budu na váze setového 130x se setovou baterkou 
MiniP, Protos,Goblin500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX,Devil420,HD502,OMP M2,OXY5meg
Re: Blade 130 X
Prosím o info o spotřebě motoru a jestli se neposune těžišttě moc na ocas, kdybych chtěl lítat setovou nabo jestě lehčí nantech baterku. Docela bych ho taky prubnul, ale nechce se mi ušetřenou váhu nahradit větší baterkou.
Re: Blade 130 X
Tak jsem dnes po 42 baterkách udělal to, co jsem měl (a taky chtěl) udělat hned na začátku:
Vyměnil jsem původní gumičky na cyklice za náhradní gumičky pro kabinku (jsou součástí vrťasu) a vibrace jsou absolutně odstraněny i bez gumičky na gripech
Dal jsem s tím 4 baterky a bylo to zatím nejlepší polítání
.
PS: Akorát jsem s tím při první baterce zakopl o trávu
a to zadní plastové kolečko kardanu vrtulky se hned vychechlá a pak při větším zatížení ocasu protáčí, tak to budu muset nějak pořešit, protože včera jsem koupil sadu se dvěma kusy (99Kč) a už je mám oba v háji
. Ale i tak mám z té výměny gumiček obrovskou radost!!!
... jo a ocasní servo po opravě Ag lakem chodí pořád jako nové. Asi jim ho v Číně doporučím do výroby
.
Dal jsem s tím 4 baterky a bylo to zatím nejlepší polítání
PS: Akorát jsem s tím při první baterce zakopl o trávu
... jo a ocasní servo po opravě Ag lakem chodí pořád jako nové. Asi jim ho v Číně doporučím do výroby
Blade 130X, FPV Quady QX90, 200, 210, 250, Mini Prôtos FBL Brain
DX7s, Phoenix
DX7s, Phoenix
Re: Blade 130 X
MiniP, Protos,Goblin500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX,Devil420,HD502,OMP M2,OXY5meg
Re: Blade 130 X
seltino píše:to já si už objednal před pár dny silikonové gumičky![]()
To jo, ale já nemusel nic objednávat a funguje to na 100%
PS: Tak protáčení zadního plastového kolečka kardanu a vůle předního kovového taky vyřešena - tenkou vrstvou cínu na plošky drátu (hřídele) kardanu
Dneska se mi bude fakt dobře spát
Blade 130X, FPV Quady QX90, 200, 210, 250, Mini Prôtos FBL Brain
DX7s, Phoenix
DX7s, Phoenix
Re: Blade 130 X
Zdravím,
dá se někde v našich končinách sehnat tato paradeska(paraboard) pro bezpečné paralelní nabíjení baterii k 130X? Tvrdí že jde nabít 6 baterií za 23 minut (VenomProCharger)
http://epbuddy.com/index.php?main_page= ... cts_id=348
Díky za info.
dá se někde v našich končinách sehnat tato paradeska(paraboard) pro bezpečné paralelní nabíjení baterii k 130X? Tvrdí že jde nabít 6 baterií za 23 minut (VenomProCharger)
http://epbuddy.com/index.php?main_page= ... cts_id=348
Díky za info.
Jirka
___________________________________
DX6i; Blade 120SR> Blade SR> Blade 130x
___________________________________
DX6i; Blade 120SR> Blade SR> Blade 130x
Re: Blade 130 X
Napíšu sem pár slov ke spinu 8800KV ve 130x. Nejprve něco málo o přestavbě:
Přestavba je velice jednoduchá, víceméně jediné co je potřeba na 130X předělat je vrchní otvor v rámu kterým prochází motor. Tento otvor je potřeba zvětšit na patřičnou mez aby jím prošel SPIN motor. Pár minut se sklapelem a je to hotovo.
Setový motor vymontujete a to tak, že nejprve musíte sundat podvozek na kterém je nalepená oboustranná lepící páská zabraňující vysunutí řídící desky z rámu. Po té vysunete řídící desku kupředu a povolíte šrouby uchycující motor.
Teď přichází asi nejsložitější část celé přestavby a to sundání pastorku z orig motoru. Pastorek drží na motoru celkem festovně, takže doprožuju pastorek pořádně prohřát aby se roztáhnul teplem a poté jej vypáčit ven (tohle mi dalo celkem zabrat).
Zabudujeme SPIN motor do rámu. Jde to snadno, kromě vrchního otvoru v rámu není potřeba nic upravovat, jelikož má SPIN motor stejnou rozteč dírek jako setový motor, takže ho stačí jen našroubovat. Pak je zapotřebí LOCTITEM přilepit pastorek ze setového motorku na SPIN.
Dále je zapotřebí zapojit drátky motoru, já to vyřešil tak, že ze setového motoru jsem odcvakl orig konektor a ten následně připájel ke SPINU, takže konektor řídící desky zůstal zachován. Máme hotovo, jěště si zkontrolujeme správný směr otáčení a v případě otáčení se rotoru na opačnou stranu přehodíme dva krajní drátky motoru mezi sebou.
Teď pár postřehů z letu, je brzo činit nějaké závěry, nicméně stihnul jsem vylítat 6 baterek a to ihned po sobě.
Motor má mnohem více síly než setový, je to opravdu obrovský výkonostní rozdíl oproti setovému motorku. Lítám 3 minuty letu na křivku plynu 100-100-100 + cca 15 vteřin na normál režim (vzlet a přistání), styl letu svižný (rychlý let, lopingy, flipy, tic-tocy, duhy atd.) Po dolítání měly baterky 3,65-3,8V na článek podle baterky a dobíjel jsem 230-265Mah při stejném letovém času a podobném letovém projevu.
Co se týče výkonu SPIN motoru. SPIN motor má po celou dobu letu (i ke konci baterie) mnohem více síly než setový motor s plně nabitou baterkou. Dá mnohem více práce jej zadusit, výkonu má opravdu na rozdávání. Výkonostní rozíl bych přirovnal k MCPX s Helimax motorem a HP05S.
Co dále hodnotím jako pozitivní je teplota motoru, SPIN motor ani zdaleka netopí tak jako ten setový, na kterém jsem měl problém udržet prst, tady to nebyl problém ani po 6 v řadě vylítaných baterkách.
Přestavbou na SPIN jsem ušetřil přibližně 6-7g hmotnosti. Úspora této hmotnosti se neprojeví nijak negativně na letové vlastnoti heliny ve smyslu těžiště atd. Těch 6 g je navíc položeno celkem blízko k hlavní hřídeli takže se to tolik neprojeví. Nepociťoval jsem ani žádnou zásadní změnu při letu s baterií nanotech 2S 300MAh, která je samotná o 6g lehčí než setová baterie.
Jsem opravdu rád že jsem se odhodlal tuto přestavbu vyzkoušet. Co se týče baterií, lze lítat i se setovými baterkami 3 min letu na 100proc plynu, nicméně vzhledem k ušetřeným 7 g na motoru by stálo za zvážení vyzkoušet baterii 2S 450-500MAh, jejiž hmotnost se pohybuje na úrovni 30g. Což se ve spojení se SPINEM dostaneme na stejnou letovou hmotnost jako 130X se setovým motorem a setovou baterkou. Dal jsem to i na BLOG
Jiřík nevím jestli se ten kabel dá u nás koupit, nejsme sice zastáncem paralérního napájení baterek, ale kdyby jsi po tom kabelu moc toužil není problém to vzít ze zahraničí.
Přestavba je velice jednoduchá, víceméně jediné co je potřeba na 130X předělat je vrchní otvor v rámu kterým prochází motor. Tento otvor je potřeba zvětšit na patřičnou mez aby jím prošel SPIN motor. Pár minut se sklapelem a je to hotovo.
Setový motor vymontujete a to tak, že nejprve musíte sundat podvozek na kterém je nalepená oboustranná lepící páská zabraňující vysunutí řídící desky z rámu. Po té vysunete řídící desku kupředu a povolíte šrouby uchycující motor.
Teď přichází asi nejsložitější část celé přestavby a to sundání pastorku z orig motoru. Pastorek drží na motoru celkem festovně, takže doprožuju pastorek pořádně prohřát aby se roztáhnul teplem a poté jej vypáčit ven (tohle mi dalo celkem zabrat).
Zabudujeme SPIN motor do rámu. Jde to snadno, kromě vrchního otvoru v rámu není potřeba nic upravovat, jelikož má SPIN motor stejnou rozteč dírek jako setový motor, takže ho stačí jen našroubovat. Pak je zapotřebí LOCTITEM přilepit pastorek ze setového motorku na SPIN.
Dále je zapotřebí zapojit drátky motoru, já to vyřešil tak, že ze setového motoru jsem odcvakl orig konektor a ten následně připájel ke SPINU, takže konektor řídící desky zůstal zachován. Máme hotovo, jěště si zkontrolujeme správný směr otáčení a v případě otáčení se rotoru na opačnou stranu přehodíme dva krajní drátky motoru mezi sebou.
Teď pár postřehů z letu, je brzo činit nějaké závěry, nicméně stihnul jsem vylítat 6 baterek a to ihned po sobě.
Motor má mnohem více síly než setový, je to opravdu obrovský výkonostní rozdíl oproti setovému motorku. Lítám 3 minuty letu na křivku plynu 100-100-100 + cca 15 vteřin na normál režim (vzlet a přistání), styl letu svižný (rychlý let, lopingy, flipy, tic-tocy, duhy atd.) Po dolítání měly baterky 3,65-3,8V na článek podle baterky a dobíjel jsem 230-265Mah při stejném letovém času a podobném letovém projevu.
Co se týče výkonu SPIN motoru. SPIN motor má po celou dobu letu (i ke konci baterie) mnohem více síly než setový motor s plně nabitou baterkou. Dá mnohem více práce jej zadusit, výkonu má opravdu na rozdávání. Výkonostní rozíl bych přirovnal k MCPX s Helimax motorem a HP05S.
Co dále hodnotím jako pozitivní je teplota motoru, SPIN motor ani zdaleka netopí tak jako ten setový, na kterém jsem měl problém udržet prst, tady to nebyl problém ani po 6 v řadě vylítaných baterkách.
Přestavbou na SPIN jsem ušetřil přibližně 6-7g hmotnosti. Úspora této hmotnosti se neprojeví nijak negativně na letové vlastnoti heliny ve smyslu těžiště atd. Těch 6 g je navíc položeno celkem blízko k hlavní hřídeli takže se to tolik neprojeví. Nepociťoval jsem ani žádnou zásadní změnu při letu s baterií nanotech 2S 300MAh, která je samotná o 6g lehčí než setová baterie.
Jsem opravdu rád že jsem se odhodlal tuto přestavbu vyzkoušet. Co se týče baterií, lze lítat i se setovými baterkami 3 min letu na 100proc plynu, nicméně vzhledem k ušetřeným 7 g na motoru by stálo za zvážení vyzkoušet baterii 2S 450-500MAh, jejiž hmotnost se pohybuje na úrovni 30g. Což se ve spojení se SPINEM dostaneme na stejnou letovou hmotnost jako 130X se setovým motorem a setovou baterkou. Dal jsem to i na BLOG
Jiřík nevím jestli se ten kabel dá u nás koupit, nejsme sice zastáncem paralérního napájení baterek, ale kdyby jsi po tom kabelu moc toužil není problém to vzít ze zahraničí.
MiniP, Protos,Goblin500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX,Devil420,HD502,OMP M2,OXY5meg
