Piper J3 cub - pomoc, létá divně

Letadla s motorem, kde se předpokládá trvalý běh motoru po celou dobu letu. Spalovací i elektro.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
osud
Příspěvky: 24
Registrován: úte 09.06.2009 0:00
Bydliště: Nový Vestec

Re: Piper J3 cub - pomoc, létá divně

#16 Příspěvek od osud »

JÁ BYCH TO ŘEŠIL UPRAVENIM UHLU NÁBĚHU KŘÍDLA.PROSTĚ....PODLOŽ KŘÍDLO BALZOVOU TYČKOU 2x2 mm A UVIDÍŠ, JAK SE ZMĚNÍ LETOVÉ VLASTNOSTI. TOŤ MOJE RADA.
Uživatelský avatar
Pišta
Příspěvky: 451
Registrován: sob 02.01.2010 0:00
Bydliště: kósek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Piper J3 cub - pomoc, létá divně

#17 Příspěvek od Pišta »

A to je přesně to, o čem jsem psal. Kolega píše, že by změnil úhel náběhu, což je s prominutím úplná kravina. Patrně tím myslel úhel nastavení
křídla, což by bylo možné. Kurňa chlapi, přestaňte nováčkům, nebo nezkušeným blbnout hlavy, používejte správnou terminologii, protože potom je tady
veškerá debata o ho.ně. Myslín, že pan Lněnička, podle mého soudu člověk odborně nejzpůsobilejší mi dá za pravdu. Rozdíl mezi úhlem náběhu a úhlem nastavení je diametrální, to znamená podstatný, neboli rozdílný. Podložením náběžky se změní úhel nastavení, nikoli úhel náběhu. Chtěl bych požádat
všechny přispěvatele tohoto fóra, aby než vypustí nějakou radu začátečníkům, si přečetli něco z odborné literatury a používali taky odbornou terminologii.
Futaba včíl 9Z opět 35 Mhz PCM
Uživatelský avatar
kf
Příspěvky: 845
Registrován: ned 30.03.2008 0:00
Bydliště: Praha

Re: Piper J3 cub - pomoc, létá divně

#18 Příspěvek od kf »

Zároveň bych určitě posunul těžiště dopředu ( tak na 5 - 5,5 cm ), protože těch 7 cm je ve třetině hl. křídla a to je tak na akrobata, obzvlášť když píše, že mu to rychle zpomaluje až k pádovce, tak ať je to těžší na čumák a taky stabilnější.
Uživatelský avatar
Dolfi
Příspěvky: 423
Registrován: čtv 06.03.2008 0:00
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Piper J3 cub - pomoc, létá divně

#19 Příspěvek od Dolfi »

Pane Pišto.
Myslím, že kolega osud poradil a označil svou radu zcela správně.
Viz. http://cs.wikipedia.org/wiki/%C3%9Ahel_n%C3%A1b%C4%9Bhu
Tady nemusí nic vysvětlovat ani p. Lněnička....jehož si samozřejmě vážím.
Na vše mám SPEKTRUM :)
Jenom na manželku nefunguje :(((( :)))))
Uživatelský avatar
Pišta
Příspěvky: 451
Registrován: sob 02.01.2010 0:00
Bydliště: kósek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Piper J3 cub - pomoc, létá divně

#20 Příspěvek od Pišta »

Tak tady snad najdeš ty správné odpovědi. Nechci se tady s nikým hádat, neboť jak koukám, co debatér, tak to vlastní názor. Je to v sekci dílna-téma: kupodivu "úhel náběhu". Zrovna se to tam probírá. Tak si počti. viewtopic.php?f=18&t=50252

Pane Dolfi, neříkám, že kolega osud poradil špatně, jen že podložením náb.hrany krídla se změní hlavně úhel nastavení, potažmo za letu i úhel náběhu,
jehož velikost závisí na letovém režimu, rychlosti a poloze vůči přitékajícímu proudu vzduchu. Kolega použil pouze špatný termín.
Uživatelský avatar
Dolfi
Příspěvky: 423
Registrován: čtv 06.03.2008 0:00
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Piper J3 cub - pomoc, létá divně

#21 Příspěvek od Dolfi »

Termín použil správný.
Na vše mám SPEKTRUM :)
Jenom na manželku nefunguje :(((( :)))))
Uživatelský avatar
PeterR
Příspěvky: 53
Registrován: pát 06.04.2012 0:51
Bydliště: Žilina

Re: Piper J3 cub - pomoc, létá divně

#22 Příspěvek od PeterR »

Futaba FX20; Ellipse 1, Elita, Durafly F4U Corsair, Sagita, Grace, ASW 19
Odpovědět

Zpět na „Motorová letadla“