Výška těžiště

Taky vás už nebaví jen tak poletovat? Zkuste létat akrobacii nebo si o tom aspoň tady povídat.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
protoceratopes
Příspěvky: 3
Registrován: ned 26.08.2007 0:00

Výška těžiště

#1 Příspěvek od protoceratopes »

Zalétávám model a v žádném článku jsem se nedočetl, jak vysoko by mělo být těžiště akrobata (všichni řeší pouze předo-zadní vyvážení a pravo levé vyvážení křídel). Při nožovém letu má zřejmě vliv, zda mám těžší spodek letadla nebo hořejšek, protože se ze spodku a hořejšku trupu se stane levá a pravá strana. Nebo je tento vliv rozdílné váhy zastíněn jinými vlivy, jako např. že letadlo má asymetrickou směrovku, že má určité vzepětí křídel. asymetrický profil křídla a ještě do toho zasahuje moment vrtule? Mám EPP model takže nemám žádný profil křídla, ani vzepětí. Bylo by výhodné mít výškově těžiště v ose vrtule?
jio
Příspěvky: 5038
Registrován: pát 19.08.2005 0:00
Bydliště: Šternberk, ČR

#2 Příspěvek od jio »

Mám za to, že ideální stav je uprostřed hmoty. Pak to nebude na změnu polohy těžiště (nahoře/dole) reagovat.
Proto je taky většina akrobatických letadel koncepčně středoplošník.
Hoki
Příspěvky: 4249
Registrován: stř 11.04.2007 0:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Hoki »

jio píše:Mám za to, že ideální stav je uprostřed hmoty. Pak to nebude na změnu polohy těžiště (nahoře/dole) reagovat.
Proto je taky většina akrobatických letadel koncepčně středoplošník.

A když to tak není, pomáhá se tomu křidélky. Ale není třeba moc, i to vzepětí modelu v nožáku pomáhá.
Kabriolin
Příspěvky: 1406
Registrován: stř 20.07.2005 0:00
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Kabriolin »

úplně ideální umístění by dle mého mohlo být v ose křídel co se týče "výšky těžiště".V reálu na to moc nedbáme, ale na simulátoru(AeroFly pro) jsem krotil nehodné sůčko.Příčné vyvážení bylo ideální, tak jsem šel s podélným do zadní centráže, abych získal ustálenej a klidnej vis.Neustále se mě ve visu přetáčel a přepadal, až mě napadlo hejbnou s těžištěm do osy křídel.Sůčko 26M je spíš teměř dolnoplošník, ale když jsem šel s těžištěm víš k ose kříde jeho vlastnosi se zlepšili.Ve visu už drže ltéměř sám a celkovej dojem jsem měl z něho lepší.Takže něco na tom asi určitě bude.
Hoki
Příspěvky: 4249
Registrován: stř 11.04.2007 0:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Hoki »

Kabriolin píše:úplně ideální umístění by dle mého mohlo být v ose křídel co se týče "výšky těžiště".

Co bereš osou křídla. U akrobatu to je téměř horní strana křídla. U nějakého školního s velkým vzepětím to může být klidně i nad křídlem. Myslím tím v místě trupu.
Kabriolin
Příspěvky: 1406
Registrován: stř 20.07.2005 0:00
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Kabriolin »

Hoki píše:
Kabriolin píše:úplně ideální umístění by dle mého mohlo být v ose křídel co se týče "výšky těžiště".

Co bereš osou křídla. U akrobatu to je téměř horní strana křídla. U nějakého školního s velkým vzepětím to může být klidně i nad křídlem. Myslím tím v místě trupu.
Dle mého nebude recept na danej typ éra.Určitě bych začal u středoplošníka pod profilem a postupně to odzkoušel jak se to chová.Zásadně ti to éro neohrozí.Já třeba ve svém středoplošníku tohle vůbec neřešil a baterie dal tam kam výrobce udělal desku pro ně.Teď jsme je nedávno šoupal, ale nechal jsem se na dně trupu a nedělal žádný můstek.Na druhou stranu třeba TOP piloti když nahlédneš dovnitř maj řekl bych tomu základovou desku poměrně vysoko skoro na hraně křídla a tam maj veškerou eletroniku.Od přijímače po baterie.Až u svého drobka pokročim do pilotáže visu a nebudu to úplně "ončo" asi zkusím nejtěžší baterie dát na spodní hranu profilu a postupně vejš jestl ibude rozdíl znát.
Hoki
Příspěvky: 4249
Registrován: stř 11.04.2007 0:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Hoki »

Já například nedělám moc vysoké trupy a tak mi souprava vychází někde ve středu prostoru. Až teď budu dělat 2m Ravena, tak už to bude jiné a asi o tom budu víc přemýšlet. Navíc má dost vysokou výškovku. Možná při stavbě budu s tím počítat a připravím to na možné posouvání výbavy směrem nahoru-dolů.
Kabriolin
Příspěvky: 1406
Registrován: stř 20.07.2005 0:00
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Kabriolin »

Já mám pravé ve veloxivo místa na rozdávání uvidím jestli tam utvořím nějakou "rampu" a baterky dám "na střed" a neno ne...to bude fakt předmětem zkoumání, až to půjde do vixsu na delší dobu.
Hoki
Příspěvky: 4249
Registrován: stř 11.04.2007 0:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Hoki »

Kabriolin píše:Já mám pravé ve veloxivo místa na rozdávání uvidím jestli tam utvořím nějakou "rampu" a baterky dám "na střed" a neno ne...to bude fakt předmětem zkoumání, až to půjde do vixsu na delší dobu.

Vis je pro vrtulníky, já lítám :P :P :P
Uživatelský avatar
blacklight
Příspěvky: 972
Registrován: čtv 05.01.2006 0:00
Bydliště: Valašské Meziříčí

#10 Příspěvek od blacklight »

Já si taky myslím že by to mělo být zhruba v prostřed.
Rozhodně to má vliv.

Když mám u diablotina baterky (Sanyo SCE cca250g) v tom oblouku v přední části trupu (hned pod kapotou).Tak se mi při visu zdá že letadlo padá "na mě" jako by chtělo z visu přejít na let na zádech a letět směrem ke mě.
Katana 3m ZDZ160 a další 3m v přípravě
Kabriolin
Příspěvky: 1406
Registrován: stř 20.07.2005 0:00
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Kabriolin »

Hoki píše:
Kabriolin píše:Já mám pravé ve veloxivo místa na rozdávání uvidím jestli tam utvořím nějakou "rampu" a baterky dám "na střed" a neno ne...to bude fakt předmětem zkoumání, až to půjde do vixsu na delší dobu.

Vis je pro vrtulníky, já lítám :P :P :P
Samozřejmě :lol: 8) To já taky, ale teď mám na to velice vhodné letadlo a už bylo na čase to "zabrzdit" :lol:
Kabriolin
Příspěvky: 1406
Registrován: stř 20.07.2005 0:00
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Kabriolin »

blacklight: až se umoudří finanční situace (způsobeno veloxem :lol: ) tak dám do kupy opět mé první 3Dčko z ikonky profilu co tu mám (kabriolin) a začnu laborovat s těžištěm.Kabrouše se mě moc nedařilo dostat do visu a když tam byl ebyl moc řiditelnej..na zahraničních webu jsem našel spoustu kabriolinu v 100% visu a i videa jak si to šikovně vodí po dráze...jasně teď dostanu sprchu určo že si mám dát ruce do heřmánku to každopádně můžu zkusit, ale nevěřím tomu, že bych byl tak velkej lempl jsem hodně opatrnej s těžištěm od té doby co jsem kvůli tomu pohřbil SU-26M a úplně na zadní centráč či dokonce za hranici zadní cetráže nejdu, přesto, že je to pro 3D akrobacii kolikrát nutné.Takže až ho oprášim a vybavím takporeferuju jestli to k něčemu vedlo 8)
Uživatelský avatar
blacklight
Příspěvky: 972
Registrován: čtv 05.01.2006 0:00
Bydliště: Valašské Meziříčí

#13 Příspěvek od blacklight »

Kabriolin: Já kdybych z toho neměl nervy tak bych s diablotinem zavisel i 10cm nad zemí. Motor už má ale cosi naběhané tak si to zatím nedovolím , možná někdy až bude konec sezony tak to nad vysokou trávou zkusím :wink:
Finanční problém máme asi všichni :D . Po tom co mi spadl Giles pořát přemýšlím že na příští rok to bude chtít nějakého benzína. Musím potvrdit to , co říkají všichni že ten benzín je fakt super. Kdyby to vyšlo tak bych chtěl něco kolem 2,5metru. Když by to bylo horší tak mi z Gilese zbyl motor ZDZ40 tak bych na to něco postavil nebo koupil.

Na to tvé 3D jsem zvědavý, ty máš dobré že máš ještě veloxe tak i když s tím kabriolinem spadneš tak máš s čím létat. Já jsem měl letos velkou smůlu a kdybych rozbil diablotina tak už nemám žádné pořádné letadlo.
Katana 3m ZDZ160 a další 3m v přípravě
Odpovědět

Zpět na „Akrobacie a 3D létání“