Li-pol 5s+3s=8s?
- Radek1980
- Příspěvky: 115
- Registrován: stř 29.12.2010 0:00
- Bydliště: Praha 9 Újezd nad lesy
- Kontaktovat uživatele:
Li-pol 5s+3s=8s?
Zdravím,
potřeboval bych radu zkušenějších.
Potřeboval bych navýšit pošet seriově zapojených článků. Mám 5s ale zjistil jsem že bych potřeboval 8s.
Musí se vždy spojovat aku-paky se stejným počtem článků, nebo můžu k těm 5s přidat 3s?
Zkoušim nějak ušetřit, jilikož bych musel koupit min. dvakrát 4s a takhle by mi stačili dvakrát 3s.
Díky za rady
potřeboval bych radu zkušenějších.
Potřeboval bych navýšit pošet seriově zapojených článků. Mám 5s ale zjistil jsem že bych potřeboval 8s.
Musí se vždy spojovat aku-paky se stejným počtem článků, nebo můžu k těm 5s přidat 3s?
Zkoušim nějak ušetřit, jilikož bych musel koupit min. dvakrát 4s a takhle by mi stačili dvakrát 3s.
Díky za rady
Radek
Špatná zpráva je ta, že čas letí. Dobrá zpráva je ta, že vy jste pilot.
Špatná zpráva je ta, že čas letí. Dobrá zpráva je ta, že vy jste pilot.
Re: Li-pol 5s+3s=8s?
- jde to, jen musíš dodržet kapacitu, tvrdost (céčka) a nejlépe i značku a stáří.Radek1980 píše:Zdravím,
potřeboval bych radu zkušenějších.
Potřeboval bych navýšit pošet seriově zapojených článků. Mám 5s ale zjistil jsem že bych potřeboval 8s.
Musí se vždy spojovat aku-paky se stejným počtem článků, nebo můžu k těm 5s přidat 3s?
Zkoušim nějak ušetřit, jilikož bych musel koupit min. dvakrát 4s a takhle by mi stačili dvakrát 3s.
Díky za rady
Blade400>T-Rex500>T-Rex250>Protos>T-Rex700E>LA700>RaptorE720
youtube.com/heyingosl
youtube.com/heyingosl
- TomasC
- Site Admin
- Příspěvky: 11248
- Registrován: pát 25.04.2003 0:00
- Bydliště: Praha Hloubětín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Li-pol 5s+3s=8s?
Bez problémů to propoj. Doporučuju pak nabíjení za začátku sledovat a hlavně to nabíjet jako 8S.
Re: Li-pol 5s+3s=8s?
TomasC píše:... a hlavně to nabíjet jako 8S.
Proč
- Radek1980
- Příspěvky: 115
- Registrován: stř 29.12.2010 0:00
- Bydliště: Praha 9 Újezd nad lesy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Li-pol 5s+3s=8s?
TomasC píše:Bez problémů to propoj. Doporučuju pak nabíjení za začátku sledovat a hlavně to nabíjet jako 8S.
Já to musim nabíjet jako 5s a 3s. Nabíječka toho víc nezvládne.
Ale jinak dík za potvrzení.
Radek
Špatná zpráva je ta, že čas letí. Dobrá zpráva je ta, že vy jste pilot.
Špatná zpráva je ta, že čas letí. Dobrá zpráva je ta, že vy jste pilot.
- TomasC
- Site Admin
- Příspěvky: 11248
- Registrován: pát 25.04.2003 0:00
- Bydliště: Praha Hloubětín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Li-pol 5s+3s=8s?
Vybíjím společně, nabíjím společně.
Jasně, že by mohl nabíjet i po článku, ale takto se dá sledovat, zda se něco neděje napříč články.
Není to zákon, spíš takové doporučení...
Jasně, že by mohl nabíjet i po článku, ale takto se dá sledovat, zda se něco neděje napříč články.
Není to zákon, spíš takové doporučení...
Re: Li-pol 5s+3s=8s?
Propojit je do série je samozřejmě možné, přesně jak píše Howking. Jde o to, jestli ty 3s LiPol využiješ ještě někde jinde, kromě toho spojeného packu. Pokud pro ně jiné využití nemáš, tak se kvůli potřebě více drátování při propojení (a zvýšená možnost závady) spíše vyplatí připlatit a koupit 2x4s. Ať už je nakonec propojíš jakkoliv, tak je dobré průběžně měřit i vnitřní odpor článků, měl by být u všech přibližně stejný.
I květák je jen vycepované zelí
- Radek1980
- Příspěvky: 115
- Registrován: stř 29.12.2010 0:00
- Bydliště: Praha 9 Újezd nad lesy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Li-pol 5s+3s=8s?
jez_cz píše:Propojit je do série je samozřejmě možné, přesně jak píše Howking. Jde o to, jestli ty 3s LiPol využiješ ještě někde jinde, kromě toho spojeného packu. Pokud pro ně jiné využití nemáš, tak se kvůli potřebě více drátování při propojení (a zvýšená možnost závady) spíše vyplatí připlatit a koupit 2x4s. Ať už je nakonec propojíš jakkoliv, tak je dobré průběžně měřit i vnitřní odpor článků, měl by být u všech přibližně stejný.
No 3s 5000mAh asi do jinýho éra už nevyužiju(nevejdou se), ale kdybych koupil 2x 4s tak zas budu mít navíc 2x 5s...tak nevim
Bylo řečeno že bych měl dodržet kapacitu(to je jasný) a vybíjecí "céčka". Byl by velkej problém když by 5s měly 30-40C a 3s 35-45C ?
Radek
Špatná zpráva je ta, že čas letí. Dobrá zpráva je ta, že vy jste pilot.
Špatná zpráva je ta, že čas letí. Dobrá zpráva je ta, že vy jste pilot.
Re: Li-pol 5s+3s=8s?
To bych viděl jako větší problém. Zdroje budou mít jiný vnitřní odpor, budou se jinak vybíjet a zdaleka nevyužiješ celou kapacitu.
Re: Li-pol 5s+3s=8s?
cilek píše:To bych viděl jako větší problém. Zdroje budou mít jiný vnitřní odpor, budou se jinak vybíjet a zdaleka nevyužiješ celou kapacitu.
to chce vyzkouset ... protoze nejaky 30C davaj 30 C a nektery 35-45C davaj 20C
+ stari, pocet cyklu udelaj vic jak nejaky C cka napsany na papiru ...
tohle ti nikdo tady od stolu nemuze rict ...
z toho duvodu je vhodne uzit i stejne stary packy s podobnym rezimem uzivani
ale za vyzkouseni nic nedas, ale na prvni test si radsi dej o poznani vetsi rezervu abys zjistil jak se ti to rozjede ...
a treba se to nerozjede skoro vubec ... a nebo hodne ..
SOVA is YouR CO-pilot
Cesta je mým cílem .......
KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno
Cesta je mým cílem .......
KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno
Re: Li-pol 5s+3s=8s?
Není problém nabité sady spojiť a vybíjať ich prúdom čo znesie každá z nich (aby nevyšumela tá slabšia, lebo druhá by podržala napätie a prúd by neklesol).
Je problém nabiť spoločne v sérii čo len trochu rozdielne sady, to je dobre že ten nabíjač nezvládne 8s.
Najväčší problém je prestať to vybíjať včas, t.j. nevybiť jednu časť príliš hlboko.
Osobne si myslím že toto rieši spoľahlivo len telemetria počítajúca kapacitu, ala Jeti MUI, ale dá sa snažiť aj pomocou stopiek na plyne, hlavne ak sa nelieta na pol plynu. Celkové napätie je úplne nedostatočná vec, ostatne ale to aj pre normálnu sadu 8s v celku - len tam sa dá spoliehať na to že majú rovnakú kapacitu, a v zloženej sade určite nie.
Je problém nabiť spoločne v sérii čo len trochu rozdielne sady, to je dobre že ten nabíjač nezvládne 8s.
Najväčší problém je prestať to vybíjať včas, t.j. nevybiť jednu časť príliš hlboko.
Osobne si myslím že toto rieši spoľahlivo len telemetria počítajúca kapacitu, ala Jeti MUI, ale dá sa snažiť aj pomocou stopiek na plyne, hlavne ak sa nelieta na pol plynu. Celkové napätie je úplne nedostatočná vec, ostatne ale to aj pre normálnu sadu 8s v celku - len tam sa dá spoliehať na to že majú rovnakú kapacitu, a v zloženej sade určite nie.
- bohdan0000
- Příspěvky: 171
- Registrován: pon 12.10.2009 0:00
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Li-pol 5s+3s=8s?
kamoš funguje 5+3 a v pohodičke...
Zaujíma ma citujem :"ale dá sa snažiť aj pomocou stopiek na plyne, hlavne ak sa nelieta na pol plynu" prečo?
Fungujem pomocou stopiek na plyne a lietam na pol plyne nebadám žiadny problém a funguje mi to. Samozrejme sledujem čo som dobil a pod...
Zaujíma ma citujem :"ale dá sa snažiť aj pomocou stopiek na plyne, hlavne ak sa nelieta na pol plynu" prečo?
Fungujem pomocou stopiek na plyne a lietam na pol plyne nebadám žiadny problém a funguje mi to. Samozrejme sledujem čo som dobil a pod...
Re: Li-pol 5s+3s=8s?
Nepovažujem stopky za spoľahlivé, ak to nie je vetroň kde mi sedí kapacita na sekundy presne lebo jednoducho naplno žerie stále rovnako.
Lietanie na pol plynu sa mi prejavilo rozdielom polovice kapacity len podľa štýlu letu ani nie že by to bolo raz za vetra inokedy za bezvetria, čas čo vyšiel na 2800mAh niekedy znamenal 1700 a raz to bolo viac ako mala 3200mAh baterka.
Samozrejme to záleží od modelu, každý to môže mať inak.
...A s dostatočnou rezervou samozrejme že funguje aj to meranie stopkami, ale zas načo voziť váhu 3200mAh baterky, keď sa má využívať 1600mAh ?? Dnes keď majú 50C a z toho 30C aj reálne, to je 2 minúty - keď chceš lietať aspoň 4 min motora, nepotrebuješ predimenzovať kapacitu... teda, na nič iné než na rezervu pre odchýlku odhadu stopkami.. trochu neefektívne mi to pripadá.
A pre tento prípad si myslím že ani MULi a podobné merače čo sledujú každý článok, nebudú ideálne, menšia časť sa bude vybíjať až po koleno a stále sa zmenšovať tým hlbším vybitím.. Keby ten rozdiel bol 75 a 80 percent, nemal by taký efekt ako 95 a 100 percent (nech 100 je bod kedy začne padať napätie..)
Lietanie na pol plynu sa mi prejavilo rozdielom polovice kapacity len podľa štýlu letu ani nie že by to bolo raz za vetra inokedy za bezvetria, čas čo vyšiel na 2800mAh niekedy znamenal 1700 a raz to bolo viac ako mala 3200mAh baterka.
Samozrejme to záleží od modelu, každý to môže mať inak.
...A s dostatočnou rezervou samozrejme že funguje aj to meranie stopkami, ale zas načo voziť váhu 3200mAh baterky, keď sa má využívať 1600mAh ?? Dnes keď majú 50C a z toho 30C aj reálne, to je 2 minúty - keď chceš lietať aspoň 4 min motora, nepotrebuješ predimenzovať kapacitu... teda, na nič iné než na rezervu pre odchýlku odhadu stopkami.. trochu neefektívne mi to pripadá.
A pre tento prípad si myslím že ani MULi a podobné merače čo sledujú každý článok, nebudú ideálne, menšia časť sa bude vybíjať až po koleno a stále sa zmenšovať tým hlbším vybitím.. Keby ten rozdiel bol 75 a 80 percent, nemal by taký efekt ako 95 a 100 percent (nech 100 je bod kedy začne padať napätie..)
- bohdan0000
- Příspěvky: 171
- Registrován: pon 12.10.2009 0:00
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Li-pol 5s+3s=8s?
Dík.
Neefektívne - pravda
nechávam si rezervu - vozím nevyužitú záťaž.
Neefektívne - pravda
nechávam si rezervu - vozím nevyužitú záťaž.
Re: Li-pol 5s+3s=8s?
Radek1980 píše:Zdravím,
potřeboval bych radu zkušenějších.
Potřeboval bych navýšit pošet seriově zapojených článků. Mám 5s ale zjistil jsem že bych potřeboval 8s.
Musí se vždy spojovat aku-paky se stejným počtem článků, nebo můžu k těm 5s přidat 3s?
Zkoušim nějak ušetřit, jilikož bych musel koupit min. dvakrát 4s a takhle by mi stačili dvakrát 3s.
Díky za rady
Jestliže zapojíš sériově řazené články různých výrobců, kapacit "C",....., čekej problémy ( značné!!!)
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka