Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0

Začínáte nebo chcete začít s letadlem.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DAF
Příspěvky: 9607
Registrován: úte 09.01.2007 0:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0

#16 Příspěvek od DAF »

Motory Modela Junior 2.0G a MVVS 2.0 mám po dvou kusech, všechny provozuschopné. K tomu jsem si pořídil i MVVS 2.5, jen aby řeč nestála. Nymburk je podstatně blíž, než Ďáblice, a předpokládám, že tam kromě modlářů mají nějaké letiště také.
to mnov, vzhledem k tomu, že můj pracovní týden je (nejméně) 5ti denní, nikoliv 24ka a tři dny volna, tak tolik času nemám, nehledě na to, že občas musím zůstat déle. Jestli chceš, můžu ti některý z nich půjčit. Můžeš si zalaborovat. Mám i tištěný návod, kdyby to náááhodou nešlo.
Hitec Aurora 9X
Uživatelský avatar
mnov
Příspěvky: 2105
Registrován: stř 08.11.2006 0:00
Bydliště: Ďáblice

Re: Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0

#17 Příspěvek od mnov »

Tak DAF nás bohužel prakticky nepoučí. :( Nicméně pokud by bylo nejhůř, klidně se s tím stav a můžem na to kouknout společně. Pár motorů už jsem rozchodil, tak se klidně pokusím i o tento. :)
Uživatelský avatar
DAF
Příspěvky: 9607
Registrován: úte 09.01.2007 0:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0

#18 Příspěvek od DAF »

Tebe snad poučovat nemusím a kdyby bylo nejhůř, čas si na kolegu udělám. Stejně si myslím, že Lysá, Nymburk, Sadská a další jsou podstatně blíž a někoho tam určitě najde. Mimochodem Libor bydlí v Jirnech a k němu by to měl kolega podstatně blíž, než k jednomu z nás. Dvojehlové karbecy opravdu moc neumí,tím se netajím. A myslím, že by toho "vrtání" bylo dost.
Hitec Aurora 9X
Uživatelský avatar
RomanHa
Příspěvky: 29
Registrován: stř 09.05.2012 23:13
Bydliště: Kostomlaty nad Labem

Re: Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0

#19 Příspěvek od RomanHa »

díky za nabídky , ještě zkusím trošku laborovat . štve mě že MVVS nemá někde na netu trošku víc rad . Přeci musí mít zkušenosti . Jsem patriot a tak jsem dal přednost tuzemskému výrobci před čínou a ted mám s tím takovéhle starosti . chci létat po obloze a ne jen ladit motor . Nerad něco vzdávám . Už vidím jak pošlu motor do MVVs na reklamačku a oni ho vrátí s tím že chodí a je to rukama . Nejsem přesvědčený o tom že je chyba v motoru takže zatím reklamovat nic nebudu . Chovám se k motoru tak abych mu neublížil , takže žádné nitro a ani startér . Palivo používám kvalitní . zkusím zítra nafotit nějaké fotky aby bylo vidět nádrž , motor a prostě všechno kolem . budu rád když na to juknete . Třeba je to nějaká pitomost . Ale palivo jde do motoru bez bublin tak tam záludnost nečekám .
No uvidíme zítra , v každém případě díky moc za diskuzi .
diskuzi beru i jako dobrou věc že to může pomoct nejen mě , do budoucna to třeba pomůže i někomu dalšímu . Takže to tady na foru dotáhnu do konce až k řešení :o)

Přes prahu moc rád nejezdím , jirny jsou kousek , tam bych v poho zajel .
Míra 66
Příspěvky: 579
Registrován: čtv 13.08.2009 0:00
Bydliště: Plzeň

Re: Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0

#20 Příspěvek od Míra 66 »

Ahoj,já mám MVVS 3,5,tam je taky ten volnoběžný šroubek,ale jakmile ho dám na půlku nebo ho přivřu,dělá to podobné věci jak píšeš.Zkus ho úplně povolit aby do té sací dirky vůbec nezasahoval.Předpokládám že máš tlakování nádrže z výfuku.Jestli ne,tak by si měl mít osu nádrže v úrovni karburátoru,jinak máš problém.Když nastartuješ motor vylaď ho do nejvyšších otáček pak vem model a zvedni ho čumákem hnedle kolmo nahoru,pravděpodobně začnou klesat otáčky,povoluj jehlu až se motor zase rozběhne,pak by to mělo fungovat.
Uživatelský avatar
slunek1
Příspěvky: 131
Registrován: čtv 27.09.2007 0:00
Bydliště: Kašperské Hory,letiště Bolešiny
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0

#21 Příspěvek od slunek1 »

Ty motory jsem měl dva.Nyní už jen jeden,ale stále provozuschopný.Nejhorší na nich bylo,že chodí každý na jiné nastavení,takže ladit a ladit.Žádný ale pořádně nechodil s osmipalcovou vrtulí.Nejlepší je vrtule 180/100.Seřizování je opravdu hodně citlivé-2 zoubky=velká změna.Volnoběh a přechody chodily u jednoho motoru na skoro zavřenou dírku a u druhého na 3/4 otevřenou.Palivo používám jen s ricínem a při záběhu v poměru 25/75%.Velký problém bývaly i svíčky,ale nyní používám OS Max A3 a ta se osvědčila.Motor mám v modelu Pluto a MVVS se nedá výkonem s Juniorem srovnat,je to pila,ale než se to seřídí... :lol: Za mě doporučuji menší vrtuli,vyzkoušet i jinou svíčku,ladit a pokud se ještě "utahuje",víc oleje a nehonit ho na plný plyn v kuse.Jo a zkontrolovat dotažení a těsnost víka klikovky.
Uživatelský avatar
RomanHa
Příspěvky: 29
Registrován: stř 09.05.2012 23:13
Bydliště: Kostomlaty nad Labem

Re: Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0

#22 Příspěvek od RomanHa »

Takže zdravím po dnešních pokusech . Nechtěl jsem měnit víc věcí najednou . Tak jsem začal tou nejjednodušší radou .
Otevřel jsem naplno dírku . Motor se snažil naskočit ale nerozeběhl se . Trošku jsem dírku přivřel . 3roubek koukal v dírce jen cca čtvrt milimetru . Pak motor naskočil . Seřídil jsem jehlu na plný karbec na vysoké otáčky . Pak jsem obohatil směs až na hranici tarokování motoru . Jehlu jsem vrátil do polohy doprostřed mezi max otáčky a tarokování . Celé se to chovalo stabilně . asi 3 minuty jsem ho tržel cca na 3/4 plynu . pak jsem mu dal plnej knedlík . bzučel jako jako fík . zkoušel jsem ho držet na max otáčkách asi minutu pak jsem asi na 10 vteřin přivřel zhruba na půlku plyn . a znovu plnej . Asi po 10 minutách se motor jakoby začal dusit . o dva zoubky jsem otevřel jehlu . motor se vzpamatoval a zase běhal střídavě vysoké otáčky s půlkou plynu . Asi to bude chtít aby si motor hezky sednul . v návodu od MVVS je zabíhání cca 15 munut . já už v něm vyvrčel cca 1/5 litru paliva .
Každopádně po dnešku se to začíná tvářit už líp.
vrtuli jsem nechal 8x4 .
zkoušel jsem i jak motor běhá pod úhlem 45 st jak čumákem nahoru tak i dolu . Jen mírná změna otáček .
Nastavování je opravdu hodně citlivé . Je docela škoda že MVVS nemá na svých stránkách nějakou podrobnou kuchařku s tipama jak na to . Spousta lidí může být z toho nastavování bezradná . A koupit si ho jako první spalovák , bez jakýchkoliv zkušeností tak se snad nedá ani natočit . Nevěřil bych jaký může mít ten volnoběžnej šroubek na celý průběh chodu motoru .
Budu sem dál referovat jak se daří motor ladit , ještě ladění neskončilo :o) . Snad to v budoucnu někomu pomůže . Díky všem za spolupráci plnou tipů .
Uživatelský avatar
mnov
Příspěvky: 2105
Registrován: stř 08.11.2006 0:00
Bydliště: Ďáblice

Re: Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0

#23 Příspěvek od mnov »

Tak to vypadá, že se motor podaří rozchodit. Ještě bych tam použil svíčku OS MAX A3, jak psal kolega slunek1. Se svíčkou NOVAROSSI co doporučuje výrobce nemám dobrou zkušenost. Vyzkoušej i tu menší vrtuli. Bude se to s ní mnohem lépe nastavovat, ale pro Tvůj model by asi byla lepší ta větší.
Uživatelský avatar
RomanHa
Příspěvky: 29
Registrován: stř 09.05.2012 23:13
Bydliště: Kostomlaty nad Labem

Re: Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0

#24 Příspěvek od RomanHa »

mnov píše:Tak to vypadá, že se motor podaří rozchodit. Ještě bych tam použil svíčku OS MAX A3, jak psal kolega slunek1. Se svíčkou NOVAROSSI co doporučuje výrobce nemám dobrou zkušenost. Vyzkoušej i tu menší vrtuli. Bude se to s ní mnohem lépe nastavovat, ale pro Tvůj model by asi byla lepší ta větší.


určitě vyzkouším všechno , ale musím jedno po druhém abych věděl co na co má vliv . tu svíčku určitě zkusím . Ještě se zeptám na správné startování . Já to dělám takhle :
-natankuju
1. otevřu naplno karbec , zacpu prstem difuzor a protočím 3x vrtulí aby se nasálo palivo
2. uvolním difuzor, otevřu karbec cca na 1/5
3. nasadím žhavení
4. snažím se nahodit motor cca 4 protočení vrtulí
5. pokud se to nepodaří , opakuju bod 1 a pak znovu na bod 4
vetšinou motor naskočí po cca 3 opakováních nasátí

Určitě máte lepší tipy jak motor nahodit , díky za každou radu a zlkušenost , chci lítat a ne ztrácet čas startováním :o) díky
Uživatelský avatar
mnov
Příspěvky: 2105
Registrován: stř 08.11.2006 0:00
Bydliště: Ďáblice

Re: Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0

#25 Příspěvek od mnov »

Startuji to stejným způsobem. :)
Uživatelský avatar
RomanHa
Příspěvky: 29
Registrován: stř 09.05.2012 23:13
Bydliště: Kostomlaty nad Labem

Re: Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0

#26 Příspěvek od RomanHa »

mnov píše:Startuji to stejným způsobem. :)


ptám se protože jsem viděl na youtube videa kde jim motor čapne na první cuknutí :o)
Uživatelský avatar
mnov
Příspěvky: 2105
Registrován: stř 08.11.2006 0:00
Bydliště: Ďáblice

Re: Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0

#27 Příspěvek od mnov »

No jo na youtube taky dávám jen videa, kde to chytne hned. :) Sice je to 4T benzin, ale to je jedno:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cNeqnYzH_js[/youtube]
Uživatelský avatar
RomanHa
Příspěvky: 29
Registrován: stř 09.05.2012 23:13
Bydliště: Kostomlaty nad Labem

Re: Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0

#28 Příspěvek od RomanHa »

Hezký :idea:
koukám na video a hned mě napadá další otázka ?
proč máš podložený ocas letadla při startování ?
Uživatelský avatar
mnov
Příspěvky: 2105
Registrován: stř 08.11.2006 0:00
Bydliště: Ďáblice

Re: Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0

#29 Příspěvek od mnov »

Ocas je podložený, protože to poutám gumou ke stolu, tak aby se zbytečně nezatěžovala zadní ostruha. Je to však správný dotaz, protože u FlyBaby s 15 ccm benzínovou Webrou podkládám ocas kvůli lepšímu nasátí paliva. Tohle má však pumpu, tak to není potřeba.
Uživatelský avatar
RomanHa
Příspěvky: 29
Registrován: stř 09.05.2012 23:13
Bydliště: Kostomlaty nad Labem

Re: Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0

#30 Příspěvek od RomanHa »

mnov píše:Ocas je podložený, protože to poutám gumou ke stolu, tak aby se zbytečně nezatěžovala zadní ostruha. Je to však správný dotaz, protože u FlyBaby s 15 ccm benzínovou Webrou podkládám ocas kvůli lepšímu nasátí paliva. Tohle má však pumpu, tak to není potřeba.


Aha , takže pro lepší starty a seřízení bude lepší podložit ocas mého letadla tak jako když letí letadlo ve vodorovném letu ?
Jsem trošku pokročilý začátečník ak se snažím nasát nějaký moudra.
Odpovědět

Zpět na „Letadla - začátečník“