Energic

Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
klingon77
Příspěvky: 250
Registrován: pát 16.01.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Energic

#526 Příspěvek od klingon77 »

creagel píše:Porad trochu bojuju, ze ac mam odtokovku na celem kridle v 0, tak Energic zataci mirne na pravou stranu - s tim musim jeste neco udelat :(


Pri rychlem letu to dela take? Vyvazeni polovin kridla jsi zkousel?
Uživatelský avatar
creagel
Příspěvky: 1168
Registrován: ned 03.05.2009 0:00
Bydliště: Sedlcany

Re: Energic

#527 Příspěvek od creagel »

klingon77 píše:
creagel píše:Porad trochu bojuju, ze ac mam odtokovku na celem kridle v 0, tak Energic zataci mirne na pravou stranu - s tim musim jeste neco udelat :(


Pri rychlem letu to dela take? Vyvazeni polovin kridla jsi zkousel?


Pri rychlem letu si to nevybavuju, ale pri stoupani pod plnym motorem se to "toci" na pravou stranu taky. Ted jsem ale prevazil kridla:

461g - leve
472g - prave

A jelikoz to zataci na pravou stranu, tak je to asi jasne. To prave je s tim opravenym zavetrovanim. Kdyz si vezmu, kolik je 10g, tak to snad nemohla cinit ta oprava zavetrovani,ne? Nebo je 10g rozdilu malo na to, aby to takhle zatacelo?

Zkousel jsem i vyvazeni jednotlivych pulek kridla a jejich teziste vychazi +- stejne.
Uživatelský avatar
Dzordzik
Příspěvky: 762
Registrován: úte 26.12.2006 0:00

Re: Energic

#528 Příspěvek od Dzordzik »

10g ti neudělá takové zatáčení, spíš je něco zkrouceného, ale k tomu asi řekne víc Dalibor.
Jinka k těm grafům, zajímavé, ale málo vypovídající. Kolem 8 už je slunko vylezené a s házedlem není problém létat v termice. Pokud bys chtěl měřit opadání, tak tak před šestou než vyleze slunce. Někteří vstávají po čtvrté a testují od 5 do 7max. A moc nevěřím, že by Energic měl opadání jenom 0,3m. To nemají ani vyladěná 3m F3B. Byť je Energic takové menší F3B, tak si nemyslím, že by dal na prdel 3m.
Uživatelský avatar
klingon77
Příspěvky: 250
Registrován: pát 16.01.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Energic

#529 Příspěvek od klingon77 »

creagel píše:Pri rychlem letu si to nevybavuju, ale pri stoupani pod plnym motorem se to "toci" na pravou stranu taky. Ted jsem ale prevazil kridla:

461g - leve
472g - prave

A jelikoz to zataci na pravou stranu, tak je to asi jasne. To prave je s tim opravenym zavetrovanim. Kdyz si vezmu, kolik je 10g, tak to snad nemohla cinit ta oprava zavetrovani,ne? Nebo je 10g rozdilu malo na to, aby to takhle zatacelo?

Zkousel jsem i vyvazeni jednotlivych pulek kridla a jejich teziste vychazi +- stejne.


Vazeni polovin kridla je zbytecne, je potreba pricne vyvazit letadlo jako celek. Podeprit v ose trupu a zavazizko na konec "lehciho" kridla. Nevyvazena kridla se projevuji hlavne v pomalem letu, na vetsich rychlostech je toto zanedbatelne.
Zkontroluj serva a nahony kridelek a klapek, jestli nezustava neco "viset" ve vychylce.
Uživatelský avatar
creagel
Příspěvky: 1168
Registrován: ned 03.05.2009 0:00
Bydliště: Sedlcany

Re: Energic

#530 Příspěvek od creagel »

Dzordzik píše:10g ti neudělá takové zatáčení, spíš je něco zkrouceného, ale k tomu asi řekne víc Dalibor.
Jinka k těm grafům, zajímavé, ale málo vypovídající. Kolem 8 už je slunko vylezené a s házedlem není problém létat v termice. Pokud bys chtěl měřit opadání, tak tak před šestou než vyleze slunce. Někteří vstávají po čtvrté a testují od 5 do 7max. A moc nevěřím, že by Energic měl opadání jenom 0,3m. To nemají ani vyladěná 3m F3B. Byť je Energic takové menší F3B, tak si nemyslím, že by dal na prdel 3m.



Taky jsem se tem 0,3 divil. Ano,slunicko uz bylo vylezle,ale vstavat tak,abych v 5 byl ready ma plose - tak to asi nedam. Navic si to letani mezi 5 a 7 nedokazu predstavit (svetlo,soustredeni).
Uživatelský avatar
creagel
Příspěvky: 1168
Registrován: ned 03.05.2009 0:00
Bydliště: Sedlcany

Re: Energic

#531 Příspěvek od creagel »

klingon77 píše:
creagel píše:Pri rychlem letu si to nevybavuju, ale pri stoupani pod plnym motorem se to "toci" na pravou stranu taky. Ted jsem ale prevazil kridla:

461g - leve
472g - prave

A jelikoz to zataci na pravou stranu, tak je to asi jasne. To prave je s tim opravenym zavetrovanim. Kdyz si vezmu, kolik je 10g, tak to snad nemohla cinit ta oprava zavetrovani,ne? Nebo je 10g rozdilu malo na to, aby to takhle zatacelo?

Zkousel jsem i vyvazeni jednotlivych pulek kridla a jejich teziste vychazi +- stejne.


Vazeni polovin kridla je zbytecne, je potreba pricne vyvazit letadlo jako celek. Podeprit v ose trupu a zavazizko na konec "lehciho" kridla. Nevyvazena kridla se projevuji hlavne v pomalem letu, na vetsich rychlostech je toto zanedbatelne.
Zkontroluj serva a nahony kridelek a klapek, jestli nezustava neco "viset" ve vychylce.


Nic viset nezustava - Dalibor to udelal fobre (jak jinak). Zitra zkusim to pricne vyvazeni.

Ciste teoreticky - pokud by se dovazovalo, kam a jak u kompozitoveho kridla zavazicko pridelat? Spojka je pomerne kratka a si by to zavazi bylo zbytecne tezke,ne?
Uživatelský avatar
klingon77
Příspěvky: 250
Registrován: pát 16.01.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Energic

#532 Příspěvek od klingon77 »

creagel píše:
klingon77 píše:Nic viset nezustava - Dalibor to udelal fobre (jak jinak). Zitra zkusim to pricne vyvazeni.

Ciste teoreticky - pokud by se dovazovalo, kam a jak u kompozitoveho kridla zavazicko pridelat? Spojka je pomerne kratka a si by to zavazi bylo zbytecne tezke,ne?


Nojo, zapomel jsem, ze je to ten Daliboruv, tam blbe udelany nahony asi nebudou 8)

Zavazicko co nejbliz konci kridla, kdyz mu das podobu valecku o malem prumeru (2mm), tak by se mohlo vejit pred kridelko, do koutu mezi horni sendvic a pomocny nosnik.
Uživatelský avatar
creagel
Příspěvky: 1168
Registrován: ned 03.05.2009 0:00
Bydliště: Sedlcany

Re: Energic

#533 Příspěvek od creagel »

Zkusil jsem pricne vyvazeni. Zavesil jsem doma sestaveneho Energica na vlasce za cumak a ocas trupu. A opravdu se nakladni na prave kridlo.

Zkusmo jsem nastipal 5g olova a dal na uplny konec leveho kridla - a je to vyvazene. Ted vymyslet, jak ho uchytit. Ze spodni strany kridelka se tam nedostanu vubec (pant kridelka) a z horni strany je zavetrovani. Kdyz bych to dal k servu kridelka, tak to uz je pomerne daleko od konce kridla a asi nebude stacit 5g (ale rozhodne vic).

Resit to trimem kridelek se mi vubec nechce. Nejake dalsi napady?

V priloze je fotka kridelka. Je v nem "brcko" (pomocny nosnik). Jenze ten otvor je tak 1-1,5mm velky. Kdyz uz vymyslim jak tam to olovo dostat, tak je to dobry napad tech 5g davat primo do kridelka?

Btw: zmeril jsem presne teziste a jsem presne na 90mm od nabezne hrany. Az budu vedet, ze to mam pekne pricne vyvazene, tak to zkusim soupnout na 93mm.
Přílohy
Kridelko Energica s vyznacenym otvorem "brcka"
Kridelko Energica s vyznacenym otvorem "brcka"
Uživatelský avatar
Dzordzik
Příspěvky: 762
Registrován: úte 26.12.2006 0:00

Re: Energic

#534 Příspěvek od Dzordzik »

Zadlabal bych to do konce křídla, z vnitřní strany, od křidélka. Do křidélka rozhodně ne.
Uživatelský avatar
creagel
Příspěvky: 1168
Registrován: ned 03.05.2009 0:00
Bydliště: Sedlcany

Re: Energic

#535 Příspěvek od creagel »

Dzordzik píše:Zadlabal bych to do konce křídla, z vnitřní strany, od křidélka. Do křidélka rozhodně ne.



No, jenze v tom konci neni uz moc materialu. Navic dlabat do kompozitu? :(
Uživatelský avatar
JirkaA
Příspěvky: 6950
Registrován: ned 17.08.2008 0:00
Bydliště: Moravský kras ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Energic

#536 Příspěvek od JirkaA »

Dal bych to k servu. Těch pár gramů navíc to éro ani nepozná.
OK2WY
Uživatelský avatar
efin
Příspěvky: 51
Registrován: stř 28.05.2003 0:00
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Energic

#537 Příspěvek od efin »

Odpoj nahon kridelka, kridelko vytoc o 90° a mas pristup k zadnimu nosniku kridla. jak ti radil Michal prilep zavazi do rohu mezi zadni nosnik a potah, tam by ti prekazet nemelo...
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7703
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

Re: Energic

#538 Příspěvek od graup15 »

Pro Pepu :-)
Zítra poletí ta tvoje cihlička :-) Na 8S to je dobré a nic nehoří,system je i studený.
Měření je jen první nástřel, baterka není předehřátá a lítá jí odpor jednotlivých článků od 3.5-6.5mOhm (no za ty prachy co by člověk chtěl, že jo:-)

Vzhledem k tomu, že z těchto 8S-1800mAh Turnigy 40/50C teče 120A, tak z 10S-2200 se povalí 180A...:-)
Přílohy
Pepa_Energic_8S.jpg
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7703
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

Re: Energic

#539 Příspěvek od graup15 »

re..Creagel
Otevři krytku u křidélkového serva a závažíčko nalep do prostoru serva.
Uživatelský avatar
creagel
Příspěvky: 1168
Registrován: ned 03.05.2009 0:00
Bydliště: Sedlcany

Re: Energic

#540 Příspěvek od creagel »

graup15 píše:re..Creagel
Otevři krytku u křidélkového serva a závažíčko nalep do prostoru serva.


Tak nakonec to dela "jen" 10g olova, pokud se pouzije pod krytku serva. Pujde tam (mista je tam dost). Ted je otazka, jak ho tam upevnit. Sice jsem zkusil, jestli je ero pricne vyvazene (a s tim zavazim opravdu je), ale co kdyby se to za letu chovalo blbe, pripadne bych to chtel udelat. Nejradsi bych to tam zalepil nejak "docasne", aby to s trochou namahy slo vyndat a az po vyzkouseni v letu to tam zalepit napevno.

Olovo jsem nakonec vylil do sadrove formy, kde jsem jako kopyto pouzil balzovy model potrebneho zavazi :)

btw: cim tam pak pridelat zavazi naporad? Sekundove lepidlo nebo epoxy? Cetl jsem, ze pry epoxy na olovu nedrzi.
Odpovědět

Zpět na „Elektrovětroně“