Pitts Bulldog
- Pišta
- Příspěvky: 451
- Registrován: sob 02.01.2010 0:00
- Bydliště: kósek od Brna
- Kontaktovat uživatele:
Pitts Bulldog
Ahoj, tak zítra si jdu pro tohoto krasavečka, manželka kupodivu neprotestovala. Dneska jsem se byl pokochat,
trošku jsem to omrknul, vypadá to celkem dobře, za cenu 4500,-Kč. Jen mě trošku zaráží, v tom pokecu u stavebnice
na netu píšou něco o 4 servech na křidélka. Asi to budu řešit dvěmi servy na Y kabelu s náhonem na horní křidélka táhly mezi
křídly. Motor dám Saito 20,5 ccm. Sice doporučují 30 4T, ale podle mého názoru na 5 kg éro musí tenhle dělník stačit.
Máte někdo zkušenosti s tímle modelem? Je to od Phoenix model, rozpětí 1410 mm. Díky předem za Vaše příspěvky.
trošku jsem to omrknul, vypadá to celkem dobře, za cenu 4500,-Kč. Jen mě trošku zaráží, v tom pokecu u stavebnice
na netu píšou něco o 4 servech na křidélka. Asi to budu řešit dvěmi servy na Y kabelu s náhonem na horní křidélka táhly mezi
křídly. Motor dám Saito 20,5 ccm. Sice doporučují 30 4T, ale podle mého názoru na 5 kg éro musí tenhle dělník stačit.
Máte někdo zkušenosti s tímle modelem? Je to od Phoenix model, rozpětí 1410 mm. Díky předem za Vaše příspěvky.
Futaba včíl 9Z opět 35 Mhz PCM
Re: Pitts Bulldog
Nedal bys odkaz? Dívám se po něčem podobném, ale tento mi unikl. Dík.
Edit: už to vidím...
Edit: už to vidím...
-
JardaRůžička
- Příspěvky: 2731
- Registrován: pát 02.03.2012 7:55
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Pitts Bulldog
Pěkné éro. Ono to s tou dvacítkou Saito nepochybně poletí (obecně na Saito nedám dopustit), zvaž ale, jaký si představuješ styl létání. Ta dvacítka je z rodiny Saito relativně nejtěžší a výkonu má asi 2/3 oproti dvoutaktní dvacítce nebo čtyřtaktní třicítce při zhruba stejné hmotnosti.
- Pišta
- Příspěvky: 451
- Registrován: sob 02.01.2010 0:00
- Bydliště: kósek od Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pitts Bulldog
Tak už ho mám doma. Celkový dojem dobrý, kvalita také, uvidíme až to začnu dávat dohromady. Drobné vady potahu(údajně ORACOVER) půjdou
opravit přežehlením - místy trošku povolený potah. Ještě byl oprýsknutý lak na haubně - prkotina, tak jsem dostal slevu. Jinak ta haubna je hodně měkká, takže bude chtít vyztužit trochu laminátem, alespoň vpředu. A co se týče toho stylu létání, nejsem žádný high class pilot, takže klasické obraty, žádná špičková akrobacie, prostě lážo plážo polítání s hezkým érem. Chtěl jsem to ze dvou důvodů. Jednak nemám moc času na stavbu - opravuju barák a i pracovní vytížení je větší, než bych si představoval. Tudíž se nemůžu modelařině věnovat naplno a navíc se mi doma už 3 roky válí ten motor bez užitku. Modelářská dílna čeká na dokončení, doufám že v tomto roce, takže snad už v zimě začnu něco stavět. Takže jak to půjde, dám sem nějaký fotky z kompletace.
opravit přežehlením - místy trošku povolený potah. Ještě byl oprýsknutý lak na haubně - prkotina, tak jsem dostal slevu. Jinak ta haubna je hodně měkká, takže bude chtít vyztužit trochu laminátem, alespoň vpředu. A co se týče toho stylu létání, nejsem žádný high class pilot, takže klasické obraty, žádná špičková akrobacie, prostě lážo plážo polítání s hezkým érem. Chtěl jsem to ze dvou důvodů. Jednak nemám moc času na stavbu - opravuju barák a i pracovní vytížení je větší, než bych si představoval. Tudíž se nemůžu modelařině věnovat naplno a navíc se mi doma už 3 roky válí ten motor bez užitku. Modelářská dílna čeká na dokončení, doufám že v tomto roce, takže snad už v zimě začnu něco stavět. Takže jak to půjde, dám sem nějaký fotky z kompletace.
Futaba včíl 9Z opět 35 Mhz PCM
-
JardaRůžička
- Příspěvky: 2731
- Registrován: pát 02.03.2012 7:55
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Pitts Bulldog
Tak držím palce !
Re: Pitts Bulldog
Tak tohohle krasavce už mám od minulé sezony. Lítá nádherně. Jen nevím, jestli bude stačit dvacítka motor. Já v něm mám MVVS 26 benzín a je to tak akorát. Možná by snesl i větší výkon. Lítám taky stylem žádná divočina, ale klasická akrobacie.
Ze zkušeností doporučuju důkladně přelepit podvozek. Já jsem při prvním přistání byl krátký a sedl do trávy před letištěm. S normálním érem žádný problém, ale u Pitse je podvozek zalepený nějakým disperzním lepidlem a při dosednutí se vylomil a bačkory se mi zapíchly přímo do nosníku spodního křídla. Křídlo jsem opravil, ale pro jistotu jsem u Reichardů objednal nové. Dnes jsem si je zrovna byl vyzvednout.
Ze zkušeností doporučuju důkladně přelepit podvozek. Já jsem při prvním přistání byl krátký a sedl do trávy před letištěm. S normálním érem žádný problém, ale u Pitse je podvozek zalepený nějakým disperzním lepidlem a při dosednutí se vylomil a bačkory se mi zapíchly přímo do nosníku spodního křídla. Křídlo jsem opravil, ale pro jistotu jsem u Reichardů objednal nové. Dnes jsem si je zrovna byl vyzvednout.
- Pišta
- Příspěvky: 451
- Registrován: sob 02.01.2010 0:00
- Bydliště: kósek od Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pitts Bulldog
Ahoj, no konečně někdo s konkrétními zkušenostmi. Co se týče motoru, zítra si jdu ke kamošovi pro RCFG 26 ccm, tak
uvidíme, jak půjde pod habnu. Mám dotaz. Jak máš vyřešený náhon křidélék? Já chci přes Y kabel pohánět spodní křidélka
dvěmi servy a táhly potom na horní. To řešení zamýšlené výrobcem - na každé křidélko jedno servo se mi nelíbí. Ani nevím,
jestli by to moje rádio zvládlo, nějak jsem se ještě nedokopal k tomu pořádně proštudovat manuál. Případně, jestli někdo ví,
tak prosím o radu zdali to jde nebo ne.(nikdy jse tuto funkci nepotřeboval) Zbytek už si načtu. Díky. Na ten podvozek se
určitě mrknu, díky za avízo. Jen tak zkusmo jsem éro sestavil - pěknej bobeček.
Postřehy: ,
- málo založený okraj fólie při potahování - při opatrném vypínání povoleného potahu se místy(hlavně na křidélkách
2 místa) stáhnul potah, prostě nedržel na místě jak měl (malá plocha, málo založený okraj fólie), takže drobná oprava.
- né zrovna prakticky vyřešený přístup do trupu, ať třeba z důvodu výměny Rx zdroje nebo zdroje zapalování či přižhavování.
Musí se demontovat kompletně spodní křídlo, čímž to horní zůstane přimontované jen na to středním baldachýnu. Potom stačí
trochu neopatrnosti a závěs baldachýnu se může snadno vylomit. To znamená, pokud se chcete vyhnout problémům, tak
demontujte obě křídla. Myslím, že toto mohli při konstrukci pořešit odnímací kabinou. No budu se muset s tím nějak popasovat.
- hnusný, ale opravdu hnusný kolečka. Jelikož plánuju první lety bez bačkor, tak jsem musel hned přikoupit KAVANky s lesklým
ráfkem.
- ostruha s kolečkem jsou poháněné natvrdo servem, což určitě není dobré, takže vyrobíme novou s pohybem přenášeným pružinkami
stejně jako mu dospělýho éra.
- no a vestavebnici chyběl vrtulový kužel, i když je tam tuším uveden, ale pokud by byl stejné kvality jako ty kolečka, tak jsem
taky pořídil hned nový.
Nějaké klady? Ano. Docela dobře vypadá a byl jen za 4 a půl oproti původním 6000.
uvidíme, jak půjde pod habnu. Mám dotaz. Jak máš vyřešený náhon křidélék? Já chci přes Y kabel pohánět spodní křidélka
dvěmi servy a táhly potom na horní. To řešení zamýšlené výrobcem - na každé křidélko jedno servo se mi nelíbí. Ani nevím,
jestli by to moje rádio zvládlo, nějak jsem se ještě nedokopal k tomu pořádně proštudovat manuál. Případně, jestli někdo ví,
tak prosím o radu zdali to jde nebo ne.(nikdy jse tuto funkci nepotřeboval) Zbytek už si načtu. Díky. Na ten podvozek se
určitě mrknu, díky za avízo. Jen tak zkusmo jsem éro sestavil - pěknej bobeček.
Postřehy: ,
- málo založený okraj fólie při potahování - při opatrném vypínání povoleného potahu se místy(hlavně na křidélkách
2 místa) stáhnul potah, prostě nedržel na místě jak měl (malá plocha, málo založený okraj fólie), takže drobná oprava.
- né zrovna prakticky vyřešený přístup do trupu, ať třeba z důvodu výměny Rx zdroje nebo zdroje zapalování či přižhavování.
Musí se demontovat kompletně spodní křídlo, čímž to horní zůstane přimontované jen na to středním baldachýnu. Potom stačí
trochu neopatrnosti a závěs baldachýnu se může snadno vylomit. To znamená, pokud se chcete vyhnout problémům, tak
demontujte obě křídla. Myslím, že toto mohli při konstrukci pořešit odnímací kabinou. No budu se muset s tím nějak popasovat.
- hnusný, ale opravdu hnusný kolečka. Jelikož plánuju první lety bez bačkor, tak jsem musel hned přikoupit KAVANky s lesklým
ráfkem.
- ostruha s kolečkem jsou poháněné natvrdo servem, což určitě není dobré, takže vyrobíme novou s pohybem přenášeným pružinkami
stejně jako mu dospělýho éra.
- no a vestavebnici chyběl vrtulový kužel, i když je tam tuším uveden, ale pokud by byl stejné kvality jako ty kolečka, tak jsem
taky pořídil hned nový.
Nějaké klady? Ano. Docela dobře vypadá a byl jen za 4 a půl oproti původním 6000.
Futaba včíl 9Z opět 35 Mhz PCM
Re: Pitts Bulldog
Křidýlka mám naháněný každý jedním servem. Mám propojenou levou a pravou stranu Y-kabelem a na přijímači mám v kanále 1 jednu stranu a v kanále 5 druhou stranu. Serva jsem použil Hitec HS 5485 HB. Jsou digitální a dají se na nich nastavit přesně výchylky. Na vysílači pak stačí použít mix pro ovládání křidýlek dvěma servama. To umí snad všecny vysílače. To stejné je potřeba použít na výškovce. Serva nemají stejné výchylky a na těch digitálních se to dá srovnat. Cena je taky dobrá - kolem 500,-.
Táhla z uhlíkových tyček jsem vyhodil a použil závitovou tyč M3. Těm lepeným koncovkám nevěřím. Nedoporučuju ani ty originální vidličky. Už mi na jiném modelu praskly. Nejdřív jsem použil kovový od MP Jet, ale ty měly vůle v pákách, tak jsem je vyměnil za kulový čepy a je po problémech.
Kola jsem na ero ani nemontoval. Dal jsem tam gumový. Ty z pěny, který jsou ve stavebnici jsou opravdu nanic.
Udělal jsem si takový malý "power box", protože v modelu je serv hromada, takže z přijímače beru pouze signály pro serva a napájení mám zvlášt.
Táhla z uhlíkových tyček jsem vyhodil a použil závitovou tyč M3. Těm lepeným koncovkám nevěřím. Nedoporučuju ani ty originální vidličky. Už mi na jiném modelu praskly. Nejdřív jsem použil kovový od MP Jet, ale ty měly vůle v pákách, tak jsem je vyměnil za kulový čepy a je po problémech.
Kola jsem na ero ani nemontoval. Dal jsem tam gumový. Ty z pěny, který jsou ve stavebnici jsou opravdu nanic.
Udělal jsem si takový malý "power box", protože v modelu je serv hromada, takže z přijímače beru pouze signály pro serva a napájení mám zvlášt.
- Pišta
- Příspěvky: 451
- Registrován: sob 02.01.2010 0:00
- Bydliště: kósek od Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pitts Bulldog
Vita_1 píše:Křidýlka mám naháněný každý jedním servem. Mám propojenou levou a pravou stranu Y-kabelem a na přijímači mám v kanále 1 jednu stranu a v kanále 5 druhou stranu. Serva jsem použil Hitec HS 5485 HB. Jsou digitální a dají se na nich nastavit přesně výchylky. Na vysílači pak stačí použít mix pro ovládání křidýlek dvěma servama. To umí snad všecny vysílače. To stejné je potřeba použít na výškovce. Serva nemají stejné výchylky a na těch digitálních se to dá srovnat. Cena je taky dobrá - kolem 500,-.
Táhla z uhlíkových tyček jsem vyhodil a použil závitovou tyč M3. Těm lepeným koncovkám nevěřím. Nedoporučuju ani ty originální vidličky. Už mi na jiném modelu praskly. Nejdřív jsem použil kovový od MP Jet, ale ty měly vůle v pákách, tak jsem je vyměnil za kulový čepy a je po problémech.
Kola jsem na ero ani nemontoval. Dal jsem tam gumový. Ty z pěny, který jsou ve stavebnici jsou opravdu nanic.
Udělal jsem si takový malý "power box", protože v modelu je serv hromada, takže z přijímače beru pouze signály pro serva a napájení mám zvlášt.
Mám dotaz, motor máš vyosený nebo v nule? Pokud je v nule, nemá snahu uhýbat? U většiny modelářských konstrukcí jsem setkal s vyosením motoru
z důvodu ofukování směrovky, ale setkal jsem se i modely, které to měly v nule. Rovněž u skutečných letadel jsem si nevšiml nějakého vyosení, maximálně snad pár stupínků dolů, ale stranově nikoliv. Díky za odpověď.
Futaba včíl 9Z opět 35 Mhz PCM
Re: Pitts Bulldog
Motor jsem nijak nevyosoval. Jestli si dobře pamatuju je už vyosená přepážka. Každopádně lítá rovně. Drobné doladění je někdy potřeba při záletu, ale to uvidíš.
- Pišta
- Příspěvky: 451
- Registrován: sob 02.01.2010 0:00
- Bydliště: kósek od Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pitts Bulldog
Nechal jsi původní nádrž ze stavebnice, pouze s výměnou hadiček za benzínový? Dnes mě přišel poštou motor RCGF 26 ccm s vrtulí
XOAR 18x6, chci ho tam dát, tak proto ten dotaz. Je to ten novější typ se šikmou svíčkou a pod haubnu, to vypadá že se vleze. Kupoval
jsem ho na PV model za 4 a půl, což je nejlevnější tady u nás. Došel do 24 hodin, poštovné zdarma, vše dobře zabalené, zásilka kompletní.
Tímto si tenhle e-shop získal moji důvěru.
Ještě chci spojit obě poloviny VOP a pohánět ji jedním 5 kilovým servem, myslím že by to mělo být v poho. Tohle je vlastně moje první
takhle velký éro a k tomu ještě na benzín, tak hledám nějaké odpovědi. Co si o tom myslíš?
Ještě by mě zajímalo, dáváš na zápalko zvlášť akupack, nebo to napájíš z Tx zdroje? Osobně si myslím, že je nutné to oddělit,
už z důvodu bezpečnosti. Na zápalko chci dát 4x 2500NiMh a Tx pětičlánek NiCd. No a když jsem to úplně všechno dneska zvážil, tak jsem se dostal
těsně pod hranici 5 kg, což není ne tak velký éro vůbec špatný. Díky předem za odpověď.
Ještě fotečka po letmém sestavení.
XOAR 18x6, chci ho tam dát, tak proto ten dotaz. Je to ten novější typ se šikmou svíčkou a pod haubnu, to vypadá že se vleze. Kupoval
jsem ho na PV model za 4 a půl, což je nejlevnější tady u nás. Došel do 24 hodin, poštovné zdarma, vše dobře zabalené, zásilka kompletní.
Tímto si tenhle e-shop získal moji důvěru.
Ještě chci spojit obě poloviny VOP a pohánět ji jedním 5 kilovým servem, myslím že by to mělo být v poho. Tohle je vlastně moje první
takhle velký éro a k tomu ještě na benzín, tak hledám nějaké odpovědi. Co si o tom myslíš?
Ještě by mě zajímalo, dáváš na zápalko zvlášť akupack, nebo to napájíš z Tx zdroje? Osobně si myslím, že je nutné to oddělit,
už z důvodu bezpečnosti. Na zápalko chci dát 4x 2500NiMh a Tx pětičlánek NiCd. No a když jsem to úplně všechno dneska zvážil, tak jsem se dostal
těsně pod hranici 5 kg, což není ne tak velký éro vůbec špatný. Díky předem za odpověď.
Ještě fotečka po letmém sestavení.
Futaba včíl 9Z opět 35 Mhz PCM
Re: Pitts Bulldog
Nádrž jsem nechal původní. Koupil jsem jen zátku na benzín a samozřejmě benzínový hadičky a plnící ventil.
Na výškovce mám dvě serva HS 5485 (5,2kg) To spojování bych moc nezkoušel. Výškovka je pořádná plácačka, tak bych měl dost strach, že spojka neudrží při výchylce poloviny výškovky ve stejném úhlu. Pokud tam dáš spojku, která to vydrží bude stejně těžká jako servo, možná těžší. Já jsem nevěřil ani táhlům ze stavebnice, respektive jejich spojení s vidličkami. Raději jsem táhla nedělal ze závitové tyče M3.
Zapalování napájím zvlášť dvoučlánkem LiPo. Zbytek čtyřčlánek NiCd Sanyo (označení už si nepamatuju a v éru jsou tak hluboko, že je dost problém je vydolovat)
Vrtuli mám 17/ 8, ale budu ji muset vyměnit. Půjde tam 18/7 nebo 6. Bude to potřebovat větší tah. Přece jen je to dvojplošník a ten má větší čelní odpor. Zatím jsem s ním moc neblbnul. Zkoušel jsem nějaký souvraty, let na zádech a loping. A právě v tom lopingu by to chtělo větší tah. Udělá ho, ale je to takový překulení a jen tak tak.
Na výškovce mám dvě serva HS 5485 (5,2kg) To spojování bych moc nezkoušel. Výškovka je pořádná plácačka, tak bych měl dost strach, že spojka neudrží při výchylce poloviny výškovky ve stejném úhlu. Pokud tam dáš spojku, která to vydrží bude stejně těžká jako servo, možná těžší. Já jsem nevěřil ani táhlům ze stavebnice, respektive jejich spojení s vidličkami. Raději jsem táhla nedělal ze závitové tyče M3.
Zapalování napájím zvlášť dvoučlánkem LiPo. Zbytek čtyřčlánek NiCd Sanyo (označení už si nepamatuju a v éru jsou tak hluboko, že je dost problém je vydolovat)
Vrtuli mám 17/ 8, ale budu ji muset vyměnit. Půjde tam 18/7 nebo 6. Bude to potřebovat větší tah. Přece jen je to dvojplošník a ten má větší čelní odpor. Zatím jsem s ním moc neblbnul. Zkoušel jsem nějaký souvraty, let na zádech a loping. A právě v tom lopingu by to chtělo větší tah. Udělá ho, ale je to takový překulení a jen tak tak.
- Pišta
- Příspěvky: 451
- Registrován: sob 02.01.2010 0:00
- Bydliště: kósek od Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pitts Bulldog
Ahoj, no já jsem dnes potrápil toho čínskýho dělníka s vrtulí 18 x 6, jede jak pila. Vyměnil jsem pouze hadičky, zátka to přežila zdá se bez úhony či naboptnání. Musel jsem poladit nastavení H a L, protože motor běžel jen se sytičem trošku pootevřeným, při jakékoliv změně polohy chcípal. Vyběhnul asi 4 dcl benzínu, po zběžné kontrole vypadá vše o.k. Otáčky jsem neměřil, nebylo čím, ale vypadá to, že bude tahu dost. Zítra bych chtěl potrápit toho původně zamýšleného čtyřtakta, ten taky ještě nevrknul. Doladění toho benzína nechám až před záletem, který asi přenechám kamošovi, protože, jak se říká, to co já mám nalítáno dopředu, tak on má odcouváno. Ještě uvažuji o instalaci gyra na směrovku, alespoň pro začátek, prý to dost utíká ze směru při startu. Něco jsem s dvoukolým podvozkem už nalítal, ale už je to taky hodně dlouho. Je to jen úvaha, počkám na reakce ostatních, snad se někdo ozve s touto zkušeností. Předem děkuji za odpovědi. No, včíl už du spat, po čarodkách je něco upito
, tak je nejvyšší čas. Tož zdar.
Futaba včíl 9Z opět 35 Mhz PCM
Re: Pitts Bulldog
Při startu jede jak po kolejích. Trochu horší je to při přistání. Asi se mu nechce na zem
Na přistání to chce jít tak se čtvrt plynem jinak se sesypeš před dráhou jak se stalo při prvním letu mě. Když na to ale nezapomeneš je i přistání vpohodě.