bohužel jsi Jyrryho vůbec,ale opravdu vůbec nepochopilludicek píše:Vobec to nie je bestiálne lietadlo, pekne zvláda nožák a vlastne základnú akrobaciu. Na klapkách lieta výborne. Pri adekvátnom mixe plyn výškovka sa ani nevzpína a letí pekne a vodorovne. Zavisí na vrtuli s pekne z neho nahor vystrelí. Ja som velmi spokojný, proste obratný hornoplošník s prebytkom výkonu. Rozhodne to ale nie je dokonalá stavebnice ako píšu recenzie a výrobca, každý by asi našiel nejaké muchy. Mne napríklad nevyhovuje motorová prepážka a jej uchytenie, lanovody na chvoste, malé výchylky krídelok.
FunCub - po ubrání plynu vyplave
Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
Pochopil som veľmi dobre hlavne o tej jednej strane.
Ale vždy hovorím že na fórach všetko nie je a tiež niekedy potrebujem možno celkom jednoduché veci vysvetilť.
Sa vždy čudujem že koľko ľudí toľko názorov. A dokonca v úplne jednoduchých veciach.
Len som chcel vyjadriť celkový názor na lietadlo.
Samozrejme že mal ten motor vyosený veľmi a nebude riešiť ani uhol nábehu ani sklon výškovky.
Ale vždy hovorím že na fórach všetko nie je a tiež niekedy potrebujem možno celkom jednoduché veci vysvetilť.
Sa vždy čudujem že koľko ľudí toľko názorov. A dokonca v úplne jednoduchých veciach.
Len som chcel vyjadriť celkový názor na lietadlo.
Samozrejme že mal ten motor vyosený veľmi a nebude riešiť ani uhol nábehu ani sklon výškovky.
Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
Tak jsem jen proletěl toto vlákno a můj názor je se seřízením modelu nic nedělat pokud v bezmotorovém letu letí normálně. Pokud po prudším ubrání plynu vyplave je málo potlačený motor. Jestli si dobře pamatuju o jaký model jde tak si myslím, že úplně idealně seřídit nepůjde. Je to lehoučký polystyreňák hodně přemotorovaný, předpokládám s nosným profilem. Ten se bude při plném plynu vzpínat a budeš ho muset pořád tlačit. Nebo lítat rozumě na půl plynu.Na to je si myslím určenej.
Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
Vita_1 píše:.. Pokud po prudším ubrání plynu vyplave je málo potlačený motor....
Jaký vliv má potlačení stojícího motoru?
Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
Vita_1 píše:........Pokud po prudším ubrání plynu vyplave je málo potlačený motor.....
Přesně obráceně bych to viděl.
V okamžiku kdy to vyplave motor stojí a rozhodující je úhel seřízení a těžiště.
Pokud motor běží, tak to právě tou potlačenou osou rve na rychlost proti velkému úhlu seřízení v kombinaci s polohou těžiště.
Výsledek? Pokud ještě víc potlačíš ten motor, dosáhneš ještě o něco vyšší rychlosti na motoru, ze které to o to více při zavření plynu "vyplave".
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
OrDa píše:Vita_1 píše:.. Pokud po prudším ubrání plynu vyplave je málo potlačený motor....
Jaký vliv má potlačení stojícího motoru?
Především: řeší se tu potlačení motoru, ale nikde tu nepadlo, co tam je za motor (pokud ano, tak se omlouvám a jsem slepej). FunCub je eroplán na pomalé pohodové poletování a letí i se 100W chrastítkem. Pokud tam je 500W nebo větší kanón, tak ten eroplán rozhuláká na takovou rychlost, že po ubrání musí udělat přemet nebo i dva.
Jardah
Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
jardah62 píše:[...FunCub je eroplán na pomalé pohodové poletování a letí i se 100W chrastítkem. Pokud tam je 500W nebo větší kanón, tak ten eroplán rozhuláká na takovou rychlost, že po ubrání musí udělat přemet nebo i dva.
Je to jen otázka seřízení.
- RiMr
- Příspěvky: 7231
- Registrován: pon 16.06.2008 0:00
- Bydliště: Praha 9 Vinoř
- Kontaktovat uživatele:
Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
OrDa píše:jardah62 píše:[...FunCub je eroplán na pomalé pohodové poletování a letí i se 100W chrastítkem. Pokud tam je 500W nebo větší kanón, tak ten eroplán rozhuláká na takovou rychlost, že po ubrání musí udělat přemet nebo i dva.
Je to jen otázka seřízení.
... a vyvážení tedy trimování... Takovýto hornoplošník nepoletí bez zásahu furt "rovně", bez ohledu na to, jestli jde o bezmotorový klouzavý let, nebo jestli je na hřídeli 100W nebo 500W...
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
RiMr píše:... Takovýto hornoplošník nepoletí bez zásahu furt "rovně", bez ohledu na to, jestli jde o bezmotorový klouzavý let, nebo jestli je na hřídeli 100W nebo 500W...
Nevím jak tenhle, ale před čtvrt stoletím ten můj hornoplošník (bez křidélek) létal rovně i na zádech bez řízení výškovky (i bez držení kniplu).
- RiMr
- Příspěvky: 7231
- Registrován: pon 16.06.2008 0:00
- Bydliště: Praha 9 Vinoř
- Kontaktovat uživatele:
Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
Jakoze nereagoval na ubrani nebo pridani plynu stoupanim nebo klesanim?
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
RiMr píše:Jakoze nereagoval na ubrani nebo pridani plynu stoupanim nebo klesanim?
Ne, létal na plný plyn, nebylo serv a kanálů nazbyt. Ovšem bez držení výškovky a to i na zádech ...
- RiMr
- Příspěvky: 7231
- Registrován: pon 16.06.2008 0:00
- Bydliště: Praha 9 Vinoř
- Kontaktovat uživatele:
Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
No dyť jo, éro se dá vyvážit na určitý výkon motoru.
Já jsem psal o mylné představě, že hornoplošník bude hezky klouzat a ustáleně letět (bez stoupání nebo klesání) s různým výkonem motoru bez zásahů do vyvážení (výškovky).
Já jsem psal o mylné představě, že hornoplošník bude hezky klouzat a ustáleně letět (bez stoupání nebo klesání) s různým výkonem motoru bez zásahů do vyvážení (výškovky).
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
RiMr píše:No dyť jo, éro se dá vyvážit na určitý výkon motoru.
J
I na zádech?
-
banderas
- Příspěvky: 97
- Registrován: sob 03.09.2011 13:55
- Bydliště: Praha a Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
OrDa píše:RiMr píše:No dyť jo, éro se dá vyvážit na určitý výkon motoru.
J
I na zádech?
Ty sám tvrdíš že ano, tak proč se ptáš?
Re: FunCub - po ubrání plynu vyplave
Pokud je motor moc potlačený, tak při plném plynu "táhne" model přídí dolů. (proto letí rovně i při vyšší rychlosti) Po prudkém ubrání tato síla zanikne rychleji, než model ztratí rychlost a proto model vyplave. (při vyšší rychlosti má křídlo větší vztlak) Správný postup při seřizování modelu je seřídit klouzavý let (náběhem křídla a seřízením těžiště) a potom teprve sahat do nastavení motoru. U tohoto typu modelu se ale stejně asi nepovede seřízení perfektně a bude to tím horší čím větší je přemotorování. Správně namotorovaný model takovéhoto typu by měl na cca půl plynu letět rovně. Při zvýšení otáček by měl začít plynule stoupat, při snížení klesat. Pokud je v něm podstatně výkonější motor bude se vždycky trochu "plašit"