Problém se zalétáním EPP akrobata
Problém se zalétáním EPP akrobata
Dobrý den. Vlastním epp dvouplošníka s profilem rovné desky vč. trupu. Už po několikáté se pokouším tento model zalétat, ale ve vzduchu je těžko ovladatelný a padá po křídle dolů. Dosah soupravy funguje tak jak má. Není možne, že by to způsobovalo to, že mám na levé straně trupu řetězec regulátor - přijímač - baterie? Přitom mám těžiště a vše zkontrolované, model se přiklání doleva jen když přidám plyn! Promiňte mi mé neodborné výrazy a strašnou češtinu, ale snad mě chápete co myslím a pomůžete mi.
Děkuji
- LV
- Příspěvky: 9200
- Registrován: pát 05.01.2007 0:00
- Bydliště: Trenčianska Turná
- Kontaktovat uživatele:
kren píše:no muze to byt obojim i spatne vyoseni a krouták motoru......
A aký je v tom rozdiel
Motor sa vyosuje práve kôli reačnému momentu motora (vrtule)
Motor musí byť vyosený tak, aby neuhýbal ani na malý plyn ani na plný.
Vodorovné (priečne) vyosenie sa robí tak, že model nastúpaš, stiahneš plyn a pustíš ho kolmo k zemi a vytrimuješ (opakovať pokial neletí kolmo k zemi)
Potom letíš horizontálne (vodorovne) a prejdeš do kolmého stúpania a sleduješ kam model bočí. Ak ide za podvozkom tak motor vyosiť nahor (a opačne) Ak bočí stranovo do prava tak motor vysiť do ľava (a opačne)
Opakovať do uspokojivého výsledku...
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
www.elektromodely.sk
-
kren
- Příspěvky: 329
- Registrován: ned 05.08.2007 0:00
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Tak pokud vím já tak motor se u letadel (pokud to neni akrobat tam se dava nula) dává 2 stupne doprava a 3 stupne dolů.dolů se vychyluje aby vrtule ofukovala kridla a letadlo tak bylo nadnaseno a doprava se vychyluje aby byli dobre ofukované ocasní plochy.....náke zkouseni letet kolmo nahoru a dolu a pak vychylovat motor je podle me blbost stači to snad vytrimovat.....taky by me zajimalo jak by se furt predelavala poloha motoru.......asi na te tve teorii neco bude ale nevim nevim 
- Billy Bob Bean
- Příspěvky: 1185
- Registrován: čtv 29.06.2006 0:00
- Bydliště: Olomouc, přechodně Brno
- Kontaktovat uživatele:
Věř LV, on ví co říká. Pokud budu chtít s motorem ještě lehce hejbat, tak ho připevním nějakým způsobem, který to umožňujě. U akrobatů je to správný zalítání důležitý aby to lítalo rovně nebo spíš, tak jak má. Proč zbytečně ztrácet, stačí si s tím pohrát, navíc trimy nevyřeší vše.kren píše:Tak pokud vím já tak motor se u letadel (pokud to neni akrobat tam se dava nula) dává 2 stupne doprava a 3 stupne dolů.dolů se vychyluje aby vrtule ofukovala kridla a letadlo tak bylo nadnaseno a doprava se vychyluje aby byli dobre ofukované ocasní plochy.....náke zkouseni letet kolmo nahoru a dolu a pak vychylovat motor je podle me blbost stači to snad vytrimovat.....taky by me zajimalo jak by se furt predelavala poloha motoru.......asi na te tve teorii neco bude ale nevim nevim
POdle mě je blbost, že se vyosuje motod doprava aby ofukoval "ocas". NA ten to bude foukat vždycky. Je to právě kvůli momentu od vrtule... Ale to už tu bylo psaný.
Extra VA330
Toro 900 Brtutale
Toro 900 Brtutale
kren píše:Tak pokud vím já tak motor se u letadel (pokud to neni akrobat tam se dava nula) dává 2 stupne doprava a 3 stupne dolů.dolů se vychyluje aby vrtule ofukovala kridla a letadlo tak bylo nadnaseno a doprava se vychyluje aby byli dobre ofukované ocasní plochy.....náke zkouseni letet kolmo nahoru a dolu a pak vychylovat motor je podle me blbost stači to snad vytrimovat.....taky by me zajimalo jak by se furt predelavala poloha motoru.......asi na te tve teorii neco bude ale nevim nevim
Prosím tě neraď nikomu takové bludy! LV to napsal naprosto přesně.
Citace z RC-XXL:
2) Další významné seřízení se týká vertikálních manévrů. Tato seřízení je třeba dělat za úplného bezvětří. S modelem vyletíme do dostatečné výšky a v poloze trupu letadla bokem k nám přejdeme do kolmého sestupného letu. Odchylky od kolmice seřizujeme trimem výškového kormidla. Můžeme i ověřit zatáčení modelu do stran, to by ale mělo být po postupu v bodě 1 v pořádku. Toto seřízení lze provádět i změnou úhlu seřízení křídla nebo výškovky – to v případě, že výškové kormidlo vychází výrazně nataženo nebo potlačeno. Prostě cílový stav musí být takový, že model provádí kolmý střemhlavý let perfektně rovně. Je-li tomu tak, můžeme začít s vertikálním stoupavým letem. Opatrně čtvrtpřemetem přejdeme do kolmého stoupavého letu a sledujeme chování modelu. Odchylky od kolmice je třeba korigovat vyosením motoru. Také může být problém s celkovým seřízením úhlů motor – křídlo – výškovka, což je ale mimo rámec tohoto článku. Základní poselství dle bodu 2 zní: Model musí kolmo dolu a kolmo nahoru létat absolutně rovně.
Je to sice na větší éra, ale akrobat jako akrobat.
Celý článek zde: http://www.minfo.cz/rcxxl/main.php?kat= ... 27&access=
http://rc.nareks.cz
-
kren
- Příspěvky: 329
- Registrován: ned 05.08.2007 0:00
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
hele hosi sice RCckum este tak moc nerozumim ale co se tyce modelů jako takových tak nedelejte ze ste nejchytrejsí (zejo kopec 77) protoze sem pro tento rok mistr republiky ve volném létání (mezinárodní kategorie F1A) a sem v repre.. tady písou lidi své názory....a stejne tak jako to pise pan Hořejší ve svých článcích, káždý si z toho co je zde napsané musí vzít pouze informativí rady ale ne brát to jako fakty!!Aby nekdo nekomu neporadil ze ma nabijet lipolky tak a tak a jemu pak nebouchly doma a on toho dotycného za to nechtel zalovat......
-
Jirka
- Příspěvky: 65
- Registrován: ned 11.05.2003 0:00
- Bydliště: Letohrad, pres tyden Praha
- Kontaktovat uživatele:
2kren: Myslim, ze tady nejde o to dokazovat si sve vlastnosti. Urcite by se dala nektera tva tvrzeni vyvratit, ale to je jedno... Zde popsany postup serizeni je jasny. Sam mam s vyosenim motoru problemy, takze hned po obede to zkusim (a to uz litam tak 7 let, jen jsem tohle vzdy resil nejak intuitivne).
Pravdepodobne jsi nektere "prekvapil" svym nazorem o presnych cislech vyoseni. Ono se totiz hodne lisi podle letadla. Neco jineho je to u tveho rychleho Mustangu s profilem a neco jineho u pomaleho deskoletu.
Pravdepodobne jsi nektere "prekvapil" svym nazorem o presnych cislech vyoseni. Ono se totiz hodne lisi podle letadla. Neco jineho je to u tveho rychleho Mustangu s profilem a neco jineho u pomaleho deskoletu.