Problém se zalétáním EPP akrobata

Všechno co se týká lehkých modelů, slow a parkflyerů.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Pepes
Příspěvky: 112
Registrován: stř 19.07.2006 0:00
Kontaktovat uživatele:

Problém se zalétáním EPP akrobata

#1 Příspěvek od Pepes »

Dobrý den. Vlastním epp dvouplošníka s profilem rovné desky vč. trupu. Už po několikáté se pokouším tento model zalétat, ale ve vzduchu je těžko ovladatelný a padá po křídle dolů. Dosah soupravy funguje tak jak má. Není možne, že by to způsobovalo to, že mám na levé straně trupu řetězec regulátor - přijímač - baterie? Přitom mám těžiště a vše zkontrolované, model se přiklání doleva jen když přidám plyn! Promiňte mi mé neodborné výrazy a strašnou češtinu, ale snad mě chápete co myslím a pomůžete mi. :D Děkuji
Uživatelský avatar
G0tik
Příspěvky: 1216
Registrován: stř 27.09.2006 0:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od G0tik »

bude to bud zlym vyosenim motora alebo krivym trupom ked vravis ze je to doska, a skontroluj pre istotu tazisko ked je to problem zalietat :) nastav mensie vychilky ked su velke atd.. :) mne vsetko toto okrem vyosenia motora pomohlo, vyosenie som mal spravne :)
Uživatelský avatar
SuckoSU
Příspěvky: 37
Registrován: úte 22.08.2006 0:00

že by?

#3 Příspěvek od SuckoSU »

Podle mě by to mohlo být kroutícím momentem vrtule...
Uživatelský avatar
G0tik
Příspěvky: 1216
Registrován: stř 27.09.2006 0:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od G0tik »

teda vyosenim motora
ja ked pridam na 3Dcku tak ma trhne do strany :D
kren
Příspěvky: 329
Registrován: ned 05.08.2007 0:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od kren »

no muze to byt obojim i spatne vyoseni a krouták motoru.....mam mustanga (SAD) stridak 250W :lol: a vzdycky kdyz vzlitnu tak me jde letadlo chvili do zatacky kvuli kroutaku motoru ale pak se to hned srovna.....
Uživatelský avatar
LV
Příspěvky: 9200
Registrován: pát 05.01.2007 0:00
Bydliště: Trenčianska Turná
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od LV »

kren píše:no muze to byt obojim i spatne vyoseni a krouták motoru......

A aký je v tom rozdiel :roll:
Motor sa vyosuje práve kôli reačnému momentu motora (vrtule)
Motor musí byť vyosený tak, aby neuhýbal ani na malý plyn ani na plný.
Vodorovné (priečne) vyosenie sa robí tak, že model nastúpaš, stiahneš plyn a pustíš ho kolmo k zemi a vytrimuješ (opakovať pokial neletí kolmo k zemi)
Potom letíš horizontálne (vodorovne) a prejdeš do kolmého stúpania a sleduješ kam model bočí. Ak ide za podvozkom tak motor vyosiť nahor (a opačne) Ak bočí stranovo do prava tak motor vysiť do ľava (a opačne)
Opakovať do uspokojivého výsledku...
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
Uživatelský avatar
LV
Příspěvky: 9200
Registrován: pát 05.01.2007 0:00
Bydliště: Trenčianska Turná
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od LV »

A to je len začiatok zalietavania...
Môže to trvať aj 20-30 štartov pokým doladíš všetko.
Ale základ je ťažisko a vyváženie krídel. Keď podoprieš model pri smerovke a chytíš za kužel (vrtuľu) nesmie sa preklopiť na stranu...
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
kren
Příspěvky: 329
Registrován: ned 05.08.2007 0:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od kren »

Tak pokud vím já tak motor se u letadel (pokud to neni akrobat tam se dava nula) dává 2 stupne doprava a 3 stupne dolů.dolů se vychyluje aby vrtule ofukovala kridla a letadlo tak bylo nadnaseno a doprava se vychyluje aby byli dobre ofukované ocasní plochy.....náke zkouseni letet kolmo nahoru a dolu a pak vychylovat motor je podle me blbost stači to snad vytrimovat.....taky by me zajimalo jak by se furt predelavala poloha motoru.......asi na te tve teorii neco bude ale nevim nevim :?:
Uživatelský avatar
Billy Bob Bean
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv 29.06.2006 0:00
Bydliště: Olomouc, přechodně Brno
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Billy Bob Bean »

kren píše:Tak pokud vím já tak motor se u letadel (pokud to neni akrobat tam se dava nula) dává 2 stupne doprava a 3 stupne dolů.dolů se vychyluje aby vrtule ofukovala kridla a letadlo tak bylo nadnaseno a doprava se vychyluje aby byli dobre ofukované ocasní plochy.....náke zkouseni letet kolmo nahoru a dolu a pak vychylovat motor je podle me blbost stači to snad vytrimovat.....taky by me zajimalo jak by se furt predelavala poloha motoru.......asi na te tve teorii neco bude ale nevim nevim :?:
Věř LV, on ví co říká. Pokud budu chtít s motorem ještě lehce hejbat, tak ho připevním nějakým způsobem, který to umožňujě. U akrobatů je to správný zalítání důležitý aby to lítalo rovně nebo spíš, tak jak má. Proč zbytečně ztrácet, stačí si s tím pohrát, navíc trimy nevyřeší vše.

POdle mě je blbost, že se vyosuje motod doprava aby ofukoval "ocas". NA ten to bude foukat vždycky. Je to právě kvůli momentu od vrtule... Ale to už tu bylo psaný.
Extra VA330
Toro 900 Brtutale
kren
Příspěvky: 329
Registrován: ned 05.08.2007 0:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od kren »

no na motoru(uchyceni) si tam musis nechat nakou vuli no.....aby se s tim dalo hnout to je jasny...
Uživatelský avatar
Pepes
Příspěvky: 112
Registrován: stř 19.07.2006 0:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Pepes »

tak to bude nejspíš tim vyvážením křídel, ale je to problém, když tam mám 80 g baterie, tak na tu stranu kam je dám se model naklání. Regl a přijímač to nedováží. Děkuji za odpovědi ted už vim čím to je :D
Kopec77
Příspěvky: 432
Registrován: stř 08.12.2004 0:00
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Kopec77 »

kren píše:Tak pokud vím já tak motor se u letadel (pokud to neni akrobat tam se dava nula) dává 2 stupne doprava a 3 stupne dolů.dolů se vychyluje aby vrtule ofukovala kridla a letadlo tak bylo nadnaseno a doprava se vychyluje aby byli dobre ofukované ocasní plochy.....náke zkouseni letet kolmo nahoru a dolu a pak vychylovat motor je podle me blbost stači to snad vytrimovat.....taky by me zajimalo jak by se furt predelavala poloha motoru.......asi na te tve teorii neco bude ale nevim nevim :?:


Prosím tě neraď nikomu takové bludy! LV to napsal naprosto přesně.

Citace z RC-XXL:
2) Další významné seřízení se týká vertikálních manévrů. Tato seřízení je třeba dělat za úplného bezvětří. S modelem vyletíme do dostatečné výšky a v poloze trupu letadla bokem k nám přejdeme do kolmého sestupného letu. Odchylky od kolmice seřizujeme trimem výškového kormidla. Můžeme i ověřit zatáčení modelu do stran, to by ale mělo být po postupu v bodě 1 v pořádku. Toto seřízení lze provádět i změnou úhlu seřízení křídla nebo výškovky – to v případě, že výškové kormidlo vychází výrazně nataženo nebo potlačeno. Prostě cílový stav musí být takový, že model provádí kolmý střemhlavý let perfektně rovně. Je-li tomu tak, můžeme začít s vertikálním stoupavým letem. Opatrně čtvrtpřemetem přejdeme do kolmého stoupavého letu a sledujeme chování modelu. Odchylky od kolmice je třeba korigovat vyosením motoru. Také může být problém s celkovým seřízením úhlů motor – křídlo – výškovka, což je ale mimo rámec tohoto článku. Základní poselství dle bodu 2 zní: Model musí kolmo dolu a kolmo nahoru létat absolutně rovně.

Je to sice na větší éra, ale akrobat jako akrobat.

Celý článek zde: http://www.minfo.cz/rcxxl/main.php?kat= ... 27&access=
http://rc.nareks.cz
kren
Příspěvky: 329
Registrován: ned 05.08.2007 0:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od kren »

hele hosi sice RCckum este tak moc nerozumim ale co se tyce modelů jako takových tak nedelejte ze ste nejchytrejsí (zejo kopec 77) protoze sem pro tento rok mistr republiky ve volném létání (mezinárodní kategorie F1A) a sem v repre.. tady písou lidi své názory....a stejne tak jako to pise pan Hořejší ve svých článcích, káždý si z toho co je zde napsané musí vzít pouze informativí rady ale ne brát to jako fakty!!Aby nekdo nekomu neporadil ze ma nabijet lipolky tak a tak a jemu pak nebouchly doma a on toho dotycného za to nechtel zalovat......
Jirka
Příspěvky: 65
Registrován: ned 11.05.2003 0:00
Bydliště: Letohrad, pres tyden Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Jirka »

2kren: Myslim, ze tady nejde o to dokazovat si sve vlastnosti. Urcite by se dala nektera tva tvrzeni vyvratit, ale to je jedno... Zde popsany postup serizeni je jasny. Sam mam s vyosenim motoru problemy, takze hned po obede to zkusim (a to uz litam tak 7 let, jen jsem tohle vzdy resil nejak intuitivne).
Pravdepodobne jsi nektere "prekvapil" svym nazorem o presnych cislech vyoseni. Ono se totiz hodne lisi podle letadla. Neco jineho je to u tveho rychleho Mustangu s profilem a neco jineho u pomaleho deskoletu. :wink:
kren
Příspěvky: 329
Registrován: ned 05.08.2007 0:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od kren »

já vím já vím ale to vyoseni motoru je takove obecné na to m by se melo zacinat (pokud to neni akrobat) pri zaletavani
Odpovědět

Zpět na „Pomalu a v hale“