Problém s motorem Irvine 61

Jednou je možná elektrika nahradí, do té doby ale ještě budeme s nimi mít plno problémů. Tady nám třeba někdo poradí.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Back
Příspěvky: 195
Registrován: pon 27.12.2010 0:00
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Problém s motorem Irvine 61

#1 Příspěvek od Back »

Ahoj pánové,

mám problém s 10ccm Irvine. Při běžné poloze i na zádech (horizontálně) krásně běží,ale při "visu" na vrtuli po chvilce zdechne.Palivové vedení jsem předělal,netěsnosti nejsou.Je možné,že je to způsobeno 20cm vzdáleností nádrže od motoru? Že by motor nedokázal palivo nasát?

Projevuje se to již při naklonění modelu nad 60° :( .

Díky,Petr.
Logo 400 SE
Hirobo Lepton EX DFC + Spirit
DH 82A Tiger Moth ,L-39 EDF
EB-4 S2 Thunder Tiger
Uživatelský avatar
javabuh
Příspěvky: 310
Registrován: sob 10.10.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s motorem Irvine 61

#2 Příspěvek od javabuh »

Ja sem sice zatím ještě motorová lama, ale myslím, že málo saje a povolil bych mu hlavní jehlu.
ladaxvx
Příspěvky: 412
Registrován: stř 24.03.2010 0:00
Bydliště: near Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s motorem Irvine 61

#3 Příspěvek od ladaxvx »

Ahoj. Jojojo...svůj vliv ta délka má....taky ovšem záleží na tom, kolik toho ten motor už pamatuje...ale 10 ccm3 už ty sací schopnosti má docela velký aji pokud už je starší. Povolením jehly nezískáš nic. Akorát to, že motor nebude dobře naladěný, nebude mít ty správný otáčky a tím taky výkon.Jedině přemístit nádrž těsně za motorovou přepážku.
Uživatelský avatar
slunek1
Příspěvky: 131
Registrován: čtv 27.09.2007 0:00
Bydliště: Kašperské Hory,letiště Bolešiny
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s motorem Irvine 61

#4 Příspěvek od slunek1 »

Pokud možno,nádrž co nejblíž k motoru a ještě bych překontroloval tlakování nádrže(průchodnost té tlakovací trysky na výfuku).
Uživatelský avatar
72ka
Příspěvky: 388
Registrován: úte 09.11.2010 0:00
Bydliště: Praha 3

Re: Problém s motorem Irvine 61

#5 Příspěvek od 72ka »

20cm je hodně daleko. A prověř zda opravdu tlakuje a zda saje (funkční bimbátko)... já měl jednou taky zdánlivě funkční bimbátko, ale hadička byla neviditelně řízlá na průchodné trubičce zátky, takže tamtudy to nasávalo vzduch a do motoru šla "sodovka" když byl čumákem nahoru.
Když letadlo kouří, je to správně!
Uživatelský avatar
Paris Ivan
Příspěvky: 525
Registrován: pát 21.01.2011 0:00
Bydliště: Ostrava-Poruba ČR

Re: Problém s motorem Irvine 61

#6 Příspěvek od Paris Ivan »

Samozřejmě nádrž co nejblíže k motoru.!
Napiš jestli je motor citlivý na nastavení jehly.
Uživatelský avatar
Pti
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 22.02.2007 0:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s motorem Irvine 61

#7 Příspěvek od Pti »

No 20 cm je opravdu hodně daleko. Je dost zázrak, že ti no nezháší v obratech. Jedno řešení existuje. http://www.darrolcady.com/Jett_Products ... oducts.htm
Používám to, trošku složitější tankování, nicméně funkce výborná. Dokonce ani díra v palivové hadičce neznamená problém.
Nejdřív se ale pokus dát tu nádrž blíž, teprve potom, pokud to nepůjde vyměň nádrž za to s balonkem.
Uživatelský avatar
Back
Příspěvky: 195
Registrován: pon 27.12.2010 0:00
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s motorem Irvine 61

#8 Příspěvek od Back »

Vyřešeno !!!

Teprve teď jsem se dostel k posunutí nádrže hned za motor a nic to neřešilo :( .Nevzdal jsem to ale a po rozebrání jsem zjistil,že "bimbátko" má velmi malý otvor,patrně pro podstatně menší motor! Výměna vše vyřešila a je radost vzít Voladora opět do vzduchu :) .

Problém je se žhavením! Používám ruční žhavítko na jeden NiCd článek a velmi rychle se vybíjí. Zkoušel jsem od kamaráda RCE-B6T 2in1 Align z vrtulníku a ten nějak nejsem schopen zprovoznit.Neustále svítí dvě červené diody a nežhaví,ale přijímač napájí.
Jak řešíte žhavení ,aby něco vydrželo?

Díky Back
Logo 400 SE
Hirobo Lepton EX DFC + Spirit
DH 82A Tiger Moth ,L-39 EDF
EB-4 S2 Thunder Tiger
JardaRůžička
Příspěvky: 2731
Registrován: pát 02.03.2012 7:55
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Problém s motorem Irvine 61

#9 Příspěvek od JardaRůžička »

Používám vlastní žhavidlo s měničem ve startboxu napájené z gelovky. Pokud jsou motory poslušné (o což se snažím) a nepoužívám startér (podmíněno bodem jedna), nabíjím nejvýš dvakrát za sezónu.
Uživatelský avatar
AR1
Příspěvky: 5332
Registrován: ned 20.11.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s motorem Irvine 61

#10 Příspěvek od AR1 »

Já jsem ve startboxu nahradil olovo staší 3S Lipo 4,9Ah. Na ní startuju starterem i žhavím přes power panel, není problém. Ale nabíjím častěji :D

Tady to je na začátku vidět: http://vimeo.com/8011611
http://ar1.rajce.idnes.cz/
Odpovědět

Zpět na „Spalovací motory“