Bezpádlo GT5

Motory, gyra, serva, regulátory, stabilizátory, ale i ložiska a jiné obecné technické problémy
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
error414
Příspěvky: 2522
Registrován: čtv 01.04.2010 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Bezpádlo GT5

#61 Příspěvek od error414 »

swalko píše:
error414 píše:Tak po sesti baterkach je cyklika skoro nastavena, ale neni to uplne idealni, heli jako by plavala a nezastavuje okamzite (ostre), ale litat se stim da. P = 110, I = 110.
Vrtulka je horsi, ta porad driftuje P= 75, I = 110, jak je slyset z videa tak trochu zakmitava ale nic hrozneho. Horsi je ze porad driftuje. Driftuje vzdy na tu stranu na kterou se naposled otacelo. Pritom pri zaberu vrtulka drzi dobre, ani v obratech neplave.

Pak jeste nevim jak mam nastavit piruety, komponzaci piruet mam nastaveno spravne ale pri rotaci heli nedrzi v rovine. To budu muset jeste vykoumat.

Filtraci vybraci mam nastaveno ted na 1, rozdil mezi 3-2-1 sem nezaznamenal az kdyz se to nastavilo na 4 tak to zlobilo.

http://youtu.be/eDfja1u9dLo
BTW: kdo chce lepsi video, poslu ucet kam muzete posilat prizevky na kameru :D :D


Na videu to vyzera uz velmi slusne.

Tebe vrtulka zastavi hned, prekmitne kusok spat a vrati sa do polohy kde prvykrat zastavila. Ak je prekmitnutie rychle je to vysoky D-Sense, skus ubrat, alebo najlepsie daj ho rovno na nulu a vyskusaj. Ak bude vrtulka zastavovat lepsie, nie je D-Sense potrebny. Ak je prekmitnutie pomale mas prilis vysoke I. Ak by ti nepomohlo ani jedno zniz Tail stick dynamic.

Na cyklike skus pridat I, mne to pomohlo proti roztrasenym zastavovackam. Reakcie budu trochu pomalsie ale zastavovacky by uz nemali byt take rozplavane/roztrasene. Po pridani I budes musiet zrejme zvysit I-Lim, lebo vysoke I je neprijemne pri velkej akrobacii, pri 3D to skoro vobec nepoznat. Mozno ti to pomoze aj s piruetami.


parada moc diky za rady. zkousel jsem ted roztocit heli s listama a zadne vibrace tam nejsou, uplne klidna. dival jsem se pro jistotu do menu na kompenzaci piruet a zda se ze byla obracene, dal bych ruku do ohne ze sem ji mel dobre.

EDIT: opravena chyba vypbrace/vibrace
Naposledy upravil(a) error414 dne pát 09.03.2012 21:01, celkem upraveno 1 x.
Logo 600 + spirit
Uživatelský avatar
XB8R
Příspěvky: 905
Registrován: stř 09.08.2006 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Bezpádlo GT5

#62 Příspěvek od XB8R »

A vibrace?
Logo 500 VBar, nano CPX
Uživatelský avatar
error414
Příspěvky: 2522
Registrován: čtv 01.04.2010 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Bezpádlo GT5

#63 Příspěvek od error414 »

XB8R píše:A vibrace?



:( omlouvam se, vibrace tam taky nejsou
Logo 600 + spirit
Uživatelský avatar
swalko
Příspěvky: 435
Registrován: pon 17.08.2009 0:00

Re: Bezpádlo GT5

#64 Příspěvek od swalko »

error414 píše:
parada moc diky za rady. zkousel jsem ted roztocit heli s listama a zadne vibrace tam nejsou, uplne klidna. dival jsem se pro jistotu do menu na kompenzaci piruet a zda se ze byla obracene, dal bych ruku do ohne ze sem ji mel dobre.

EDIT: opravena chyba vypbrace/vibrace


Ak si mal kompenzaciu piruet naopak tak potom to je jasne :D :D , heli ti musela teda pekne bublat v rychlych piruetach.

Pozrel som si este raz tvoje video a ak sa nemylim, premety na mieste ti heli robi pekne bez naklapania cez kridielka. Ak ano, tak uz I nepridavaj. Tie nejasne zastavovacky (skor pomale prepruzenie po zastaveni) su sposobene prave I-ckom. Pridaj I-lim, ak ani I-lim na 50 nepomoze pohraj sa s D-Sense.
rcblog.houseofcode.eu
Uživatelský avatar
swalko
Příspěvky: 435
Registrován: pon 17.08.2009 0:00

Re: Bezpádlo GT5

#65 Příspěvek od swalko »

Tak som dnes zaletel Xeru 4530 v TDR a doladil G-T5 tak na 99%. Nove nastavenie je na blogu, komu sa nechce hladat co som zmenil:

  • P: 100. P a I musí byť v správnom pomere (TDR s pevnou hlavou 1:1.1). Správny pomer medzi P a I mám vtedy keď model vo vyse drží stabilne , nepláva, premety sú čisté a model sa pri nich nekrúti cez krídieľka. Pri TDR s G-T5 môžem vo vyse na chrbte dať palce preč z kniplov na niekoľko sekúnd a model vysí sám. Keď nájdem správny pomer, tak v tomto pomere zvyšujem P a I zisky do vtedy kým model nezastavuje okamžite, bez prekmitávania a ani pri najťažšej záťaži sa nekrúti, ale drží pozíciu.
  • I: 110. P a I musí byť v správnom pomere (TDR s pevnou hlavou 1:1.1). Správny pomer medzi P a I mám vtedy keď model vo vyse drží stabilne , nepláva, premety sú čisté a model sa pri nich nekrúti cez krídieľka. Pri TDR s G-T5 môžem vo vyse na chrbte dať palce preč z kniplov na niekoľko sekúnd a model vysí sám. Keď nájdem správny pomer, tak v tomto pomere zvyšujem P a I zisky do vtedy kým model nezastavuje okamžite, bez prekmitávania a pri najťažšej záťaži sa nekrúti, ale drží pozíciu.

Neskor pridam fotky a dojmy z Xery 4530 v TDR na blog.
rcblog.houseofcode.eu
Uživatelský avatar
OPR
Příspěvky: 5682
Registrován: stř 21.07.2010 0:00
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Bezpádlo GT5

#66 Příspěvek od OPR »

Ahoj mohl bys dát, prosím, odkaz na Tvůj bolg?

PS: Jinak, dnes jsem to zalétnul. K doladění cykliky jsem musel dát asi 40 vzletů, cyklika se chová teď už OK. ( určitě ale potřebuje ještě drobet pomoct)

Na vrtulku jsem dal jen 15 vzletů a i tak jsem se nedobral k nějakému výsledku. Vrtulka netrpí žádným přegyrováním, nebo snnesením po větru ale dost mi vadí po zastavení překmitnutí. To budu muset ještě hodně poladit. Ale vůbec nevím jak :lol:

Jo a piruety to na fleku netočí. Uděláto dvě otáčky na místě a třetí už jede do hajzlu. Kompenzace piruet je zkontrolovaná a odsouhlasená ve správném smyslu výchylek.
¨
Jinak celkovej dojem ........ lítá to, záludnosti se nedějou. A je to fajn do větru.
Uživatelský avatar
swalko
Příspěvky: 435
Registrován: pon 17.08.2009 0:00

Re: Bezpádlo GT5

#67 Příspěvek od swalko »

OPR píše:Ahoj mohl bys dát, prosím, odkaz na Tvůj bolg?

PS: Jinak, dnes jsem to zalétnul. K doladění cykliky jsem musel dát asi 40 vzletů, cyklika se chová teď už OK. ( určitě ale potřebuje ještě drobet pomoct)

Na vrtulku jsem dal jen 15 vzletů a i tak jsem se nedobral k nějakému výsledku. Vrtulka netrpí žádným přegyrováním, nebo snnesením po větru ale dost mi vadí po zastavení překmitnutí. To budu muset ještě hodně poladit. Ale vůbec nevím jak :lol:

Jo a piruety to na fleku netočí. Uděláto dvě otáčky na místě a třetí už jede do hajzlu. Kompenzace piruet je zkontrolovaná a odsouhlasená ve správném smyslu výchylek.
¨
Jinak celkovej dojem ........ lítá to, záludnosti se nedějou. A je to fajn do větru.


http://rcblog.houseofcode.eu , prave som tam pridal aj clanok ako som slubil.

Skusal si na vrtulke znizit D-Sense na 0? Na TDR mi uz len malinko prekmitne vrtulka, na 450 od zaciatku vobec neprekmitava.

TDR mi toci piruety ako pribity, ked som mal problemy s piruetami bolo to sposobene nizkym ziskom.

Vo vetre G-T5 drzi perfektne a nic z toho co som skusal sa mu ani len nepriblizuje.

Dnes som si po dlhsej dobe ladenia uzil lietanie a mozem konecne povedat ze v TDR mam G-T5 nastavene na 99% ... kolko to bolo letov ani len netusim, ale mne nemal kto poradit, takze to bol vyskum :D .
rcblog.houseofcode.eu
Uživatelský avatar
error414
Příspěvky: 2522
Registrován: čtv 01.04.2010 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Bezpádlo GT5

#68 Příspěvek od error414 »

tak jsem zjistil proc me porad driftuje vrtulka, na vysilaci je asi spatnej potak a nevraci se na stred, je zajimave ze na beastu to nedelalo a to sem nemel nastavenou zadnou mrtvou zonu. Na GT5 jsem vyhulil mrtvou zonu na 50 a stejne to nestacilo.

EDIT: tak jeste dojmy, krasne hladke piruety takove beast nema. Zastavovani je horsi, to trochu prekmitne, ale uz se me podarilo nastavit ze to pekne zasekavalo, bohuzel sem to pak zase rozdrbal ale aspon vim ze to jde.

cyklika: tu se me jeste nepodarilo poradne nastavit, asi taky protoze sem se ji moc nevenoval, pri doprednem letu kmina jakoby do kruhu, to se me mozna zda, ale dulezite je ze kmita.

pak kdyz letim rychlejsi zatacku tak jako by gt5 mela snahu tu heli rovnat do horizontu. kdyz zkousim viset tak drzi na fleku. uhybani cykliky v piruetach bylo kompenzaci ted uz to drzi na fleku.

Skusil jsem dnes vetsinu manevru co umim a krome vyse uvedenych neduhu to letelo dobre.

Dojmy: je to jiny nez beast.

OPR píše:Ahoj mohl bys dát, prosím, odkaz na Tvůj bolg?
K doladění cykliky jsem musel dát asi 40 vzletů, ....

Na vrtulku jsem dal jen 15 vzletů


taky sem se naucil poradne startovat :D :D
Logo 600 + spirit
Uživatelský avatar
swalko
Příspěvky: 435
Registrován: pon 17.08.2009 0:00

Re: Bezpádlo GT5

#69 Příspěvek od swalko »

error414 píše:tak jsem zjistil proc me porad driftuje vrtulka, na vysilaci je asi spatnej potak a nevraci se na stred, je zajimave ze na beastu to nedelalo a to sem nemel nastavenou zadnou mrtvou zonu. Na GT5 jsem vyhulil mrtvou zonu na 50 a stejne to nestacilo.


Ak ti driftuje potak, tak nema zmysel ladit zastavovacky.

error414 píše:cyklika: tu se me jeste nepodarilo poradne nastavit, asi taky protoze sem se ji moc nevenoval, pri doprednem letu kmina jakoby do kruhu, to se me mozna zda, ale dulezite je ze kmita.


Na 450 mi kmitala cyklika pri rychlom doprednom lete, vyzeralo to podobne ako delfin, ale kmitanie bolo rychlejsie. Pomohlo mi stiahnut D-Sense na 0.

error414 píše:pak kdyz letim rychlejsi zatacku tak jako by gt5 mela snahu tu heli rovnat do horizontu.


Ako keby heli vyplavavala zo zatacky?
rcblog.houseofcode.eu
Uživatelský avatar
error414
Příspěvky: 2522
Registrován: čtv 01.04.2010 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Bezpádlo GT5

#70 Příspěvek od error414 »

diky moc za radu swalko, vcera vecer sem resetoval jednotku nastavil vse znova. trochu poladil potak na TX, nastavil mrtvou zonu.

dnes sem to poladil az tak ze ocas drzi (v nekterych prvcich se rozkmita ale dosly baterky abych to doladil, uz vim nastesti kam sahnout) a chova se dobre. cykliku sem taky poladil, to bylo lehci nez ocas, a uz to lita jako beast. takze spokojenost. uz to lita podle mych predstav.

BTW: je mozne ze sem pred tim mel tu jednotku dost rozvrtanou

Dulezite je ze to fakt lita :)
Logo 600 + spirit
Uživatelský avatar
swalko
Příspěvky: 435
Registrován: pon 17.08.2009 0:00

Re: Bezpádlo GT5

#71 Příspěvek od swalko »

error414 píše:diky moc za radu swalko, vcera vecer sem resetoval jednotku nastavil vse znova. trochu poladil potak na TX, nastavil mrtvou zonu.

dnes sem to poladil az tak ze ocas drzi (v nekterych prvcich se rozkmita ale dosly baterky abych to doladil, uz vim nastesti kam sahnout) a chova se dobre. cykliku sem taky poladil, to bylo lehci nez ocas, a uz to lita jako beast. takze spokojenost. uz to lita podle mych predstav.

BTW: je mozne ze sem pred tim mel tu jednotku dost rozvrtanou

Dulezite je ze to fakt lita :)


Tak postni nastavenia, som zvedavy.
rcblog.houseofcode.eu
Uživatelský avatar
error414
Příspěvky: 2522
Registrován: čtv 01.04.2010 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Bezpádlo GT5

#72 Příspěvek od error414 »

swalko píše:Tak postni nastavenia, som zvedavy.


Vrtulka:
P: 80
I: 85
D-sense: 0
Tail-stick-dynamick: 50
expo-rudder: 0

jinak default

cyklika:
P: 95
I: 90
I-D-stick: 100
D-sense: 0
Feed-forward: 85
I-lim: 18
Hover: 4
Expo-cykliky: 25 (zkousim varianty 0 a 25)
Pitch: 100 (+-12stupnu)
Ail mix: 95
Ele mix: 95

Rozsah serv mam 80 vsechny coz dela asi 8 stupnu.
Limity serv vsechny na 180. Krome vrtulky tam seou jina cisla ale ty bude mit asi kazdej jinak.
Logo 600 + spirit
Uživatelský avatar
swalko
Příspěvky: 435
Registrován: pon 17.08.2009 0:00

Re: Bezpádlo GT5

#73 Příspěvek od swalko »

error414 píše:
swalko píše:Tak postni nastavenia, som zvedavy.


Vrtulka:
P: 80
I: 85
D-sense: 0
Tail-stick-dynamick: 50
expo-rudder: 0

jinak default

cyklika:
P: 95
I: 90
I-D-stick: 100
D-sense: 0
Feed-forward: 85
I-lim: 18
Hover: 4
Expo-cykliky: 25 (zkousim varianty 0 a 25)
Pitch: 100 (+-12stupnu)
Ail mix: 95
Ele mix: 95

Rozsah serv mam 80 vsechny coz dela asi 8 stupnu.
Limity serv vsechny na 180. Krome vrtulky tam seou jina cisla ale ty bude mit asi kazdej jinak.


Gratulujem, tvoje nastavenie vyzera presne tak ako by podla mna malo spravne nastavenie na heli tejto kategorie vyzerat. Za kmitanie chvostom pri urcitych prvkoch zrejme moze vysoky Tail-stick-dynamick, uber.
rcblog.houseofcode.eu
Uživatelský avatar
OPR
Příspěvky: 5682
Registrován: stř 21.07.2010 0:00
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Bezpádlo GT5

#74 Příspěvek od OPR »

swalko píše:
OPR píše:Ahoj mohl bys dát, prosím, odkaz na Tvůj bolg?

.....


http://rcblog.houseofcode.eu , prave som tam pridal aj clanok ako som slubil.

Skusal si na vrtulke znizit D-Sense na 0? Na TDR mi uz len malinko prekmitne vrtulka, na 450 od zaciatku vobec neprekmitava.

TDR mi toci piruety ako pribity, ked som mal problemy s piruetami bolo to sposobene nizkym ziskom.

Vo vetre G-T5 drzi perfektne a nic z toho co som skusal sa mu ani len nepriblizuje.

..... .



Ahoj

Dík moc za link. Zřejmě po obědě si udělám výlet na Tvůj blog a pročtu to.

Jinak. D-Sense na vrtulce se mi zdá funkční uplně naopak než píšeš. Čím víc k nule, tím méně adiadas. Ovšem než zde něco uvěřejním, bude to chtět ještě něco nalétat. Já měl letové počasí bohužel jen v sobotu (sice celej den) ale v neděli začalo pršet a foukat tak moc, že hnus.

Na dálší testovací lety čekám.
Uživatelský avatar
swalko
Příspěvky: 435
Registrován: pon 17.08.2009 0:00

Re: Bezpádlo GT5

#75 Příspěvek od swalko »

OPR píše:
Ahoj

Dík moc za link. Zřejmě po obědě si udělám výlet na Tvůj blog a pročtu to.

Jinak. D-Sense na vrtulce se mi zdá funkční uplně naopak než píšeš. Čím víc k nule, tím méně adiadas. Ovšem než zde něco uvěřejním, bude to chtět ještě něco nalétat. Já měl letové počasí bohužel jen v sobotu (sice celej den) ale v neděli začalo pršet a foukat tak moc, že hnus.

Na dálší testovací lety čekám.


Neviem ako presne to myslis, ale D-Sense funguje presne ako pisem.

D-Sense zvysuje zakladny pomer D zlozky ku ostatnym zlozkam algoritmu. To znamena ze cim vyssie je D-Sense tym ostrejsie sa gyro snazi zastavit model. Ked nastane zastavenie heliny (D zlozka je aktivna stale, takze to nie je stop gain vyvolany reakciou na vstup z kniplu) tak D zlozka vyvola protipohyb proti smeru pohybu modelu. Idealne nastavenie D-Sense je 0, potvrdili mi to aj v TT.

Moj nazor na D-Sense je taky ze algoritmus AC-3X ma velmi dobre nastavene pomery zloziek a nastavenie D-Sense ine nez na 0 to cele rozsiera. Mala helina reaguje rychlo, takze prekmitnutie tam nemusi byt viditelne, iny pripad je 700, tam je D-Sense poriadne viditelny. Ci je D-Sense citit zalezi aj na tom co lietas.

Je fajn ze TT pridal moznost zvysit D zlozku na chvoste a znizit alebo zvysit D zlozku na cyklike, lebo to robi gyro univerzalnejsim. Vychodzie nastavenie je vsak 25 pre cykliku a 22 pre chvost no podla mna by bolo urcite vhodnejsie keby bolo D-Sense prednastavene na 0, lebo najpred musis mat poriadne nastavene P a I. Ak s dobre nastavenym P a I model stale nezastavuje dobre, potom je vhodny cas hrat sa s D-Sense.
rcblog.houseofcode.eu
Odpovědět

Zpět na „Heli - technika“