zdzd píše:kuro99 píše:No a kontrola reverzu na THRO bola uz tiez nacase !!!
Vysvetli mi niekto preco ma futaba default na packa dole plny plyn ?!?!
Jestli to tak náhodou není opačně. Futaba to tak měla vždy a to i v době, kdy 95% ostatních výrobců RC ještě ani neexistovalo. Ti se chtěli odlišit.
Futaba 8FG
Re: Futaba 8FG
Ground Penetration Tester
- JirkaA
- Příspěvky: 6950
- Registrován: ned 17.08.2008 0:00
- Bydliště: Moravský kras ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Re: Futaba 8FG
janva9 píše:
![]()
Jestli náhodou ti ostatní, co tehdy ještě neexistovaly, nemají víc rozumu a použjí to, co používá 99% modelářů. Nebo že by Futaba byla primárně určená pro těch pár exotů, co létají plný plyn směrem k sobě?
V čem je problém když se to dá libovolně nastavit......
OK2WY
Re: Futaba 8FG
iwojima1 píše:pridali v nejakej verzii firmwaru konecne letove rezimy aj do motorakoveho modu? alebo aspon servoslow?
Čo sa stane, keď lietaš s trénerom pod "glider"?
Re: Futaba 8FG
janva9 píše:![]()
Jestli náhodou ti ostatní, co tehdy ještě neexistovaly, nemají víc rozumu a použjí to, co používá 99% modelářů. Nebo že by Futaba byla primárně určená pro těch pár exotů, co létají plný plyn směrem k sobě?
Tak tomuto příspěvku opravdu nerozumím. Pohyby serva vůči páce byly dány už hodně dávno. A podle potřebného směru pohybu se táhlo připojovalo na servo buď zprava, nebo zleva. Podle toho jak to v modelu vycházelo. Žádný směr otáčení nebyl plný nebo volnoběh. Oba byly rovnocenné. Až mechanické provedení modelu určilo co je co.
Zato elektrolety a elektroregly se začaly rodit až o několik desítek let později. A tam někdo z nějaké pohnutky teprve začal používat konvenci, že jedna strana je primárně volnoběh, druhá plný plyn a to opačně, než má Futaba.
Tu časovou posloupnost máš úplně otočenou. Nejprve byla rádia, pak teprve regly. A primitivní regly mají problém, protože je někdo udělal naopak než Futaba a zreverzovat se nedají. Proto se revezuje v TX.
Hm, toto má snad skrytou logiku, která mne teď napadá. Vysílače méně slovutných značek tehdy ve valné většině reverz vůbec neměly, Futaba už většinou ano. Proto ty regly udělali podle těch primitivních s tím, že Futaba se přizpůsobit umí. Tak by to mohlo být.
Re: Futaba 8FG
zdzd nerypem len sa pytam
pride ti rozumne a logicke po zapojeni s plynovou pakou na minime mat na vystupe plny plyn ?
No a odpoved je aj vo fw5.0, aj FU uznala, ze to je kravina a dali tam aspon tu kontrolu. Pre nas vsetkych ämericanov" co nevieme co tu bolo pred 20 rokmi a rozmyslame len sedliackym rozumom.
pride ti rozumne a logicke po zapojeni s plynovou pakou na minime mat na vystupe plny plyn ?
No a odpoved je aj vo fw5.0, aj FU uznala, ze to je kravina a dali tam aspon tu kontrolu. Pre nas vsetkych ämericanov" co nevieme co tu bolo pred 20 rokmi a rozmyslame len sedliackym rozumom.
TDR + NEO
Re: Futaba 8FG
Ivo, ak si sa este nerozhodol/nekupil, najdes to na XG8...iwojima1 píše:pridali v nejakej verzii firmwaru konecne letove rezimy aj do motorakoveho modu? alebo aspon servoslow?
Re: Futaba 8FG
Prorock píše:Bylo by dobrý, kdyby tam někdy přidali, aby když se vypne blokace plynu, tak ten plyn začne fungovat až když se dá páka plynu do nulové pozice, aby se po odblokování nerozjel motor na vysoké otáčky. Takhle to má i Otpic..
Ale vzdyt to tak je. Prepinac muzu prepnout kdy chci, ale aktivace/deaktivace probehne az kdyz je knipl plynu v nule nebo hodne u nuly.
Re: Futaba 8FG
kuro99 píše:zdzd nerypem len sa pytam
pride ti rozumne a logicke po zapojeni s plynovou pakou na minime mat na vystupe plny plyn ?
No a odpoved je aj vo fw5.0, aj FU uznala, ze to je kravina a dali tam aspon tu kontrolu. Pre nas vsetkych ämericanov" co nevieme co tu bolo pred 20 rokmi a rozmyslame len sedliackym rozumom.
Logické to samozřejmě není. Ale ne proto, že by to způsoboval TX. Způsobuje to právě regl. A regly jako takové vznikly desítky let po té, co vysílače už fungovaly tak jak fungovaly. A třeba Hitec prý prásknul základní rozvržení PPM od Futaby, ale aby to to nevypadalo až tak okatě, tak vzal "svislé" kanály naopak. A pak někdo úplně další začal dělat regly a chytil se s tím právě na Hitec. Proč? To je dobrá otázka, ale odpověď nevím. Jen mne napadlo to výše uvedené zdůvodnění. Anebo ti první nepřemýšleli vůbec a vyšlo jim to náhodou? Není koho se zeptat.
Jediná jasná věc ale je, že Futaba to neudělala opačně. Jen výrobci reglů nezačali podle Futaby, nýbrž podle těch druhých.
-
iwojima1
- Příspěvky: 599
- Registrován: čtv 12.07.2007 0:00
- Bydliště: Žilina Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: Futaba 8FG
mac píše:Ivo, ak si sa este nerozhodol/nekupil, najdes to na XG8...iwojima1 píše:pridali v nejakej verzii firmwaru konecne letove rezimy aj do motorakoveho modu? alebo aspon servoslow?
rozhodol som sa, ale chcem fx-20 to je ten isty soft ako na t8fg akurat pultove radio vacsia baterka a koleckove trimy
•Letu zdar•Futaba FX20•Spektrum DX6i•DiablotinXL EME55+starter•Trainer 2500mm•Diablotin MVVS12,7•
Re: Futaba 8FG
zdzd píše:kuro99 píše:zdzd nerypem len sa pytam
pride ti rozumne a logicke po zapojeni s plynovou pakou na minime mat na vystupe plny plyn ?
No a odpoved je aj vo fw5.0, aj FU uznala, ze to je kravina a dali tam aspon tu kontrolu. Pre nas vsetkych ämericanov" co nevieme co tu bolo pred 20 rokmi a rozmyslame len sedliackym rozumom.
Logické to samozřejmě není. Ale ne proto, že by to způsoboval TX. Způsobuje to právě regl. A regly jako takové vznikly desítky let po té, co vysílače už fungovaly tak jak fungovaly. A třeba Hitec prý prásknul základní rozvržení PPM od Futaby, ale aby to to nevypadalo až tak okatě, tak vzal "svislé" kanály naopak. A pak někdo úplně další začal dělat regly a chytil se s tím právě na Hitec. Proč? To je dobrá otázka, ale odpověď nevím. Jen mne napadlo to výše uvedené zdůvodnění. Anebo ti první nepřemýšleli vůbec a vyšlo jim to náhodou? Není koho se zeptat.
Jediná jasná věc ale je, že Futaba to neudělala opačně. Jen výrobci reglů nezačali podle Futaby, nýbrž podle těch druhých.
Já myslim, že kdysi si nějaký obchodník zadal vývoj a výrobu spínače a vybral i vysílač kterým se to mělo ovládat. Možná to byl Graupner a chtěl to na svoje rádia, možná to byl Horizon třeba na Krafta.
Ground Penetration Tester
Re: T8FG - nastavenia
Dá se docílit definicí letových režimů.
Pro přepnutí mezi letovými režimy umí T8FG definovat zpomalení na jednotlivých funkcích.
Pro přepnutí mezi letovými režimy umí T8FG definovat zpomalení na jednotlivých funkcích.
Re: T8FG - nastavenia
Ale tie mód "airplane" nemá.
Určite sa to nejako dá nastaviť cez master mixy...
edit: http://www2.ripmax.net/Futaba_Informati ... o_slow.pdf
Určite sa to nejako dá nastaviť cez master mixy...
edit: http://www2.ripmax.net/Futaba_Informati ... o_slow.pdf
Re: T8FG - nastavenia
Fenius dik, zda sa ze takto sa to poriesit da. Skusim to a dam vediet.
Problem je, ze som si s novym FW5.0 aktivoval aj na elektrolete motor funkciu a pouzivam tam master switch ala throttle hold na heli.
No ale ked toto porovnam s 2 nastaveniami na XG8 resp DX8, pomoooooooc. Futabaaaaaa ty si pripecenaaaaaa
Problem je, ze som si s novym FW5.0 aktivoval aj na elektrolete motor funkciu a pouzivam tam master switch ala throttle hold na heli.
No ale ked toto porovnam s 2 nastaveniami na XG8 resp DX8, pomoooooooc. Futabaaaaaa ty si pripecenaaaaaa
TDR + NEO
Re: T8FG - nastavenia
Fenius píše:Ale tie mód "airplane" nemá.
U T8FG zrovna tohle nesmíš brát příliš dogmaticky.
To, že se ten mód jmenuje "airplane", nic tak důležitého neznamená. Je to prostě mód, který má nějaké funkce a jiné zase nemá. Pokud ti na tvém konkrétním modelu spíš vyhovují funkce z módu "glider", tak prostě použij tenhle mód a je to.
Napípej to jako "glider" a požadovaná zpomalovací funkčnost ti chybět nebude
A ani to nebudeš muset jaksi krkolomně obcházet pomocí motorové funkce přes volné mixy...