Kabriolin píše:ZDZD: v celu s tebou souhlasím až na "Se softem v Eclipe třeba úplně všichni.." všichni úplně né.Já bych ho třeba neměl, kdybych chtěl létat Heli u kterých je to problematické(né nezvládnutelné), ale jinak??V čem by měl být problém?Mám soft z roku 2004 a k velké spokojenosti zatím žádné reset ani podobné jevy(a když to nepřišlo do teď tak snad už by nemuselo).Nelítám od začátku co ho mám nic jiného než QPCM a zatím tomu dávám jedno velké + za bezchybný provoz a funkční QPCM jsem spokojen i se stávajícím softem.
P.S.: létám pouze spalováky převážně akrobaty od 6,5do 50 ccm a natohle to téměř stačí(schází mě 2 serva na výškovku)
V Eclipse je blbě helisoft. Ve všech. A to nejen chyby za určitých okolností (reverzování serv v krajních polohách), ale také nesmyslné mixy od chybných funkcí. Pro přehled chyb cituji Palika:
"Program vysílače Eclipse 7 obsahuje v režimu HELI několik závažných chyb, které nebyly odstraněny ani v novější verzi vysílače s QPCM. Pokusme se odstranit ty nejzávažnější. Použitím THCV, PTCV spolu s mixy, nebo revomixem dochází k nespojitosti v pohybu serv. Ke stejné chybě dojde i vytočením trimů VR1 a VR2 ze střední polohy v režimu NOR. Nemůžeme proto použít REVOMIX, trimy pro visení a dokonce ani volné mixy pro plyn a kolektiv ve spojitosti s THCV a PTCV programováním křivek. Další chybou je, že revomix používá hodnotu plynu místo změny hodnoty kolektivu. Používáme-li konstantní regulaci otáček rotoru, není nám revomix k ničemu. Jednoduše se o tom přesvědčíme při monitorování kanálů vysílače leteckým simulátorem, např. FMS. Stačí nastavit THCV a PTCV pro střední polohu páky na jinou hodnotu než 50% a vytočit trimy pro visení do krajní polohy. Skoky, které sledujeme na bargrafech nejsou vady simulátoru, ale vysílače a s největší pravděpodobností by skončili havárií vrtulníku."
Pro doplnění dodávám i názor Víti Klabačky:
"Souhlasím s tím, že pokud ji už má (Eclipse), tak se pro začátek dá použít, není nutné hned kupovat nové rádio. Nicméně dávám k zamyšlení toto: - Eclipse má několik chyb, které lze sice řešit governorem atp., ale proč investovat do governoru, když to pak vyjde dráž než nové, lepší, rádio? - Eclipse má nic moc PCM, někomu funguje, nekdo s ní padá (viděl jsem na vlastní oči). A jestli se nepletu, tak PCM přijímač už stejně nejde koupit. - reverzaci jsem viděl na dvou nebo třech rádiích, a znám lidi, kteří na to spadli. - neměnné přiřazení vypínačů kniplům, a velmi "zajímavý" způsob spínání některých mixů - Za podobné peníze jako Eclipse jde koupit jiné rádio, které netrpí jejími problémy, a tudíž opravdu nevidím důvod, proč Eclipse vůbec pořizovat. - A záplatovat Eclipse firmwarem od třetí osoby (ať jakkoliv dobrým) mi přijde také divné. Stačí aby dotyčný udělal chybu, a je to (pochybuji, že dochází k důkladnému testování). O právních problémech raději ani nepřemýšlím (zásah do cizí věci, kdo přebírá odpovědnost atp.) Nehledě na to, že to není zadarmo, měl by to poskytovat výrobce. Jenže ten na to kašle, a jeho přístup mluví za všechno (tedy alespoň podle mne). Tím nechci znevažovat práci p. Palika, odvedl veliký kus práce a obdivuji jej.
Optic má prakticky stejný soft jako Eclipse, ale narazil jsem na dost debilní funkci - má boční ovladače, kterými lze trimovat kolektiv a plyn při visu. Bohužel nejdou vypnout, tudíž si při manipulaci s rádiem do toho velmi lehko pilot šáhne. Minulý týden jsem zrovna něco takového ladil, hrůza. To se zase vývojáři vytáhli - chtěli tam narvat další funkce, ale nepřemýšleli u toho (standardní problém u této třídy zařízení).
Ať se na to dívám jak chci, tak pořízení Eclipse/Optica pro vrtulníky nepřináší ani jednu jedinou výhodu, ba právě naopak. A argumentace tím, že dáme governor, máme HL gyra atp. je podle mne hloupost a další zbytečná investice, která ne moc vyhovující zařízení dále prodražuje.
Ještě bych k tomu dodal toto - znám několik lidí, kteří Eclipse měli, a dopadlo to takto: 1. Létal bez problémů, nicméně dnes má FF-9 2. Padnul na reverz - rádia se zbavil 3. Reverz - rádia se zbavil 4. Měl Eclipse QPCM - dvakrát oprava, dvakrát rozbité éro, dnes má FX-18 5. Eclipse QPCM - odešel HF modul. 6. Létal bez problémů, i s Prismou, dnes má FF-9 7. Znám jednoho, co lítá QPCM, a funguje mu to bez problémů dodnes. Jak je vidět, tak z mého okruhu je statistika 6/7, což je bída.
Je také dobré si uvědomit, že dnešní digitální gyra lze dálkově programovat, a není nic příjemného, aby se za letu přeprogramovala. O tom, že impulsnímu rušení se dá dost těžko vyhnout nemluvě. A tyto záležitosti zatím eliminuje pouze PCM systém. Netvrdím, že jej každý hned potřebuje (na pomalých servech krátké cuknutí není poznat), ale dříve či později (pokud nebude přešlapovat na místě) na absenci PCM narazí.
Víte co nechápu? Heliny nejsou levná záležitost, ba právě naopak. Jedna rána za 1000kč není vůbec žádnou výjimkou. Opravdu mi není jasné, proč tedy někteří při pořizování šetří na rádiu (cca 500kč), které budou používat x let? Za tu dobu budou mít už x-tý vrtulník po x ranách za x peněz."
Pokud jsi ještě problém neměl, buď rád. Ale nemusí tomu tak být i v budoucnu...
ZDZD: to co si psal bylo mířeno převážně na HELI a tudíš s tím mohu souhlasit, ale nic to pro mě neznamená létám akrobaty.Pro jiné výtečnosti v podobě reverzů a blbnutí QPCM mě schází důležití kdy byl vysílač vyrobec - co má za soft. Už jsme se tu shodli, že nové verze cca 2003 spíš víš už měli QPCM dotažené do konce a sám mohu potvrdit že mám vysílač data 2004 a žádná ze zmíněných věcí se mě neděje.Nepoužívám nic jiného jak QPCM a pro akrobatické letadla a tak nějak na letadla všeobecně (složitější větroně ne) Eclipse7 bohatě postačuje nejen funkcema, ale i spolehlivostí.Bohužel jediný QPCM přijímač, ale za to na druhou stranu "pouze" 2500,- kč což je zase na PCM obecně nižší cenová kategorie jako celý vysílač a od toho se to celé odvýjí.
Kabriolin píše:ZDZD: to co si psal bylo mířeno převážně na HELI a tudíš s tím mohu souhlasit, ale nic to pro mě neznamená létám akrobaty.Pro jiné výtečnosti v podobě reverzů a blbnutí QPCM mě schází důležití kdy byl vysílač vyrobec - co má za soft. Už jsme se tu shodli, že nové verze cca 2003 spíš víš už měli QPCM dotažené do konce a sám mohu potvrdit že mám vysílač data 2004 a žádná ze zmíněných věcí se mě neděje.
Pokud vím, nešlo o úpravu softu, ale hardware, konkrétně VF dílu. Ten se v původní verzi při QPCM modulaci přehříval a kolaboval. A úpravu myslím nedělal Hitec, ale zařizoval ji Pelikán až u nás...
Tak to Optikovi daly na prdel.... takhle ho osekat...no to jde Hitec přesně druhou stranou než všichni ostatní výrobci Peníze slušné..fajn o 2 více modelů..to že si je nepojmenuju mě ale dost zaráží...nijak se mě to nelíbí...chraň ruka páně toho blba z Hitec co oseká ještě Eclipse....kdyby ho rači našťouchali některejma funkcema z optic....třeba ty dvě serva na výškovce by se mě líbyla(pokud půjdou trimovat jedním trimem výškovky zároveň... )
Kabriolin píše:ZDZD: to co si psal bylo mířeno převážně na HELI a tudíš s tím mohu souhlasit, ale nic to pro mě neznamená létám akrobaty.Pro jiné výtečnosti v podobě reverzů a blbnutí QPCM mě schází důležití kdy byl vysílač vyrobec - co má za soft. Už jsme se tu shodli, že nové verze cca 2003 spíš víš už měli QPCM dotažené do konce a sám mohu potvrdit že mám vysílač data 2004 a žádná ze zmíněných věcí se mě neděje.
Pokud vím, nešlo o úpravu softu, ale hardware, konkrétně VF dílu. Ten se v původní verzi při QPCM modulaci přehříval a kolaboval. A úpravu myslím nedělal Hitec, ale zařizoval ji Pelikán až u nás...
V tomhle směru vím jen že to bylo už na úrovni ČR (RCM) že to byl harware to jsem netušil.Každopádně Software by zasloužil taky nový!
Tenhle Optic se dělá už minimálně půl roku-a najde se určitě dost lidí co jim vyhoví a koupí si ho.Nevím co tě na tomhle postupu tak pohoršuje-skoro u všeho se vyrábí nějaký výrobek a pak i jeho "ořezaná" verze.
řekl bych, že je to nástupce Flash, Laser a to je slušný skok a za ty peníze...
Taky myslím, že Graupner a ostatní výrobci nemají takový výrobek za tyhle peníze.
Sice je to stará věc, ale prodávat se začal až teď
ja mam optica 6 bohužel ma problem s VF modulem po zahřatí semi stane že se odpoji kontakty tech par dratku co tam je jen zasunuto se nekde odpoji a je problem pohřbil sem tak nekolik letadel naposledy včera sem praštil s optimou a dost mneto nasralo dost !!
Optima III (oprava)Mistrál (AXI 2820/10)P51-D Mustang (EPP, motor AXI 2814/12)přestavba STÍN I samok
Upřímnou soustrast. Toto by se nemělo stávat.
Vypadá to že opravdu nejsem sám a nejsem jediný komu se to stalo.
Dotaz?
Taky ti to přestalo řídit takovým způsobem že to prostě najednou nešlo a zůstaly tam ty poslední výchylky co to bylo ještě ok????
Mě se to navíc nikdy nestalo třeba po prvním startu , vždy tak až po 4 nebo 5
no po startu hnedka ne vetšinou tak 10 minut při letu odhadujito že až se vysilač zahřál tak to začalo delat bohužel to je blbe nebot pak sem bez letadel a už tohle nehodlam absolvovat !!!!!! dneska sme rozjel akci kupuji nový radio a budeto graupner MC 19
Optima III (oprava)Mistrál (AXI 2820/10)P51-D Mustang (EPP, motor AXI 2814/12)přestavba STÍN I samok
To je opravdu divný- modli se aby to bylo opravdu vysílačem-osobně vidím pravděpodobnější závadu nestíhající nebo haprující BEC.(vždy po 10 minutách letu)
Když mi odešel BEC u Ultimata tak to vždy stihlo( nevím proč) ještě natočit serva minimálně do poloviny takže to padalo vývrtkou.
Mě vypnul BEC asi 3krát , po 4 už nevydržel regl . Pak mi shořel ještě jeden ECO , tak jsem pořídil Advance a od té doby je klid.
Tím nechci tuto vinu vyloženě svézt na vysílač , ale ALE (každý domyslí sám)
arda1 píše:To je opravdu divný- modli se aby to bylo opravdu vysílačem-osobně vidím pravděpodobnější závadu nestíhající nebo haprující BEC.(vždy po 10 minutách letu)
u 3 ruzných letadel s třeba murznejma regulama ?
to by byl zazrak nemluve otom že mi nasvahu spadl svahovej kombat tam bec neni vubec kdyžsem knemu přišel tak se klepali křidelka jako že nemaji signal vypl sem radio zapl a bylo vše ok neveřim že nekolik přijimaču by bblblo vše ukazuje na radio a naten modul kterej je opravdu dost volnej
Optima III (oprava)Mistrál (AXI 2820/10)P51-D Mustang (EPP, motor AXI 2814/12)přestavba STÍN I samok