uplny zaciatocnik a jednorotor?
Re: uplny zaciatocnik a jednorotor?
baui píše: Blade mSR, což je silně přestabilizovaný jednorotor, který je milý a hodný, ale dá se i trochu násilím rozletět. Schválně píšu násilím, snaží se totiž sám stabilizovat jako koaxiál, jen není tak příšerně nudný.)
platí to i pro Blade 120 SR ???
BLADE 120
DX6i
Phoenix 3.0
DX6i
Phoenix 3.0
Re: uplny zaciatocnik a jednorotor?
120SR jsem měl kamarádův v rukách dvakrát a docela mi to stačilo. Je až primitivní na ovládání, ale na rozdíl od mSR je dost nudný a navíc váží několikanásobek, takže bude padat podstatně tvrději. mSR přežije opravdu hodně. 120SR je o úroveň horší, než mSR.
Tom
Re: uplny zaciatocnik a jednorotor?
baui píše:120SR jsem měl kamarádův v rukách dvakrát a docela mi to stačilo. Je až primitivní na ovládání, ale na rozdíl od mSR je dost nudný a navíc váží několikanásobek, takže bude padat podstatně tvrději. mSR přežije opravdu hodně. 120SR je o úroveň horší, než mSR.
že bude padat tvrději, je jasné. proč je ale horší? jen proto? já ho mám a bojím se ho
jestli je stabilnější než mSR tak bych to jen vítal.
BLADE 120
DX6i
Phoenix 3.0
DX6i
Phoenix 3.0
Re: uplny zaciatocnik a jednorotor?
OPR píše:Je to hustý jak se to mění. Holt heliny jsou dostupnější než kdy byly (od hraček na bzíkání okolo lustru až po 90E) a tak se nikdo nepozastaví nad tím, že by měl spolčit smysl ovládání s letadlama. Na jednu stranu je to dobře. A na tu druhou.... sem to radši ani nebudu psát
Re: uplny zaciatocnik a jednorotor?
mirkol píše:že bude padat tvrději, je jasné. proč je ale horší? jen proto? já ho mám a bojím se ho
jestli je stabilnější než mSR tak bych to jen vítal.
Stabilní je zhruba stejně, ale hůř a nepřesněji se ovládá. Připisuju to starší elektronice ve 120SR. mSR se dá nastavit na pohodu i malinko ostřeji, 120SR je jen líná mrcha, lítat se s ním moc nedá.
Tom
- tomasvrx1
- Příspěvky: 618
- Registrován: ned 19.06.2011 0:00
- Bydliště: Řečany nad Labem (Pardubice)
- Kontaktovat uživatele:
Re: uplny zaciatocnik a jednorotor?
croatoan píše:ok takze sa mam zamerat na 4 kanal...a jednorotor ci dvojrotor?
Měl bych Colibry V 4.5 na prodej za 1200 kč. Perfektní stav jsou tam ochranné folie na vysílači, skoro vůbec jsem s tím nelétal, protože létám s velkejma heli. A kazí mě to. Létá hezky ,pro začátečníka ok.
T-8FG,GOBLIN 700 HPS-HC3sX,Diablotin XL,Eagle foto http://tomasvrx1.rajce.idnes.cz/
- tomasvrx1
- Příspěvky: 618
- Registrován: ned 19.06.2011 0:00
- Bydliště: Řečany nad Labem (Pardubice)
- Kontaktovat uživatele:
Re: uplny zaciatocnik a jednorotor?
baui píše:Doporučil bych hned ze začátku skočit na vrtulníkové fórum tady a pročíst si důkladně toto -> http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=102&t=33983.
Dvourotor a jednorotor, hračka a vrtulník jsou totiž diametrálně odlišné věci. Na začátek s vrtulníky v submikro velikosti (do třídy 250) jde uvažovat třeba Blade mSR, což je silně přestabilizovaný jednorotor, který je milý a hodný, ale dá se i trochu násilím rozletět. Schválně píšu násilím, snaží se totiž sám stabilizovat jako koaxiál, jen není tak příšerně nudný. Na základě zkušeností s ním už se budeš schopný trochu rozhodnout, kam dál. Začátek s koaxem a pokračování s jednorotorem je mýtus, mají ve vzduchu pramálo společného.
Jednorotor si klidně pořiď šestikanálový, k němu tréninkový kříž a nech si poradit jak pomalu začít trénovat visení a orientace. Je to zábava a když neděláš koniny, nestojí to ani korunu navíc. Simulátor samozřejmě podmínkou
(Začátek s koaxem a pokračování s jednorotorem je mýtus, mají ve vzduchu pramálo společného.)
No neřekl bych. Já začínal s heli koaxialem Lama 4k. Po treningu a seznámení stím ,že heli umí létat do všech stran o proti letadlu, jsem se po roce a půl na konec dostal k T-rex 550.(Mezi tím velikost 450) To vše bez jediné rány!! Jde to!! s koaxiálem se člověk naučí jak páčkovat nosem od sebe a ksobě bokem atd.. Pak klidně můžeš skočit Na T-rexe 450 dát tam kříž. Těsí manévry natrénovat na simu. A pak v reálu . Je to nejlevnější cesta.HLAVNĚ NÉ ŽÁDNÉ KLONY!! HK atd.. když člověk nebude kvaltovat aby se hned předvedl a bude to dělat vše s rozvahou. Tak to nemusí být jen o tom, že je to všechno moc drahý. Ono i letadlo je dráhý když se stím flákne
T-8FG,GOBLIN 700 HPS-HC3sX,Diablotin XL,Eagle foto http://tomasvrx1.rajce.idnes.cz/
Re: uplny zaciatocnik a jednorotor?
tomasvrx1 píše:(Začátek s koaxem a pokračování s jednorotorem je mýtus, mají ve vzduchu pramálo společného.)
No neřekl bych. Já začínal s heli koaxialem Lama 4k. Po treningu a seznámení stím ,že heli umí létat do všech stran o proti letadlu, jsem se po roce a půl na konec dostal k T-rex 550.(Mezi tím velikost 450) To vše bez jediné rány!! Jde to!! s koaxiálem se člověk naučí jak páčkovat nosem od sebe a ksobě bokem atd.. Pak klidně můžeš skočit Na T-rexe 450 dát tam kříž. Těsí manévry natrénovat na simu.
Ač to nevidíš, přesto říkáš. To že heli umí létat na všechny strany se naučíš i na tom zmíněném simu. Bez rány, rychleji a levněji se tak dostaneš k té opravdové helině. O tom to je.
- tomasvrx1
- Příspěvky: 618
- Registrován: ned 19.06.2011 0:00
- Bydliště: Řečany nad Labem (Pardubice)
- Kontaktovat uživatele:
Re: uplny zaciatocnik a jednorotor?
zdzd píše:Ono je to pořád o tom samém. Hračky určené primárně pro děti jsou navrženy tak, aby víceméně visely a trochu letěly samy. To jsou ty věci do baráku a kolem žárovky. Pokud ale mají letět někam, rovně, řiditelně a způsobně, tak jsou v koncích. Šestikanálové heliny lze plnohodnotně řidit, ale za cenu ztráty autostabilizace. Obecně řečeno, dětská hračka se do pohybu musí nutit, model vrtulníku se musí nutit do toho, aby stál. Řídit šestikanál je něco jako řídit kovovou kuličku na skleněné desce. Jen to má navíc ještě výškový rozměr.
Vzhledem k zásadním rozdílům v chování obou druhů strojů jsou zkušenosti z hračky pro plnohodnotný model téměř nepoužitelné, ba mohou být i kontraproduktivní. Pokud má někdo záměr skončit u plnohodnotných modelů, je rychlejší a levnější se hračkám rovnou vyhnout. Jsou to z tohoto pohledu vyhozené peníze a ztracený čas.
Hračka se vrtulníku jen podobá tím, že jí někdo dal takový tvar. Ve skutečnosti ale funguje úplně jinak.
Trojkolka se taky podobá jízdnímu kolu. Má řidítka, kola, šlapátka... Ale funguje úplně jinak. Když zastavím na trojkolce, tak stojím a vydýchnu. Když zastavím na kole, rozbiju si držku. Na kole projedu zatáčku padesátkou, na trojkolce si v ní rozbiju držku i když takové rychlosti ani nedosáhnu.
A ještě je jedna věc, kterou se kromě daleko větší náročnosti liší řízení plnohodnotné heliny od jakéhokoliv jiného létajícího modelu. Musí se řídit pořád a bez oddechu. Od startu až do přistání. Když se člověk dostane do krizovky s letadlem a nějak ji zachrání, tak si pak může dát dvě tři kolečka v poklidu, aby se mu snížil tep a šrotování kolen, pak zase pokračovat v něčem náročnějším. To u helin neplatí. Žádný poklid neexistuje. Buď pořád řídím a dobře, nebo ryju. Klasický omyl začátečníka je ten, že chce helinu, protože na leticí letadlo si netroufá. Omyl. Řízení letadla je mnohem, mnohem, jednodušší, než řízení heliny. Stejně je to i s technickou a finanční náročností. Letadla jsou oddychovka. Myšlenka použít helinu jako oddychovku vedle letadel je zcela mylná, přesto se s ní setkávám.
No tak takovouhle blbost jsem dlouho nečetl. Zaráží mě, že to píšeš Ty, pan pilot (poslední odstavec Tvého článku), jinak dobrý. Promiň jestli se Tě dotknu, ale z Tvého mínění o heli by to jeden už vzdal, chudák začátečník
''Žádný poklid neexistuje. Buď pořád řídím a dobře, nebo ryju.'' To Tě docela lituju, možná by to chtělo tu helinu seřídit, promiň za to rejpnutí, vím že to máš seřízené dobře!! Zkus letadlo dobře neřídit a jestli s tím pak nespadneš, smeknu. Sakra ''všechno'' se musí dobře řídit jinak to spadne ne?? Já si chodím na letiště s vrtulníkem zalétat, abych si odpočinul a létám ladnější 3D, né extrémně hozenou motyku, tam jsem se zatím nedostal. Zatím létání na zádech po předu, po zadu, TicToc né tak dokonale, učím se piro atd, ale nemůžu říct, že bych si u toho neodpočinul. To o čem Ty tu píšeš je podle Tvých slov a mého mínění u tvrdé a náročné 3D pár metrů možná i 1m a míň nad zemí. To pak opravdu žádný poklid nexistuje. No ono když si s 3metrovkou od Krila budeš brnkat směrovkou o zem nebo poletíš nožák 20cm nad zemí ve 100 km/h, tak tam ten poklid taky zrovna není. Toť vše.
T-8FG,GOBLIN 700 HPS-HC3sX,Diablotin XL,Eagle foto http://tomasvrx1.rajce.idnes.cz/
- tomasvrx1
- Příspěvky: 618
- Registrován: ned 19.06.2011 0:00
- Bydliště: Řečany nad Labem (Pardubice)
- Kontaktovat uživatele:
Re: uplny zaciatocnik a jednorotor?
zdzd píše:tomasvrx1 píše:(Začátek s koaxem a pokračování s jednorotorem je mýtus, mají ve vzduchu pramálo společného.)
No neřekl bych. Já začínal s heli koaxialem Lama 4k. Po treningu a seznámení stím ,že heli umí létat do všech stran o proti letadlu, jsem se po roce a půl na konec dostal k T-rex 550.(Mezi tím velikost 450) To vše bez jediné rány!! Jde to!! s koaxiálem se člověk naučí jak páčkovat nosem od sebe a ksobě bokem atd.. Pak klidně můžeš skočit Na T-rexe 450 dát tam kříž. Těsí manévry natrénovat na simu.
Ač to nevidíš, přesto říkáš. To že heli umí létat na všechny strany se naučíš i na tom zmíněném simu. Bez rány, rychleji a levněji se tak dostaneš k té opravdové helině. O tom to je.
Ano mášpravdu, jde to jen přes sim a pak na opravdový 6 kanál, ale přeci jen je dobré si ve vzduchu něco ošahat. ono to pak i víc bavi. Ale není to nutností..
T-8FG,GOBLIN 700 HPS-HC3sX,Diablotin XL,Eagle foto http://tomasvrx1.rajce.idnes.cz/
Re: uplny zaciatocnik a jednorotor?
Máš pravdu, ale trošku o něčem jiném. Tady se bavíme o začátečníku a ne o 3D. Kolik učení ti dalo zaletět první zatáčku s letadlem a kolik s helinou? Můžeš začátečnické letadlo nechat nějakou dobu letět bez řízení a pak zatočit a vrátit se? Může totéž udělat začátečník s helinou?
Mimochodem, to že ti připadá, že by jsi helinu nasměroval někam a ona tam letěla až do nevidím, je jen o tom, že máš řízení zautomatizované natolik, že zásahy už nevnímáš. Ani naprosto přesně seřízená helina to nedokáže, pokud tedy nemá FBL. Vyzkoušej někdy ne neřídit, ale sundat ruce z páček. Třeba ve visu nebo přímém letu. Řekněme na 5-10 sec. Půjde to?
Mimochodem, to že ti připadá, že by jsi helinu nasměroval někam a ona tam letěla až do nevidím, je jen o tom, že máš řízení zautomatizované natolik, že zásahy už nevnímáš. Ani naprosto přesně seřízená helina to nedokáže, pokud tedy nemá FBL. Vyzkoušej někdy ne neřídit, ale sundat ruce z páček. Třeba ve visu nebo přímém letu. Řekněme na 5-10 sec. Půjde to?
Re: uplny zaciatocnik a jednorotor?
zdzd píše:Ač to nevidíš, přesto říkáš. To že heli umí létat na všechny strany se naučíš i na tom zmíněném simu. Bez rány, rychleji a levněji se tak dostaneš k té opravdové helině. O tom to je.
Áno, ale je to aj o tom, že sim niekoho nebaví natoľko, aby tam strávil hodinu denne. Kďežto fyzicky si poletovať s blade-om po obyváku, urobiť si prekážkovú dráhu, pristávať na presnosť, naučiť sa páčkovať v cúvaní atď už sranda byť môže. Ja som tak začal s msr a simulátorom. Simulator na tréning so 6 kanálom a msr na zábavu po pri tom. Ovláda sa to síce inak, ale naklopenie doprava, pri posune páčky doprava je v obidvoch prípadoch v podstate rovnaké.
Re: uplny zaciatocnik a jednorotor?
jako začátečník musím dát zdzd za pravdu, řídil jsem i samokřídlo a bylo to MNOHEM jednodužší, než jen viset s helinou. Ale rozhodně mě heli daleko více baví.Rozhodně není čeho se bát, při letu je to adrenalin a po dosednutí na člověka dopadne krásnej hřejivej pocit že to zase nerozbil 
- OPR
- Příspěvky: 5682
- Registrován: stř 21.07.2010 0:00
- Bydliště: Kamenice - Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: uplny zaciatocnik a jednorotor?
silcom píše:OPR píše:Je to hustý jak se to mění. Holt heliny jsou dostupnější než kdy byly (od hraček na bzíkání okolo lustru až po 90E) a tak se nikdo nepozastaví nad tím, že by měl spolčit smysl ovládání s letadlama. Na jednu stranu je to dobře. A na tu druhou.... sem to radši ani nebudu psátzdarec OPRe, vonku nám krásne pofukuje, nejdeme to trocha prevetrať?
Nááázdááár
Zítra Ti brnknu