uplny zaciatocnik a jednorotor?
uplny zaciatocnik a jednorotor?
ahojte...takze ziadny vrutlnik som nikdy nemal a prestudoval som si viac for ale mam z toho vsetkeho uz riadny zmatok pri vybere
docital som sa ze s trojkanalovym je po case nuda, ze treba 4 kanalovy, potom ze jednorotory su rychlejsie a sviznejsie atd. ako dvojrotory ale zase ze s jednorotorom je to strasne tazke pre zaciatocnika a nema to vyznam...poradte mi prosim teda nejaky vhodny vrtulnik pre mna do nejakych 60 EUR...v tejto cenovej hladine sa mi pacil double horse 9100 kde v obchodoch pisu ze je vhodny aj dnu aj von a aj pre zaciatocnikov ale potom som sa docital na forach ze vobec to tak neni tak neviem...rozmyslal som aj o colibri 4.5 ale to je zas jednorotor tak neviem ci by to bolo pre mna vhodne...poradte prosim...dakujem
Re: uplny zaciatocnik a jednorotor?
9100 je tříkanál, s kterým se nemůžeš ani učit páčkovat, narozdíl od Colibri V4.5.croatoan píše:ahojte...takze ziadny vrutlnik som nikdy nemal a prestudoval som si viac for ale mam z toho vsetkeho uz riadny zmatok pri vyberedocital som sa ze s trojkanalovym je po case nuda, ze treba 4 kanalovy, potom ze jednorotory su rychlejsie a sviznejsie atd. ako dvojrotory ale zase ze s jednorotorom je to strasne tazke pre zaciatocnika a nema to vyznam...poradte mi prosim teda nejaky vhodny vrtulnik pre mna do nejakych 60 EUR...v tejto cenovej hladine sa mi pacil double horse 9100 kde v obchodoch pisu ze je vhodny aj dnu aj von a aj pre zaciatocnikov ale potom som sa docital na forach ze vobec to tak neni tak neviem...rozmyslal som aj o colibri 4.5 ale to je zas jednorotor tak neviem ci by to bolo pre mna vhodne...poradte prosim...dakujem
Re: uplny zaciatocnik a jednorotor?
ok takze sa mam zamerat na 4 kanal...a jednorotor ci dvojrotor?
Re: uplny zaciatocnik a jednorotor?
croatoan píše:...poradte prosim...dakujem
Pokud chceš něco na doma, tj. mikrovrtulník do obýváku, určitě bych začal koaxiálním, a v podstatě postačí i nějaký tříkanál s gyrem,. co se v česku prodávají kolem 700,- , vesměs s IR ovládáním, a vestavěnou nevýměnnou baterií. Vystačí ti to na pár měsíců až rok a základy se naučíš. Hlavní problém je v tom, že většina se prodává v módu 2 (plyn nalevo), zatímco zvykem v ČR je spíš plyn vpravo.
Za cca 1400,- už můžeš mít koax se čtyřkanálem, wifinou a výměnnou baterkou (třeba Colibri). Je to stabilnější, o něco zajímavější, ale stále jen na doma/hala, a při prvním učení zas tak zásadní rozdíl není. Abys využil víměnnou baterku, budeš jich potřebovat víc a asi taky normální nabíječ. Obecně koaxy nejsou na ven, na to jsou příliš stabilní a málo obratné.
Mnohem větší rozdíl pak je jednorotor, se kterým lze létat i venku (s mikro samozřejmě do vánku), ale pokud bys s ním začínal, bude tě to stát dost dílů a námahy (viz zde fóra o Colibri 4.5 nebo eFly Sport). Může tě to i odradit. Záměrně VELMI zjednodušeně řečeno - rozdíl je zhruba v tom, že koax s gyrem je z principu autostabilní, tj. pokud dáš kniply do neutrálu a pouze otáčkami hlídáš výšku, víceméně se srovná sám.
Jednorotor když nakloníš, tak v náklonu bude pokračovat tak dlouho, dokud mu nedáš kontra (= u nezkušených dokud nedorazí k první překážce v příslušném směru
Tj. pokud chceš něco na doma, začal bych s levným koaxem, který možná časem někde v hospodě s malou ztrátou prodáš a pak, už s určitými zkušenostmi přejdeš na jednorotor. Pokud chceš lítat i venku, chce to jednorotor, ale pamatuj, že začátky budou krušné a na opravách a náhradních dílech tě to může ve výsledku vyjít i dráž než první možnost.
Naposledy upravil(a) Jiri dne pát 13.01.2012 20:48, celkem upraveno 2 x.
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
- Standapass
- Příspěvky: 2138
- Registrován: pát 05.12.2008 0:00
- Bydliště: Brno Veveří
- Kontaktovat uživatele:
Re: uplny zaciatocnik a jednorotor?
Ahoj. Lítat rc model vyžaduje určitou zkušenost. To co ty píšeš, jsou hračky. Investoval bych do simulátoru. Tam se seznámíš z chování heliny a naučíš se základy páčkování. Je to opravdu těžší jak z letadla. Hlavně orientace. Sám poté zjistíš, že jsi hodně ušetřil. S 
HTC evo3d
Re: uplny zaciatocnik a jednorotor?
Jo wifinou.... muhehehe, hlavně ne rádiem řízenej, to je sprostý....Jiri píše:...můžeš mít koax se čtyřkanálem, wifinou ...
Re: uplny zaciatocnik a jednorotor?
Doporučil bych hned ze začátku skočit na vrtulníkové fórum tady a pročíst si důkladně toto -> http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=102&t=33983.
Dvourotor a jednorotor, hračka a vrtulník jsou totiž diametrálně odlišné věci. Na začátek s vrtulníky v submikro velikosti (do třídy 250) jde uvažovat třeba Blade mSR, což je silně přestabilizovaný jednorotor, který je milý a hodný, ale dá se i trochu násilím rozletět. Schválně píšu násilím, snaží se totiž sám stabilizovat jako koaxiál, jen není tak příšerně nudný. Na základě zkušeností s ním už se budeš schopný trochu rozhodnout, kam dál. Začátek s koaxem a pokračování s jednorotorem je mýtus, mají ve vzduchu pramálo společného.
Jednorotor si klidně pořiď šestikanálový, k němu tréninkový kříž a nech si poradit jak pomalu začít trénovat visení a orientace. Je to zábava a když neděláš koniny, nestojí to ani korunu navíc. Simulátor samozřejmě podmínkou
Dvourotor a jednorotor, hračka a vrtulník jsou totiž diametrálně odlišné věci. Na začátek s vrtulníky v submikro velikosti (do třídy 250) jde uvažovat třeba Blade mSR, což je silně přestabilizovaný jednorotor, který je milý a hodný, ale dá se i trochu násilím rozletět. Schválně píšu násilím, snaží se totiž sám stabilizovat jako koaxiál, jen není tak příšerně nudný. Na základě zkušeností s ním už se budeš schopný trochu rozhodnout, kam dál. Začátek s koaxem a pokračování s jednorotorem je mýtus, mají ve vzduchu pramálo společného.
Jednorotor si klidně pořiď šestikanálový, k němu tréninkový kříž a nech si poradit jak pomalu začít trénovat visení a orientace. Je to zábava a když neděláš koniny, nestojí to ani korunu navíc. Simulátor samozřejmě podmínkou
Tom
Re: uplny zaciatocnik a jednorotor?
Jiri píše:...
Nesúhlasím. Pokiaľ chceš nejakú hračku na doma, tak kľudne colibri alebo blade msr. S msr som zažil nespočet hodín zábavy a ešte ho stále tak raz za mesiac prevetrám
Re: uplny zaciatocnik a jednorotor?
Ahoj pro lítání doma ti úplně stačí toto :
http://www.rc-dragon.cz/cs/e-shop/rc-vr ... lnik-9c002
a dál uvidíš co a jak
http://www.rc-dragon.cz/cs/e-shop/rc-vr ... lnik-9c002
a dál uvidíš co a jak
AGILE 7,2/ AGILE 5.5/ DEVIL 420/ T-REX 500PRO-Sportline/ RJX X-TRON 500/ EXTRA 300/ FPV QAV 210/
Re: uplny zaciatocnik a jednorotor?
A náhradné diely zoženie kde?
uplny zaciatocnik a jednorotor?
Jiri píše:Jednorotor když nakloníš, tak v náklonu bude pokračovat tak dlouho, dokud mu nedáš kontra.
Ano, pokud zrovna nemá stabilizátor pod úhlem 45 stupňů vůči rotoru, jako všechny mikrovrtulníky, kromě bezpádlových modelů.
Tak, jak jsi popsal, se chovají modely s kolektivem a bezpádlový mSR X.
Re: uplny zaciatocnik a jednorotor?
Ono je to pořád o tom samém. Hračky určené primárně pro děti jsou navrženy tak, aby víceméně visely a trochu letěly samy. To jsou ty věci do baráku a kolem žárovky. Pokud ale mají letět někam, rovně, řiditelně a způsobně, tak jsou v koncích. Šestikanálové heliny lze plnohodnotně řidit, ale za cenu ztráty autostabilizace. Obecně řečeno, dětská hračka se do pohybu musí nutit, model vrtulníku se musí nutit do toho, aby stál. Řídit šestikanál je něco jako řídit kovovou kuličku na skleněné desce. Jen to má navíc ještě výškový rozměr.
Vzhledem k zásadním rozdílům v chování obou druhů strojů jsou zkušenosti z hračky pro plnohodnotný model téměř nepoužitelné, ba mohou být i kontraproduktivní. Pokud má někdo záměr skončit u plnohodnotných modelů, je rychlejší a levnější se hračkám rovnou vyhnout. Jsou to z tohoto pohledu vyhozené peníze a ztracený čas.
Hračka se vrtulníku jen podobá tím, že jí někdo dal takový tvar. Ve skutečnosti ale funguje úplně jinak.
Trojkolka se taky podobá jízdnímu kolu. Má řidítka, kola, šlapátka... Ale funguje úplně jinak. Když zastavím na trojkolce, tak stojím a vydýchnu. Když zastavím na kole, rozbiju si držku. Na kole projedu zatáčku padesátkou, na trojkolce si v ní rozbiju držku i když takové rychlosti ani nedosáhnu.
A ještě je jedna věc, kterou se kromě daleko větší náročnosti liší řízení plnohodnotné heliny od jakéhokoliv jiného létajícího modelu. Musí se řídit pořád a bez oddechu. Od startu až do přistání. Když se člověk dostane do krizovky s letadlem a nějak ji zachrání, tak si pak může dát dvě tři kolečka v poklidu, aby se mu snížil tep a šrotování kolen, pak zase pokračovat v něčem náročnějším. To u helin neplatí. Žádný poklid neexistuje. Buď pořád řídím a dobře, nebo ryju. Klasický omyl začátečníka je ten, že chce helinu, protože na leticí letadlo si netroufá. Omyl. Řízení letadla je mnohem, mnohem, jednodušší, než řízení heliny. Stejně je to i s technickou a finanční náročností. Letadla jsou oddychovka. Myšlenka použít helinu jako oddychovku vedle letadel je zcela mylná, přesto se s ní setkávám.
Vzhledem k zásadním rozdílům v chování obou druhů strojů jsou zkušenosti z hračky pro plnohodnotný model téměř nepoužitelné, ba mohou být i kontraproduktivní. Pokud má někdo záměr skončit u plnohodnotných modelů, je rychlejší a levnější se hračkám rovnou vyhnout. Jsou to z tohoto pohledu vyhozené peníze a ztracený čas.
Hračka se vrtulníku jen podobá tím, že jí někdo dal takový tvar. Ve skutečnosti ale funguje úplně jinak.
Trojkolka se taky podobá jízdnímu kolu. Má řidítka, kola, šlapátka... Ale funguje úplně jinak. Když zastavím na trojkolce, tak stojím a vydýchnu. Když zastavím na kole, rozbiju si držku. Na kole projedu zatáčku padesátkou, na trojkolce si v ní rozbiju držku i když takové rychlosti ani nedosáhnu.
A ještě je jedna věc, kterou se kromě daleko větší náročnosti liší řízení plnohodnotné heliny od jakéhokoliv jiného létajícího modelu. Musí se řídit pořád a bez oddechu. Od startu až do přistání. Když se člověk dostane do krizovky s letadlem a nějak ji zachrání, tak si pak může dát dvě tři kolečka v poklidu, aby se mu snížil tep a šrotování kolen, pak zase pokračovat v něčem náročnějším. To u helin neplatí. Žádný poklid neexistuje. Buď pořád řídím a dobře, nebo ryju. Klasický omyl začátečníka je ten, že chce helinu, protože na leticí letadlo si netroufá. Omyl. Řízení letadla je mnohem, mnohem, jednodušší, než řízení heliny. Stejně je to i s technickou a finanční náročností. Letadla jsou oddychovka. Myšlenka použít helinu jako oddychovku vedle letadel je zcela mylná, přesto se s ní setkávám.
Re: uplny zaciatocnik a jednorotor?
Jiri píše:croatoan píše:...poradte prosim...dakujem
Hlavní problém je v tom, že většina se prodává v módu 2 (plyn nalevo), zatímco zvykem v ČR je spíš plyn vpravo.
Nestraš, plyn naľavo nie je žiaden problém - jedine že už lieta mód 1 a teraz by sa mal preorientovať. Ak je to úplný začiatočník tak je to skôr výhoda.
Re: uplny zaciatocnik a jednorotor?
silcom píše:Jiri píše:Hlavní problém je v tom, že většina se prodává v módu 2 (plyn nalevo), zatímco zvykem v ČR je spíš plyn vpravo.
Nestraš, plyn naľavo nie je žiaden problém - jedine že už lieta mód 1 a teraz by sa mal preorientovať. Ak je to úplný začiatočník tak je to skôr výhoda.
Hlavně helinářů, kteří lítají v M1 moc nepotkávám. M2 je z dobrého důvodu více méně standard, M3 se občas vidí, ale M1 je spíš doména převychovaných letadýlkářů (a australanů) a na helině nedává moc smysl.
Tom
- OPR
- Příspěvky: 5682
- Registrován: stř 21.07.2010 0:00
- Bydliště: Kamenice - Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: uplny zaciatocnik a jednorotor?
Je to hustý jak se to mění. Holt heliny jsou dostupnější než kdy byly (od hraček na bzíkání okolo lustru až po 90E) a tak se nikdo nepozastaví nad tím, že by měl spolčit smysl ovládání s letadlama. Na jednu stranu je to dobře. A na tu druhou.... sem to radši ani nebudu psát 