Easycopter V4.5 COLIBRI
Re: Easycopter V4.5 COLIBRI
Předělal jsem vahadla na Ben Hiller. Ustřihal jsem závažíčka z 3mm forexu vybrousil stabilizační profily a dovažuji malými šroubky do nich. Při stejné stabilitě ve visu jde tak docílit vyšší obratnosti a trochu i nižší váhy modelu. Taky jsem dělal úpravu cykliky s pružinkou z propisky (vystředění vůlí), kvůli klepání při pomalém letu.
Na ocasním motůrku jsem dvěma mikrokapkami CA přilepil proužek alobalu. Te je ve tvaru obráceného "U" cca 1,5cm dlouhý. Funguje jako chladič a motorek je vždy studený. Zatím nepozoruji jakýkoli pokles výkonu.
Colibriho mám už přes rok, ale štve mě jediná obávám se neřešitelná věc. Vzhledem k momentu vrtule je zatáčení na každou stranu úplně jiné. Špatně se tak létají třeba 8 a při přechodu mezi oblouky to chce opravdu grif. Reakce na každou stranu je úplně jiná. Jinak můj kus má za sebou 100letů a kromě baterky kterou jsem měnil jen kvůli vyšší kapacitě je vše bez závad. Zpočátku zažil snad stovku pádů a i teď občas něco naberu. Neprasklo nic... Za ty peníze super a to nemluvím o dnešních cenách na HK a už vůbec třeba o HK190.
S pozdravem
Vigo
Na ocasním motůrku jsem dvěma mikrokapkami CA přilepil proužek alobalu. Te je ve tvaru obráceného "U" cca 1,5cm dlouhý. Funguje jako chladič a motorek je vždy studený. Zatím nepozoruji jakýkoli pokles výkonu.
Colibriho mám už přes rok, ale štve mě jediná obávám se neřešitelná věc. Vzhledem k momentu vrtule je zatáčení na každou stranu úplně jiné. Špatně se tak létají třeba 8 a při přechodu mezi oblouky to chce opravdu grif. Reakce na každou stranu je úplně jiná. Jinak můj kus má za sebou 100letů a kromě baterky kterou jsem měnil jen kvůli vyšší kapacitě je vše bez závad. Zpočátku zažil snad stovku pádů a i teď občas něco naberu. Neprasklo nic... Za ty peníze super a to nemluvím o dnešních cenách na HK a už vůbec třeba o HK190.
S pozdravem
Vigo
Re: Easycopter V4.5 COLIBRI
Mám uplně stejný názor, prostě Colibri lítá do každé strany jinak, takže osmičku zmákne jen borec
Protože na jednuá stranu při plném kloněni klopeni to leti v poho a na druhou rovnou do zeme 
Mám tu verzi se zkráceným flybarem a musím říct, že to zlepšilo vlastnosti..
Můj colibri už má nalétáno opravdu hooodně hodin a i tak je to pdole mě skvelej stroj za ty prachy
Tvůj typ s tím alobalem na moturek doazdu vyzkouším, páč já po každých 5h letu tak zhruba měním..
Na druhou stranu si říkám, že tím jak je Colibri neposeda tak, že je to lepší než kdyby držel, protože tak se člověk více naučí
Mám tu verzi se zkráceným flybarem a musím říct, že to zlepšilo vlastnosti..
Můj colibri už má nalétáno opravdu hooodně hodin a i tak je to pdole mě skvelej stroj za ty prachy
Na druhou stranu si říkám, že tím jak je Colibri neposeda tak, že je to lepší než kdyby držel, protože tak se člověk více naučí
- OPR
- Příspěvky: 5682
- Registrován: stř 21.07.2010 0:00
- Bydliště: Kamenice - Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Easycopter V4.5 COLIBRI
EvzEn píše:...Na druhou stranu si říkám, že tím jak je Colibri neposeda tak, že je to lepší než kdyby držel, protože tak se člověk více naučí
Není to zas tak moc pravda. Sice se učíš, to jo, a je to prospěšné
Vigo píše:Předělal jsem vahadla na Ben Hiller. Ustřihal jsem závažíčka z 3mm forexu vybrousil stabilizační profily a dovažuji malými šroubky do nich. Při stejné stabilitě ve visu jde tak docílit vyšší obratnosti a trochu i nižší váhy modelu. .....
Pokud doplníš čím si onu větší neposlušnost vysvětluješ ..... nic proti tomu nemám.
Re: Easycopter V4.5 COLIBRI
EvzEn: Měřil jsem po letu i teplotu motorku infra teploměrem a ani v létě nebyla nad 35°. Neví třeba na něj má štěstí a nebo ten chladič pomáhá. Ono při každé větší ráně se ten alobal zmáčkne až na motor (i když přečuhuje jen nahoru) ale stačí ho prstem zase srovnat "-) Taky jsem ostříhal směrovku. Dolů jsem ji nechal kvůli ochraně vrtulky (jen zůžil) ale nahoře jsem ji odstranil. Vrtulka tak fouká celou plochou a není směrovkou zastíněná. Teoreticky tak motorek má při stejném odběru vyšší výkon.
2 OPR:Nejsem si jistý jestli úplně rozumím, ale teorie která mě napadá: Vahadlo je stabilizováno i jinak než svojí vahou a to vztlakem na souměrných profilech "plošek". Díky tomu může být lehčí a díky nižším rotujícím hmotám je pak potřeba menší síla pro překonání rotačního momentu. Stabilita je tedy podobná jako při delším a těžším vahadle, ale pro jeho vychýlení ze směru stačí menší síla. V každém případě jsem musel mírně dovažovat i plošky jak jsem psal. Jejich hmotnost a vztlak nestačily a nechtělo se mi dělat nové. Veškeré závaží je ale 10mm šroubek M2 s jednou matkou zašroubovaný z boku profilu. Vyčuhuje tedy jen hlava s matkou do které je dotažená.
2 OPR:Nejsem si jistý jestli úplně rozumím, ale teorie která mě napadá: Vahadlo je stabilizováno i jinak než svojí vahou a to vztlakem na souměrných profilech "plošek". Díky tomu může být lehčí a díky nižším rotujícím hmotám je pak potřeba menší síla pro překonání rotačního momentu. Stabilita je tedy podobná jako při delším a těžším vahadle, ale pro jeho vychýlení ze směru stačí menší síla. V každém případě jsem musel mírně dovažovat i plošky jak jsem psal. Jejich hmotnost a vztlak nestačily a nechtělo se mi dělat nové. Veškeré závaží je ale 10mm šroubek M2 s jednou matkou zašroubovaný z boku profilu. Vyčuhuje tedy jen hlava s matkou do které je dotažená.
- OPR
- Příspěvky: 5682
- Registrován: stř 21.07.2010 0:00
- Bydliště: Kamenice - Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Easycopter V4.5 COLIBRI
Pokavaď ty aerodynymicky tvarované plošky nezačneš naklápět okolo jejich podélné osy (stejně tak jako křidélkuje listy NR ve svém osovém závěsu v závislosti na své momentální poloze a tomu určené cyklické změny v ovládání) ....... Bude ten let ..... stát pořád za nic. Jediné s čím si můžeš hrát jak jsi psal je hmotnost. (rychlost reakce jakou model změní svojí momentální polohu a za jak dlouho se dostane do té, Tebou požadované polohy) . Jediné cos možná udělal je žes o malinko zmenšil odpor, který vzniká při protlačení závaží vzduchem. Tím onen gyroskop o to méně ochotněji mění polohu a jakoby o to lépe stabilizuje. Proto ta možná menší hmotnost se stejným stabilizačním efektem. Vlastnosti letové ovšem zůstali stejně špatné. Pořád se v principu jedná o Bellův stabilizátor se všemi jeho "nej".
Re: Easycopter V4.5 COLIBRI
jak jste si "vytunili" Vašeho kolibříka??
- darth.hokro
- Příspěvky: 1499
- Registrován: čtv 20.08.2009 0:00
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Re: Easycopter V4.5 COLIBRI
Ahoj, co takhle pročíst si celé vlákno? veškeré úpravy od různých uživatelů jsou zde popsány a dokonce tu najdeš i fotky
Namátkou má úprava
Namátkou má úprava
http://darthhokro.rajce.idnes.cz/
Re: Easycopter V4.5 COLIBRI
Zdravím.
Tak jsem si také udělal radost, koupil Colibri a trénuju. Je to těžší než jsem původně myslel. Chtělo by to spíš nějakou tělocvičnu nebo bezvětří, aby se dalo létat venku. Než se rozmyslím kam mám zahnout,tak jsem ve zdi nebo v nábytku. No nic, časem se to snad zlepší.
Co je horší - už se mi podařilo zlomit ocasní vrtulku a nalomit stabilizátor. K tomu bych měl otázku. Když už budu muset koupit nový stabilizátor, asi bych to i upravil podle rad výše použitím pádel z Blade mSR. Jen nevím, jestli musím koupit originál nebo bude stačit tento levnější Xtreme bez závaží ? Půjdou tam přilepit ty pádla také? (jestli není moc slabý nebo silný).
Ještě uvažuju o té pružině z propisky, ale nevím přesně, kde má být a jak to má vypadat. Fotku jsem nikde neviděl (nebo jsem se špatně díval). Diskusi jsem pročetl celou.
Máte to někdo nafocený?
Vyplatí se uvažovat ještě o nějaké další úpravě? Na začátku se píše o seřízení vůle serv, ale nepřišel jsem, jak na to. Podle fotek je to asi jiná verze.
Jo a když už budu objednávat ty díly, mám rovnou objednat i něco dalšího? Co tak nejvíc odchází? Je to můj první vrtulníček.
Díky
Tak jsem si také udělal radost, koupil Colibri a trénuju. Je to těžší než jsem původně myslel. Chtělo by to spíš nějakou tělocvičnu nebo bezvětří, aby se dalo létat venku. Než se rozmyslím kam mám zahnout,tak jsem ve zdi nebo v nábytku. No nic, časem se to snad zlepší.
Co je horší - už se mi podařilo zlomit ocasní vrtulku a nalomit stabilizátor. K tomu bych měl otázku. Když už budu muset koupit nový stabilizátor, asi bych to i upravil podle rad výše použitím pádel z Blade mSR. Jen nevím, jestli musím koupit originál nebo bude stačit tento levnější Xtreme bez závaží ?
Kód: Vybrat vše
http://www.rcking.eu/cs/solo-pro-i-ii/6667-xne006-a-xtreme.htmlJeště uvažuju o té pružině z propisky, ale nevím přesně, kde má být a jak to má vypadat. Fotku jsem nikde neviděl (nebo jsem se špatně díval). Diskusi jsem pročetl celou.
Máte to někdo nafocený?
Vyplatí se uvažovat ještě o nějaké další úpravě? Na začátku se píše o seřízení vůle serv, ale nepřišel jsem, jak na to. Podle fotek je to asi jiná verze.
Jo a když už budu objednávat ty díly, mám rovnou objednat i něco dalšího? Co tak nejvíc odchází? Je to můj první vrtulníček.
Díky
Re: Easycopter V4.5 COLIBRI
No, hele ten stabec od extreme neber, lepší je použít normal plastovej, vím, že tu někde je, že se Colibri chová s tím kovovým divně.. Jinak já s colibri lítal docela dlouho a nikdy jsme žádnou vůli serv neupravoval, ani pružinku jsem nedával a létalo to krásně..
Jediné co, tak zkrat ten flybar at ti netuká o kabinu. Co odchází ?? zadní motorek, spony a hlava hřídele, nic jiného jsem nepotřeboval
Jinak ten postup na padla je tu popsaný, stejně jako je tu pospáno ode mě podrobně, jak zkrátit původní flybar.. Good luck 
Jediné co, tak zkrat ten flybar at ti netuká o kabinu. Co odchází ?? zadní motorek, spony a hlava hřídele, nic jiného jsem nepotřeboval
Re: Easycopter V4.5 COLIBRI
EvzEn: Dík za odpověď.
Koupím tedy jen ten originální stabilizátor a zkrátím ho. Na nějaké další vylepšování zatím počkám, až se naučím trochu létat.
Zadní motorek jsem nikde nenašel. Ten co se prodává jako náhradní díl pro Colibri je asi ten hlavní (nebo ne)?
Koupím tedy jen ten originální stabilizátor a zkrátím ho. Na nějaké další vylepšování zatím počkám, až se naučím trochu létat.
Zadní motorek jsem nikde nenašel. Ten co se prodává jako náhradní díl pro Colibri je asi ten hlavní (nebo ne)?
Naposledy upravil(a) Inazuma dne úte 10.01.2012 15:34, celkem upraveno 1 x.
Re: Easycopter V4.5 COLIBRI
Nemáš zač. Ano, ten motorek samostatně je hlavní motor. Dozadu jde koupit jen celá zadní část.. Motorek se dá ěnkde sehnat, ale nevim kde. Někdo tu ale o tom už psal. Ta pružinka u desky cykliky by měla zamezit vibracím při visu, ale pokud nic nevybruje je to ok. Pokud nechceš utrácet za ty padla najdi můj návod a kup si nápln do propisky 
Re: Easycopter V4.5 COLIBRI
Zdravím, jsem tu nový a také jsem si pořídil tento stroj a mám ohledně něj nějaké dotazy. Všechno jsem si přečetl (je to vyčerpávající
) ale nikde jsem se nedočetl toto: Jaká úprava stabilizátoru je lepší? 1) Uštípnout kousek a spojit to trubičkou, nebo 2) Ustříhnout a namontovat toto http://www.rcking.eu/cs/solo-pro-i-ii/7 ... treme.html 3) Dát pádla z Blade Msr? A jaké další úpravy jsou potřeba ? Stabilizátor, někdo upravuje podvozek a ještě něco? Děkuji
Re: Easycopter V4.5 COLIBRI
Lepší je jen to, co tobe bude vyhovovat
Jediná nutná uprava je podle me ten flybar a pak lyžiny od extreme.. Zbytek není nutnej..
Re: Easycopter V4.5 COLIBRI
No právě se na ten stabilizátor ptám vás, protože nemám tolik stabilizátorů na úpravu 
- darth.hokro
- Příspěvky: 1499
- Registrován: čtv 20.08.2009 0:00
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Re: Easycopter V4.5 COLIBRI
stačí jen ten původní zkrátit. Má úprava je jen designově pěknější
Ten původní prostě na každé straně o 1cm ucvakneš a zpátky spojíš, třebas brčkez nápně propisky, čo podobným, do kterého to půjde ztuha zasunout. nic složitého na tom nehledej 
http://darthhokro.rajce.idnes.cz/