Easy Copter Star - Novinka - Zkušenosti
Tak blahopřeju, tohle dodá odvahu a trochu klídku
Jinak pozor na poryvy, ono foukat nemusí a pak najednou fííí a je zle. Neodleť hlavně dál od sebe, je to blecha a jak ztratíš představu v jaké je to poloze tak je to špatně.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
tak děkuju, ted bych si rád přehodil z modu 1 na 2, viděl jsme návod, akorát nevím jak s tím nastavením vysílačky. Tam jsou ted v modu 1 dve položky Revers a 2 Normal a když to přenastavím na displeji na mod 2 tak to mám nastavit obráceně?,tzn ty co byli revers tak normal a ty další dva naopak? To vše po nastaveni pák zevnitř jak je popsáno v návodu (pružinka,šroubky),akorát v něm nebyl popsanej vysílač,jenom poznámka: nezapomenout na reversy.
Nyní: DJI Spark
Dříve: Blade McpX - Phoenix v.3, Dx6i - Toro 600, Toro 900, Blade mQX
Dříve: Blade McpX - Phoenix v.3, Dx6i - Toro 600, Toro 900, Blade mQX
Já se ve vysílači k Easy nevrtal, překlad nemám a origo návod je dost bída ale k V200D01 byly návody prý v pohodě. Nepospíchej, něco si průběžně i zdokumentuj. Možná se sem ozve někdo s Módem2 a jukne jak to má na vysílači.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Dnes jsem vyrazil za Nuselák vrátit kabel USB-jack, sice jsem viděl v mappingu ze pákčky fungujou ale nebyl jsem s to to rozchodit, přes víkend jsem prubnul několik sim ale nějak mi to notes nechtěl chroupnout (asi grafic ká karta a open GL), tak jsem sebou vzal vysílačku a hodní pánové mi to za 2 minuty přehodili na mod 2.Sice jsem návod měl :http://www.rcnoviny.cz/2010/01/prehozeni-modu-na-vysilackach-walkera-2-4ghz/ ale nikde jsem se nedopátral co a jak vyvexlovat na display, snad jen to ýe jsem zkusil přehodit mod.A bylo to jednodušší než jsem myslel.Postup dle plánku a na displeji dát Mod2 a hotovo dvacet.Odzkoušeno.Večer jsem to vytunil new listama Aira Harden Blade II, a pro dnešek jsem skončil.Zítra to nevydržím a budu si muset skočit za barák.... 
Nyní: DJI Spark
Dříve: Blade McpX - Phoenix v.3, Dx6i - Toro 600, Toro 900, Blade mQX
Dříve: Blade McpX - Phoenix v.3, Dx6i - Toro 600, Toro 900, Blade mQX
Tak jsem skočil za barák, a nedopadlo to slavně.Po roztočení to šlo hned na bok , jednou doleva podruhý doprava, a třetí pokus skončil na tom že přestala fungovat zadní vrtulka.V bytě jsem to zkusil a vrtulka byla úplně v pořádku (že by přeci jenom zima působila na servo?)., Štve mě to že jsem si prakticky jěště nezalítal, ale asi budu muset počkat na teplo.... 
Nyní: DJI Spark
Dříve: Blade McpX - Phoenix v.3, Dx6i - Toro 600, Toro 900, Blade mQX
Dříve: Blade McpX - Phoenix v.3, Dx6i - Toro 600, Toro 900, Blade mQX
Tohle je klasika, i takhle se Easy a všechny podobné heli chovají. Jeden z mála šťastných majitelů podobné heli V200D01 je tomula35, jinak vidíš že se tady s chválou moc nesetkáš, nemluvě od lidí co heli rozumí. Pokud Ti stačí hračka na poletování v bezvětří a smíříš se s rizikem co koupíš za kus, budiž. Není to ale vůbec žádná láce, protože pokud se prokoušeš k letuschopnému stavu, často přes hromadu náhradních dílů, jseš na ceně T-rexe450 v originále ( bez rádia). Když zkusíš sehnat jednu z řady zdařilých kopií. jseš úplně jinde. Myslím prostě že je to pochybná investice, nehledě že i zkušený helinář se těžko dobírá pravdy co a proč se touhle heli děje, natož nováček. Je to trochu smutná pohádka.......
Stačí že jednou škrtneš víc ocasem, převody moc nevydrží nebo se posunou na hřídelce a je po zábavě. No a v neposlední řadě taky díly došly, Vaňouch se mi s hlavním hnacím kolem vůbec neozval, ani jinde ho nemají. Tím se tahle hračka dostává takřka na úroveň supermarketových strojků, kde se nesežene nic. Kdyby stála tahle heli tak třetinu nebo ještě míň, neřeknu. Kamarád si koupil pěknýho dvorotoráčka, lítá si doma kam chce a fakt se pobaví. ale darmo mluvit. tak snad se dobereš k nějakým výsledkům, počkej ale na jaro a bezvětří.
Stačí že jednou škrtneš víc ocasem, převody moc nevydrží nebo se posunou na hřídelce a je po zábavě. No a v neposlední řadě taky díly došly, Vaňouch se mi s hlavním hnacím kolem vůbec neozval, ani jinde ho nemají. Tím se tahle hračka dostává takřka na úroveň supermarketových strojků, kde se nesežene nic. Kdyby stála tahle heli tak třetinu nebo ještě míň, neřeknu. Kamarád si koupil pěknýho dvorotoráčka, lítá si doma kam chce a fakt se pobaví. ale darmo mluvit. tak snad se dobereš k nějakým výsledkům, počkej ale na jaro a bezvětří.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Pro Gattora:
Ten let byl včera večer v parku, už byla tma a dost kosa....jo a dal jsem tam ty listy Air Harden Bladen II, jak se to podepíše na chování heli že jsou o chlup kratší ( potažmo asi měkčí)?
Pro Relaxe: Zatím jsem měnil rozv. kolo (preventivně),kaslík na baterku, a jeden rozvod na zadek ( u serva).Vidím že heli je o trpělivosti, pomalu se smiřuju že se vznesu bůhvíkdy.
Mohl bys mi dát konkrétní název zdařilé kopie nebo slušnýho stroje s poměrem cena/výkon?
Já díly kupuju u Nuseláku a mám dojem že nedostatkem dílů netrpěj....
, u Vaňoucha jsem nebyl tj v Korunní?
Zatím laboruju, vyfotil jsem si nastavení přijímače z krabice v obchodě, nafotil jsem si nastavení co tam mám údajně od Novotnýho a zkouším.V nejhorším to odnesu do servisu...nic horšího se nemůže stát...taky se mi stýská po tom domácíím lééttáánníí s dvomtotáčkem...
Mějte se chlapi a díkyZas napíšu až se to někam hne.
Ten let byl včera večer v parku, už byla tma a dost kosa....jo a dal jsem tam ty listy Air Harden Bladen II, jak se to podepíše na chování heli že jsou o chlup kratší ( potažmo asi měkčí)?
Pro Relaxe: Zatím jsem měnil rozv. kolo (preventivně),kaslík na baterku, a jeden rozvod na zadek ( u serva).Vidím že heli je o trpělivosti, pomalu se smiřuju že se vznesu bůhvíkdy.
Mohl bys mi dát konkrétní název zdařilé kopie nebo slušnýho stroje s poměrem cena/výkon?
Já díly kupuju u Nuseláku a mám dojem že nedostatkem dílů netrpěj....
Zatím laboruju, vyfotil jsem si nastavení přijímače z krabice v obchodě, nafotil jsem si nastavení co tam mám údajně od Novotnýho a zkouším.V nejhorším to odnesu do servisu...nic horšího se nemůže stát...taky se mi stýská po tom domácíím lééttáánníí s dvomtotáčkem...
Mějte se chlapi a díkyZas napíšu až se to někam hne.
Nyní: DJI Spark
Dříve: Blade McpX - Phoenix v.3, Dx6i - Toro 600, Toro 900, Blade mQX
Dříve: Blade McpX - Phoenix v.3, Dx6i - Toro 600, Toro 900, Blade mQX
pokud to bylo po setmeni, pak uz po nulou byt mohlo. tezko rict, jak se to zacne projevovat, ale pod nulou uz se musi pocitat se vsim. ale rikam zkus to doma v ruce a zahejbej s tim. uvidis, jestli se heli "brani" spravne. kratsi listy nevadi, pokud to neni o moc. maximalne budes vic packovat, zalezi i na vaze a sirce. ale at tak ci tak, nezpusobi to preklapeni do stran.
ja to nechtel rikat hned od zacatku, ale uz zacinas uvazovat spravnym smerem. to co mas prodej a kup si HK (kopie Trex). vejdes se do 5ti tisic (vc. vysilacky). dily za par korun, jen si na ne budes muset pockat, protoze poputujou z hong kongu. na zacatek a na uceni to staci. minimalne rok s tim budes litat bez potreby upgrade. pak budes postupne nahrazovat nebo upgradovat. neni se ceho bat, i za ty penize to bude litat vic nez slusne (rozdil mezi originalem pozna az profik, pokousejici se o akrobacii a to kvuli elektronice, ne heli - pokud se budes starat a nebudes mit smulu), mozna jen pribude trochu bastleni. potrebu zmeny pocitis az pri pokusech o 3d - jestli vubec. no, ale kazdopadne uz to bude chtit vyrazit na nejakou akci, aby ti to nekdo cele vysvetlil. sam to dohromady sice das, ale nebudes vedet, zda je vse v poradku. to musi nekdo, kdo uz vi, jak to ma litat. jedna se zhruba o 3 navstevy. 1. prvotni vysvetleni a nastaveni 2. individualni nastaveni pro tve potreby 3. dotazy. vse s minimalne tydnem odstupu s treninkem. a musis se o vec zajimat, ne, ze si nechas vse udelat a zapomenes na to co rikali. az to cele pochopis i prakticky, budes presne vedet co potrebujes a jak. pak i ty pochopis, co si udelal za blbost, ze si tuhle heli koupil (Walker_a).
ja to nechtel rikat hned od zacatku, ale uz zacinas uvazovat spravnym smerem. to co mas prodej a kup si HK (kopie Trex). vejdes se do 5ti tisic (vc. vysilacky). dily za par korun, jen si na ne budes muset pockat, protoze poputujou z hong kongu. na zacatek a na uceni to staci. minimalne rok s tim budes litat bez potreby upgrade. pak budes postupne nahrazovat nebo upgradovat. neni se ceho bat, i za ty penize to bude litat vic nez slusne (rozdil mezi originalem pozna az profik, pokousejici se o akrobacii a to kvuli elektronice, ne heli - pokud se budes starat a nebudes mit smulu), mozna jen pribude trochu bastleni. potrebu zmeny pocitis az pri pokusech o 3d - jestli vubec. no, ale kazdopadne uz to bude chtit vyrazit na nejakou akci, aby ti to nekdo cele vysvetlil. sam to dohromady sice das, ale nebudes vedet, zda je vse v poradku. to musi nekdo, kdo uz vi, jak to ma litat. jedna se zhruba o 3 navstevy. 1. prvotni vysvetleni a nastaveni 2. individualni nastaveni pro tve potreby 3. dotazy. vse s minimalne tydnem odstupu s treninkem. a musis se o vec zajimat, ne, ze si nechas vse udelat a zapomenes na to co rikali. az to cele pochopis i prakticky, budes presne vedet co potrebujes a jak. pak i ty pochopis, co si udelal za blbost, ze si tuhle heli koupil (Walker_a).
T-Rex 500 ESP (GP780), T-Rex 450 Pro (MicroBeast), T-Rex 250 (FM), Blade mCPx - DX7
Kvalitativně je kategorie 450 a Easy/V200 nebetyčný rozdíl. Když to vidím vedle sebe tak není co řešit, 450 vypadá a chová se jako skutečná heli, trestá pouze Tvoje chybičky a máš hlavně šanci se dobrat pravdy. Od zpracování přes variabilitu komponentů kolik můžeš investovat tzn. koupíš levnější variantu a časem můžeš tuningovat. Nabíječku, baterky .....všechno můžeš koupit v HK čímž se dostaneš na vynikající až lidovou cenu, povětšinou méně než poloviční než cokoliv tady.
To podstatné a zkušené helináře co dokážou a chtějí poradit najdeš samozřejmě tady, výhledově by bylo ideální si najít cestu k partě nebo někomu kdo aktivně lítá. Já mám takhle známé přes letadla ( na heli bohužel nikoho ) a uvidíš jak rychlé pokroky budou následovat
Základní info k HK verzím jsou zde :
http://www.rcmania.cz/modules.php?name= ... ic&t=16665
http://www.rcmania.cz/modules.php?name= ... ic&t=24398
http://www.rcmania.cz/modules.php?name= ... ic&t=21906
Je ta taky něco za něco, počítej s tím že tohle už není hračka a vyžaduje vysokou míru zodpovědnosti. Když něco trfíš V200 je to pošimrání, 450 je v rukou nemyslícího nebo zcela nezkušeného slušná zbraň a určitě s ní nebudeš lítat kdekoliv. Tak držím palec
To podstatné a zkušené helináře co dokážou a chtějí poradit najdeš samozřejmě tady, výhledově by bylo ideální si najít cestu k partě nebo někomu kdo aktivně lítá. Já mám takhle známé přes letadla ( na heli bohužel nikoho ) a uvidíš jak rychlé pokroky budou následovat
Základní info k HK verzím jsou zde :
http://www.rcmania.cz/modules.php?name= ... ic&t=16665
http://www.rcmania.cz/modules.php?name= ... ic&t=24398
http://www.rcmania.cz/modules.php?name= ... ic&t=21906
Je ta taky něco za něco, počítej s tím že tohle už není hračka a vyžaduje vysokou míru zodpovědnosti. Když něco trfíš V200 je to pošimrání, 450 je v rukou nemyslícího nebo zcela nezkušeného slušná zbraň a určitě s ní nebudeš lítat kdekoliv. Tak držím palec
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Po dlouhé odmlce píšu něco konkrétního.......
Po zhruba 25 nabitích baterky a mnoha pokusech o let jsem dospěl do stadia, kdy dám Easy k ledu, protože dnes předvedl v plné kráse i přes bezvětří takové věci, že je vymalováno. Chvíli visí, pak najednou couvačka daleko za hranicemi řiditelnosti výchylkami vysílače, přechod na záda a pád na rotor i čumák. Naštíplý rám, jeden použitelný list hlavního rotoru…. Elektronika zdá se jde – i když nejspíš to spadlo její vinou ….…..
Na poličce už nevypadá nic moc. Kabinka, poslepovaná izolepou je rozbitá na mraky, lyže ulomený a chycený flexibilně vlascem - protože lepení nevydrží nic. S každým drobným pádem nebo nárazem narůstaly vůle na plastových dílech a Easy se ve vzduchu klepe jako ratlík. Ač bych rád pohodově visel, nejde to a krouživými pohyby Easy šmejdí jako blecha v kastrólu. Dá se sice udržet ve vzduchu ( podmínkou skoro naprosté bezvětří ), nicméně po nějakém požitku ani stopy, jenom sázka jestli to bude zase na servis nebo nee. Přitom v simu Phoenix už zvládám naprosto v pohodě viset i lítat s Trexem a těším se na křest. Tady mi to není vůbec platné, protože přinutit například toho Easy k něčemu podobnému je holý nesmysl. Aby například letěl dopředu, znamená tlačit na pilu v plných výchylkách. Dlouho nic, gyro vzdoruje jako o život a pak propadák jako při turbulenci. Běda to zkoušet níž než v pěti sedmi metrech ! Let po okruhu ? Ani náhodou. Laborování s nastavením zisků jsem horko těžko vracel na původní hodnoty, protože to už přestával být vrtulník ale stávalo se z něj letově UFO. Veškeré pokusy se omezily na „viset o život a korigovat ocas“ ( který reaguje dobře ). Prostě jenom hasit vrtochy číňana, což je sice dobré na postřeh, nikoliv však k zábavě.
Místo co bych chytil nějakou fajn vlnu při přípravě na lítání s Trexem450, je to naopak. Připadám si jako totální neschopa, desítky hodin na simulátoru jako by se nekonaly….. Trochu mi to osvítila trefná připomínka zdzd v tématu „Který vrťas vybrat“, v němž se vedla a snad už skončí urputná debata jednoho začínajícího teoretika :
„Protože šestikanál se řídí naprosto jinak. Na čtyřkanálu se tak akorát můžeš naučit věci, které se pak budeš muset odnaučovat.“
Takže se radši přestanu učit zbytečné věci, s konstatováním, že na Easy nestojí kromě baterky a kovové desky cykliky ( ta stála hodně peněz navíc ) ostatní komponenty za hřích toho včas nechávám. Co dodat závěrem ? Stál pět tisíc, skoro dva tisíce díly a vypadá jako troska. Kolik že to stojí Trex450 v Super Combu ? Necelých deset a je to plnohodnotný vrtulník. Ano, bez vysílače a baterky, ale i tak má větší hodnotu.
Srovnávat to je nefér, jenom kolik ten Easy stál a co z toho zůstane ze průvan. Zkrátka nedoporučil bych ho jak se říká „ani svému nepříteli“, protože nejspíš nebude vědět proč a co se děje, pak váhat kolik a jak dlouho to dotovat dílama po jedné, dvou a více stovkách podle rány....a přitom se o heli nic podstatného nedozví.
Nevím, někdo má a bude mít třeba kliku na povedenější kus a přeju mu to, nicméně pokud se chce vydat k vyšším metám a tuší to, obešel bych tuhle kategorii obloukem o poloměru deset kilometrů. I já jsem si to vyslechl, bohužel ve chvíli kdy byl Star doma a tak teď tuhle radu posílám do éteru taky. Jako podstatnou vidím ještě jednou věc. Jakkoliv tahle hračka dokáže citelně ztenčit modelářské úspory, zraní naštěstí pouze na duši a nikoliv na těle, jako to umí ty větší kousky pro větší modeláře. Ještě to by tak chybělo…. Z některých super mašin v Tesku jde celkem strach, to ten Easy je beránek………. nepovedenej.
Po zhruba 25 nabitích baterky a mnoha pokusech o let jsem dospěl do stadia, kdy dám Easy k ledu, protože dnes předvedl v plné kráse i přes bezvětří takové věci, že je vymalováno. Chvíli visí, pak najednou couvačka daleko za hranicemi řiditelnosti výchylkami vysílače, přechod na záda a pád na rotor i čumák. Naštíplý rám, jeden použitelný list hlavního rotoru…. Elektronika zdá se jde – i když nejspíš to spadlo její vinou ….…..
Na poličce už nevypadá nic moc. Kabinka, poslepovaná izolepou je rozbitá na mraky, lyže ulomený a chycený flexibilně vlascem - protože lepení nevydrží nic. S každým drobným pádem nebo nárazem narůstaly vůle na plastových dílech a Easy se ve vzduchu klepe jako ratlík. Ač bych rád pohodově visel, nejde to a krouživými pohyby Easy šmejdí jako blecha v kastrólu. Dá se sice udržet ve vzduchu ( podmínkou skoro naprosté bezvětří ), nicméně po nějakém požitku ani stopy, jenom sázka jestli to bude zase na servis nebo nee. Přitom v simu Phoenix už zvládám naprosto v pohodě viset i lítat s Trexem a těším se na křest. Tady mi to není vůbec platné, protože přinutit například toho Easy k něčemu podobnému je holý nesmysl. Aby například letěl dopředu, znamená tlačit na pilu v plných výchylkách. Dlouho nic, gyro vzdoruje jako o život a pak propadák jako při turbulenci. Běda to zkoušet níž než v pěti sedmi metrech ! Let po okruhu ? Ani náhodou. Laborování s nastavením zisků jsem horko těžko vracel na původní hodnoty, protože to už přestával být vrtulník ale stávalo se z něj letově UFO. Veškeré pokusy se omezily na „viset o život a korigovat ocas“ ( který reaguje dobře ). Prostě jenom hasit vrtochy číňana, což je sice dobré na postřeh, nikoliv však k zábavě.
Místo co bych chytil nějakou fajn vlnu při přípravě na lítání s Trexem450, je to naopak. Připadám si jako totální neschopa, desítky hodin na simulátoru jako by se nekonaly….. Trochu mi to osvítila trefná připomínka zdzd v tématu „Který vrťas vybrat“, v němž se vedla a snad už skončí urputná debata jednoho začínajícího teoretika :
„Protože šestikanál se řídí naprosto jinak. Na čtyřkanálu se tak akorát můžeš naučit věci, které se pak budeš muset odnaučovat.“
Takže se radši přestanu učit zbytečné věci, s konstatováním, že na Easy nestojí kromě baterky a kovové desky cykliky ( ta stála hodně peněz navíc ) ostatní komponenty za hřích toho včas nechávám. Co dodat závěrem ? Stál pět tisíc, skoro dva tisíce díly a vypadá jako troska. Kolik že to stojí Trex450 v Super Combu ? Necelých deset a je to plnohodnotný vrtulník. Ano, bez vysílače a baterky, ale i tak má větší hodnotu.
Srovnávat to je nefér, jenom kolik ten Easy stál a co z toho zůstane ze průvan. Zkrátka nedoporučil bych ho jak se říká „ani svému nepříteli“, protože nejspíš nebude vědět proč a co se děje, pak váhat kolik a jak dlouho to dotovat dílama po jedné, dvou a více stovkách podle rány....a přitom se o heli nic podstatného nedozví.
Nevím, někdo má a bude mít třeba kliku na povedenější kus a přeju mu to, nicméně pokud se chce vydat k vyšším metám a tuší to, obešel bych tuhle kategorii obloukem o poloměru deset kilometrů. I já jsem si to vyslechl, bohužel ve chvíli kdy byl Star doma a tak teď tuhle radu posílám do éteru taky. Jako podstatnou vidím ještě jednou věc. Jakkoliv tahle hračka dokáže citelně ztenčit modelářské úspory, zraní naštěstí pouze na duši a nikoliv na těle, jako to umí ty větší kousky pro větší modeláře. Ještě to by tak chybělo…. Z některých super mašin v Tesku jde celkem strach, to ten Easy je beránek………. nepovedenej.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Pěkně, věcně jsi to napsal.Myslím že líp jsi to napsat nemohl, naprostý souhlas.Já už to pochopil, je třeba aby to pochopili ti co se ptají jak začít.je to bolestné na peněženku ve chvíli startu ale šetřivé v globálu.čím víc se o to zajímám tím víc člověk dá za pravdu těm kteří se snaží začínajícím poradit. Je jasný že nováčci se nechtějí vysypat 15 tisíc do Rexe ale je fakt že to stejně nasypou do dílů a ještě budou nasraný a možná skončí s vrtulníkama, protože to není radost ale trápení. Já už to pochopil a postupuju.
Nyní: DJI Spark
Dříve: Blade McpX - Phoenix v.3, Dx6i - Toro 600, Toro 900, Blade mQX
Dříve: Blade McpX - Phoenix v.3, Dx6i - Toro 600, Toro 900, Blade mQX
Re:
Ahoj,
v první řadě bych rád řekl, že jsem vděčný za toto vlákno a za postřehy začínajícího letce. Trochu mě mrzí že teď ke konci mi připadá, že začínáš skouzávat k tomu co je tady docela hodně vidět a to, že začíat s čímkoliv co je levnější než 10k je na nic. Nechci tady obhajovat jestli Easy je nebo není super. Jen reaguju na tvé "prozření", že
prosím nechci se pouštět do flame. Chci tě poprosit jeslti bys prošel od začátku tohle vlákno a zajímá mě tvůj názor. Píšeš, že Easy tě s opravama vyšel kolem 7,5 tisíce za tu dobu co s ním lítáš.
Když se ale vrátím na začátek tohoto vlákna:
Píšeš že jsi byl ve vrtulnících absolutní začátečník.
Sám jsi uznal, že byla hloupost snažit se v pokoji poletovat při zemi. A dokonce ne jednou.
Několikrát jsi zmiňoval, že by bylo nejlepší jít lítat do tělocvičny. kolikrát za tu dobu jsi tam byl.
A další začátečnické chyby.
Podle toho co teď píšeš jsi ale tímto postupem získal podle mého názoru nedocenitelné zkušenosti a vědomosti. Několikrát jsi musel helinu rozebrat, zjišťovat si co tam dát a co nedát, co jak funguje, nebo jak by to mělo fungovat, jak co seřídit....
Ale hlavně sis na vlastní kůži zjistil CO NEDĚLAT (lítání v pokoji, při zemi....)
Takže moje hlavní otázka zní: Opravdu si myslíš že to všechno bylo k ničemu? A že bys byl dneska dále kdyby jsi místo Easy koupil něco za 10k. Opravdu si myslíš, že by tě to odradilo od lítání v místnosti? Že bys měl menší strach? A opravdu si myslíš, že pokud by jsi lítal ÚPLNĚ STEJNÝM ZPŮSOBEM a se stejnými začátečnickými chybami, akorát místo Easy bys měl Rexe, o kterém mluvíš, že je to nebe a dudy, bylo by to levnější nebo jednodušší?
Pokud ano, tak v čem?
Ano simulátor je super věc dokáže tě naučit principy a dostat do krve reakce, reálný let je ale vždycky něco jiného.
Všechny tyto otázky myslím naprosto vážně, jelikož si myslím, že určité věci si člověk musí zažít a musí prostě něco zničit. Vždycky je to o pádu a znovuvstání. Když jsi začínal s letadly taky jsi ze začátku určitě strávil spoustu času lepením a opravami. Narážím na to, že pokud bys začal s Rexem pak bys místo 7 tisíc vyhodil možná 15 a podle mého názoru by Rex byl v úplě stejném stavu
Takže ano, zkušený pilot, asi i ty dnes, třeba pozná, že Easy není dobrý model na vážné lítání (nevím jestli je nebo není to nehodnotím), ale nemůžeš říct že to bylo k ničemu. Díky němu ses toho spoustu naučil. A podle mého názoru pokud by ses to učil s rexem zničil bys ho stejně a bylo by to o hodně dražší.
Tohle je podle mě věc kterou tady strašná spousta lidí úplně opomíjí. Protože čím více tady toho čtu tak první model prostě zákonitě končí na maděru a je jedno kolik stojí.
Nehci si hrát a odborníka, ale sám musíš uznat, že po tom, čím ten stroj prošel je zázrak, že se vůbec vznese do vzduchu. A to co to dělá mě vůbec neudivuje když např. tady:
http://www.volny.cz/vladimir__p/HeliSetup.html
se popisuje precizní vyvažování listů a další věci a základem je aby NIC NEVIBROVALO a ty dále píšeš, že se to třese jako ratlík
Tak to se nedivím, že z toho minimálně to giro má zamotanou hlavu. Nehledě na to, že to podle mě ukazuje na dost velké vůle v součástkách a co jsem se tady dočetl to hraje hodně velkou roli.
Prostě mi připadá, že jsi trochu moc přísný a nespravedlivý. Díky moc za reakci.
v první řadě bych rád řekl, že jsem vděčný za toto vlákno a za postřehy začínajícího letce. Trochu mě mrzí že teď ke konci mi připadá, že začínáš skouzávat k tomu co je tady docela hodně vidět a to, že začíat s čímkoliv co je levnější než 10k je na nic. Nechci tady obhajovat jestli Easy je nebo není super. Jen reaguju na tvé "prozření", že
Relax píše:že na Easy nestojí kromě baterky a kovové desky cykliky ( ta stála hodně peněz navíc ) ostatní komponenty za hřích toho včas nechávám. Co dodat závěrem ? Stál pět tisíc, skoro dva tisíce díly a vypadá jako troska. Kolik že to stojí Trex450 v Super Combu ? Necelých deset a je to plnohodnotný vrtulník. Ano, bez vysílače a baterky, ale i tak má větší hodnotu.
prosím nechci se pouštět do flame. Chci tě poprosit jeslti bys prošel od začátku tohle vlákno a zajímá mě tvůj názor. Píšeš, že Easy tě s opravama vyšel kolem 7,5 tisíce za tu dobu co s ním lítáš.
Když se ale vrátím na začátek tohoto vlákna:
Píšeš že jsi byl ve vrtulnících absolutní začátečník.
Sám jsi uznal, že byla hloupost snažit se v pokoji poletovat při zemi. A dokonce ne jednou.
Několikrát jsi zmiňoval, že by bylo nejlepší jít lítat do tělocvičny. kolikrát za tu dobu jsi tam byl.
A další začátečnické chyby.
Podle toho co teď píšeš jsi ale tímto postupem získal podle mého názoru nedocenitelné zkušenosti a vědomosti. Několikrát jsi musel helinu rozebrat, zjišťovat si co tam dát a co nedát, co jak funguje, nebo jak by to mělo fungovat, jak co seřídit....
Ale hlavně sis na vlastní kůži zjistil CO NEDĚLAT (lítání v pokoji, při zemi....)
Takže moje hlavní otázka zní: Opravdu si myslíš že to všechno bylo k ničemu? A že bys byl dneska dále kdyby jsi místo Easy koupil něco za 10k. Opravdu si myslíš, že by tě to odradilo od lítání v místnosti? Že bys měl menší strach? A opravdu si myslíš, že pokud by jsi lítal ÚPLNĚ STEJNÝM ZPŮSOBEM a se stejnými začátečnickými chybami, akorát místo Easy bys měl Rexe, o kterém mluvíš, že je to nebe a dudy, bylo by to levnější nebo jednodušší?
Ano simulátor je super věc dokáže tě naučit principy a dostat do krve reakce, reálný let je ale vždycky něco jiného.
Všechny tyto otázky myslím naprosto vážně, jelikož si myslím, že určité věci si člověk musí zažít a musí prostě něco zničit. Vždycky je to o pádu a znovuvstání. Když jsi začínal s letadly taky jsi ze začátku určitě strávil spoustu času lepením a opravami. Narážím na to, že pokud bys začal s Rexem pak bys místo 7 tisíc vyhodil možná 15 a podle mého názoru by Rex byl v úplě stejném stavu
Takže ano, zkušený pilot, asi i ty dnes, třeba pozná, že Easy není dobrý model na vážné lítání (nevím jestli je nebo není to nehodnotím), ale nemůžeš říct že to bylo k ničemu. Díky němu ses toho spoustu naučil. A podle mého názoru pokud by ses to učil s rexem zničil bys ho stejně a bylo by to o hodně dražší.
Tohle je podle mě věc kterou tady strašná spousta lidí úplně opomíjí. Protože čím více tady toho čtu tak první model prostě zákonitě končí na maděru a je jedno kolik stojí.
Relax píše:.... Ač bych rád pohodově visel, nejde to a krouživými pohyby Easy šmejdí jako blecha v kastrólu. Dá se sice udržet ve vzduchu ( podmínkou skoro naprosté bezvětří ), nicméně po nějakém požitku ani stopy, jenom sázka jestli to bude zase na servis nebo nee....
Nehci si hrát a odborníka, ale sám musíš uznat, že po tom, čím ten stroj prošel je zázrak, že se vůbec vznese do vzduchu. A to co to dělá mě vůbec neudivuje když např. tady:
http://www.volny.cz/vladimir__p/HeliSetup.html
se popisuje precizní vyvažování listů a další věci a základem je aby NIC NEVIBROVALO a ty dále píšeš, že se to třese jako ratlík
Prostě mi připadá, že jsi trochu moc přísný a nespravedlivý. Díky moc za reakci.
Re: Easy Copter Star - Novinka - Zkušenosti
Rád zareaguju. Dnešní rozbor příspěvku, kterým jsem Easy Copter Stara jaksi zasklil, je k zamyšlení a přiznám se, že s odstupem několika měsíců resp. cenných zkušeností bych to formuloval trochu jinak.
Napsal jsem ho 16. dubna během trénování na simulátoru a necelý měsíc před prvním startem s Trexem 450 Pro 3G, tedy bez sebemenších zkušeností s reálným modelem ve vzduchu. Objektivně jsem vše ale posoudit nemohl také proto, že můj Star nevisel a ani nelétal. V situaci kdy jsem v simulátoru Phoenix už zvládal vis a něco z akra s velmi živou 450 to bylo velmi zvláštní a i proto jsem nad Starem jaksi demonstrativně zlomil hůl.
S heli jsem začal od nuly, letos se trochu posunul ale je toho hodně přede mnou. Je pravda že Easy sehrál podstatnou iniciační roli jako návnada na to co přišlo následně, což za těch 7 tisíc stálo. Další dva vrtulníky vyšly mnohonásobně dráž, i když jsou skutečně zcela jiné.
Dnes si myslím že jsem měl asi nepovedený kus, stejně jako většina dalších kupujících, nikoliv však všichni. Modely typu Walkera jsou lotynka a právě to mi vadí. Za jenom relativně malé peníze nemám naději na korentní kvalitu a proto jsem raději zainvestoval mnohem více za mnohem více. Po 304 startech se 450 ( z toho 7 pádů na ruce a techniku ) a 27 startech s 550 vidím mnoho věcí jinak. Šestikanál je parádní, pokud je správně sestaven a udržován, chová se naprosto korektně, bez záludností. Pilota odmění i vytrestá, z mého pohledu ideální stav
Je třeba rozlišovat a nezaměňovat pevnou hranici mezi heli jako hračkou a heli jako plnohodnotným modelem ( šestikanál ). Ta první dokáže za realtivně rozumný peníz potěšit ( i naštvat ) ale neublíží. Začne tak řada těch kteří přejdou do kategorie druhé, nicméně v mnoha směrech musí začí znova, už jenom proto že šestikanál se řídí zcela jiným stylem včetně ovládání vysílače. Šestikanál je ale především mnohem dražší a to několika až mnohonásobně. Tahle věta bohužel na řadu lidí působí velmi negativně, jakkoliv se tím pouze konstatuje reálný vír v prasátku určeném na tuhle fajn zálibu. Je to úvazek, v němž občas člověk lapá po dechu, i já jsem několikrát zvažoval jestli se mi vůbec taková investice vrátí v prožitcích, ale nakonec myslím že ano. Navíc nelze nezmínit velké riziko poranění, řada lidí o tom bohužel ví své. Stav, kdy jste s modelem v bezpečí pouze mimo civilizaci ačasto dlouho hledáte vhodnou lokalitu a kdy si oddechnete po předváděčce známým, není také zrovna úžasný. Je to extrém v situaci kdy máte počínaje 450 dost značný respekt, stačí zažít jeden utržený list. Paradoxně 450 ( s níž začíná asi většina lidí ) mi svou jedovatostí a bleskovou reakcí bez setrvačnosti přijde mnohem horší než 550, která letí majestátně a s mírnou prodlevou, lépe se čte ve vzduchu a je příjemnější, možná i snazší na řízení ........
K ničemu to tedy rozhodně nebylo, jenom mi vadí nesoulad mezi reklamou a realitou, lákadla na "plnohodnotný vrtulník" a kdovíjak to výrobce dovede nazvat. To podstatné je kvalita za níž zaplatíme a co dostaneme. Ano - můžu se naučit jak píšete vyvažoval listy, hledat chyby ale u modelu, který se po vypnutí a zapnutí chová zcela jinak a gyro reaguje jak kdy to nemá velký smysl, protože tím skutečný problém prostě nevyřeším. Tím nezvýším mizernou kvalitu avioniky nebo ošizený díl. Můžu se cosi elementárního naučit, bohužel za spoustu času mám nekonzistektní model určený spíš do haly. Přestože bych si na rozdíl od dubna s nastavováním nebo opravou Easy věděl víc rady, vnímám to jako ztrátu času nad něčím co stejně na 100% nevyřeším. Podobné problémy u šestikanálu neznám, chybu mám z 99% na své straně a pokud na ni přijdu, vyhrávám. Pokud praskne list nebo něco podobného, něco jsem zanedbal a nebo mám smůlu, ale nezažívám pocit že mi model řídí číňan schovaný někde v gyru.
Sám jsem na začátku řešil jestli koupit kopii 450 ( Tarot ), ale zaregistroval jsem nestandardní chování levnější elektroniky, které může skončit na rozdíl od Easy dost špatně...... Lze mít Tarota s gyrem Align a kvalitníma servama, v tom případě už ale padá kouzlo levné investice a je lepší jít rovnou do originálu. Šestikanál je ale vždy mnohem dražší. RC souprava, dražší baterky, nabíjení a už to leze nahoru. Walkera je za babku, jenom je mi líto lidí kteří ušetří, těší se tak jako já na neškutečné zážitky s pěkným modelem a ----- nic moc. Navíc si s tím často neví rady, Ti zkušenější si s tím z mého postřehu na Sobínce rady neví a nebo to zkusí a nevede to nikam. Končí to tradičně, kup si něco lepšího. Ano - šestikanál je skutečně něco jiného, v mém případě to byl neskutečný rozdíl, naštěstí.
Shrnu to - stálo to za to, to podstatné jsem se ale naučil až s Trexem 450. Dělám výtvarně vědeckou profesi, asi i proto mě některé stavy s Easy tak znechucovaly a nechtěl jsem se smířit s tím že to budu donekonečna ladit a kupovat desítky dílů, čímž se z toho stane taky nemalá investice. A pak, kdy venku fouká tak málo aby model této kategorie mohl v pohodě létat? Lítat s ním v místnosti znamená jediné - klika na kus což já bohužel zrovna neměl. Myslím že dnes už je řada jiných heli menší velikosti, které jsou zdařilejší, nicméně ze svého pohledu bych v celé škále heli viděl jako smysluplný pěkně zpracovaný dvourotor a pak až šestikanál. Cokoliv mezi mi přijde jako šikovná lest na tisíce lidí, které nemůže vize řízení vskutku pěkně zpracovaného modelu v efektním obalu nechat v klidu, taky proto se jich tu z číny za poslední dva roky vyrojilo tolik..... Nikomu to neberu, nikomu to nenutím, svůj kousek bych se neodvážil prodat s tvrzením že to "letí po nabití samo" tak jak jsem se nachytel já, maximálně na náhradní díly ale není jich mnoho .....
Snad závěrem bych podotkl, že trochu odlišnou filosofii má tohle téma napříč věkovými kategoriemi. Mladí se s nezměrným elánem a tolerancí pustí do čehokoliv a zvláště na heli uplatní vynikající postřeh. S přibývajícími roky se priority pozvolna posouvají a aniž bych to genezalizoval, myslím že před padesátkou je už té tolerance mnohem méně na úkor plánů co ještě stihnout v relativně plném elánu
Přeju co nejlepší volbu a hlavně letecké zážitky bez nehod v roce 2012
Napsal jsem ho 16. dubna během trénování na simulátoru a necelý měsíc před prvním startem s Trexem 450 Pro 3G, tedy bez sebemenších zkušeností s reálným modelem ve vzduchu. Objektivně jsem vše ale posoudit nemohl také proto, že můj Star nevisel a ani nelétal. V situaci kdy jsem v simulátoru Phoenix už zvládal vis a něco z akra s velmi živou 450 to bylo velmi zvláštní a i proto jsem nad Starem jaksi demonstrativně zlomil hůl.
S heli jsem začal od nuly, letos se trochu posunul ale je toho hodně přede mnou. Je pravda že Easy sehrál podstatnou iniciační roli jako návnada na to co přišlo následně, což za těch 7 tisíc stálo. Další dva vrtulníky vyšly mnohonásobně dráž, i když jsou skutečně zcela jiné.
Dnes si myslím že jsem měl asi nepovedený kus, stejně jako většina dalších kupujících, nikoliv však všichni. Modely typu Walkera jsou lotynka a právě to mi vadí. Za jenom relativně malé peníze nemám naději na korentní kvalitu a proto jsem raději zainvestoval mnohem více za mnohem více. Po 304 startech se 450 ( z toho 7 pádů na ruce a techniku ) a 27 startech s 550 vidím mnoho věcí jinak. Šestikanál je parádní, pokud je správně sestaven a udržován, chová se naprosto korektně, bez záludností. Pilota odmění i vytrestá, z mého pohledu ideální stav
Je třeba rozlišovat a nezaměňovat pevnou hranici mezi heli jako hračkou a heli jako plnohodnotným modelem ( šestikanál ). Ta první dokáže za realtivně rozumný peníz potěšit ( i naštvat ) ale neublíží. Začne tak řada těch kteří přejdou do kategorie druhé, nicméně v mnoha směrech musí začí znova, už jenom proto že šestikanál se řídí zcela jiným stylem včetně ovládání vysílače. Šestikanál je ale především mnohem dražší a to několika až mnohonásobně. Tahle věta bohužel na řadu lidí působí velmi negativně, jakkoliv se tím pouze konstatuje reálný vír v prasátku určeném na tuhle fajn zálibu. Je to úvazek, v němž občas člověk lapá po dechu, i já jsem několikrát zvažoval jestli se mi vůbec taková investice vrátí v prožitcích, ale nakonec myslím že ano. Navíc nelze nezmínit velké riziko poranění, řada lidí o tom bohužel ví své. Stav, kdy jste s modelem v bezpečí pouze mimo civilizaci ačasto dlouho hledáte vhodnou lokalitu a kdy si oddechnete po předváděčce známým, není také zrovna úžasný. Je to extrém v situaci kdy máte počínaje 450 dost značný respekt, stačí zažít jeden utržený list. Paradoxně 450 ( s níž začíná asi většina lidí ) mi svou jedovatostí a bleskovou reakcí bez setrvačnosti přijde mnohem horší než 550, která letí majestátně a s mírnou prodlevou, lépe se čte ve vzduchu a je příjemnější, možná i snazší na řízení ........
K ničemu to tedy rozhodně nebylo, jenom mi vadí nesoulad mezi reklamou a realitou, lákadla na "plnohodnotný vrtulník" a kdovíjak to výrobce dovede nazvat. To podstatné je kvalita za níž zaplatíme a co dostaneme. Ano - můžu se naučit jak píšete vyvažoval listy, hledat chyby ale u modelu, který se po vypnutí a zapnutí chová zcela jinak a gyro reaguje jak kdy to nemá velký smysl, protože tím skutečný problém prostě nevyřeším. Tím nezvýším mizernou kvalitu avioniky nebo ošizený díl. Můžu se cosi elementárního naučit, bohužel za spoustu času mám nekonzistektní model určený spíš do haly. Přestože bych si na rozdíl od dubna s nastavováním nebo opravou Easy věděl víc rady, vnímám to jako ztrátu času nad něčím co stejně na 100% nevyřeším. Podobné problémy u šestikanálu neznám, chybu mám z 99% na své straně a pokud na ni přijdu, vyhrávám. Pokud praskne list nebo něco podobného, něco jsem zanedbal a nebo mám smůlu, ale nezažívám pocit že mi model řídí číňan schovaný někde v gyru.
Sám jsem na začátku řešil jestli koupit kopii 450 ( Tarot ), ale zaregistroval jsem nestandardní chování levnější elektroniky, které může skončit na rozdíl od Easy dost špatně...... Lze mít Tarota s gyrem Align a kvalitníma servama, v tom případě už ale padá kouzlo levné investice a je lepší jít rovnou do originálu. Šestikanál je ale vždy mnohem dražší. RC souprava, dražší baterky, nabíjení a už to leze nahoru. Walkera je za babku, jenom je mi líto lidí kteří ušetří, těší se tak jako já na neškutečné zážitky s pěkným modelem a ----- nic moc. Navíc si s tím často neví rady, Ti zkušenější si s tím z mého postřehu na Sobínce rady neví a nebo to zkusí a nevede to nikam. Končí to tradičně, kup si něco lepšího. Ano - šestikanál je skutečně něco jiného, v mém případě to byl neskutečný rozdíl, naštěstí.
Shrnu to - stálo to za to, to podstatné jsem se ale naučil až s Trexem 450. Dělám výtvarně vědeckou profesi, asi i proto mě některé stavy s Easy tak znechucovaly a nechtěl jsem se smířit s tím že to budu donekonečna ladit a kupovat desítky dílů, čímž se z toho stane taky nemalá investice. A pak, kdy venku fouká tak málo aby model této kategorie mohl v pohodě létat? Lítat s ním v místnosti znamená jediné - klika na kus což já bohužel zrovna neměl. Myslím že dnes už je řada jiných heli menší velikosti, které jsou zdařilejší, nicméně ze svého pohledu bych v celé škále heli viděl jako smysluplný pěkně zpracovaný dvourotor a pak až šestikanál. Cokoliv mezi mi přijde jako šikovná lest na tisíce lidí, které nemůže vize řízení vskutku pěkně zpracovaného modelu v efektním obalu nechat v klidu, taky proto se jich tu z číny za poslední dva roky vyrojilo tolik..... Nikomu to neberu, nikomu to nenutím, svůj kousek bych se neodvážil prodat s tvrzením že to "letí po nabití samo" tak jak jsem se nachytel já, maximálně na náhradní díly ale není jich mnoho .....
Snad závěrem bych podotkl, že trochu odlišnou filosofii má tohle téma napříč věkovými kategoriemi. Mladí se s nezměrným elánem a tolerancí pustí do čehokoliv a zvláště na heli uplatní vynikající postřeh. S přibývajícími roky se priority pozvolna posouvají a aniž bych to genezalizoval, myslím že před padesátkou je už té tolerance mnohem méně na úkor plánů co ještě stihnout v relativně plném elánu
Přeju co nejlepší volbu a hlavně letecké zážitky bez nehod v roce 2012
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz