Povrchová úprava větroně
Povrchová úprava větroně
Měl bych dotaz, jak by jste postupovali při povrchové úpravě větroně, cca 4m rozpětí, s povrchovou úpravou? Nejde o trup, to je klasika laminát, tzn tmel, stříkací tmel, barva, leštit, ale hlavně o křídla. Chtěl bych dosáhnou co nejhladšího a nejlesklejšího povrchu. Základní lakýrnické postupy mi nejsou cizí (už jsem dal do laku několik aut) ale jde především o hmotnost. Nyní je povrch celobalsový potah na pol. jádře s výstuhami pod potahem a na spodní straně potahu(třeba sklo na odtokovce - kvůli možnosti vybroušení skoro do žiletky). Co prvně - papír? lak? jak a čím tmelit? čím stříkat? po laku ještě lakovat? A pokud budu chtít barevnou kombinaci, jak odstranit hranu po nalepení pásky? Díky za každou radu a doporučení
Re: Povrchová úprava větroně
Ahoj,
stavím asw-19 a řešil jsem skoro stejný problém. Křídla mám klasika jádro z polyše, laminát a dýha. Dlouho jsem se nemohl rozhodnout pro povrchovku a nakonec jsem si vybral možnost olaminování. Dýhu jsem nejříve prolakoval, aby nesákla moc pryskyřice při laminování, pak jsem křídlo olaminoval, lehoulince začistil jemným smirkem, pokud bylo někde potřeba tak vykitoval lehčeným kitem a pak začal nanášet stříkací kit. Používal jsem ho i jako identifikátor, po nanesení jemné vrstvičky se krásně zvýraznily všechny nerovnosti. Stříkací tmel jsem brousil pod vodou brusným papírem zrnitosti 400 - navíc je papír z výroby podlepen molitanem. Mám ho na dlouhém rovném prkně. Jedině tak budeš mít křídlo rovné bez ďolíčků. Kupodivu mi křídlo ani nevyšlo těžké, teď dodělávám ocasní plochy (ty jsem kvůli úspoře hmotnosti potáhl papírem) a pak už půjde do barvy
stavím asw-19 a řešil jsem skoro stejný problém. Křídla mám klasika jádro z polyše, laminát a dýha. Dlouho jsem se nemohl rozhodnout pro povrchovku a nakonec jsem si vybral možnost olaminování. Dýhu jsem nejříve prolakoval, aby nesákla moc pryskyřice při laminování, pak jsem křídlo olaminoval, lehoulince začistil jemným smirkem, pokud bylo někde potřeba tak vykitoval lehčeným kitem a pak začal nanášet stříkací kit. Používal jsem ho i jako identifikátor, po nanesení jemné vrstvičky se krásně zvýraznily všechny nerovnosti. Stříkací tmel jsem brousil pod vodou brusným papírem zrnitosti 400 - navíc je papír z výroby podlepen molitanem. Mám ho na dlouhém rovném prkně. Jedině tak budeš mít křídlo rovné bez ďolíčků. Kupodivu mi křídlo ani nevyšlo těžké, teď dodělávám ocasní plochy (ty jsem kvůli úspoře hmotnosti potáhl papírem) a pak už půjde do barvy