motor 2.5ccm

Jednou je možná elektrika nahradí, do té doby ale ještě budeme s nimi mít plno problémů. Tady nám třeba někdo poradí.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kmubajsek
Příspěvky: 636
Registrován: úte 29.11.2011 14:48
Bydliště: Karviná

motor 2.5ccm

#1 Příspěvek od kmubajsek »

ahoj, jak se da zjitsit kdyz mam motor ASP 2.5ccm a vrtuli 8x4 kolik utahne kilo aby to letadlo hezky litalo (hornoplosnik) vykon ma 0.50 kW, kdyz tak napiste co je potreba k vypocitani diky :)
:) Graupner MZ-12, Superzoom 4D, Katana s50, T-rex 450, Pluto,
Uživatelský avatar
tomashr
Příspěvky: 6037
Registrován: ned 22.06.2008 0:00
Bydliště: Praha ČR

Re: motor 2.5ccm

#2 Příspěvek od tomashr »

kmubajsek píše:ahoj, jak se da zjitsit kdyz mam motor ASP 2.5ccm a vrtuli 8x4 kolik utahne kilo aby to letadlo hezky litalo (hornoplosnik) vykon ma 0.50 kW, kdyz tak napiste co je potreba k vypocitani diky :)

Takhle se to brát nedá - záleží na hmotnosti, charakteru modelu, atd. Moje zkušenost z minulosti je taková, že na spotřební 2,5ccm (což je ASP) by měl slušně létat hornoplošník tak do 1300mm a 1200g vzletovky. Takový model by měl zvládnout spolehlivě i základní akrobacii. Těžší a větší model už nebude mít rezervu výkonu.
Uživatelský avatar
DAF
Příspěvky: 9607
Registrován: úte 09.01.2007 0:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: motor 2.5ccm

#3 Příspěvek od DAF »

Tomashr ti v zásadě odpověděl. Důležité je, co si představuješ pod pojmem "hezky létalo". Máš-li Pipera a chceš realitstický let, tak hmotnost do max. 1500g (to je fakt horní hranice, abys to neměl vyloženě podmotorované) a rozpětí těch 1300 - 1400mm. Chceš-li 3D chaos, combat, pylon apod. tak do nějakých 7 - 800g. Jinak ti mohu vřele doporučit RC Album, to si projdi a srovnej velikost a typ modelů s jejich pohonem, dá se z toho dost vyčíst.
Hitec Aurora 9X
Uživatelský avatar
Pti
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 22.02.2007 0:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: motor 2.5ccm

#4 Příspěvek od Pti »

Ahoj,
pro tu 2,5 ku hornoplošník s rozpětím cca 1,2m, hmotnost 1 - 1,2 kg. Nepočítej s tím, že ten motor dá 500W, i když to má napsaný v papírech.. Bude ti točit s 8x4 (MA) kolem 16 500 - 17 000 s palivem 15 -20% nitra.

Hlídej hmotnost modelu, šetři hmotnost všude, kde to jde. Těžký model a slabý motor to je vražedná kombinace.
vipershacker
Příspěvky: 4
Registrován: sob 21.01.2012 14:28

Re: motor 2.5ccm

#5 Příspěvek od vipershacker »

chtel bych se zeptat,mam motor asp 2.5ccm.....nastartuji motor bez problemu,motor bezi,a jakmile prestanu zhavit,motor chcipne....zhavim i minutu,a kdyz prestanu,stejny vysledek :? čím to je?
Uživatelský avatar
DAF
Příspěvky: 9607
Registrován: úte 09.01.2007 0:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: motor 2.5ccm

#6 Příspěvek od DAF »

to vipershacker, blbě nastavenýmn karbecem. Nejspíš máš bohatou směs, která svíčku zaleje, ale chtělo by to lépe popsat. Zkus si prostudovat nastavení karbecu, poštělovat znovu a pak se ozvi.
Hitec Aurora 9X
vipershacker
Příspěvky: 4
Registrován: sob 21.01.2012 14:28

Re: motor 2.5ccm

#7 Příspěvek od vipershacker »

ok....zkusim to..pohraju si s jehlou nevite kde najdu nejake navody na ten motor??nemuzu je nikde sehnat :(
Uživatelský avatar
Pišta
Příspěvky: 451
Registrován: sob 02.01.2010 0:00
Bydliště: kósek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: motor 2.5ccm

#8 Příspěvek od Pišta »

No pánové, nechci kalit vodu, ale mám pocit, že pokud mu motor chcípá po odpojení žhavení, tak to asi nebude karburátorem.
Nejdřív vyměň svíčku a pak šteluj karbec. Špatně seřízený karbec by se snad projevil i při připojeném žhavení, zvláště jak píše, že žhaví i minutu, motor valí a po odpojení to chcípne. Podle mě je v háji vlákno na svíci.
Futaba včíl 9Z opět 35 Mhz PCM
Uživatelský avatar
DAF
Příspěvky: 9607
Registrován: úte 09.01.2007 0:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: motor 2.5ccm

#9 Příspěvek od DAF »

Myslím, že spousta "vědomostí" by se dala najít na stránkách Libora Kolmana (je tu také registrován). Ten návod mám jinak někde "velice pečlivě" uložený. Chce to mít jehlu otevřenou tak 1,5 - 2,5 otáčky (od úplného zavření). Po nastartování seřídit chod tak, aby motor šel na nejvýšší otáčky, samozřejmě při plné otevřeném šoupítku, buď přivřením, nebo otevření, nutno vyzkoušet. V tenhle moment je potřeba jehlu otevřít (vyšroubovat) o cca 3 zoubky, tedy lehce obohatit směs. Až motor pojede ve stabilních nejvyšších otáčkách, dá se štelovat spodek. To už je trochu jiná kapitola. Teď jsem to našel v počítačí (ani už nevím, kde jsem to stáhnul). Takže to můžu poslat na tvůj mail, pošli ho přes SZ a odpovím.
P.S. On nepíše jak přesně valí ten motor, ale můžeš mít také pravdu. Pokud mně motor chcípal na prkně, bylo to většinou špatně nastaveným karbecem. Když to dám na bohato, valí taky.
Hitec Aurora 9X
Uživatelský avatar
honza1621
Příspěvky: 107
Registrován: čtv 12.10.2006 0:00
Bydliště: Pardubicko

Re: motor 2.5ccm

#10 Příspěvek od honza1621 »

Výborný návod na stránce p. Kolmana.
http://www.kolmanl.info/index.php?show= ... erizeni_uv

Tato stránka by měla být asi povinná pro každého začátečníka :wink:
Jsem pořád malej kluk,kterej má radost z toho, že mu jeho výtvor občas letí.

A jak ten čas letí :-(
Odpovědět

Zpět na „Spalovací motory“