Laguna V ARF Kostka Modelcentrum

Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odpovědět
Zpráva
Autor
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od Abu »

Urcite zakazkovou (nespecham, bude az na pristi sezonu), jak uz jsem psal, chci tam nejake upravy, vyztuzeni a barvy - z praktickeho hlediska je tmavy vrsek nevhodny, Mefisto ma tmavomodry kridla zezhora a kdyz prazi slunicko tak se folie behem chvilky neuveritelne rozpali :(
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Uživatelský avatar
mak
Příspěvky: 112
Registrován: ned 17.09.2006 0:00
Bydliště: Brno

#47 Příspěvek od mak »

jojo to maš asi pravdu ja budu delat asi navleky na křidla z odrazky tak po letani je vdicky navleču na křidlo aby se nerozehřívala
Optima III (oprava)Mistrál (AXI 2820/10)P51-D Mustang (EPP, motor AXI 2814/12)přestavba STÍN I samok
Uživatelský avatar
Vzduchoplavec
Příspěvky: 3536
Registrován: pát 21.04.2006 0:00
Bydliště: Velke Prilepy - Praha Zapad
Kontaktovat uživatele:

#48 Příspěvek od Vzduchoplavec »

Dotaz s pohonem 450 W (MVVS electric) to asi moc nepoleti, ze? Kostka dela dobre stroje a tento model se mi take zamlouva. Ale asi nebudu mit financni prostredky na poradny pohon. :cry:
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od Abu »

Tak vem toho mensiho - Genesis, 2.5m. Kdyz to bude lehky, tak to se 450W poleti pekne. Kolega ted omotoroval starsiho konstrukcniho 2.5m vetrone, s Xmotorem a 3xLipol 3300 to vazi (jen) 1.5kg a s asi 330W lita krasne.
Ale takovahle kombinace bude spis na klidne termicke litani, pokud by si s tim chtel i trosku blbnout, tak by byl asi lepsi nejakej bytelnejsi dvoumetr (Rytmus, Ion,...).
A taky se ti lip vejde do toho tvyho absolutne nemodelarskyho auticka 8)
Uživatelský avatar
mak
Příspěvky: 112
Registrován: ned 17.09.2006 0:00
Bydliště: Brno

#50 Příspěvek od mak »

axi 28 26 /10 stoji 2000 a bohate nato bude stačit
Optima III (oprava)Mistrál (AXI 2820/10)P51-D Mustang (EPP, motor AXI 2814/12)přestavba STÍN I samok
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od Abu »

mak píše:axi 28 26 /10 stoji 2000 a bohate nato bude stačit

Kdo nekdy okusil stoupani pres 10m/s tak vi, ze to stacit nebude. Jasne ze to poleti a bude stoupat, ale ja chci aby to spoupalo pekne svizne :wink:
A navic Vzduchoplavec uz motor ma - MVVS elektriku 450W a k ni hleda univerzalniho vetrone pro termiku i akrobacii... a na to je uz Laguna moc velka.
Uživatelský avatar
mak
Příspěvky: 112
Registrován: ned 17.09.2006 0:00
Bydliště: Brno

#52 Příspěvek od mak »

Abu píše:
mak píše:axi 28 26 /10 stoji 2000 a bohate nato bude stačit

Kdo nekdy okusil stoupani pres 10m/s tak vi, ze to stacit nebude. Jasne ze to poleti a bude stoupat, ale ja chci aby to spoupalo pekne svizne :wink:
A navic Vzduchoplavec uz motor ma - MVVS elektriku 450W a k ni hleda univerzalniho vetrone pro termiku i akrobacii... a na to je uz Laguna moc velka.

to souhlasim a stoupaní kolmo nahoru sem vyskoušel mam optimu vim co to je rachot a rychlost :-) laguna na tohle určo neni ja od ni čekam hlavne termiku !
Optima III (oprava)Mistrál (AXI 2820/10)P51-D Mustang (EPP, motor AXI 2814/12)přestavba STÍN I samok
Uživatelský avatar
Surgical
Příspěvky: 1201
Registrován: ned 17.09.2006 0:00

#53 Příspěvek od Surgical »

Axik 2826/10 s LiPo 3S1P sice Lagunu do kolmeho stoupaku nedostane, ale je dostatecny na to, aby vam ero doslova urval z ruky pri startu (nemusi se hazet, staci pustit :) pochopitelne v alespon trochu prijatelnem uhlu nabehu).
O vikendu planuju vyzkouset se ctyrclankem....uvidime. Stoupavost uz nyni je az az... Nejvetsi vrtuli jsem na nem zkousel 14/8, ale 13/8 je taky vice nez dostatecnych, pro ctyrclanek tam pro zacatek urcite vetsi nedam, i tak uz je to docela hukot a ulomeny vrtulovy list pri plnem tahu dokaze ero docela dobre pocuchat, vyrvane motorove loze byva nejmensi a nejsnadneji opravitelna zavada, na rozlomeny trup radsi nemyslet. A navic cenovy rozdil mezi 60 a 80A reglem neni nezanedbatelny....
Uživatelský avatar
Vzduchoplavec
Příspěvky: 3536
Registrován: pát 21.04.2006 0:00
Bydliště: Velke Prilepy - Praha Zapad
Kontaktovat uživatele:

#54 Příspěvek od Vzduchoplavec »

Hehe! Nahodou jsem az zasnul, co se do Fabie vejde! Ale uznavam, ze to neni uplne optimalni vuz. Nicmene kridlo na 3 dily by se vejit melo. Coz je i vyhodo pro skladovani v mem nemodelarskem byte s nemodelarskou manzelkou. :lol:

Trochu blbnout bych chtel. Ne zase moc, abych to nerzflakal, ale jen pohodove krouzeni v oblacich by mne asi za chvili nudilo.

Ten mensi kostkuv Genesis ma ale konstrukcni kridlo, ne? Neni to na zavadu?
Uživatelský avatar
mak
Příspěvky: 112
Registrován: ned 17.09.2006 0:00
Bydliště: Brno

#55 Příspěvek od mak »

Surgical píše:Axik 2826/10 s LiPo 3S1P sice Lagunu do kolmeho stoupaku nedostane, ale je dostatecny na to, aby vam ero doslova urval z ruky pri startu (nemusi se hazet, staci pustit :) pochopitelne v alespon trochu prijatelnem uhlu nabehu).
O vikendu planuju vyzkouset se ctyrclankem....uvidime. Stoupavost uz nyni je az az... Nejvetsi vrtuli jsem na nem zkousel 14/8, ale 13/8 je taky vice nez dostatecnych, pro ctyrclanek tam pro zacatek urcite vetsi nedam, i tak uz je to docela hukot a ulomeny vrtulovy list pri plnem tahu dokaze ero docela dobre pocuchat, vyrvane motorove loze byva nejmensi a nejsnadneji opravitelna zavada, na rozlomeny trup radsi nemyslet. A navic cenovy rozdil mezi 60 a 80A reglem neni nezanedbatelny....

souhlasim stebou jeto vetron kterej ma plachtit a ne delat ptakoviny nato je opravdu dobre hotliner tomaš pak srdve až v krku a nedejchaš
takže ten AXIK to jisti
Optima III (oprava)Mistrál (AXI 2820/10)P51-D Mustang (EPP, motor AXI 2814/12)přestavba STÍN I samok
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od Abu »

Surgical píše:nyni je az az... Nejvetsi vrtuli jsem na nem zkousel 14/8, ale 13/8 je taky vice nez dostatecnych,

Mohl by si prosimte zmerit jaka je vzdalenost od cepu vrtule k nabezce, nebo kolik centimetru jeste zbyva mezi koncem sklopene 13" a nabezkou?? Je to pro me docela dost dulezity udaj, protoze pokud se tam nevejde 16" vrtule tak asi nema smysl tam davat 800W s prevodovkou, ale klidne tam bude stacit nejakej 600W Dualsky s 14" vrtuli.
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#57 Příspěvek od m2 »

Čerstvé pocity ... 350W/1,94kg/2,8m. Pri prvom hodení som sa vytešoval, ako mi to lietadlo vytrhne z ruky nahor, potom zasa ako to "rýchlo stúpa" (a ako dlho plachtí) ... a po dvadsiatich letoch som si začal búchať hlavu o múr, že som tam nedal 700-800W. A teraz úmorne špekulujem, ako z toho dostať aspoň o 50-80W viac. Ale každý sme iný... :wink:
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#58 Příspěvek od Abu »

Vzduchoplavec píše:Trochu blbnout bych chtel. Ne zase moc, abych to nerzflakal, ale jen pohodove krouzeni v oblacich by mne asi za chvili nudilo.
Ten mensi kostkuv Genesis ma ale konstrukcni kridlo, ne? Neni to na zavadu?

To konstrukcni kridlo bude lehci, ale mene pevne, proto jsem psal ze na nejakou tu akrobacii bych doporucoval Iona, Rytmuse 2m nebo Rytnuse 2.4m. Ona taky ta akrobacie s velkym vetronem je spis takovy cekani az to ten vykrut za ty 4s dokonci, zatimco dvoumetrovka bude delat obraty 2x rychlej (o 1.5m Optime ani nemluvim).
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#59 Příspěvek od Abu »

mak píše: souhlasim stebou jeto vetron kterej ma plachtit a ne delat ptakoviny nato je opravdu dobre hotliner tomaš pak srdve až v krku a nedejchaš takže ten AXIK to jisti

No ja videl nedavno na soutezi RCEN litat 3 omotorovany F3Jcka. (3.3m, 2.2kg zhruba). Jedno melo nejakejch 300-400W (Axi 2820), treti Feigao a asi 800W a druhy neco mezi tim. To nejslabsi se sotva plazilo, pri startu se slabsi jedinci schovavali s obavou ze to nekam spadne. To 800W stoupalo velmi slusne pod uhlem 45-60st. A tak nejak bych si predstavoval omotorovani te Laguny. Zadny hotliner 40m/s nahoru, 60m/s dolu, ale svizny stoupani aspon 12-15m/s.
Uživatelský avatar
mak
Příspěvky: 112
Registrován: ned 17.09.2006 0:00
Bydliště: Brno

#60 Příspěvek od mak »

nojo když ja si rychlost odbývám s potimou jeto hukot takže u laguny chci aby krasne ladne letela takovej ten majestatnej kolos, proto taky chci letelo s 3 metry rozpeti aby to byl takovej tam elegán na obloze takove to dmácí létání :-))
Optima III (oprava)Mistrál (AXI 2820/10)P51-D Mustang (EPP, motor AXI 2814/12)přestavba STÍN I samok
Odpovědět

Zpět na „Elektrovětroně“