Easycopter V4.5 COLIBRI

Vrtulníky do velikosti 450
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
keras
Příspěvky: 206
Registrován: pon 31.01.2011 0:00

Re: Easycopter V4.5 COLIBRI

#691 Příspěvek od keras »

zdar pánové.
Udělal jsem dvě úpravy:
1. Z vahadla jdou vyndat kovové závažíčka vysunutím směrem dolů. Chce to trohu podebrat ostrým slabým nožíkem ale jde to dobře.
Nejprve jsem zkusil lítat úplně bez ničeho jen s lehkým prázdným flybarem :-) Je to sranda :-) I na malé výchylky je to dravec :-) Ale vrťas dělal v klidném visu mírné kruhové pohyby. Prostě flybar nestabilizoval jak měl. Ale zase řídit to je zábava. Musí se to opravdu řídit, je to neposeda.
Potom jsem do vzniklých děr po závažíčkách natlačil plastelínu :!:
Je to teď super. Stabilizace je ok a do kabiny to mlátí o 80% méně. Zkoušel jsem hooodně blbnout, ale skoro si neštrejchne o kabinu. Ale za to je daleko živější a rychlejší. Klonění, klopení - paráda. Ale co je nejdůležitější když dáte bočení (směrovka) tak udělá otočku skoro kolem své osy!!! Je to bomba. To těžké vahadlo ho hodně strhává a proto nedělá otočku na místě, ale obkrouží se i "klopením"
Vyzkoušejte to. Pro toho kde nechce cvakat flybar je to výborná věc. Musíte samozřejmě už umět létat, protože vahadlo (flybar) už nedrží vrtulník tolik na fleku. Kolega modelář se smál a konstatoval, že je to živej divoch....

2. Tak a druhá věc se týká ocasu respektive motoru na ocasu a jeho chlazení!
Udělal jsem jednu úpravu!!! Zjistil jsem, že proud vzduchu kterej vatváří zadní vrtule jde směrem od motoru! Ano můžete namítnout, že i před vrtulí je stejnej podtlak a průvan, ale mám vyzkoušené, že není. Hlavní motor je danej směrem do průvanu pod hlavní vrtulí a také je krásně studenej. Ano je větší, jinak dimenzovanej, ale ovívající vzduch z vrtule není zanedbatelný. U jiných vrtulníku kde je hlavní motor trochu schovanej tak je taky více zahřátej...
No zpátky k ocasu...
Prostě jsem otočil celej držák dolů. Vypadá to trochu nezvykle, ale fakt je to jen zvyk. Potom musíte otočit vrtulku a nasadit jí obráceně Pozor na vysunování. Není dobré jí podebírat nožem nebo pinzetou protože se může zničit komutátor (kartáčky) Je dobré jí stáhnout jakoby stahovákem aby se hlavní hřídel nepohybovale axiálně v motoru. No snad mi rozumíte. Prostě podebrat pinzetou, ale netahat za vrtuli, ale tlačit do hřídelky nějakým tupým špendlíkem nebo tak... Na to bacha.
A nakonec musíte otočit napájení na desce v konektoru k ocasu. Prosttě + a - aby se točil motor naopak!!!
No a heuréka vrtule je teď trochu níž, ale je na levé straně a proud vzduchu jde směrem na motor. A výsledek po 4 baterkách je jen mírně vlažnej motorek nebo spíš je studenej :!: :!: :!:
Určitě to pomůže životnosti.

No a také jsem zjistil, že jestli Vám "odchází ocasy" :-) , nemusí to nutně být motorem (kartáčkama) Já měl utrženej napájecí drátek přesně v přechodu do motoru. Ale dalo se to ještě pod mikroskopem spájet a přívodní drátek jsem pro jistotu chytil k zadnímu plastu motoru sekunďákem aby se nemlel. Takže to běhá ok.
Jestli Vám odešel motor v ocase zkuste se podívat jestli to není toto. Proměřte to i ohmetrem, ale nejlepší je pod mikroskopem mrknout jestli se bužírka na drátu nenatahuje jako guma. Potom je to v tom místě přervané.
Tak zdááár piloti...
pár koaxů > colibri v4.5 > blade mcpx2 + dx6i
Uživatelský avatar
EvzEn
Příspěvky: 687
Registrován: stř 01.06.2011 0:00
Bydliště: Golčův Jeníkov

Re: Easycopter V4.5 COLIBRI

#692 Příspěvek od EvzEn »

Jak je vidět na obrázku, pro opětovné spojení flybaru je použita trubička, který pochází z běžné náplně do propisky.

Jak na to ?
1)Po sundání flybaru jsem si šuplerou z každé strany od závažíčka naměřil asi 2cm a pak jsem flybar přeštípl štípačkama.
2) uštípl jsem trubička z kraje náplně, kde ještě není inkoust. Tento kus jsem ještě rozdělil na půlky a zabrousil pilníkem do kulata tak, aby byly půlky identický (šuplera).
3) ze zbylého flybaru jsem ještě uštípl 1 cm z každé strany a zabrousil kraje lehce do špičky,aby se lépe zasouvaly do trubičky od náplně.
4) oba krajní kusy se závažíčky už jsem měl strčené v trubičce a naměřené, pak druhé strany trubičky nasunul na flybar.
5) důležitý krok je, že poté dáte flybar do hlavy a musíte zkontrolovat jestli je vyvážený, pokud ne vytáhnete krajní část a zabrousíte.

Sice ve videu je výsledná délka flybaru 97.3mm, já ho zkrátil na 95mm.

Pokud je vyváženo nebrání nic v zalepení sekundákem (já mám Loctite power gel) Lepil jsem tak, že jsem sundal konce namazal vnitřní flybar a opět nasunul.

Po této úpravě se vrtulník chová hooodně moc živě a dravě. nedoporučuju zbrklé povely.. Tuhle úpravu by měl dělat spíš ten, který už s Colibri má slušně naletáno :)

Nápad s trubičkou není z mé hlavy, doufám, že tenhle vyčerpávající návod pomůže :)
Přílohy
IMG_1897.JPG
Naposledy upravil(a) EvzEn dne sob 26.11.2011 18:11, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
keras
Příspěvky: 206
Registrován: pon 31.01.2011 0:00

Re: Easycopter V4.5 COLIBRI

#693 Příspěvek od keras »

dík za návod.
Ovšem na kolibříku metrovej flybar, to musí být stabilní jako prase ne? :lol: :lol: :lol:
pár koaxů > colibri v4.5 > blade mcpx2 + dx6i
Uživatelský avatar
EvzEn
Příspěvky: 687
Registrován: stř 01.06.2011 0:00
Bydliště: Golčův Jeníkov

Re: Easycopter V4.5 COLIBRI

#694 Příspěvek od EvzEn »

Jeežiši :D Hned to jdu opravit :D
Uživatelský avatar
Jiri
Příspěvky: 1294
Registrován: stř 01.02.2006 0:00
Bydliště: Praha, Sobín

Re: Easycopter V4.5 COLIBRI versus eFly Sport RTF

#695 Příspěvek od Jiri »

Vzhledem k tomu, že Pecka prodává oba, a diskuse o tom tady už šla, doplním svoje poznatky. Včera jsme docela detailně na zemi i za letu nad přihlížejícími zákazníky v OC Šestka ;-) porovnávali Colibri-pro4.5 a EeFly Sport a ten eFly z toho vyšel podstatně líp. Je živější, mnohem stabilnější, lyžiny vzhledem ke konstrukci určitě víc vydrží, mechanické provedení lepší (tuhost, vůle, umístění flybaru, mechanika ovládání hlavního rotoru)... Vysílač od eFly působí oproti vysílači ke Kolibříkovi (který má displej) vysloveně laciným čínským dojmem, a vkládání baterek do tří oddělených komůrek (!) je doslova stupidní. Až vám po vložení čtyř tužkových baterek (které, jak se píše např. u Pecky a dalších převzatých návodech na webu) nebude fungovat, je třeba najít ještě další dvě oddělená dvířka a doplnit další dvě utajené baterky :-), to hodně pomůže.
Ale ty baterky (pokud se z vysílače nebude nabíjet pohonná Lipolka) tam nepochybně vydrží věky a vysílač zase lépe padne do ruky a je o dost menší.
Dodává se k němu náhradní hlavní vrtule a vrtulka, jedna pohonná baterka a USB kabel jako nabíječ, vše v papírové krabici s uchem (nouzově lze využívat jako transportní kufr).
Oproti tomu Kolibřík v kufru, se samostatnou síťovou nabíječkou na dva články současně, dvěma baterkama, vysílačkou s displejem a volbou mezi módy 1-2 vypadá mnohem líp.
V letu je ale rozdíl docela velký, Kolibřík opravdu lítá v nehezkém náklonu, přestože je méně obratný, stabilitu má horší, nutno často zasahovat do trimů apod. Leccos se asi dá upravit dle tohoto fóra, aby se letový projev zlepšil, ale eFly lítá bez úprav vyndaný panensky z krabice, nekloní se, reaguje rychleji. Nelze říct, že by Kolibřík byl vysloveně špatný, ale ve srovnání letového projevu byl na první pohled horší.
Vzhledem k mechanickému provedení a letovým vlastnostem jednoznačně vyhrál eFly, takže už je doma. Cenový rozdíl je kolem 300, když se dokoupí (po $1,30, až budu něco objednávat) další baterky, za cca 100 lze koupit síťový napáječ pro USB (nebo za $1,30 nabíjecí kablík pro modelářskou nabíječku) a pak nějaký kufřík, nevyjde to výrazně dráž a IMHO se to vyplatí.
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
Uživatelský avatar
keras
Příspěvky: 206
Registrován: pon 31.01.2011 0:00

Re: Easycopter V4.5 COLIBRI

#696 Příspěvek od keras »

Proč jsi nekoupil tohle když řešíš cenu?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... de_2_.html

Cenově úplně někde jinde!!! Ohledně reklamace nemá smysl brát vrtulník z čr. páč jí stejně neuznají :wink:
Já naopak u colibriho miluju, že je neposeda. Musí se furt řídit a naučíš se s ním opravdu létat :!: S vrťasem kterej je stabilní to není lítání! Náklon ničemu přece nevadí. Reakce u colibříka (a u všech vahadlových vrťasů) změníš váhou flybaru :!: A colibry má dvojí výchylky serv. Na plné reaguje okamžitě!!!
Jak říkáš má kufr a síťovou nabíječku což nemá chybu.
Navíc u toho Tvého nevidím náhradní díly jako třeba motory nebo flybar :?:
pár koaxů > colibri v4.5 > blade mcpx2 + dx6i
Uživatelský avatar
Jiri
Příspěvky: 1294
Registrován: stř 01.02.2006 0:00
Bydliště: Praha, Sobín

Re: Easycopter V4.5 COLIBRI

#697 Příspěvek od Jiri »

keras píše:Proč jsi nekoupil tohle když řešíš cenu?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... de_2_.html

Cenově úplně někde jinde!!! Ohledně reklamace nemá smysl brát vrtulník z čr. páč jí stejně neuznají :wink:
Já naopak u colibriho miluju, že je neposeda. Musí se furt řídit a naučíš se s ním opravdu létat :!: S vrťasem kterej je stabilní to není lítání! Náklon ničemu přece nevadí. Reakce u colibříka (a u všech vahadlových vrťasů) změníš váhou flybaru :!: A colibry má dvojí výchylky serv. Na plné reaguje okamžitě!!!
Jak říkáš má kufr a síťovou nabíječku což nemá chybu.
Navíc u toho Tvého nevidím náhradní díly jako třeba motory nebo flybar :?:

To je skoro jistě ten samý. Ale v módu 1 je to už 40$ (55$ s dopravou), k tomu se značnou pravděpodobností nechutný poplatek České pošty, DPH a (když to dobře půjde na celnici) tak měsíc čekání, to se mi za úsporu cca 200,- českých fakt nevyplatí (tady stál nějakých 1450,-).
Díly jsou minimálně stejně dostupné jako na Kolibříka, jak tady, tak na HK (http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... tegory=495 , http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Mount.html )

Jak jsem psal, když chceš, tak tenhle je při velkých výchylkách mnohem živější, tj. naučit se s ním můžeš možná víc. Ale lze snadno vytrimovat tak, že visí jak přibitý. Startuje nahoru, nikoli do strany, nenaklání se za letu. Já kolibříka nezatracuji, ale sám jsem byl překvapený tak velkým rozdílem úrovně ve prospěch tohoto. Snažil jsem se co nejseriózněji popsat i nevýhody, aby (pokud se někdo rozhoduje) měl srovnání.
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
Uživatelský avatar
Tsisters
Příspěvky: 1801
Registrován: stř 23.03.2011 0:00

Re: Easycopter V4.5 COLIBRI

#698 Příspěvek od Tsisters »

Já jsem si dneska koupil tento,tak jsem zvědav jaký bude :-):http://www.rc-dragon.cz/cs/e-shop/rc-vrtulniky/vrtulnik-9c002 ale při té ceně :-),s uvedeným obchodem nemám nic společného,nedělám tady žádnou reklamu
AGILE 7,2/ AGILE 5.5/ DEVIL 420/ T-REX 500PRO-Sportline/ RJX X-TRON 500/ EXTRA 300/ FPV QAV 210/
Uživatelský avatar
EvzEn
Příspěvky: 687
Registrován: stř 01.06.2011 0:00
Bydliště: Golčův Jeníkov

Re: Easycopter V4.5 COLIBRI

#699 Příspěvek od EvzEn »

Super klon Colibriho :D Zdá se mi však, že má lepší lyžiny ;) Asi někdo udál i upgrade:) Třeba to vahadlo, už nebude tukat o kabinku..

http://www.rc711.com/shop/jc-9c002-mini ... -5177.html

Příjde mi to jako klon Efly/Solo Pro100 a Colibriho (Solo Pro) Tady je víc info a obrázků :)
Uživatelský avatar
keras
Příspěvky: 206
Registrován: pon 31.01.2011 0:00

Re: Easycopter V4.5 COLIBRI

#700 Příspěvek od keras »

Jiri píše:To je skoro jistě ten samý. Ale v módu 1 je to už 40$ (55$ s dopravou), k tomu se značnou pravděpodobností nechutný poplatek České pošty, DPH a (když to dobře půjde na celnici) tak měsíc čekání, to se mi za úsporu cca 200,- českých fakt nevyplatí (tady stál nějakých 1450,-).


:lol: :lol: :lol: Není absolutně žádnej problém předělat mod 1 na 2??? :lol: :lol: :lol:
Ale to je jedno no. Já vím že colibriho nehaníš. Jsme rádi že tu píšeš zkušenosti :!:
Rojí se tu poslední dobou tisíce typů malejch 4 kanálků což je super. Je to všechno na jedno brdo. Čína no. Spousta věcí pasuje z jednodo typu do těhle dalších...
A ceny jdou dolů což je určitě dobře.

Já jsem konečně zkrátil flybar!!! :) Ucvakl jsem ho hned za kuželama od závažíček (drát tam žádnej není - jen plast) a vzal jsem niple (matky) z kola ze špic (závit M2) odbrousil ty kloboučky kde je zářez pro šroubovák a natočil na flybar. Vyvážil pootočením závažíček a hotovo. Žádné lepení, nic. Drží to perfektně.!!! Fotky nemám ale je to víc než jasné.
Lítá to parádně a nemlátí noc!!! Dokonce dély vydrží baterka protože flyvar je lehčí. Pravda vrťas trochu živější ale pro zkušenější jen dobře!!!

Jo a zkušenost s mojí úpravou otočením ocasního motoru. Po 8mi baterkách v kuse (cca 1hodina a 10-15min. letu v kuse) je zadní motor na ruku úplně studenej :!: :!: :!:
pár koaxů > colibri v4.5 > blade mcpx2 + dx6i
Uživatelský avatar
Jiri
Příspěvky: 1294
Registrován: stř 01.02.2006 0:00
Bydliště: Praha, Sobín

Re: Easycopter V4.5 COLIBRI

#701 Příspěvek od Jiri »

keras píše:
:lol: :lol: :lol: Není absolutně žádnej problém předělat mod 1 na 2??? :lol: :lol: :lol:

U Kolibříka opravdu ne, tam je na to vysílačka stavěná, ale tady u tý bych si nebyl zas tak jistý - ta konstrukce vysílačky (včetně těch totálně ujetých baterek, oddělených ve třech samostatných kaslících) zrovna nevybízí k tomu, aby se tam člověk přehraboval v drátech a pružinkách. Není to holt stará dobrá FC-16, kde mi změna módu před lety trvala asi minutu :-)
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
Uživatelský avatar
keras
Příspěvky: 206
Registrován: pon 31.01.2011 0:00

Re: Easycopter V4.5 COLIBRI

#702 Příspěvek od keras »

colibri o tom nemluvím, to je snad jasné.
Jde to na všech musí to jít i na výše zmiňované! :x

Ale pojďme se prosím věnovat opravdovému colibri a úpravám na něj, díky :wink:
pár koaxů > colibri v4.5 > blade mcpx2 + dx6i
petr6600
Příspěvky: 122
Registrován: ned 22.03.2009 0:00

Re: Easycopter V4.5 COLIBRI

#703 Příspěvek od petr6600 »

Prosím neví někdo jak udělat z vysílače mod 3?Nebo jetli se do toho někdo odváží?
Naposledy upravil(a) petr6600 dne úte 06.12.2011 22:32, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Jiri
Příspěvky: 1294
Registrován: stř 01.02.2006 0:00
Bydliště: Praha, Sobín

Re: Easycopter V4.5 COLIBRI

#704 Příspěvek od Jiri »

petr6600 píše:Prosím neví někdo jak udělat z vysýlače mod 3?Nebo jetli se do toho někdo odváží?

Mechanicky to nepůjde skoro určitě. Viděl jsem podobný vysílač, a vývody poťáků měl zaletované přímo v desce. Kdyby mezi tím byly nějaké drátky, jako u většiny klasických (velkých) rádií, nebyl by to problém přepájet, ale pokud je to, jak si myslím, znamenalo by to přeškrabovat plošný spoj a propojovat drátkama, do toho se určitě nikomu nebude chtít.
PS: vysÝlač, to skoro bolí :-)
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
Uživatelský avatar
MachiSSS
Příspěvky: 59
Registrován: pát 15.01.2010 0:00

Re: Easycopter V4.5 COLIBRI

#705 Příspěvek od MachiSSS »

Kluci, dnes jsem oddelal elektroniku u tohoto vrtase. Jen moje chyba. Nebudu do toho uz vrazet prasule, rozprodam, co pujde a dam se na neco jinyho :-) Mate o neco zajem? Co z vrtase zbylo:

vse krome kabiny, ridici jednotky a lyzin. Jinak je vse ok a funkcni (puvodne to byl modrej SOLO PRO).

Dale mam fungl nove lyziny od EXTREME, dosud nepouzite.

Dale tyto veci, jeste nerozbalene! :

listy od EXTREME, červenou kabinku, červený ocas i s motorem, bilou zadni vrtulku, LIPOL 150mAh, Flybar vše nové a zabalené!!!

Původní flybar je úspěšně zkrácen na každé traně o 1cm.

Máte někdo zájm? Na ceně se domluvíme poséze.

Pište na: machisss@seznam.cz

Díky
Odpovědět

Zpět na „Heli - do 450“