Laguna V ARF Kostka Modelcentrum

Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mak
Příspěvky: 112
Registrován: ned 17.09.2006 0:00
Bydliště: Brno

Laguna V ARF Kostka Modelcentrum

#1 Příspěvek od mak »

znáte někdo tento model a máte někdo zkušenosti jak létá ?
Optima III (oprava)Mistrál (AXI 2820/10)P51-D Mustang (EPP, motor AXI 2814/12)přestavba STÍN I samok
Uživatelský avatar
Surgical
Příspěvky: 1201
Registrován: ned 17.09.2006 0:00

#2 Příspěvek od Surgical »

Mám ho, létá skvěle, pohon Axi 2826/10, sklopka 13x8 LiPo 3SP1 3350 mAh regl 60A Opto battery pack 4xNiMH 1700mAh.
Pokud bys uvažoval o BEC, tak jedině regl typu Jeti SPIN nebo MegaBEC, normální regl už ten počet serv nemusí utáhnout, zvláště při mixech typu crow (butterfly), kdy poustíš 5 serv najednou.
Serva s MG převody pro klapky nutná (bez klapek skoro nepřistaneš, to éro klouže z ruky 60 metrů) lze ušetřit na servu směrovky a zablokovat ji (pro létání směrovka prakticky není nutná křidélka naopak nezbytná).

Nic levného to není, ale na létání je to zase trochu jiná třída.
Naposledy upravil(a) Surgical dne stř 25.07.2007 14:21, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
mak
Příspěvky: 112
Registrován: ned 17.09.2006 0:00
Bydliště: Brno

#3 Příspěvek od mak »

Surgical píše:Mám ho, létá skvěle, pohon Axi 2826/10, sklopka 13x8 LiPo 4SP1 3350 mAh regl 60A Opto battery pack 4xNiMH 1700mAh.
Pokud bys uvažoval o BEC, tak jedině regl typu Jeti SPIN nebo MegaBEC, normální regl už ten počet serv nemusí utáhnout, zvláště při mixech typu crow (butterfly), kdy poustíš 5 serv najednou.
Serva s MG převody pro klapky nutná (bez klapek skoro nepřistaneš, to éro klouže z ruky 60 metrů) lze ušetřit na servu směrovky a zablokovat ji (pro létání směrovka prakticky není nutná křidélka naopak nezbytná).

Nic levného to není, ale na létání je to zase trochu jiná třída.

diky za info sem prave pro tohle rpzhodnutej ale veverzi s V ocaskou mam i jine vetrone ale chci jednoho plnokrevnika do termiky s poradným rozpetím abych ho vydel a mohl letat vysoko v podpisu uvidiš s čim letam
Optima III (oprava)Mistrál (AXI 2820/10)P51-D Mustang (EPP, motor AXI 2814/12)přestavba STÍN I samok
Uživatelský avatar
LETEC_AMATER
Příspěvky: 246
Registrován: čtv 23.11.2006 0:00
Bydliště: PRAHA

#4 Příspěvek od LETEC_AMATER »

se ti divim ze se nezeptas odborniku z vaseho fora...............
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

Laguna

#5 Příspěvek od Abu »

Jsem moc rad ze se konecne objevily nejake informace od uzivatelu Laguny ! :wink: Taky o ni dost vazne uvazuji na pristi sezonu (dvoumetrovka mi uz pripada mala).
Chtel jsem se zeptat - je to ero dostatecne pevny, snese i trochu te akrobacie popr drsnejsi sestup z termiky? Docela me udivuje udavana prazdna hmotnost, jen necely kilo, to mi prijde hrozne malo, "konkurencni" Absolution http://www.vhmodel.cz/index.php?id=20 ma udavano 1.7kg prazdnej ?!?!?!
Planuji do toho pohon Feigao+Hendrych, 12ti clanek (pozdeji mozna 6x A123, pokud se tam vejdou), vykon tak 800W, tak doufam ze to to ero snese. Popr je mozne si od Kostky objednat nejake upravy? (vic uhliku, vic uhliku 8) )
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Uživatelský avatar
mak
Příspěvky: 112
Registrován: ned 17.09.2006 0:00
Bydliště: Brno

#6 Příspěvek od mak »

LETEC_AMATER píše:se ti divim ze se nezeptas odborniku z vaseho fora...............

se ptam lidi co to letadlo maji a maji snim zkušenosti myslim že to je podstata veci ne ?
Optima III (oprava)Mistrál (AXI 2820/10)P51-D Mustang (EPP, motor AXI 2814/12)přestavba STÍN I samok
Uživatelský avatar
mak
Příspěvky: 112
Registrován: ned 17.09.2006 0:00
Bydliště: Brno

Re: Laguna

#7 Příspěvek od mak »

Abu píše:Jsem moc rad ze se konecne objevily nejake informace od uzivatelu Laguny ! :wink: Taky o ni dost vazne uvazuji na pristi sezonu (dvoumetrovka mi uz pripada mala).
Chtel jsem se zeptat - je to ero dostatecne pevny, snese i trochu te akrobacie popr drsnejsi sestup z termiky? Docela me udivuje udavana prazdna hmotnost, jen necely kilo, to mi prijde hrozne malo, "konkurencni" Absolution http://www.vhmodel.cz/index.php?id=20 ma udavano 1.7kg prazdnej ?!?!?!
Planuji do toho pohon Feigao+Hendrych, 12ti clanek (pozdeji mozna 6x A123, pokud se tam vejdou), vykon tak 800W, tak doufam ze to to ero snese. Popr je mozne si od Kostky objednat nejake upravy? (vic uhliku, vic uhliku 8) )

ty sos toho hodlaš udelat hotlinera ? hihi každopadne ja bych taky rad nejake vetši letadlo mel sem třimetrovku prodal ji tedka zhanim jinou :-)
Optima III (oprava)Mistrál (AXI 2820/10)P51-D Mustang (EPP, motor AXI 2814/12)přestavba STÍN I samok
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Abu »

Hotlinera rozhodne ne, od toho mam Optimu! Ale rad bych aby to trosku stoupalo, nepotrebuju 30m/s, uplne mi staci 10-12. Videl jsem litat omotorovany F3Jcka s podobnejma vykonama na palube a je to peknej pohled, kdyz takovej ptak leze nahoru pod uhlem 45-60st. Ale hotliner lita precejen jinak :wink:
Uživatelský avatar
mak
Příspěvky: 112
Registrován: ned 17.09.2006 0:00
Bydliště: Brno

#9 Příspěvek od mak »

Abu píše:Hotlinera rozhodne ne, od toho mam Optimu! Ale rad bych aby to trosku stoupalo, nepotrebuju 30m/s, uplne mi staci 10-12. Videl jsem litat omotorovany F3Jcka s podobnejma vykonama na palube a je to peknej pohled, kdyz takovej ptak leze nahoru pod uhlem 45-60st. Ale hotliner lita precejen jinak :wink:

jojo to ja vim ale furt to je vetron a stoupacvost to určite bude mit pevnost dobrou aspon mne totak připadlo podle popisu co tam kostka ma a nejaký ten razantní unik to učo taky snese aspon ja od toho očekávám termiku hlavne termiceke polétání ve výškách
Optima III (oprava)Mistrál (AXI 2820/10)P51-D Mustang (EPP, motor AXI 2814/12)přestavba STÍN I samok
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Abu »

No docela rad bych to slysel od nekoho kdo s tim erem ma neco odlitano.
woro
Příspěvky: 1103
Registrován: sob 21.07.2007 0:00
Bydliště: mezi Litoměřicemi a Roudnicí n. L.
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od woro »

Surgical píše: lze ušetřit na servu směrovky a zablokovat ji (pro létání směrovka prakticky není nutná křidélka naopak nezbytná).

hele před tímhle bych tě chtěl varovat-není nezbytná, ale zkus optimu tahnout na maly rychlosti s velkym uhlem nabehu a pokus se udelat zatacku. nez ten ocas dojede do polohy kdy kridlo dava dost vztlaku tak je to v zemi. se smerovkou tam ten chvost mas hned a klidne to muzes tocit plossi nez koordinovany. zvlast s tema klapkama. navic bez smerovky ztratis na kazdy zatacce skoro metr "zadarmo". to proto ze nezalitnes koordinovanou ale "svaharskou" zatacku. to znamena s ocasem vevnitr. nuti te to dat diferenciaci kridelek ale to ti zbytecne zvetsi odpor-smerovka toci na zaklade vztlaku, diferenciace na zaklade odporu. kridelka titiz zpusobujou vyboceni ven ze zatacky, funguje to takhle: http://www.rcgroups.com/forums/showatt. ... tid=945208 . diferenciaci pridas odpor na vnitrnim kridle ale o moc ho nesnizis na vnejsim. samozrejme jestli si myslis ze je jedno servo tak drahy/tezky a ten metr na kazdy zatacce ti nevadi, nemusis ho tam davat.
Jiří V. _________________35MHz, kanál 62
Being drunk is feeling sophisticated without being able to say it.
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

Smerovka

#12 Příspěvek od Abu »

Taktak, ja si termickej vetron bez smerovky uz taky neumim predstavit (kdyz jsem se ji konecne naucil pouzivat), takze Laguna ji bude mit 100% rizenou (a klasickej kriz, V-tail je divnej).
U Optimy mi moc nechybi, s tou letim "normalni zatacku" snad akorat pred pristanim, jinak to jsou samy zvraty, prekruty a bojovy zatacky v nozi :wink:
Uživatelský avatar
mak
Příspěvky: 112
Registrován: ned 17.09.2006 0:00
Bydliště: Brno

#13 Příspěvek od mak »

Abu píše:No docela rad bych to slysel od nekoho kdo s tim erem ma neco odlitano.

jasne to chapu prot sem to vlakno udelala abych se otom dovedel co nejvice od lidi co stim letaji mne seto velmi libi takže bych ho rad koupil ve variante s V ocaskou
Optima III (oprava)Mistrál (AXI 2820/10)P51-D Mustang (EPP, motor AXI 2814/12)přestavba STÍN I samok
woro
Příspěvky: 1103
Registrován: sob 21.07.2007 0:00
Bydliště: mezi Litoměřicemi a Roudnicí n. L.
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od woro »

no prave,
Abu píše:snad akorat pred pristanim
to je na ni nejvic o hubu. podle me podstatne vic nez ty kravinky na rychlosti. a v-tail ma nekdy trochu problem s opacnym klonivym momentem, ale u trimetrovky snad ne. jenze ja si taky nedokazu predstavit termiku s elektrikou co to tahne vic nahoru nez dopredu. vubec sem tady na elektrikach nejak omylem, ale jinak se mi to letadlo libi.

edit:sakra zase pozde :(
Jiří V. _________________35MHz, kanál 62
Being drunk is feeling sophisticated without being able to say it.
Uživatelský avatar
mak
Příspěvky: 112
Registrován: ned 17.09.2006 0:00
Bydliště: Brno

#15 Příspěvek od mak »

woro píše:no prave,
Abu píše:snad akorat pred pristanim
to je na ni nejvic o hubu. podle me podstatne vic nez ty kravinky na rychlosti. a v-tail ma nekdy trochu problem s opacnym klonivym momentem, ale u trimetrovky snad ne. jenze ja si taky nedokazu predstavit termiku s elektrikou co to tahne vic nahoru nez dopredu. vubec sem tady na elektrikach nejak omylem, ale jinak se mi to letadlo libi.

edit:sakra zase pozde :(

nojo když nemaš jine možnosti tahani tak jeto jasne že elektro je naherada a tahat se s navijákem semi moc neche jeto zdlouhavé a poneklud divné navic se učim a tak promne to je jita možnost když uedlam ruser že si pomohu ja vim že vetron je vetron ale tohle je zlatej sřed
Optima III (oprava)Mistrál (AXI 2820/10)P51-D Mustang (EPP, motor AXI 2814/12)přestavba STÍN I samok
Odpovědět

Zpět na „Elektrovětroně“