Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Fila
Příspěvky: 205
Registrován: úte 21.12.2004 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

#91 Příspěvek od Fila »

graup15 píše:Paráda...gratulace. Já teď , budu rešit a ladit Energica. Ale po něm už jako doplnění let.parku se poohlédnu po nějakém F5J...nejspíš to samé co máš ty. Tak se tvé údaje velmi hodí.

jinak na tom Stingerovi-E se již pracuje :-) a bude to v podobném ražení jako ascot-E, takže lehouš, 3cl, bat 1600-2200, motor nějaký 16/XX/X od megy, převod kotr 5,2 nebo Hendr. proud do 50A
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7702
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

#92 Příspěvek od graup15 »

Tak nezapomeň sem dávat fotky ze stavby..:-) Dík
Uživatelský avatar
creagel
Příspěvky: 1168
Registrován: ned 03.05.2009 0:00
Bydliště: Sedlcany

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

#93 Příspěvek od creagel »

Fila píše:
graup15 píše:Paráda...gratulace. Já teď , budu rešit a ladit Energica. Ale po něm už jako doplnění let.parku se poohlédnu po nějakém F5J...nejspíš to samé co máš ty. Tak se tvé údaje velmi hodí.

jinak na tom Stingerovi-E se již pracuje :-) a bude to v podobném ražení jako ascot-E, takže lehouš, 3cl, bat 1600-2200, motor nějaký 16/XX/X od megy, převod kotr 5,2 nebo Hendr. proud do 50A


A bude specialni E trup nebo to bude upraveny normalni trup?
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7702
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

#94 Příspěvek od graup15 »

Fila píše:
graup15 píše:Paráda...gratulace. Já teď , budu rešit a ladit Energica. Ale po něm už jako doplnění let.parku se poohlédnu po nějakém F5J...nejspíš to samé co máš ty. Tak se tvé údaje velmi hodí.

jinak na tom Stingerovi-E se již pracuje :-) a bude to v podobném ražení jako ascot-E, takže lehouš, 3cl, bat 1600-2200, motor nějaký 16/XX/X od megy, převod kotr 5,2 nebo Hendr. proud do 50A


a) Rozhodně jdi do Kontronika...Hendrych převodovku radši ne
b) Jednomu (hrozně ukecanému) kámoši budu dělat Dingo-E. Taky na Kontronik (již dorazila) plus motor..no ten ještě vymyslím. S tím, že se pokusím o co nejlehčí provedení. Beru to jako nácvik pak na mého lehouše :-)
PS..to Dingo už tu mám a zatím přemýšlím co a jak..
d) jen taková úvaha...Stinger je super F3B, rozhodně bude fantazie když bude lehké, ale i z 3S se dá vytáhnout 1.5kW.:-) Jde mi o to, že cpát pohon který je spíš vhodný do F5J pluhu na závody je jedna věc, ale aby jsi pak nebyl zklamaný, že to éro je pak takové líné (pod motorem). Prostě chci říct, že bych se pokusil..a tak to budu dělat já, nelpět za každou cenu na 40g rozdílu, ale přitlačit jeden článek a i dobře to omotorovat, teda pokud to chceš na rekreační uspokojení ve všech směrech.
Uživatelský avatar
Fila
Příspěvky: 205
Registrován: úte 21.12.2004 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

#95 Příspěvek od Fila »

graup15 píše:a) Rozhodně jdi do Kontronika...Hendrych převodovku radši ne
b) Jednomu (hrozně ukecanému) kámoši budu dělat Dingo-E. Taky na Kontronik (již dorazila) plus motor..no ten ještě vymyslím. S tím, že se pokusím o co nejlehčí provedení. Beru to jako nácvik pak na mého lehouše :-)
PS..to Dingo už tu mám a zatím přemýšlím co a jak..
d) jen taková úvaha...Stinger je super F3B, rozhodně bude fantazie když bude lehké, ale i z 3S se dá vytáhnout 1.5kW.:-) Jde mi o to, že cpát pohon který je spíš vhodný do F5J pluhu na závody je jedna věc, ale aby jsi pak nebyl zklamaný, že to éro je pak takové líné (pod motorem). Prostě chci říct, že bych se pokusil..a tak to budu dělat já, nelpět za každou cenu na 40g rozdílu, ale přitlačit jeden článek a i dobře to omotorovat, teda pokud to chceš na rekreační uspokojení ve všech směrech.


prokoukl jsi mě..
kotronik vede
mám v šupliku 16/25/2 aregl na 70A dál nepůjdu, max 60A
4 články jsou varianta ale uvidí se podle trupu, kterej budu sochat na míru, takže bude special Elektro- ještě větší gynekologie než normálně. zase vycházím z komponentů, co jsou převážně doma po šuplíkách.

váha bude super. max 300-350g oproti bez.m.verzi, zase musí být do 2500g nám výhodu, že bezm. verze je hodně lehká při extrémní pevnosti.
Uživatelský avatar
tomashr
Příspěvky: 6037
Registrován: ned 22.06.2008 0:00
Bydliště: Praha ČR

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

#96 Příspěvek od tomashr »

Ještě obecně ke kategorii F5J - na http://modelweb.fotozona.cz/2011/11/nov ... e-f5j.html jsem vytvořit obecný popis toho, jak to s touto kategoriíí je...
Uživatelský avatar
albisko
Příspěvky: 284
Registrován: úte 01.06.2010 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

#97 Příspěvek od albisko »

pridavam tiez nieco zo "zahradky" FAI

na skusku som vyhodil 5S1800 a dal obstarozny 3S2200 (170g,20C , zippy flightmax) 3rocne :)

napatie podla logu z CC 9V 40A
Přílohy
IMAG0094.jpg
pike_fai_3S.jpg
Uživatelský avatar
albisko
Příspěvky: 284
Registrován: úte 01.06.2010 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

#98 Příspěvek od albisko »

este nech je pohon cely
motor ARC 25-58-1 + 5,2:1 hacker + CC100 lite a RF 16/10
s 5S1800 a RF 14,5/10 cca 17V 70A stupavost 22m/s
s 5S1800 a RF 16/10 cca 17V 120A stupavost 28m/s
Uživatelský avatar
pzn16
Příspěvky: 89
Registrován: pon 05.10.2009 0:00
Bydliště: Chvaletín, Slavonice

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

#99 Příspěvek od pzn16 »

jak to bude u téhle nové kategorie se zapichováním při přistání? Kdysi dávno jsem létal ještě V2 a díky tomuto "nešvaru" jsem skončil s touto kategorií a díky tomu jsem se už dále nesnažil angažovat v žádné větroňářské kategorii, kde přesné přistání v čase znamenalo moc - tudíš zapichování éra při přistání. Pokud si vzpomínám, tak kdysi dávno byl v Modeláři návrh - tuším že od p. Suchomela, o podlétávání branek při přistání a jakékoli přistání, které by neodpovídalo realismem přistání skutečného větrně = automaticky 0 za let. Zapichování neuznávám, to už můžu se Železným házet oštěp. Jinak se mi návrh téhle kategorie moc líbí, protože by mohla jít i na solidní úrovni létal s doma stavěnými modely - jsem ještě ze staré školy. PS: pokud bych kupoval éro, bude Laguna od Kostky dostačující pro tuto kategorii?
Uživatelský avatar
creagel
Příspěvky: 1168
Registrován: ned 03.05.2009 0:00
Bydliště: Sedlcany

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

#100 Příspěvek od creagel »

pzn16 píše:jak to bude u téhle nové kategorie se zapichováním při přistání? Kdysi dávno jsem létal ještě V2 a díky tomuto "nešvaru" jsem skončil s touto kategorií a díky tomu jsem se už dále nesnažil angažovat v žádné větroňářské kategorii, kde přesné přistání v čase znamenalo moc - tudíš zapichování éra při přistání. Pokud si vzpomínám, tak kdysi dávno byl v Modeláři návrh - tuším že od p. Suchomela, o podlétávání branek při přistání a jakékoli přistání, které by neodpovídalo realismem přistání skutečného větrně = automaticky 0 za let. Zapichování neuznávám, to už můžu se Železným házet oštěp. Jinak se mi návrh téhle kategorie moc líbí, protože by mohla jít i na solidní úrovni létal s doma stavěnými modely - jsem ještě ze staré školy. PS: pokud bych kupoval éro, bude Laguna od Kostky dostačující pro tuto kategorii?


Ono oproti F3J neni u kategorie F5J to presne pristani zase tak rozhodujici, jako u F3J (je jedno, jestli pristanes presne na bod, nebo metr od nej). Jsou jine casti, kde muzes nabrat body. Z toho asi plyne, ze i pristani nebou tak ostra jako v F3J - koukni treba na http://www.youtube.com/watch?v=-6jy369E4mk.

Me by spis zajimalo, co tomu pripadnemu bodnuti pri pristani rekne motor/prevodovka.
Uživatelský avatar
tomashr
Příspěvky: 6037
Registrován: ned 22.06.2008 0:00
Bydliště: Praha ČR

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

#101 Příspěvek od tomashr »

Přistání je o poznání méně vyhrocené než u F3J - je za něj méně bodů a maximum je do jednoho metru od bodu a ne po 20cm jako v F3J či RCEK. Nicméně nedělej si iluze - na vrcholové úrovni se "ostře" přistávat musí, ono nejde ani tak o přesnost přistání na bod jako spíše o přesný čas - prostě visíš na brzdách a pak hop dolů...

Ad Laguna - pro začátek je použitelná zcela jistě a neudivilo by mě ani kdyby obstála i poměrně dlouho.
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7702
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

#102 Příspěvek od graup15 »

Jinými slovy napsáno...chceš soutěžit? Máš ambice? Tak se připrav na to, že už model není mazlik, ale sportovní náčiní, s kterým se nikdo nesere:-)
To je přesně jeden z mnoha důvodů, proč mi závodění naprosto nebere....Pořád ještě mám dost oblastí kam můžu vyhazovat peníze.-) :-)
Uživatelský avatar
Fila
Příspěvky: 205
Registrován: úte 21.12.2004 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

#103 Příspěvek od Fila »

graup15 píše:Jinými slovy napsáno...chceš soutěžit? Máš ambice? Tak se připrav na to, že už model není mazlik, ale sportovní náčiní, s kterým se nikdo nesere:-)
To je přesně jeden z mnoha důvodů, proč mi závodění naprosto nebere....Pořád ještě mám dost oblastí kam můžu vyhazovat peníze.-) :-)


On se člověk časem smíří stím, že to tak prostě je. Nejhorší jsou ale ty začátky, kdy jen pomyšlení na to, že bych tomohl škrábnout moje milované letadlo, na které jsem střádal poctivě celý rok, nedovolí se plně soustředit na soutěžní projev. Časem ale člověk otupí a dokáže to od sebe oddělit. Jak máš o model strach, nemáš šanci. Jako u všeho, člověk musí hlavně myslet, předvídat a vyhodnocovat situaci. Za sebe musím říct, že pokud se dostanu do varu a nechám se soutěží vtáhnout, jde všechno stranou. Pokud se lidi ještě hecujou jede se často věnec nebo kotrmelec.
Uživatelský avatar
tomashr
Příspěvky: 6037
Registrován: ned 22.06.2008 0:00
Bydliště: Praha ČR

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

#104 Příspěvek od tomashr »

graup15 píše:Jinými slovy napsáno...chceš soutěžit? Máš ambice? Tak se připrav na to, že už model není mazlik, ale sportovní náčiní, s kterým se nikdo nesere:-)
To je přesně jeden z mnoha důvodů, proč mi závodění naprosto nebere....Pořád ještě mám dost oblastí kam můžu vyhazovat peníze.-) :-)


Zase to ber realisticky - modelů pomlácených na přistání zas tak moc není. A navíc když už se při přistání něco poškodí, tak je to spíš v případě, že člověk něco zpackal a "ránou" dohání svou chybu, běžná soutěžní zabodnutí bývá OK.
Podle mě je na soutěžích F3/5J riziko spíš v úletu, že točíš stoupák do poslední chvíle a skončíš někde spadlý v lese, démonizované "zapichování" je proti tomu legrace...

Z jiného soudku - právě jsem od Valenty přivezl Dragonfly Pro. Dostane to synátor na F5J, tak pak popíšu zkušenosti s levnou alternativou na soutěže.
Uživatelský avatar
sramy
Příspěvky: 1048
Registrován: ned 11.01.2009 0:00
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

#105 Příspěvek od sramy »

Tak to tě vítám mezi majiteli Dragon Fly :wink:
Q X7S,Bolero,Q10,Rival,Limit,FW190,Flash,SK450,Viking2E,PikePerfect,Bf109,Aladin
www.lmkchotebor.cz
Odpovědět

Zpět na „Elektrovětroně“