Projev nevhodné svíčky
Re: projev nevhodné svíčky
No, já koupil za 1500 startbox z modelbazaru se vším, i se startérem, powerpanelem, akumulátorem 12/12 ah , se dvěma šuplíčky, žhavítkem, čerpadlem, atd. Když startuju, tak nastavím proud mezi 1.5-2 A a vždycky motor chytne. Myslím, že to je dobrá investice. ::))) A hlavně, člověk se netrápí, nemá osekaný prsty atd.
Každý modelář se stane pilotem, komu se to nepodaří, zůstane modelářem navždy.
Re: projev nevhodné svíčky
Urcite dobra investice, o vyhodach starteru zadna. Akorat ja uz startbox netaham, znamena to kabely ke zhaveni a starteru. Mam jen zhavitko a na starteru lipolku, zadny neprijemny kabely. Chodim totiz s erem na louku pesky, tahat Pb byval ocistec 
Když letadlo kouří, je to správně!
Re: projev nevhodné svíčky
Já jsem taky maximálně spokojen s tím, jak mi to startuje s ručním žhavítkem. Ptal jsem se jenom proto, kdybych si ho třeba někdy zapomněl dobít nebo podobně, a musel startovat přes panel, tak kolik nastavit. Má to konstantních 1,5V napětí a proud se dá nastavit myslím do 6 nebo dokonce 8A, Takže 2A jsou asi tak v normě, jestli jsem pochopil dobře.
P.S. S tím ručním žhavítkem jsem opakovaně startoval už asi cca. 8 různých motorů a vždycky v pohodě. Pokud něco nechtělo chytit, chyba nikdy nebyla ve žhavení, ale někde jinde.
P.S. S tím ručním žhavítkem jsem opakovaně startoval už asi cca. 8 různých motorů a vždycky v pohodě. Pokud něco nechtělo chytit, chyba nikdy nebyla ve žhavení, ale někde jinde.
Re: projev nevhodné svíčky
To bighugo : JJ, já dávám max ty 2A a zatím mě to výdycky chytlo (mvvs 6.5 a MVVS 15), jak se to roztočí, dám cca 1.5 a po pár vteřinách to odpojím. A ještě jsem žádnou nespálil svíčku 
Každý modelář se stane pilotem, komu se to nepodaří, zůstane modelářem navždy.
Re: projev nevhodné svíčky
To 72ka : NJN, když já musím všude autem ( jsem bez nohy) ale musí byt bomba si jen tak s báglem někam vyrazit zalítat. Ta lipolka na startér je dobrej nápad, to mě nenapadlo ::))) hned to sdělím kolegovi ::)) Co mu klekl pb akumulátor 
Každý modelář se stane pilotem, komu se to nepodaří, zůstane modelářem navždy.
Re: projev nevhodné svíčky
puma163 píše:To 72ka : NJN, když já musím všude autem ( jsem bez nohy) ale musí byt bomba si jen tak s báglem někam vyrazit zalítat. Ta lipolka na startér je dobrej nápad, to mě nenapadlo ::))) hned to sdělím kolegovi ::)) Co mu klekl pb akumulátor
Aha, tak to je super že i přes handicap máš tenhle koníček. Na startér mám olítanou lipolku 3s 2200mAh, je to stále dost tvrdej zdroj a je lehká, za sezónu stačilo 2x nabít. Výhoda č.2 - je stále k dispozici, protože jak je známo lipolka netrpí samovybíjením. Nějak takhle to mám (ale není to můj obrázek):
Pak beru na louku jen malý kufřík, kde mám 0,5l paliva (5 letů s 3,5ccm) v PETce od Fanty, tenhle startér, žhavítko, šroubováček, ruční pumpu. Když lítám vrtulník nebo MVVS 10 musím brát 4l kanystr...
Když jedu lítat autem... přiznám se, beru startbox, kde mám půlku dílny
Když letadlo kouří, je to správně!
Re: projev nevhodné svíčky
Zásadně nesouhlasím, mám 3Ah jednočlánek a napětí drží na 1.2V a to je třeba pro OS8 tak akorát...
A s čím zásadně nesouhlasíš?
Já neříkám, že s tím nejde nastartovat motor.
1,2V normálně stačí, pokud tam těch 1,2 V při zhavení je. Jenže to právě bývá v praxi problém. Navíc zásadní vliv na potřebu žhavícího napětí má konstrukce svíčky a složení paliva, a taky počasí.
Z praxe vím, že zhavítko na monočlánek bývá u mnoha modelářů zdrojem problému při startování motoru?
Jaké to překvapení
Pokud půjdu příští týden lítat, je vysoká pravděpodobnost že odpoledne přijde minimálně jeden "žhavítkář" startovat motor ke mě.
Ale vraťme se k faktům:
Tady je docela dobrý materiál k výběru svíček vzhledem k palivu a kubatuře motorů. jsou tam svíčky výrobců, které se u násprodávají, nebo se dají koupit v E-shopech. Je to hodně informací pěkně pokopě. Jsou tam i typické projevy nevhodných svíček. Mě osobně materiál dost pomohl pochopit problematiku žhavení svíček. To pak umožňuje odstartovat při soutěži v čase do 8 -10 sec a to i s 10m během k modelu.
http://www.scootworks.com/rdrc/gloplugs.html
A s čím zásadně nesouhlasíš?
Z praxe vím, že zhavítko na monočlánek bývá u mnoha modelářů zdrojem problému při startování motoru?
Ale vraťme se k faktům:
Tady je docela dobrý materiál k výběru svíček vzhledem k palivu a kubatuře motorů. jsou tam svíčky výrobců, které se u násprodávají, nebo se dají koupit v E-shopech. Je to hodně informací pěkně pokopě. Jsou tam i typické projevy nevhodných svíček. Mě osobně materiál dost pomohl pochopit problematiku žhavení svíček. To pak umožňuje odstartovat při soutěži v čase do 8 -10 sec a to i s 10m během k modelu.
http://www.scootworks.com/rdrc/gloplugs.html
Re: projev nevhodné svíčky
To 72ka: Krása, kouzlo je v jednoduchosti ::))) NJN, něco se dělat musí. Jen to ted mám pomalu třikrát, neb i synové se snaží, ale aspon mě rostou asistenti ::))) teda doufám ::)))
Každý modelář se stane pilotem, komu se to nepodaří, zůstane modelářem navždy.
Re: projev nevhodné svíčky
Pti píše:A s čím zásadně nesouhlasíš?![]()
No citoval jsem s čím zásadně nesouhlasím, a to bylo hlavně toto:
Pti píše:že monočlánkové žhavítko je spíš nouzovka do kapsy
Jinak celkem pěknej odkaz na svíčky, za sebe musím říct že třeba Fireball s můstkem se mi hodně osvědčily na MVVS 10, ale možná už jsem to v tomhle vlákně psal.
Když letadlo kouří, je to správně!
- StanleyT28
- Příspěvky: 993
- Registrován: čtv 01.10.2009 0:00
- Kontaktovat uživatele:
Re: projev nevhodné svíčky
Myslím, že pokud si člověk předem odzkouší, kolik je potřeba otočit knoflíkem na "manuálním" powerpanelu, aby vlákno svíčky bylo "akorát " oranžové, nebude mít s pálením svíček problém. Už jsem psal, že letos mi svíčka v 15 4T, drží momentálně již 130 startů. Jak ovšem reguluje proud automatický powerpanel nevím. V tomhle souhlasím s Pti, také jsem už dával několikrát "kolíčkářům" šťávu
Každé řešení má zkrátka něco do sebe. Já bych bez startboxu už nevytáhl na letiště paty
Každé řešení má zkrátka něco do sebe. Já bych bez startboxu už nevytáhl na letiště paty
Re: projev nevhodné svíčky
Na moje asp 7,5 nyní už je po havárce po smrti se mě nejlépe osvědčila svíčka malinas,již nevím jaké hodnoty,ale v modeláři poradí(měl jsem tam asp i os svíčku i navarossi).Problém se chcípáním a kolísáním otáček mi zpočátku dělal sám výfuk..byla tam blbě řešená přepážka a olej chlístal z výfuku do nádrže,čímž krátkodobě vždy ucpal jakoby tlakování nádrže a haproval výkon,bylo to i zde na foru řešeno...musí se pouze upravit přepážka...propilovat dva výřezy pilníčkem na obvodu přepážky a dát je jakoby každej výřez z každého boku odvodu tlakování,potom už to bylo ok a motor šel bez problému naladit,před tím to bylo nemožné.
Lh.j
Re: projev nevhodné svíčky
Jirka Lh píše:Na moje asp 7,5 nyní už je po havárce po smrti se mě nejlépe osvědčila svíčka malinas,již nevím jaké hodnoty,ale v modeláři poradí(měl jsem tam asp i os svíčku i navarossi).Problém se chcípáním a kolísáním otáček mi zpočátku dělal sám výfuk..byla tam blbě řešená přepážka a olej chlístal z výfuku do nádrže,čímž krátkodobě vždy ucpal jakoby tlakování nádrže a haproval výkon,bylo to i zde na foru řešeno...musí se pouze upravit přepážka...propilovat dva výřezy pilníčkem na obvodu přepážky a dát je jakoby každej výřez z každého boku odvodu tlakování,potom už to bylo ok a motor šel bez problému naladit,před tím to bylo nemožné.
Tohle mi přijde nějaké divné. Provozuji několik let motor ASP 8,5 ccm a přepážku výfuku jsem nijak nepiloval. Ty motory jsou v podstatě stejné. Svíčku jsem v tom měl originál ASP, až do včerejška, kdy odešla a nahradil jsem ji OS No 8. To že motor chodí mohu dokázat, protože zrovna včera to kolega natáčel:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8RBiGyTZXRk&feature=youtu.be[/youtube]
Re: projev nevhodné svíčky
Ahojky,věřím tomu,já měl 7,5 a ta má trošku jinej výfuk,nevím na co lítáš,já na ricín.Musel jsem mu zezačátku vychytat tyto mouchy,pak lítal docela dobře ,pak přišly ložiska...začal mít zvuk šrotáku,pak se vnitřní kroužek protočil na klice,to jsem taky opravil pak už to bylo ok a pak umřel při havárce,nyní mám mvvs s ladákem a to se opravdu nedá srovnat..je po všch stránkách přeci jenom lepší a dokonalejší pohon,,spolehlivější,jde podstatně rychleji za plynem,při stejném obsahu vyšší výkon a dost znatelně,o dost nižší spotřeba a hlavně tolik nezasírá letadlo,nechlístá tolik okolo,proto asi mín žere.Dnes jíž vím že ušetřit 500kč při pořizování stejné kubatury se asp versus mvvs vůbec nevyplatí,porovnej a uvidíš sám 
Lh.j
Re: projev nevhodné svíčky
No, kolega má ASP 8.5 a má za sebou cca 80 letů zhruba po 10 minutách. Až mě to překvapilo jak to funguje (tedy zatím) Ale i kdyby to vydrželo dvě sezony, tak za ty peníze myslím dobrý. Ovšem jemu jede, někomu to blbne. Asi to bude kus od kusu. Jako všechno z Číny. Jenže výhledově je to asi celkem jedno, protože není daleko doba, kdy bude z Číny asi všechno. Já mám MVVS 6.5 s černým výfukem a zatím jede jak pila. On každej motor se asi musí poznat, seznámit se s ním a naučit se ho a pak asi jede všechno nějak. jen teď jak se ochladilo jsem dal teplou svíčku.
Každý modelář se stane pilotem, komu se to nepodaří, zůstane modelářem navždy.
- StanleyT28
- Příspěvky: 993
- Registrován: čtv 01.10.2009 0:00
- Kontaktovat uživatele:
Re: projev nevhodné svíčky
Puma 163> spíš bych vsadil na nevhodné nastavení, netěsnou palivovou instalaci, špatnou polohu nádrže, svíčku, palivo, vrtuli a kdoví co ještě. Nechci se ASP zastávat, ale prošlo mi jich pod rukama cca 10 kusů a že bych měl na všechny štěstí, no nevím, možná 