Nabíjení v terénu
Nabíjení v terénu
Potřeboval bych nabíjet přijímačové NiMh baterie pro F3K.
Mám dvě možnosti:
1. 3s Lipol 2200 mAh - nabíječka - přijímačovky
Toto funguje bez problémů, jen tahat 500g nabíječku je nepohodlné.
2. 3s Lipol 2200 mAh - BEC (8-26V) dávající 6V max.3-5A. - přijímačovky.
Jde mi tedy o tu druhou možnost, dá se to? Jak dlouho by se to nabíjelo, resp. jaký proud by tam šel?
Mám dvě možnosti:
1. 3s Lipol 2200 mAh - nabíječka - přijímačovky
Toto funguje bez problémů, jen tahat 500g nabíječku je nepohodlné.
2. 3s Lipol 2200 mAh - BEC (8-26V) dávající 6V max.3-5A. - přijímačovky.
Jde mi tedy o tu druhou možnost, dá se to? Jak dlouho by se to nabíjelo, resp. jaký proud by tam šel?
Re: Nabíjení v terénu
Píšeš to jak Maďar, chceš nabíjať Nimh, ale pol kila nunesieš, ale píšes o lipol a v druhej možunosti aj o becu a primačovkách a naposledy chceš vedieť jak budeš dlho nabíjať akym prudom? Trošku chaoz nie?
Extra 300 60´ EXP Extreme Flight , Thunder 3D Krill 1,92, S-BACH 342 29% RC-PILOT 2,2m
Re: Nabíjení v terénu
Nabíjení tím BEC bych nepraktikoval, při vyšších proudech potřebuješ nějakou ochranu proti přebití. Taky jsi nenapsal, jaké máš ty přijímačovky.
Re: Nabíjení v terénu
Ty přijímačovky jsou NiMH, jak jsem již psal.
Ochranou proti přebití budiž teplota 40C.
Zajimá mě tedy jaký proud poteče do těchh přijímačovek. Na nabíječce si jej nastavím, ale takhle nevím.
Ochranou proti přebití budiž teplota 40C.
Zajimá mě tedy jaký proud poteče do těchh přijímačovek. Na nabíječce si jej nastavím, ale takhle nevím.
Re: Nabíjení v terénu
Ty přijímačovky jsou NiMH, jak jsem již psal.
Ochranou proti přebití budiž teplota 40C.
Zajimá mě tedy jaký proud poteče do těchh přijímačovek. Na nabíječce si jej nastavím, ale takhle nevím.
Ochranou proti přebití budiž teplota 40C.
Zajimá mě tedy jaký proud poteče do těchh přijímačovek. Na nabíječce si jej nastavím, ale takhle nevím.
Re: Nabíjení v terénu
Použiť BEC na stabilizáciu nabíjacieho prúdu je dosť čudný nápad, nikde nie je napísané že BEC stabilizuje prúd - môže sa vypínať alebo zhorieť.
Zároveň ale ide o nabíjanie NiMH stabilizovaným napätím 5V - a to je už úplne mimo rozumných princípov, tak NiXX chémia nefunguje - studené nebudú brať prúd a po zohriatí prúd stúpne a môže ich usmažiť..
A v reále, ak to majú byť nejaké malé kapacity že by to vyzeralo že vďaka vnútornému odporu bude prúd dostatočne nízky, tak on je princíp rovnaký ako keby to boli SCR články a pre tie príjmačovky je relatívne vysoký aj ten malý prúd.
Hlavne, nikdy nezistíš či sú nabité, to je pre použitie na príjmač pekne odveci.
Použi namiesto BEC, malú žiarovku alebo rezistor ktorý zabezpečí stabilný a známy prúd - z neho si budeš môcť byť aspoň istý že nejaká kapacita do bateriek prešla (prúd krát čas).
To či to prežili by sa dalo odhadnúť podľa koncovej teploty.....
Aj tak si ale myslím že raz tú teplotu preženieš a po minúte letu to(model) padne na poklesy napätia (výrazne zvýšený vnútorný odpor NiMH).
Zároveň ale ide o nabíjanie NiMH stabilizovaným napätím 5V - a to je už úplne mimo rozumných princípov, tak NiXX chémia nefunguje - studené nebudú brať prúd a po zohriatí prúd stúpne a môže ich usmažiť..
A v reále, ak to majú byť nejaké malé kapacity že by to vyzeralo že vďaka vnútornému odporu bude prúd dostatočne nízky, tak on je princíp rovnaký ako keby to boli SCR články a pre tie príjmačovky je relatívne vysoký aj ten malý prúd.
Hlavne, nikdy nezistíš či sú nabité, to je pre použitie na príjmač pekne odveci.
Použi namiesto BEC, malú žiarovku alebo rezistor ktorý zabezpečí stabilný a známy prúd - z neho si budeš môcť byť aspoň istý že nejaká kapacita do bateriek prešla (prúd krát čas).
To či to prežili by sa dalo odhadnúť podľa koncovej teploty.....
Aj tak si ale myslím že raz tú teplotu preženieš a po minúte letu to(model) padne na poklesy napätia (výrazne zvýšený vnútorný odpor NiMH).
Re: Nabíjení v terénu
To vím, že jsou NiMh, ale neznáme jejich kapacitu, popř. max. povolený nabíjecí proud, typ. NiMh aku se nabíjí buď konstantním proudem malým (kolem 1/10 C) a dlouho (u tak malého proudu nevadí přebíjení - uchladí to samy) nebo velkým (např. 1 C) a ukončení nabíjení delta peak (kontrola teploty se použije jako pojistka, kdyby delta nevypla nebo byl proud příliš velký). Oba způsoby mají svá pro i proti. Nabíjení konstantním napětím je zkrátka blbost, zůstaň u té nabíječky. 
Re: Nabíjení v terénu
Pokud je pro tebe půlkilový nabíješ moc těžký tak co si ubastlit nějaký nabíjedlo? Třeba http://hw.cz/constrc/nabijecky/mc3306/r ... jecka.html - Radek
ICQ 638556901
Re: Nabíjení v terénu
Já vídím ještě 3-tí možnost - mít dvoje příjmačovky.
A ty nabíjet až doma.
JH.
A ty nabíjet až doma.
JH.
- maroslong
- Příspěvky: 2064
- Registrován: stř 30.04.2003 0:00
- Bydliště: Bratislava, SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení v terénu
A ďalšia možnosť, kúpiť si nejaký malý, ľahký a pritom pomerne výkonný nabíjač, napríklad iCharger 106B+. Trebárs aj len ako "poľný" na podobné účely. Alebo napájať Káčko 2S LiPol s malým BECom. Mne 360 mAh vydrží viac ako dve hodiny čistého času a nabijem ich za 15 minút rovno na ploche.
Re: Nabíjení v terénu
arda1 píše:Pokud je pro tebe půlkilový nabíješ moc těžký tak...
...tak tohle by bylo suprové řešení: http://mgm-compro.cz/index.php?tid=nabijece-aqc-4f
Malá, lehká a skvělá polní nabíječka, pokud člověk neřeší nabíjení velkých výkonných packů.
Re: Nabíjení v terénu
Keby sa hovorilo o NiCD príjmačovkách, napísal by som že nabíjadlo na 2/4 AA/AAA články (nabíja v sérii) MW-8168 http://www.elektro-paloucek.cz/elektrom ... -mh-mw8168,
sa dá priletovaním kábliku (protikusu servokonektoru z predlžováku) premeniť na nabíjačku príjmačoviek (300 alebo 500 mA podľa toho na ktorý kontakt AA alebo AAA) a nevyše funguje interne na 12V - z malého trafa a diod, takže sa tam dá priletovaním iného kábliku priviesť externé napätie a tým to prerobiť na aj 12V (a stále funguje aj zo siete).
Mám ju a takto "upgrejdnutú" a občas ju tak použijem. Nabíjam tým teda prúdom 500mA ale len AA sady, na nejaké 150mAh článočky by som váhal, ale keby boli v dobrom stave tak by to mohli vydržať (aspoň pri tých 300mA čo je 2C),...
Chýba tomu teplotný senzor, ale zatiaľ sa nestalo že by nevypla - len raz pri nabíjaní úplne nových Eneloop článkov a to bolo zrejme veľkými rozdielmi medzi článkami. Jo a po detekcii deltapeak sa akože nabíjanie ukončí, ale nechá to prerušovaný "udržovací" režim pri nízkom prúde, takže to je celkom dobré aj na zrovnanie sady..
Na modelára čo má plnú dielňu onakvejších nabíjadiel to je asi zvláštny prístup, ale keď všetky tie super mega nabíjadlá jednoducho nerobia presne to čo by som chcel, a toto to robí... alebo aspoň nevidím čo presne robí (ale meral som), toto bolo v dome a funguje to...
sa dá priletovaním kábliku (protikusu servokonektoru z predlžováku) premeniť na nabíjačku príjmačoviek (300 alebo 500 mA podľa toho na ktorý kontakt AA alebo AAA) a nevyše funguje interne na 12V - z malého trafa a diod, takže sa tam dá priletovaním iného kábliku priviesť externé napätie a tým to prerobiť na aj 12V (a stále funguje aj zo siete).
Mám ju a takto "upgrejdnutú" a občas ju tak použijem. Nabíjam tým teda prúdom 500mA ale len AA sady, na nejaké 150mAh článočky by som váhal, ale keby boli v dobrom stave tak by to mohli vydržať (aspoň pri tých 300mA čo je 2C),...
Chýba tomu teplotný senzor, ale zatiaľ sa nestalo že by nevypla - len raz pri nabíjaní úplne nových Eneloop článkov a to bolo zrejme veľkými rozdielmi medzi článkami. Jo a po detekcii deltapeak sa akože nabíjanie ukončí, ale nechá to prerušovaný "udržovací" režim pri nízkom prúde, takže to je celkom dobré aj na zrovnanie sady..
Na modelára čo má plnú dielňu onakvejších nabíjadiel to je asi zvláštny prístup, ale keď všetky tie super mega nabíjadlá jednoducho nerobia presne to čo by som chcel, a toto to robí... alebo aspoň nevidím čo presne robí (ale meral som), toto bolo v dome a funguje to...