Easycopter V4.5 COLIBRI
Re: Easycopter V4.5 COLIBRI
Nevíte pls, jak se jmenuje ten konektor, který vede od PCB do toho druhého od lyžin ?? Povedla se mi totiž dost nepříjemná věc...
- darth.hokro
- Příspěvky: 1499
- Registrován: čtv 20.08.2009 0:00
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Re: Easycopter V4.5 COLIBRI
hmmm, tak mě taky. odešlo mi levé servo, motorek naprázdno cuká a jezdcem se nedá vůbec pohnout. Bojím se že to bude na celou desku 
http://darthhokro.rajce.idnes.cz/
Re: Easycopter V4.5 COLIBRI
To se mi taky stalo to s tím servem, zkus mu malinko pomoct tím že protočíš to ozubený kolo.Jestli ti pak sjede do normální středové polohy tak máš vyhráno.Jednou jsem tuhle závadu nesl na reklamaci a mechanik očistil to bílé ozubené kolo pod lupou skalpelem.Že prej z výroby tam po lisování zbejvaj chloupky plastu a na nich to zůstavá viset.Kdyby to nešlo tak mi to vzali na reklamaci.prej to uznávaj tak 50/50. Připomínám že to byl RC System , ne Colibri.
Nyní: DJI Spark
Dříve: Blade McpX - Phoenix v.3, Dx6i - Toro 600, Toro 900, Blade mQX
Dříve: Blade McpX - Phoenix v.3, Dx6i - Toro 600, Toro 900, Blade mQX
- darth.hokro
- Příspěvky: 1499
- Registrován: čtv 20.08.2009 0:00
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Re: Easycopter V4.5 COLIBRI
servo mám právě rozdělaný a motorek cuká na volno, problém bude asi na desce.
http://darthhokro.rajce.idnes.cz/
Re: Easycopter V4.5 COLIBRI
Nevíte prosím někdo náhodou, zda je EC Colibri kompatibilní s vysílači Spektrum? Vysílač dodaný s vrtulníkem odešel a zvažuji stejně přechod na 2,4 Ghz, tak bych mohl zabít dvě mouchy jednou ranou.
Kdo jsme? Kam jdeme? A až tam dojdem bude tam RC létání???
Re: Easycopter V4.5 COLIBRI
tak dvě mouchy nezabiješ, on ten Colibri sice 2,4Gh je ale to je tak vše.Prostě to nelze.
Nyní: DJI Spark
Dříve: Blade McpX - Phoenix v.3, Dx6i - Toro 600, Toro 900, Blade mQX
Dříve: Blade McpX - Phoenix v.3, Dx6i - Toro 600, Toro 900, Blade mQX
Re: Easycopter V4.5 COLIBRI
Tak to jsi mi radost neudělal. Já jen, že některé ty minisety letadel jsou kompatibilní s DSM, tak jsem měl naději, že Colibri taky. Nicméně děkuji za odpověď.
Kdo jsme? Kam jdeme? A až tam dojdem bude tam RC létání???
Re: Easycopter V4.5 COLIBRI
taky teď řeším co k DX6, zatím vítězí výrobky E-flite, mají DSM a pak nějaký letadýlka od Park Zone.......
Nyní: DJI Spark
Dříve: Blade McpX - Phoenix v.3, Dx6i - Toro 600, Toro 900, Blade mQX
Dříve: Blade McpX - Phoenix v.3, Dx6i - Toro 600, Toro 900, Blade mQX
Re:
saint21 píše:Miro_CZ píše:Ano, jen přidávám plyn (levá páčka ve směru od uživatele - při módu 2).
Však to je dobře, že se ty táhla při přidáváni plynu nehýbají. Hýbou pouze cyklikou a tu při odlepení od země nemusíš vůbec hnout. Myslel jsi to tak?
Takže jen zopakuju, co jsem tu před 3/4 rokem psal a co už vím nyní na 100%:
U V4.5 je "poloautomatický start" - při přidávání otáček při startu se deska cykliky naklání vpravo a poté se opět sama srovná.
Proces je řízen řídící jednotkou; podmínka k jeho zahájení je plyn v nule.
Má to tak starší i novější verze V4.5.
---
Pro zajímavost bych rád věděl, zda to má i Blade mSR...
.
Re: Easycopter V4.5 COLIBRI
Zdravim. Po jednom z letů se mi začlo kouřit z desky, kde odešel tranzistor a odpor u vstupu k hlavnímu motoru. Desku jsem si sehnal novou (sice je z novější verze, ale to by snad nemělo vadit) a po spárování jsem narazil na problém, kdy vrtulník ani nedostanu do vzduchu, protože se hlavní motor sice točí, ale od nějakých 40 procent už se točí pořád stejně (pomalu), kdežto ocasní motor se točí jak prdlej pořád.. Napadá mě, že by to mohlo být kvůli tomu, že se hlavní motor zadřel již před výměnou desky a tím pádem i ta deska odešla.. Nesetkal jste se někdo s něčím podobným? neodešel vám někomu hlavní motor? Předem díky za rady a nápady.
Re: Re:
corona píše:U V4.5 je "poloautomatický start" - při přidávání otáček při startu se deska cykliky naklání vpravo a poté se opět sama srovná.
Proces je řízen řídící jednotkou; podmínka k jeho zahájení je plyn v nule.
Má to tak starší i novější verze V4.5.
---
Pro zajímavost bych rád věděl, zda to má i Blade mSR...
.
Každý vrtulník může startovat svisle bez zásahu pilota.
Kolibříka jsem to naučil podložením levé ližiny asi o 8 mm.
Prostě stačí, aby startoval v poloze, ve které potom visí.
Re: Easycopter V4.5 COLIBRI
on má zvedlé levé ližiny o cca 3mm, ale asi je to málo... Já to koriguji kloněním doprava... Je to jen o zvyku s jednorotorem...
Ale jak jste psali, že pokud se dá plnej plyn, tak sám nakloní doprava a pak se vrátí, tak on to tedy dělá i když startujete pomalu na menší otáčky... Jak psal corona -od nuly...
Spíš jde o to než se pomaleji vznese tak se klonění vrátí a není z toho pomocného naklonení nic... Plným plynem se odlepí hned a proto je to nejvíc markantní.
Při pomalém startu se prostě musí pomoc přikloněním vpravo ručně... Nebo víc podložit ty ližinky.
2 kalle:
ano je to přesně tak jak píšeš. Ten mosfet neodešel jen tak z ničeho nic... Buď máš přidřený motor nebo to může být studeňák na desce. Prvně bych pořádně prohlédl základovku (nejlépe pod prohlížecím mikroskopem...) jestli jsou dobré spoje. Také je možné desku v silové části přeletovat, ale pozor, pořádně uzemnit hrot mikropájky. A potom bych asi zkusil odpojit motor a zkusit ho napájet (nejlépe laboratorním zdrojem) v sérii s ampérmetrem a uvidíš jak se bude chovat. Musí být nárust proudu +- lineární (postupně vzrůstající)
Nesmí mít u Tvých 40% nějaký markatní nárust nebo skok v odběru proudu.
Poznáš to i jednodušeji podle zvuku běžícího motorku (demontovaného!) pokud mu budeš postupně přidávat na napětí do maxima... Na to by i stačilo přes nějaký (nejlépe drátový) potenciometr ho roztáčet z lipolky...
Edit:
Také jak se řeší zkrácení stabilizátoru, zjistil jsem, že originální stabilizátor není vůbec vyvážen. Stačí schodit spojky a je vidět jak na tom je. Řešil jsem to ubroušením trochu plastu z těžšího konce... Zjistil jsem to při opravování čepu listů na hlavní hřídeli.
Opravu čepu jsem realizoval použitím hadičky z WDčka (dobrý nápad kluci!) ale nevrtal jsem celý plastový hřídel 2mm vrtáčkem (přišlo mi, že tam zůstane málo materiálu), ale jen vrtáčkem 0,8mm, prostrčil jsem 13mm kulatinky průměru 0,8 (z ocelového drátu) a z té červené hadičky jsem uříznul dva kousky 4mm dlouhé a nasadil z každé strany na ten ocelový čepík... Je to super
Edit2:
jeden kolega vrtulníkář Ti kalle vzkazuje, že máš nastavenou křivku plynu (na vysílačce) na max. 40%

Ale jak jste psali, že pokud se dá plnej plyn, tak sám nakloní doprava a pak se vrátí, tak on to tedy dělá i když startujete pomalu na menší otáčky... Jak psal corona -od nuly...
Spíš jde o to než se pomaleji vznese tak se klonění vrátí a není z toho pomocného naklonení nic... Plným plynem se odlepí hned a proto je to nejvíc markantní.
2 kalle:
ano je to přesně tak jak píšeš. Ten mosfet neodešel jen tak z ničeho nic... Buď máš přidřený motor nebo to může být studeňák na desce. Prvně bych pořádně prohlédl základovku (nejlépe pod prohlížecím mikroskopem...) jestli jsou dobré spoje. Také je možné desku v silové části přeletovat, ale pozor, pořádně uzemnit hrot mikropájky. A potom bych asi zkusil odpojit motor a zkusit ho napájet (nejlépe laboratorním zdrojem) v sérii s ampérmetrem a uvidíš jak se bude chovat. Musí být nárust proudu +- lineární (postupně vzrůstající)
Nesmí mít u Tvých 40% nějaký markatní nárust nebo skok v odběru proudu.
Poznáš to i jednodušeji podle zvuku běžícího motorku (demontovaného!) pokud mu budeš postupně přidávat na napětí do maxima... Na to by i stačilo přes nějaký (nejlépe drátový) potenciometr ho roztáčet z lipolky...
Edit:
Také jak se řeší zkrácení stabilizátoru, zjistil jsem, že originální stabilizátor není vůbec vyvážen. Stačí schodit spojky a je vidět jak na tom je. Řešil jsem to ubroušením trochu plastu z těžšího konce... Zjistil jsem to při opravování čepu listů na hlavní hřídeli.
Opravu čepu jsem realizoval použitím hadičky z WDčka (dobrý nápad kluci!) ale nevrtal jsem celý plastový hřídel 2mm vrtáčkem (přišlo mi, že tam zůstane málo materiálu), ale jen vrtáčkem 0,8mm, prostrčil jsem 13mm kulatinky průměru 0,8 (z ocelového drátu) a z té červené hadičky jsem uříznul dva kousky 4mm dlouhé a nasadil z každé strany na ten ocelový čepík... Je to super
Edit2:
jeden kolega vrtulníkář Ti kalle vzkazuje, že máš nastavenou křivku plynu (na vysílačce) na max. 40%
Naposledy upravil(a) keras dne pát 04.11.2011 13:41, celkem upraveno 1 x.
pár koaxů > colibri v4.5 > blade mcpx2 + dx6i
Re: Easycopter V4.5 COLIBRI
Nevím, jestli už to v tomto vlákně není, ale našel jsem dost zajimavý popis všeho možného okolo Solo Pro/Colibri.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1337008
snad to někomu pomůže
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1337008
snad to někomu pomůže
Re: Easycopter V4.5 COLIBRI
Myslíš, že si s tím strýček google poradí? 
Solo Pro V2
Cessna 480 RTF Pelikán - darován
Optic 6 35MHz - prodána
Cessna 480 RTF Pelikán - darován
Optic 6 35MHz - prodána
Re: Easycopter V4.5 COLIBRI
No, nezbejvá než se nechat překvapit, ale pokud z toho vyleze recept na tvarohový buchty, tak to strýček nezvládl 