Fox EP Plug & Play (ST-Model)

Sem můžete psát své zkušenosti se stavebnicemi konkrétních modelů.
Zpráva
Autor
Ray69
Příspěvky: 139
Registrován: ned 29.03.2009 0:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#61 Příspěvek od Ray69 »

JJ pěkné to mají, ale něco mi to připomíná foxe z HC možná jen vzdáleně.
Jen doufám že náhony křidýlek mají udělaný normálně a ne jako u foxe od hype těma náhonama.
Pak nad ním budu uvažovat.

EDIT: link http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=16581
PC cessna 480(krycí jméno traktor)HYPE FOX(rev 1.1)TX - Hitec Optic 6 SPORTRX - Hitec HFD-08RD
Uživatelský avatar
martak
Příspěvky: 188
Registrován: stř 13.08.2008 0:00
Bydliště: Sedlčany,Brandýs nad Labem,Dobříš

Re: foxík

#62 Příspěvek od martak »

martak píše:Tak jsem si dnes také oživil Foxíka-zkušenosti při záletu stejné...Jdu zkontrolovat hmotnost a překroucení negativů na křídlech. Mám v něm ale nějakou slabou sestavu motoru a vrtule.Letí mi to na tříčlánek 1000 mah a s nějakou China sklopku HY 7,5x4b jako želva a při přitažení padá po křídle-je to prostě slabý motor a malá vrtule a na ,,pádovce" si moc nezalítám...No a protože jsem ho v sobotu koupil v Nesvačilech na Předveď a prodej z druhé ruky tak ani nevím čím by měl být správně osazený.Poraďte prosím. M.

Koleno se spravilo,jakš takš, takže chodím a létám a to s vrtulí Areonaut 9x6,5 a baterkou Hyperion 1300 už bez problémů.Protože jsem již nabažen modelu,jdu do jiného adrenalinového éra a foxík je stále na prodej po úspěšném záletu.
http://inzerce.modelbazar.cz/rc-model/l ... filter=NEW
Naposledy upravil(a) martak dne čtv 16.06.2011 19:18, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
m@rtin
Příspěvky: 257
Registrován: stř 24.09.2008 0:00
Bydliště: Praha Prosek. Letiště: Dymokury (Nymburk) a nouzová plocha Kněžice

Re: foxík

#63 Příspěvek od m@rtin »

martak píše:Koleno se spravilo,jakš takš, takže chodím a létám a to s vrtulí Areonaut 9x6,5 a baterkou Hyperion 1300 už bez problémů.Protože jsem již nabažen modelu,jdu do adrenalinového éra a foxík je stále na prodej po úspěšném záletu.


Motor máš setový? Tj. ta vrtule pasuje na osu, co tam je z výroby? Vím, že se někde řešilo, že většina vrtulí na ten setový motor nepasuje a tak lidi měnili i motory... Motor mi zatím šlape OK, ale z té setové vtrule moc nadšený nejsem, tak uvažuju o výměně.
Cessna 480 (Pelikán)
Fox EP (ST-Model)
Extra 330SC (Hacker Model)
Hitec Optic 2,4 GHz
Uživatelský avatar
soptik
Příspěvky: 7
Registrován: pát 07.01.2005 0:00

#64 Příspěvek od soptik »

Ahoj
Tak mě dneska kamarád vytáhl ven že pudem provětrat era. Jelikož můj fox je nemocny už od výroby má jedno křídlo křivý. Tak byl problém ho zalétat. A tak jsme šli na kopec zkusit jestli se osvědčí na svah. Po menším seřízení a vyladění už si dá říct a je z něho celkem hodný ero. Kupoval jsem ho jako větroně a předělal na elektro. Dal tam motor axi a vrtuli co používám na větroních a bat. 1100 mah a klidně vydrží i 1h na svahu s občasným použitím motoru. Výškovku jsem taky nepatrně podložil. Když by vychytaly ty malí mouchy co má tak by složení trvalo pouze pár minut. Takže hodně zdaru k dalšímu létání.
Uživatelský avatar
arda1
Příspěvky: 19102
Registrován: ned 31.07.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#65 Příspěvek od arda1 »

soptik píše: Jelikož můj fox je nemocny už od výroby má jedno křídlo křivý.
Křivý jak? Překroucený? A nešlo by to třeba nad teplem(fén ,horkovzduška) srovnat? Radek
Uživatelský avatar
m@rtin
Příspěvky: 257
Registrován: stř 24.09.2008 0:00
Bydliště: Praha Prosek. Letiště: Dymokury (Nymburk) a nouzová plocha Kněžice

#66 Příspěvek od m@rtin »

Taky mám křivý křídlo z výroby (a nejen to) - viz začáítek tohoto vlákna. Bohužel Fox je stavebnice, které je třeba po vybalení ještě pár hodin věnovat, přestože ji deklarují jako plug & play. Na druhou stranu ale musím říct, že když tomu člověk věnuje trochu času a práce, tak to létá moc hezky. Zrovna tenhle víkend jsem dal 7 letů s průměrem 30 minut na let. Foxovi to v luftu moc sluší :lol:. Jediná vada na kráse je, že mám trim křidélek trvale o pár "zoubků" vedle neutrálu (na křídle to dělá výchylku křidélka cca 1 mm oproti odtokovce), takže nic dramatického a na letové vlastnosti se zdá, že už to nemá zásadní vliv. Na 1300mAh baterku létám v rozmezí 25 až 35 minut, podle toho, jestli s ním blbnu nebo jen plachtím. Když se mi poštěstí chytit i nějakou termiku (teď už docela dlouho ne), tak to jde i ke 40 minutám.
Cessna 480 (Pelikán)
Fox EP (ST-Model)
Extra 330SC (Hacker Model)
Hitec Optic 2,4 GHz
Uživatelský avatar
blade120
Příspěvky: 248
Registrován: čtv 30.09.2010 0:00
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

#67 Příspěvek od blade120 »

Na FOXovi je tiež treba vyvážiť krídla, rozdiel vo váhe je dosť veľký.
Ray69
Příspěvky: 139
Registrován: ned 29.03.2009 0:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Fox EP Plug & Play (ST-Model)

#68 Příspěvek od Ray69 »

Vyřešili jste někdo ty děsný vůle v křidýlkách??? Pokud ano jak? Při rychlejším letu mě připadají jejich reakce někdy skoro na hraně.
PC cessna 480(krycí jméno traktor)HYPE FOX(rev 1.1)TX - Hitec Optic 6 SPORTRX - Hitec HFD-08RD
Uživatelský avatar
draceq
Příspěvky: 909
Registrován: pon 05.09.2011 13:58
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Fox EP Plug & Play (ST-Model)

#69 Příspěvek od draceq »

Sice provedeno na Foxovi od Pelikána, ale princip (a letadlo) je de-facto stejný. - Já to řešil vykucháním původních serv, táhel a pákových mechanismů. Křidélka šla kompletně odříznout, místo původního pantu přišly na každé 4 ks těchhle: http://www.sczmodelshop.cz/modelarska-bizuterie/2503-zaves-velky-12ks/
Křidélka komplet celé vyztuženy křížovou skelkou, a přibližně uprostřed délky křidélek byly do křídla v nejširším místě profilu aplikovány serva Dualsky http://www.sczmodelshop.cz/serva/servo-dualsky-ds3002-10-5g/. Vejdou se tam akorát, nad servem (horní profil) je cca 1 mm materiálu, kryt serva a táhla už bohužel do spodní strany zapustit nejde - ale nijak tam jeho přesah cca 1 mm nevadí. Servo bez kytu je přesně zároveň se spodním profilem křídla. Vidlička na páce křidélka má kulový kloub, na páce serva pouze čep vidličky natěsno v díře. Mechanicky provedená diferenciace odklonem pák serv v neutrální poloze.

Odpoledne až budu u éra když tak přihodím fotky. Šlape to bez problémů, křídla sice díky krytům, prodlužovacím kabelům, vyztužení kořenů křídel a vůbec celé instalaci ztěžkly celkem o 46g (váží teď 140g každé, původně 117g), ale svůj podíl na tom má i aplikace skelné pásky na náběžce a koncích křídla. Celé letadlo má s LiPol 3s 1000mAh letovku nějakých 780g (vyztužovala se výškovka+směrovka uhlíkem a skelnou páskou, takže do čumáku musela přijít dodatečná zátěž).
Nahoru to padat nebude a dole to najdem.....
Uživatelský avatar
soptik
Příspěvky: 7
Registrován: pát 07.01.2005 0:00

Re: Fox EP Plug & Play (ST-Model)

#70 Příspěvek od soptik »

Ahoj
Jelikož mě už nebavilo že má Foxik malý výchylky tak jsem udělal menší úpravy že vyhodil origo serva a dal serva napřímo. Současná váha mého Foxe je 770g. Nemám setovýho Foxe mam tam 9g serva v křidélkách, 1100mah lipolku a Axika 2212/34 s vrtulí 12/9. běžně lítám 30 - 60 min podle povětrnostních podmínek. Jen co bude pěkný počasí tak ho půjdu vyzkoušet. Teprve teďka to bude živý hro. To zkroucený křídlo jsem trochu srovnal není to úplně ono ale lítáto. Můj foxík už měl 2 plastiky. Poněvadž to byl originál Kluzák a né motorový větroň.
Uživatelský avatar
draceq
Příspěvky: 909
Registrován: pon 05.09.2011 13:58
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Fox EP Plug & Play (ST-Model)

#71 Příspěvek od draceq »

Takže - ty slíbené fotky:
Přílohy
Náhon křidélek
Náhon křidélek
Křídlo zespoda
Křídlo zespoda
Křídlo horní strana
Křídlo horní strana
Nahoru to padat nebude a dole to najdem.....
Ray69
Příspěvky: 139
Registrován: ned 29.03.2009 0:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Fox EP Plug & Play (ST-Model)

#72 Příspěvek od Ray69 »

Díky moc, tak nějak jsem to chtěl udělat, nesnížila se tuhost křídla po instalaci serv do křídla?
PC cessna 480(krycí jméno traktor)HYPE FOX(rev 1.1)TX - Hitec Optic 6 SPORTRX - Hitec HFD-08RD
Uživatelský avatar
draceq
Příspěvky: 909
Registrován: pon 05.09.2011 13:58
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Fox EP Plug & Play (ST-Model)

#73 Příspěvek od draceq »

Uhlíkový nosník, vlepený do křídla od výroby jako výztuha, prochází těsně okolo přední hrany serva a tudíž zůstal (musel zůstat, počítalo se s tím při instalaci) neporušen, takže to vypadá, tuhost nijak neutrpěla - de-facto "torzní skříň" (pokud se dá tenhle termín na celoEPP křídlo aplikovat) zůstala komplet tak jak byla. Křídlo nemá ani při mechanickém testu ohybu tendenci se v místě uložení serva prohýbat více než jinde. Vzhledem k tomu, že v horní části dutiny, v níž je servo uloženo, je materiál (cca 1-2 mm, dle zakřivení profilu) vyztužen skelnou páskou a spodní část tvoří vteřiňákem nabodovaný plastový kryt překrývající celou dutinu, by měla tahle část být dokonce na ohyb odolnější :) Jestli je tahle teorie správná, ukáže čas, ale zatím se to chová naprosto v pohodě.
Nahoru to padat nebude a dole to najdem.....
Uživatelský avatar
draceq
Příspěvky: 909
Registrován: pon 05.09.2011 13:58
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Fox EP Plug & Play (ST-Model)

#74 Příspěvek od draceq »

No, dneska dostal Foxík celoduralový kužel MP Jet a listy Graupner 9x5 (na trámci 35 mm, takže je to spíš taková 9 1/2 x 5). Zítra, pokud bude počasí, ho s touhle úpravou zkusím proletět. Ta výměna celé pohonné soustavy (mimo motoru) byla nutnost po jednom ukázkově začátečnickém přistání, kdy dostal pecku původní kužel a odnesla to dvoumilimetrovým ohybem oska motoru. Nepovedlo se mi ji naprosto přesně vyrovnat a i když zvládla ještě dva vzlety, vyšší vibrace se mi moc nezdály a tak byla dnes nahrazena osičkou z mrtvé CD mechaniky, do které je ovšem téměř nemožné v domácích podmínkách vyříznout závit (že by kvalitní materiál? :mrgreen: doufejme :!: ).
Tudíž musel starý trámec na závit i s kuželem pryč, na jeho místo nastoupila kleština a výše zmíněný celohliníkáč s novými listy. Rovnou se i vyměnily ložiska motoru za kvalitní Japonce, a po vibracích ani památky. Uvidíme, jak to bude lítat, a v případě nedostatku tahu musím sehnat listí 9-10x6 s 6mm kořenem. Vzhledem k setovému motoru naprosto bez dostupných specifikací se nedá ideální pohon vypočítat, ale spíš jen odhadovat.

EDIT:
takže - s 9x5 to lítá, nastoupává, ale jde poznat, že ten tah není úplně to co bych si představoval a co dokázala vyprodukovat setová "10x6", musel jsem mnohem více dávat plný, abych zvládal to co před tím s páčkou na 3/4. Při úhlu tak okolo 30-40 stupňů už to po pár vteřinách ztrácí rychlost, před tím to takhle ještě do stoupání táhlo. Ale na relativně klidný let to stačí, bude to méně žrát a žhavit, ale jistěji bych se cítil s tou 10x6, nebo aspoň 9x6,5. Bylo cítit, že kdyby náhodou fouklo, není už kde brát. Takže bude proveden upgrade listí č. 2 :mrgreen:

EDIT 2: Takže, v praxi ověřeno, že občas se vyplatí věřit tomu, co uvedou v manuálu :) Opravdu nejlépe to při setovém motoru lítá a hlavně nastoupává s vtrulí 10x6 - aktuálně s Graupner Cam Folding. Regl i motor sice hřejí, ale není to nic tragického. Mimo to se oplatí přemístit servo výškovky do ocasu. Konečně se výškovka vrací z obou směrů opravdu do neutrálu a není potřeba furt páčkovat (přes táhlo, které mělo navíc vůli v dírce páky, to nešlo udržet v rovině).
Nahoru to padat nebude a dole to najdem.....
Uživatelský avatar
wasulda
Příspěvky: 81
Registrován: pon 27.07.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

Vybavení EPO fox

#75 Příspěvek od wasulda »

Ahoj všem,

tenkráte jsem si kupoval kvůli svahování toto:
http://www.modelarina.cz/rc-akrobaticky ... p-823.html

ale po přestěhování a absencí svahů v okolí bych rád z FOXe udělal toto:
http://www.modelarina.cz/rc-akrobaticky ... 5hrl9v0q2n

Tedy osadil bezmotorového foxe nějaký motorem, reglem a sklopnou vrtulí, abych si polítal i bez svahu.

Můžete mi prosím poradi s konkrétním osazením tak, aby to bylo co nejlevnější a zároveň vyhovující?
Díky moc
Graupner Extra 300S 1,6m a OSMax .61 10ccm<br>
Svahový Tomahawk II<br>
QB-20, MVVS 3,5ccm
Odpovědět

Zpět na „Stavebnice“