Celkove je rozhodne lepsi zapomenout prepnout z idle na normal nez naopak.
Heli a vaše nehody
Re: Heli a vaše nehody :-)
Tys v zatacce prepinal letovej rezim??
Celkove je rozhodne lepsi zapomenout prepnout z idle na normal nez naopak.
Celkove je rozhodne lepsi zapomenout prepnout z idle na normal nez naopak.
- Kenny McCormick
- Příspěvky: 3250
- Registrován: pát 28.08.2009 0:00
- Bydliště: Prešov, SK
Re: Heli a vaše nehody :-)
Relax píše:ouplně zapomněl na přepnutí z Iddle1 na Normal ( točí o 300 míň a je to míň jedovatý ). Místo co bych to nechal tak, začal jsem to dohánět v nejblbější možný okamžik. Při vyklesávání v zatáčce okolo metru nad zemí, takže se to hezky prosedlo do bodláků vedle heliportu a hotovo dvacet.
tusim si niekde pisal, ze mas na normal 90% a Idle 95%, to ti rozdiel 300ot na rotore neda... Nemas nahodou aj inu krivku kolektivu v normal ako Idle? To by vysvetlovalo ten prepad vysky.
Edit: tak som to nasiel :
velky rozdiel to nieje, dost mozne, ze si pri prepinani rezimu hrabol do plynuRelax píše: Otáčky na Iddle 1 jsou 3100 až 3200 ( pastorek 13T a 90% THR na reglu Align ), max. pozitiv 9 stupňů. Na Iddle 2 jsem to ještě nezkusil ( tam je 95% THR 3400 ot. a pozitiv 10 stupňů.
T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
Re: Heli a vaše nehody :-)
Normal ma pri visu casto rozdil 300ot tech 90% ma asi jako koncovy bod, ktery pri letu moc nepouzivas. Teda pokud ma relax Normal plyn od nuly.
A krivka kolektivu je taky vetsinou jina nez na Idle...
A krivka kolektivu je taky vetsinou jina nez na Idle...
- Kenny McCormick
- Příspěvky: 3250
- Registrován: pát 28.08.2009 0:00
- Bydliště: Prešov, SK
Re: Heli a vaše nehody :-)
psena píše:Normal ma pri visu casto rozdil 300ot tech 90% ma asi jako koncovy bod, ktery pri letu moc nepouzivas. Teda pokud ma relax Normal plyn od nuly.
A krivka kolektivu je taky vetsinou jina nez na Idle...
nj, nevieme kolko % ma v strede krivky plynu, vtedy by to mozne bolo mat rozdiel 300ot, keby mal v strede plynu rozdiel 10-15%, ale to nam iste Relax napise sam, len dufam ze to budeme mat cas precitat vsetko...
Osobne nevidim dovod ani prinos pri mojom lietani mat rozne krivky kolektivu. A este to pocas letu prepinat. Mozno pre vyspelejsich pilotov je to vhodne a potrebne, pre mna nie.
Rozne krivky plynu /rozne otacky v mojom pripade lietania na governor/ vyuzivam, ale len zriedkavo.
T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
Re: Heli a vaše nehody :-)
psena píše:Normal ma pri visu casto rozdil 300ot tech 90% ma asi jako koncovy bod, ktery pri letu moc nepouzivas. Teda pokud ma relax Normal plyn od nuly.
A krivka kolektivu je taky vetsinou jina nez na Idle...
taky na pristani prepinam z Idle 1 na Normal a vsiml jsem si, ze se vzdycky zvysi otacky, coz bych rad vyladil, aby to bylo stejne ... nejak mi to hlava nebere, proc to tak je
T-Rex 550E V2 FBL / X-Era 4020-2y 1000kv / JIVE 80+HV / HC3-SX / BLS251 / EDGE 553 - prodano
Re: Heli a vaše nehody :-)
psena : zapomenout přepnout z normalu na Iddle 1 je nic moc, lítá to gumově. Opačně se nic moc neděje, mě na Sobínce poradili si dát na přistání ten Normal ( a "nezapomenout" to přepnout včas
), protože to mívám nad zemí dost divoký. Asi v tom hraje roli i fyzika, když klesám tak okolo půl metru nad zemí to najednou přestane táhnout a má to tendenci se propadat. Když zareaguju moc - vystřelím nahoru, když pozdě, lehce si klepnu lyžema. Obecně kolmý sedání není prý nikdy optimální, i v reálu. Já nem,ám problém s klopením a kloněním, orientací, ale vysloveně s kolektivem. Buď jsem moc zbrklej, a vlastně málo to trénuju. Ze začátku to bylo samý visení a víc v pohodě, co si zalítám tak to vysloveně zanedbávám 
V zatáčce to byla minela jak bič, zbytečně jsem byl vynervovanej přítomností profíků
ale spínač režimů mám na levý ruce, cvaknul jsem to od sebe a dost možná jsem si hrábnul do výškovky, protože Trex sjel vlastně trochu čumákem dolů ......... to by byly ty ruce jak naznačuje asi správně McCormick 
Ty křivky jsou :
THR:
Normal - 0/75/80/85/90
Iddle 1 - 90/90/85/90/90
Iddle 2 - 95/95/90/95/95
PIT :
Normal - 8/29/50/75/100
Iddle 1 - 8/29/50/75/100
Iddle 2 - jako Iddle 1
Při přepnutí jsem měl knipl něco mezi středem a 3/4 kolektivu, každopádně jsem to sundal o 5%. Kleslo to viditelně, 300 otáček rozdíl je dopočet z jednoho měření. Určitě to ale hlavně byla moje blbost. Díky všem za rozborku a postřehy
V zatáčce to byla minela jak bič, zbytečně jsem byl vynervovanej přítomností profíků
Ty křivky jsou :
THR:
Normal - 0/75/80/85/90
Iddle 1 - 90/90/85/90/90
Iddle 2 - 95/95/90/95/95
PIT :
Normal - 8/29/50/75/100
Iddle 1 - 8/29/50/75/100
Iddle 2 - jako Iddle 1
Při přepnutí jsem měl knipl něco mezi středem a 3/4 kolektivu, každopádně jsem to sundal o 5%. Kleslo to viditelně, 300 otáček rozdíl je dopočet z jednoho měření. Určitě to ale hlavně byla moje blbost. Díky všem za rozborku a postřehy
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Heli a vaše nehody :-)
Insomnia : napiš sem křivky a psena s McCormickem Ti určitě řeknou proč se ti ty otáčky zvyšujou.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
- DaveLister
- Příspěvky: 1155
- Registrován: ned 13.09.2009 0:00
- Bydliště: Kadaň/Praha
Re: Heli a vaše nehody :-)
Ja bych ten normal zrusil, jendoho krasnyho dne to rozflakas na to ze v nem pujdes na zada(vlastni zkusenost) 
Synergy E7 | Gaui NX4 | Trex 450 PRO 6s | Futaba T14SG
Re: Heli a vaše nehody :-)
litat na iddle a pristavat na normal je podle me kravina.
Logo 600 + spirit
- DaveLister
- Příspěvky: 1155
- Registrován: ned 13.09.2009 0:00
- Bydliště: Kadaň/Praha
Re: Heli a vaše nehody :-)
error414 píše:litat na iddle a pristavat na normal je podle me kravina.
Jj, spravne je litat na idle a pristavat autorotaci(ale to opravdovou, ne vypnuti motoru metr nad zemi)
Synergy E7 | Gaui NX4 | Trex 450 PRO 6s | Futaba T14SG
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Heli a vaše nehody :-)
Relaxi, plyn Normal vyhoď. Ten byl dobrej možná pro začátky ve visu, aby když zazmatkuješ si měl možnost ho stáhnout.
Nech si tam to co máš na Idle 1 a 2.
Kolektiv si nastav ve všech režimech stejně. Dejme tomu na +10° a -10°. A tak se s tím nauč lítat. Takže jen dva režimy s rozdílnými otáčkami. Zbytek shodný. Stejně chceš akrobatit a čím dřív se naučíš pracovat jemně s kolektivem, tím lépe. A s tímto nastavením pak nehrozí rána až to jednou otočíš na záda a zapomeneš si něco přepnout.
Nech si tam to co máš na Idle 1 a 2.
Kolektiv si nastav ve všech režimech stejně. Dejme tomu na +10° a -10°. A tak se s tím nauč lítat. Takže jen dva režimy s rozdílnými otáčkami. Zbytek shodný. Stejně chceš akrobatit a čím dřív se naučíš pracovat jemně s kolektivem, tím lépe. A s tímto nastavením pak nehrozí rána až to jednou otočíš na záda a zapomeneš si něco přepnout.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Re: Heli a vaše nehody :-)
Máte pravdu, čím víc zbytečnejch prostocviků rukama, tím víc pádů a chyb..... Podstatný je zvládnout cvaknout autorotaci ( přestat bojovat
), což se vyplatí vždycky a třeba časem i na Helicommand, kdyby byl aktuální. Může být klidně na pozici autorotace motor vypnout jinde.
Díky moc
Díky moc
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Heli a vaše nehody :-)
Ještě k tý autorotaci. Na Sobínce mě od ní se 450 v podstatě odrazujou, rotor mi hned ztratí otáčky a není to jako 500 která přece jenom něco utorotuje. Mě to jde hned dolů, takže leda tak vypnout těsně nad zemí nebo po kontaktu. Z vejšky to zkusí a umí nemnoho borců, viděl jsem tuším psenovo video jak skákal radostí na hřišti, jinak je to všehno za kopečkama. Udržet to na rychlosti potlačený už chce cvik a odvahu 
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Heli a vaše nehody :-)
450tka fakt není na učení autorotace moc vhodná. Vím že to Psena zkoušel a zvládnul, vím že to je na Trubce. Ale nevidím nejmenší důvod se to učit na tom nejtěžším.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
- DaveLister
- Příspěvky: 1155
- Registrován: ned 13.09.2009 0:00
- Bydliště: Kadaň/Praha
Re: Heli a vaše nehody :-)
pkotatko píše:450tka fakt není na učení autorotace moc vhodná. Vím že to Psena zkoušel a zvládnul, vím že to je na Trubce. Ale nevidím nejmenší důvod se to učit na tom nejtěžším.
Zase kdyz se ti to nepovede tak se 450ce skoro nic nestane. Maximalne prijdes o zuby na kardanu kdyz skrtnes vrtulkou nebo o podvozek kdyz se ti zastavi rotor ve vzduchu.
Ja vetsi stroj na zkouseni nemam tak jsem se ty autorotace ucil se 450kou a taky vicemene naucil. Momelntalne jsem si ale dal s autorotacema pauzu, protoze mi dosli podvozky
Synergy E7 | Gaui NX4 | Trex 450 PRO 6s | Futaba T14SG