Asp 8.5ccm + záběh
-
ExperimentatorPetr
- Příspěvky: 658
- Registrován: ned 06.03.2011 0:00
- Bydliště: Sedlatice (Telč)
- Kontaktovat uživatele:
Asp 8.5ccm + záběh
jako by jste zvolili vrtuůi na motor Asp 8.5 ?
jak zabíháte motory vy ? (v jaký otáčkách a kolik paliva)
jak zabíháte motory vy ? (v jaký otáčkách a kolik paliva)
Hitec Aurora 9
3DP mini, Loop a další
3DP mini, Loop a další
-
ExperimentatorPetr
- Příspěvky: 658
- Registrován: ned 06.03.2011 0:00
- Bydliště: Sedlatice (Telč)
- Kontaktovat uživatele:
Taky zdar experimentátořePetře...
Zásadně: Ricín 20% + 80% metyl. To máš správně, FAI 80/20...žádný nitro na začátek! Měj nachystanou zásobu asi 3/4 litra paliva, teda to sou asi 3 nádrže po 250 ml...nastartuj moteur a otevři po zahřátí karbec naplno. Volnoběžnou jehlu nechej být, na tu dojde řada později. Hlavní jehlou nastav takový otáčky, aby motor běžel s co nejvíce bohatou směsí, ale nechcípal a otáčky byly tak tak ešče pravidelný...na toto nastavení nechej vyběhnout jednu nádrž. Nechej zchládnout a naplň druhou nádrž. Tam už nechej motor běžet v trochu vyšších otáčkách tím, že hlavní jehlou ochudíš směs a motor bude točit víc. Přivíráním šoupátka karbecu si vyzkoušíš, jak reaguje. v tomto režimu nechej vyjet celou druhou nádrž. Nenechávej motor běžet dlouho na volnoběh! Max. tak asi 5-10 vteřin...Naplň třetí nadržku a tam už můžeš krátkodobě zvyšovat otáčky tím, že přitáhneš hlavní jehlu natolik, že otáčky už dále nestoupají a jsou konstantní....povolíš jehlu asi o 2 zoubky a necháš být. Otáčky už dále řídíš pouze šoupátkem karbecu...Po třetí nádrži to vraz do éra a jdi na plac...lítej do úplného ztopoření...pokud nedrbals do volnoběžné jehly, motor bude mít i slušné přechody...pokud by byly problémy, ozvi se. Jinak potom já používám palivo 90% metylu + 10% syntetickýho oleje a cvrknu do tohoto asi 0,03 až 0,05 cl benzínu 98 oktanů. To je můj recept a chodí senza...ať se daří. Laďa.
Zásadně: Ricín 20% + 80% metyl. To máš správně, FAI 80/20...žádný nitro na začátek! Měj nachystanou zásobu asi 3/4 litra paliva, teda to sou asi 3 nádrže po 250 ml...nastartuj moteur a otevři po zahřátí karbec naplno. Volnoběžnou jehlu nechej být, na tu dojde řada později. Hlavní jehlou nastav takový otáčky, aby motor běžel s co nejvíce bohatou směsí, ale nechcípal a otáčky byly tak tak ešče pravidelný...na toto nastavení nechej vyběhnout jednu nádrž. Nechej zchládnout a naplň druhou nádrž. Tam už nechej motor běžet v trochu vyšších otáčkách tím, že hlavní jehlou ochudíš směs a motor bude točit víc. Přivíráním šoupátka karbecu si vyzkoušíš, jak reaguje. v tomto režimu nechej vyjet celou druhou nádrž. Nenechávej motor běžet dlouho na volnoběh! Max. tak asi 5-10 vteřin...Naplň třetí nadržku a tam už můžeš krátkodobě zvyšovat otáčky tím, že přitáhneš hlavní jehlu natolik, že otáčky už dále nestoupají a jsou konstantní....povolíš jehlu asi o 2 zoubky a necháš být. Otáčky už dále řídíš pouze šoupátkem karbecu...Po třetí nádrži to vraz do éra a jdi na plac...lítej do úplného ztopoření...pokud nedrbals do volnoběžné jehly, motor bude mít i slušné přechody...pokud by byly problémy, ozvi se. Jinak potom já používám palivo 90% metylu + 10% syntetickýho oleje a cvrknu do tohoto asi 0,03 až 0,05 cl benzínu 98 oktanů. To je můj recept a chodí senza...ať se daří. Laďa.
ladaxvx píše:Taky zdar experimentátořePetře...
Zásadně: Ricín 20% + 80% metyl. To máš správně, FAI 80/20...žádný nitro na začátek! Měj nachystanou zásobu asi 3/4 litra paliva, teda to sou asi 3 nádrže po 250 ml...nastartuj moteur a otevři po zahřátí karbec naplno. Volnoběžnou jehlu nechej být, na tu dojde řada později. Hlavní jehlou nastav takový otáčky, aby motor běžel s co nejvíce bohatou směsí, ale nechcípal a otáčky byly tak tak ešče pravidelný...na toto nastavení nechej vyběhnout jednu nádrž. Nechej zchládnout a naplň druhou nádrž. Tam už nechej motor běžet v trochu vyšších otáčkách tím, že hlavní jehlou ochudíš směs a motor bude točit víc. Přivíráním šoupátka karbecu si vyzkoušíš, jak reaguje. v tomto režimu nechej vyjet celou druhou nádrž. Nenechávej motor běžet dlouho na volnoběh! Max. tak asi 5-10 vteřin...Naplň třetí nadržku a tam už můžeš krátkodobě zvyšovat otáčky tím, že přitáhneš hlavní jehlu natolik, že otáčky už dále nestoupají a jsou konstantní....povolíš jehlu asi o 2 zoubky a necháš být. Otáčky už dále řídíš pouze šoupátkem karbecu...Po třetí nádrži to vraz do éra a jdi na plac...lítej do úplného ztopoření...pokud nedrbals do volnoběžné jehly, motor bude mít i slušné přechody...pokud by byly problémy, ozvi se. Jinak potom já používám palivo 90% metylu + 10% syntetickýho oleje a cvrknu do tohoto asi 0,03 až 0,05 cl benzínu 98 oktanů. To je můj recept a chodí senza...ať se daří. Laďa.
Ahoj, záběh ASP 8,5 mě čeká každým dnem. Dneska jsem zrovna vyráběl lože pro uchycení motoru na záběh.
Se žhavíky nemám taky žádnou zkušenost. Už jsem k tomu přečetl spoustu rad a postupů. Teoreticky to mám docela nastudovaný, ale uvidíme jak to půjde naostro. Nachystané mám FAI 80/20 a pro jistotu zkušenějšího kolegu modeláře v záloze.
Přesto mám pár otázek.
I) Záběh s otevřeným karburátorem - chápu to dobře, že šoupátko plynu otevřu tak, aby byl karbec naplno otevřený a sál tedy maximum vzduchu?
II) Hlavní jehlou nastavit bohatou směs - tedy hlavní jehlu otevírám směrem doleva (proti směru hodinových ručiček)?
III) Pro 8,5ku (ASP S52A) jsou doporučené tyto vrtule: 11x7-8"; 12x5-6". Můj motor by měl jít do modelu stíhačky WWII, konkrétně YAK-9. Která vrtule by byla pro záběh vhodnější? Nebo je to jedno, kterou z těchto doporučených vrtulí tam dám?
http://buzzinec.blogspot.com/
http://www.youtube.com/user/megadacan
http://www.youtube.com/user/megadacan
-
ExperimentatorPetr
- Příspěvky: 658
- Registrován: ned 06.03.2011 0:00
- Bydliště: Sedlatice (Telč)
- Kontaktovat uživatele:
- StanleyT28
- Příspěvky: 993
- Registrován: čtv 01.10.2009 0:00
- Kontaktovat uživatele:
Nemůžeš a neměl by jsi to tak dělat ani u té dvojky. Udělej to jak ti radí kluci výše. Je to důležité kvůli mazání, chlazení a vyplachování případného otěru. Volnoběhem a chudou směsí si pravděpodobně zkrátíš životnost, snížíš výkon a vytaháš uložení ojnice, atd...... Jinak toho tady najdeš o zabíhání oravdu mraky.
Péťo, postup jak píšeš v bodech I-II-III, je správný, akorát vrtulu bych tam dal 11x7 Master...mohla by být aji JXF, ale toho bych se vyvaroval, je dost těžká a trpěla by ojnice přesně jak píše Stenly...jinak nechej vyběhat ty tři nádrže. nebudeš litovat. Je to dobrý motor...myslím, že se číňanovi povedl...je levný a hlavně nenáročný na provoz a má sílu...ahoj Laďa.
_____________________________________________________
Aha, až včilka sem si všiml, že je tady víc tazatelů...ešče multidacan z Tišnova...zdravím. Dobrý večer všem.
_____________________________________________________
Aha, až včilka sem si všiml, že je tady víc tazatelů...ešče multidacan z Tišnova...zdravím. Dobrý večer všem.
-
ExperimentatorPetr
- Příspěvky: 658
- Registrován: ned 06.03.2011 0:00
- Bydliště: Sedlatice (Telč)
- Kontaktovat uživatele:
ladaxvx píše:Péťo, postup jak píšeš v bodech I-II-III, je správný, akorát vrtulu bych tam dal 11x7 Master...mohla by být aji JXF, ale toho bych se vyvaroval, je dost těžká a trpěla by ojnice přesně jak píše Stenly...jinak nechej vyběhat ty tři nádrže. nebudeš litovat. Je to dobrý motor...myslím, že se číňanovi povedl...je levný a hlavně nenáročný na provoz a má sílu...ahoj Laďa.
_____________________________________________________
Aha, až včilka sem si všiml, že je tady víc tazatelů...ešče multidacan z Tišnova...zdravím. Dobrý večer všem.
Jo, jo, otázky I, II a III jsem dával já. (Sakra, multidacan je lepší než megadacan - hned bych se přejmenoval, fakt.
Ale k věci. Ještě mě totiž napadá. Při prvním nastartování - jak nasát palivo? Protočením vrtule, nebo raději pár kapek přímo do karbecu?
Při startování - jak moc mít otevřený karburátor.
Jinak pro experimentátoraPetra:
O zabíhání jsem se dost dozvěděl tady:
http://www.hokana.wz.cz/?archiv=1&tema=O+motorech
http://www.kolmanl.info/index.php?show=search&searched=z%E1b%ECh
http://buzzinec.blogspot.com/
http://www.youtube.com/user/megadacan
http://www.youtube.com/user/megadacan
-
ExperimentatorPetr
- Příspěvky: 658
- Registrován: ned 06.03.2011 0:00
- Bydliště: Sedlatice (Telč)
- Kontaktovat uživatele:
- StanleyT28
- Příspěvky: 993
- Registrován: čtv 01.10.2009 0:00
- Kontaktovat uživatele:
Tak to jsem tě špatně pochopil, myslel jsem , že mu dáváš plný a jehlu máš vyladěnou na max. otáčky. Vychladnout ho nechat nemusíš, protože s plným plynem a otevřenou hlavní jehlou na max. co to jde, se nehřeje, v klidu na něm udržíš ruku po celou dobu chodu. Tohle ale také není úplně správné, měl by jsi zabíhat s občasným přitažením jehly, jak uvádí návod, aby se motor také trochu ohřál. Někdo zabíhá s teploměrem a dá mu tu směs podle toho. Ale obecně bych řekl, že je lépe více otevřená jehla, než méně. Projdi si ty stránky, co jsi dostal v odkazech, určitě tam najdeš vše potřebné.
-
ExperimentatorPetr
- Příspěvky: 658
- Registrován: ned 06.03.2011 0:00
- Bydliště: Sedlatice (Telč)
- Kontaktovat uživatele:
- StanleyT28
- Příspěvky: 993
- Registrován: čtv 01.10.2009 0:00
- Kontaktovat uživatele: