Asp 8.5ccm + záběh

Jednou je možná elektrika nahradí, do té doby ale ještě budeme s nimi mít plno problémů. Tady nám třeba někdo poradí.
Zpráva
Autor
ExperimentatorPetr
Příspěvky: 658
Registrován: ned 06.03.2011 0:00
Bydliště: Sedlatice (Telč)
Kontaktovat uživatele:

Asp 8.5ccm + záběh

#1 Příspěvek od ExperimentatorPetr »

jako by jste zvolili vrtuůi na motor Asp 8.5 ?
jak zabíháte motory vy ? (v jaký otáčkách a kolik paliva)
Hitec Aurora 9
3DP mini, Loop a další
Uživatelský avatar
H1N1
Příspěvky: 2777
Registrován: stř 25.08.2010 0:00
Bydliště: Kladno ČR
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od H1N1 »

vše je v návodu, ale 12x6 10%nitra, a nejdřív první nádrž bohatou, potom utahovat a kvedlat plynem po třetí nádrži do letadla a utáhnou jehlu na max otáčky, pak o půl otáčky povolit a lítáš:-)
http://lee93.rajce.idnes.cz/Cabarna_13.6.08/
Uživatelský avatar
F104
Příspěvky: 607
Registrován: pát 02.03.2007 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od F104 »

Bez nitra!!
ExperimentatorPetr
Příspěvky: 658
Registrován: ned 06.03.2011 0:00
Bydliště: Sedlatice (Telč)
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od ExperimentatorPetr »

mám objednanou vrtuli 11*8 ta prej může taky bejt
když motor nastartuji a seřídím tak vyjet 2l 80/20 (FAI) na maximálkách nebo volnoběh nebo 1/2 ?
Hitec Aurora 9
3DP mini, Loop a další
ladaxvx
Příspěvky: 412
Registrován: stř 24.03.2010 0:00
Bydliště: near Brno
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od ladaxvx »

Taky zdar experimentátořePetře...
Zásadně: Ricín 20% + 80% metyl. To máš správně, FAI 80/20...žádný nitro na začátek! Měj nachystanou zásobu asi 3/4 litra paliva, teda to sou asi 3 nádrže po 250 ml...nastartuj moteur a otevři po zahřátí karbec naplno. Volnoběžnou jehlu nechej být, na tu dojde řada později. Hlavní jehlou nastav takový otáčky, aby motor běžel s co nejvíce bohatou směsí, ale nechcípal a otáčky byly tak tak ešče pravidelný...na toto nastavení nechej vyběhnout jednu nádrž. Nechej zchládnout a naplň druhou nádrž. Tam už nechej motor běžet v trochu vyšších otáčkách tím, že hlavní jehlou ochudíš směs a motor bude točit víc. Přivíráním šoupátka karbecu si vyzkoušíš, jak reaguje. v tomto režimu nechej vyjet celou druhou nádrž. Nenechávej motor běžet dlouho na volnoběh! Max. tak asi 5-10 vteřin...Naplň třetí nadržku a tam už můžeš krátkodobě zvyšovat otáčky tím, že přitáhneš hlavní jehlu natolik, že otáčky už dále nestoupají a jsou konstantní....povolíš jehlu asi o 2 zoubky a necháš být. Otáčky už dále řídíš pouze šoupátkem karbecu...Po třetí nádrži to vraz do éra a jdi na plac...lítej do úplného ztopoření...pokud nedrbals do volnoběžné jehly, motor bude mít i slušné přechody...pokud by byly problémy, ozvi se. Jinak potom já používám palivo 90% metylu + 10% syntetickýho oleje a cvrknu do tohoto asi 0,03 až 0,05 cl benzínu 98 oktanů. To je můj recept a chodí senza...ať se daří. Laďa.
Uživatelský avatar
megadacan
Příspěvky: 265
Registrován: ned 20.09.2009 0:00
Bydliště: šiTnov
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od megadacan »

ladaxvx píše:Taky zdar experimentátořePetře...
Zásadně: Ricín 20% + 80% metyl. To máš správně, FAI 80/20...žádný nitro na začátek! Měj nachystanou zásobu asi 3/4 litra paliva, teda to sou asi 3 nádrže po 250 ml...nastartuj moteur a otevři po zahřátí karbec naplno. Volnoběžnou jehlu nechej být, na tu dojde řada později. Hlavní jehlou nastav takový otáčky, aby motor běžel s co nejvíce bohatou směsí, ale nechcípal a otáčky byly tak tak ešče pravidelný...na toto nastavení nechej vyběhnout jednu nádrž. Nechej zchládnout a naplň druhou nádrž. Tam už nechej motor běžet v trochu vyšších otáčkách tím, že hlavní jehlou ochudíš směs a motor bude točit víc. Přivíráním šoupátka karbecu si vyzkoušíš, jak reaguje. v tomto režimu nechej vyjet celou druhou nádrž. Nenechávej motor běžet dlouho na volnoběh! Max. tak asi 5-10 vteřin...Naplň třetí nadržku a tam už můžeš krátkodobě zvyšovat otáčky tím, že přitáhneš hlavní jehlu natolik, že otáčky už dále nestoupají a jsou konstantní....povolíš jehlu asi o 2 zoubky a necháš být. Otáčky už dále řídíš pouze šoupátkem karbecu...Po třetí nádrži to vraz do éra a jdi na plac...lítej do úplného ztopoření...pokud nedrbals do volnoběžné jehly, motor bude mít i slušné přechody...pokud by byly problémy, ozvi se. Jinak potom já používám palivo 90% metylu + 10% syntetickýho oleje a cvrknu do tohoto asi 0,03 až 0,05 cl benzínu 98 oktanů. To je můj recept a chodí senza...ať se daří. Laďa.


Ahoj, záběh ASP 8,5 mě čeká každým dnem. Dneska jsem zrovna vyráběl lože pro uchycení motoru na záběh.
Se žhavíky nemám taky žádnou zkušenost. Už jsem k tomu přečetl spoustu rad a postupů. Teoreticky to mám docela nastudovaný, ale uvidíme jak to půjde naostro. Nachystané mám FAI 80/20 a pro jistotu zkušenějšího kolegu modeláře v záloze.
Přesto mám pár otázek.
I) Záběh s otevřeným karburátorem - chápu to dobře, že šoupátko plynu otevřu tak, aby byl karbec naplno otevřený a sál tedy maximum vzduchu?
II) Hlavní jehlou nastavit bohatou směs - tedy hlavní jehlu otevírám směrem doleva (proti směru hodinových ručiček)?
III) Pro 8,5ku (ASP S52A) jsou doporučené tyto vrtule: 11x7-8"; 12x5-6". Můj motor by měl jít do modelu stíhačky WWII, konkrétně YAK-9. Která vrtule by byla pro záběh vhodnější? Nebo je to jedno, kterou z těchto doporučených vrtulí tam dám?
http://buzzinec.blogspot.com/
http://www.youtube.com/user/megadacan
ExperimentatorPetr
Příspěvky: 658
Registrován: ned 06.03.2011 0:00
Bydliště: Sedlatice (Telč)
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od ExperimentatorPetr »

když jsem před rokem zabíhal Aspéčko 2 tak jsem motor nastartoval a dal jsme mu 3x po 10 minutách v maximálkách a běží jak hodinky. můžu to udělat i u osumapůlky ? (3x20 minut ( mezi tím nechat vychladnout - samozdřemě) na FAI 80/20 ?
Uživatelský avatar
StanleyT28
Příspěvky: 993
Registrován: čtv 01.10.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od StanleyT28 »

Nemůžeš a neměl by jsi to tak dělat ani u té dvojky. Udělej to jak ti radí kluci výše. Je to důležité kvůli mazání, chlazení a vyplachování případného otěru. Volnoběhem a chudou směsí si pravděpodobně zkrátíš životnost, snížíš výkon a vytaháš uložení ojnice, atd...... Jinak toho tady najdeš o zabíhání oravdu mraky.
ladaxvx
Příspěvky: 412
Registrován: stř 24.03.2010 0:00
Bydliště: near Brno
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od ladaxvx »

Péťo, postup jak píšeš v bodech I-II-III, je správný, akorát vrtulu bych tam dal 11x7 Master...mohla by být aji JXF, ale toho bych se vyvaroval, je dost těžká a trpěla by ojnice přesně jak píše Stenly...jinak nechej vyběhat ty tři nádrže. nebudeš litovat. Je to dobrý motor...myslím, že se číňanovi povedl...je levný a hlavně nenáročný na provoz a má sílu...ahoj Laďa.
_____________________________________________________
Aha, až včilka sem si všiml, že je tady víc tazatelů...ešče multidacan z Tišnova...zdravím. Dobrý večer všem.
ExperimentatorPetr
Příspěvky: 658
Registrován: ned 06.03.2011 0:00
Bydliště: Sedlatice (Telč)
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od ExperimentatorPetr »

já to nenechávám běžet na volnoběh a ani s chudou směsí( já jsem dal u té 2ojky 3x 10 minut v maximálních otáčkách s vyšší bohatostí směsi. a byla mi doporučena vrtule 12x5 (11x8 bude moc rychlá na přistávání a má hlavně velké stoupání - uvažoval jsem o ní ale změním to!)
Uživatelský avatar
megadacan
Příspěvky: 265
Registrován: ned 20.09.2009 0:00
Bydliště: šiTnov
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od megadacan »

ladaxvx píše:Péťo, postup jak píšeš v bodech I-II-III, je správný, akorát vrtulu bych tam dal 11x7 Master...mohla by být aji JXF, ale toho bych se vyvaroval, je dost těžká a trpěla by ojnice přesně jak píše Stenly...jinak nechej vyběhat ty tři nádrže. nebudeš litovat. Je to dobrý motor...myslím, že se číňanovi povedl...je levný a hlavně nenáročný na provoz a má sílu...ahoj Laďa.
_____________________________________________________
Aha, až včilka sem si všiml, že je tady víc tazatelů...ešče multidacan z Tišnova...zdravím. Dobrý večer všem.


Jo, jo, otázky I, II a III jsem dával já. (Sakra, multidacan je lepší než megadacan - hned bych se přejmenoval, fakt. :D )
Ale k věci. Ještě mě totiž napadá. Při prvním nastartování - jak nasát palivo? Protočením vrtule, nebo raději pár kapek přímo do karbecu?
Při startování - jak moc mít otevřený karburátor.

Jinak pro experimentátoraPetra:
O zabíhání jsem se dost dozvěděl tady:
http://www.hokana.wz.cz/?archiv=1&tema=O+motorech
http://www.kolmanl.info/index.php?show=search&searched=z%E1b%ECh
http://buzzinec.blogspot.com/
http://www.youtube.com/user/megadacan
ExperimentatorPetr
Příspěvky: 658
Registrován: ned 06.03.2011 0:00
Bydliště: Sedlatice (Telč)
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od ExperimentatorPetr »

a uškodím motoru když mu dám maximálku s vysokou bohatosí směsi ? podle mě když neběží na minimálních tak můžu zaběhnout jak chci, ale ! chce to vysokou bohatost směsi a přestávky v kterých nechám motor vychladnout - nemám pravdu ?
Uživatelský avatar
StanleyT28
Příspěvky: 993
Registrován: čtv 01.10.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od StanleyT28 »

Tak to jsem tě špatně pochopil, myslel jsem , že mu dáváš plný a jehlu máš vyladěnou na max. otáčky. Vychladnout ho nechat nemusíš, protože s plným plynem a otevřenou hlavní jehlou na max. co to jde, se nehřeje, v klidu na něm udržíš ruku po celou dobu chodu. Tohle ale také není úplně správné, měl by jsi zabíhat s občasným přitažením jehly, jak uvádí návod, aby se motor také trochu ohřál. Někdo zabíhá s teploměrem a dá mu tu směs podle toho. Ale obecně bych řekl, že je lépe více otevřená jehla, než méně. Projdi si ty stránky, co jsi dostal v odkazech, určitě tam najdeš vše potřebné.
ExperimentatorPetr
Příspěvky: 658
Registrován: ned 06.03.2011 0:00
Bydliště: Sedlatice (Telč)
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od ExperimentatorPetr »

no tak bohatší směs jen kvůli mazání to je ale jasné - jinak vyladěno na maximálky a sem tam jsem ubral na chvilinku na 1/2 (cca 3minutky a znova na maximálky)
Uživatelský avatar
StanleyT28
Příspěvky: 993
Registrován: čtv 01.10.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od StanleyT28 »

Není to jen kvůli mazání, ale také kvůli účinnému chlazení. Když dáš novému ABC výbrusu hned plnej a chudou směs, máš šanci na to ho nejen přidřít, ale i jinak poškodit.
Odpovědět

Zpět na „Spalovací motory“