Nabíjecí a vybíjeci parametry li-pol
To by aj mna zaujimalo, pretoze ked si na zemy, tak si sice vies zmerat odber prudu, ale ten bude vzdy vacsi, kedze lietadlo sa nepochybuje. A dalsia vec je, ze na 100% vykonu asi aj tak nebudes lietat.
Takze pani, ake mate na toto riesenia?
Mna napada iba prudovy logger (momentalne sa chystan na jeho vyvoj), ale komercne je to trosku draha vec. Popripadne este by ma napadlo nejako v pozriet v tabulkach/ simulacnom programe aky to ma odber pocas letu.
Takze pani, ake mate na toto riesenia?
Mna napada iba prudovy logger (momentalne sa chystan na jeho vyvoj), ale komercne je to trosku draha vec. Popripadne este by ma napadlo nejako v pozriet v tabulkach/ simulacnom programe aky to ma odber pocas letu.
"Digitálna technika pozostáva len z 0 a 1, ktoré sú v správny čas na správnom mieste."
- Ancistrus01
- Příspěvky: 2481
- Registrován: úte 08.03.2011 0:00
- Bydliště: Trutnovsko
- Kontaktovat uživatele:
Tak ak tvoj motor odobera max. prud 20 A, tak by si ho mohol zmerat aj klasickym multimetrom. Nastavis si rozsah na 20 A, rozpojis plusovy privod od regulatora a AKU. Pripojis jeden koniec multimetra (napr. GND) na AKU a druhy koniec (20 A vstup) multimetra pripojis na regulator a mozes merat. Ale treba davat pozor na predpisany casovy limit (byva 10 sek), pretoze by sa bocnik mohol znicit a tym aj multimeter.
Alebo lepsi sposob (a aj ked motor odobera viac ako 20 A) je kupit si kliestovy DC (jednosmerny) multimeter, ale tam je cena cca od 28 € (aj to eBAY). No a tym merias iba tak, ze nastavis si rozsah a napr. na plusovy kabel z AKU do regulatora pripnes tento multimeter.
Alebo lepsi sposob (a aj ked motor odobera viac ako 20 A) je kupit si kliestovy DC (jednosmerny) multimeter, ale tam je cena cca od 28 € (aj to eBAY). No a tym merias iba tak, ze nastavis si rozsah a napr. na plusovy kabel z AKU do regulatora pripnes tento multimeter.
"Digitálna technika pozostáva len z 0 a 1, ktoré sú v správny čas na správnom mieste."
- TomasC
- Site Admin
- Příspěvky: 11248
- Registrován: pát 25.04.2003 0:00
- Bydliště: Praha Hloubětín
- Kontaktovat uživatele:
Vezmeš toto: http://www.gme.cz/cz/hc-ut204-p722-334.html
Nastavíš měření proudu 400A
Do klešťiny vložíš JEDEN vodič od nabitého akumulátoru.
Dáš plný plyn.
Odečteš údaj na multimetru.
Souhlasím, že to není levné, ale informace prostě něco stojí. A investice se ti vrátí na přeživších akumulátorech, motorech a regulátorech.
Nastavíš měření proudu 400A
Do klešťiny vložíš JEDEN vodič od nabitého akumulátoru.
Dáš plný plyn.
Odečteš údaj na multimetru.
Souhlasím, že to není levné, ale informace prostě něco stojí. A investice se ti vrátí na přeživších akumulátorech, motorech a regulátorech.
- Ancistrus01
- Příspěvky: 2481
- Registrován: úte 08.03.2011 0:00
- Bydliště: Trutnovsko
- Kontaktovat uživatele:
Bohužel na svém reglu a AKU mám konektor XT60 takže s měřením problém asi bude
Sice s fyzikou problém nemám ale nějáko mně to neleze do hlavy
tak si to potvrdím:
AKU 2200 mAh 20C má doporučený nejvyšší odběr 44A takže kdyby motor odebíral těch 44A můžu to vybít max na 3,0V na článek, jenže motor tolik neodebere, takže to můžu vybít pouze na 3,3V na článek.
Odběr proudu motorů změřím pouze když rozpojím červený vodič AKU a Reglu a na vodič z aku připojím černý kabel multimetru a na vodič od reglu připojím červený kabel od multimetru a dám plný plyn.
Sice s fyzikou problém nemám ale nějáko mně to neleze do hlavy
AKU 2200 mAh 20C má doporučený nejvyšší odběr 44A takže kdyby motor odebíral těch 44A můžu to vybít max na 3,0V na článek, jenže motor tolik neodebere, takže to můžu vybít pouze na 3,3V na článek.
Odběr proudu motorů změřím pouze když rozpojím červený vodič AKU a Reglu a na vodič z aku připojím černý kabel multimetru a na vodič od reglu připojím červený kabel od multimetru a dám plný plyn.
Naposledy upravil(a) Ancistrus01 dne pon 11.07.2011 19:49, celkem upraveno 2 x.
Ak si kupis ten DC kliestovy multimeter, tak nic netreba rozpajat. (teraz som pozeral na eBAY stoji od 26 € - http://cgi.ebay.com/UNI-T-DC-clamp-curr ... 2a0d7a5be0 ).
Ak by si chcel len orientacne to merat multimetrom, tak musis to nejako spravit tak aby si minus pol nechal spojeny, a na plus pol dal ten multimeter (cize rozpojit plus medzi AKU a regulator a tam dat ten multimeter), polarita/ smer je zajedno ako sa da. Mozno aby si nieco presnejsie zmeral, by bolo dobre este pripojit paralelne na zdroj (respektive na regulator) nejaky velky elektrolyticky kondenzator (napr 20 000 uF/ 25 V), ale neviem ci toto uz nie je moc zlozite pre teba ?
Ak by si chcel len orientacne to merat multimetrom, tak musis to nejako spravit tak aby si minus pol nechal spojeny, a na plus pol dal ten multimeter (cize rozpojit plus medzi AKU a regulator a tam dat ten multimeter), polarita/ smer je zajedno ako sa da. Mozno aby si nieco presnejsie zmeral, by bolo dobre este pripojit paralelne na zdroj (respektive na regulator) nejaky velky elektrolyticky kondenzator (napr 20 000 uF/ 25 V), ale neviem ci toto uz nie je moc zlozite pre teba ?
"Digitálna technika pozostáva len z 0 a 1, ktoré sú v správny čas na správnom mieste."
- Ancistrus01
- Příspěvky: 2481
- Registrován: úte 08.03.2011 0:00
- Bydliště: Trutnovsko
- Kontaktovat uživatele:
- Ancistrus01
- Příspěvky: 2481
- Registrován: úte 08.03.2011 0:00
- Bydliště: Trutnovsko
- Kontaktovat uživatele:
TomasC píše:Vezmeš toto: http://www.gme.cz/cz/hc-ut204-p722-334.html
Nastavíš měření proudu 400A
Do klešťiny vložíš JEDEN vodič od nabitého akumulátoru.
Dáš plný plyn.
Odečteš údaj na multimetru.
Do kleštiny vložím který?
Ne jinak má zapojený reg a AKU přes červený a černý kabel. A který vodič z těchto dvou a jak vložím do té kleštiny???
Já vím je to úmorný mě odpovídat na veškeré dotazy ale: Radši se zeptám, než abych později litoval.