psena píše:Nerozumim co tim chces rict, na jedne strane napises, ze pri pouziti bezpadla se ztraci vyznam odlisnosti jednotlivych vyrobcu a jejich vliv na kvalitu letu a na druhou stranu hned uvedes seznam odlisnosti v konstrukci hlavy, ktery na letovy vlastnosti muzou mit vliv.
Jinak ten "ony kokot" nebyl samozrejme myslen Jamie Robertson, ale byla to narazka na to, co vetsina z nas pilotu nosi mezi vysilackou a zemi

.... ty odlišnosti nejsou konstrukční ...... jsou to vložené segmenty a dokonce ty odlišnosti mají významný vliv ....

a je to to jediný v čem se to může lišit. A to vůbec do celého konstrukčního celku nezahrnuju listy nosného rotoru. Pokud ty bychom měli brát coby část konstrukce rotorové hlavy - je zase vše špatně - jelikož u modelů vrtulníků je vše naopak. Zde si pilot vybýrá listy "co mu sedí" a na mechaniku a vůči ní výrobcem odladěnost se zhola kašle. U dospělé mašiny je situace drobet jiná.
Néé jde jen v podstatě o to jak moc ty odlišnosti Tebe donutí k Tvému chtěnému letovému projevu a chování bezpádla něco změnit na jeho "výchozí" nastavení. A to buď nastavením (že se Ti něco nelíbí a s něčím v nastaveení pohneš elektronicky/mechanicka ) nebo to udělá bezpádlo za Tebe "samo" - jen elektronicky a Tobě to stačí. To znamená, že bezpádlo jako takové není náchylné na "horší" konstrukci rotorové hlavy nebo alespoň né tolik. Nopak jisté neduhy lze jím eliminovat. (samozřejmě že né všechny) Proto tedy to "nařčení",

že rozdíly v samotných hlavách nehrají zas až takovou roli jelikož se u všech tipů jedná o rtejný systém poloutuhého NR.
Ale narozdíl od FBL oproti tomu pokud je pádlová hlava špatně napákovaná a nebo konstrukčně je někde něco jinak a na prd ........ ničím to neokecáš. Prostě tak jak to zkurví na začátku pan konstruktér svým know-how

tak se to celé poveze dál. A nezachrání tě ani ------ ani nic.
A už musím končit bo tu budu zase označen za teoretika
