ztráta letadla
ztráta letadla
Pokud byste někdo našel letadlo v Brně-Líšni za fotbalovým hřištěm ve slunečnicich tak mě prosim dejte vědět, je to samokřídlo bílé z EPP s napisem swift. e-mail: zimawr@gmail.com PS. nepocitam s tim ze by ho nekdo nasel, když jseme ho hledali 3 po 4,5 hodiny, ale nahoda je blbec...
Jen jestli to nějakej pacholek nesebral. Kolega takhle ztratil svaháka v lese po ztrátě palubního napětí. Věděli jsme tak nějak směr, ale bylo to dost daleko. Pátrali jsme 2 dny a nic. Nakonec po týdnu se jednomu od nás prořekl jeho známý, že byl na houbách a našel tam éro. Už i věděl cenu za kterou se to prodává (našel na netu) a chtěl to prodat - vidina rychlých peněz. No naštěstí když se dozveděl, že je to naše tak jsme ho z něj dostali. Lidi jsou různí.... 
- ross4435897
- Příspěvky: 328
- Registrován: ned 24.10.2010 0:00
- Bydliště: Brno
Pro éra okolo metru a větší už se dá uvažovat o GPS/GSM lokátoru podobném jako je viz třeba tento viz odkaz, který vyjde při nákupy přes eBay na cca 1500 kč včetně DPH a poplatků ČP za proclení.
V ČR se dá tento GPS lokátor koupit za vyšší cenu třeba viz tento odkaz a tady je tomu český návod k použití.
Zařízení váží cca 50g včetně baterie, na kterou to vydrží desítky hodin v provozu a váha by šla i o něco snížit jednak vypreparováním elektroniky z toho obalu a případně vypuštěním interní baterie s tím, že si napájení lokátoru předěláte na accu, který už je stejně v modelu.
Funguje to jako SMS brána tak, že se do toho vloží SIM karta a když éro ulítne tak vezmete navigaci (někdo ji má i v mobilu a jdete dohledávat). Stačí číslo té SIM karty prozvonit z nějakého mobilu a za chvíli vám na ten mobil přijde SMS s aktuální GPS pozicí a za chvíli můžete zase prozvonit a zase dostanete aktuální GPS pozicí a pokud se pozice změní tak je zřejmé, že se letadlo pochybuje (třeba ho někdo zrovna odnáší). Zařízení samozřejmě funguje pouze za předpokladu, že je model v dosahu signálu příslušného mobilního operátora jehož SIM kartu máte v tom GPS lokátoru.
V ČR se dá tento GPS lokátor koupit za vyšší cenu třeba viz tento odkaz a tady je tomu český návod k použití.
Zařízení váží cca 50g včetně baterie, na kterou to vydrží desítky hodin v provozu a váha by šla i o něco snížit jednak vypreparováním elektroniky z toho obalu a případně vypuštěním interní baterie s tím, že si napájení lokátoru předěláte na accu, který už je stejně v modelu.
Funguje to jako SMS brána tak, že se do toho vloží SIM karta a když éro ulítne tak vezmete navigaci (někdo ji má i v mobilu a jdete dohledávat). Stačí číslo té SIM karty prozvonit z nějakého mobilu a za chvíli vám na ten mobil přijde SMS s aktuální GPS pozicí a za chvíli můžete zase prozvonit a zase dostanete aktuální GPS pozicí a pokud se pozice změní tak je zřejmé, že se letadlo pochybuje (třeba ho někdo zrovna odnáší). Zařízení samozřejmě funguje pouze za předpokladu, že je model v dosahu signálu příslušného mobilního operátora jehož SIM kartu máte v tom GPS lokátoru.
- TomasC
- Site Admin
- Příspěvky: 11246
- Registrován: pát 25.04.2003 0:00
- Bydliště: Praha Hloubětín
- Kontaktovat uživatele:
Osobně mám v kombatech, tam je riziko ztráty velké, toto:
http://www.rkolbabek.com/jomla/elektron ... view#pipak
Pamětníci VĚDÍ
Při ztrátě vypnu vysílač a model se velmi výrazně rozpíská. vyžaduje to ale "nárazu-vzdornou instalaci" a vhodné nastavení FS. Už se mi mnohokrát zaplatil.
http://www.rkolbabek.com/jomla/elektron ... view#pipak
Pamětníci VĚDÍ
Při ztrátě vypnu vysílač a model se velmi výrazně rozpíská. vyžaduje to ale "nárazu-vzdornou instalaci" a vhodné nastavení FS. Už se mi mnohokrát zaplatil.
- TomasC
- Site Admin
- Příspěvky: 11246
- Registrován: pát 25.04.2003 0:00
- Bydliště: Praha Hloubětín
- Kontaktovat uživatele:
dokken píše:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14521
To bych nebral. Siréna by měla mít spínaný zdroj na výrobu vyššího napětí. Jinak je to moc potichu. V tomto případě je HLUK tvůj přítel.
Na stole to možná řve, ale v terénu, obilí, atd...
Jasně jsou historky, že někdo našel v noci letadlo podle "řevu" serv, ale to se nepovede vždy.
Ja som už našiel 3x. Z toho 2x v noci podľa zvuku (cez deň nič nepočuť kvoli autám a tak). Ten jeden prípad to ležalo úplne inde a na tretí deň som to skoro prišlapol úplnou náhodou.
Ale svahový kombat som nenašiel. Možno "dostal nohy"..
Jo a nie vždy to je ďalej, niekedy to leží naopak v polovičnej vzdialenosti než kam človek chodí hľadať.
K vyhľadávaniu - slušný systém na riadenie čo má telemetriu a tá ukazuje kvalitu(silu) signálu, pomôže model nájsť. Stačí sa otočiť aj s vysielačom v ruke dokola a pozerať v ktorej polohe klesne signál. Model je vtedy presne za chrbtom, lebo signál zatieni telo pilota.
Podmienkou je aby zostal príjmač pod napätím, samozrejme.
Ale svahový kombat som nenašiel. Možno "dostal nohy"..
Jo a nie vždy to je ďalej, niekedy to leží naopak v polovičnej vzdialenosti než kam človek chodí hľadať.
K vyhľadávaniu - slušný systém na riadenie čo má telemetriu a tá ukazuje kvalitu(silu) signálu, pomôže model nájsť. Stačí sa otočiť aj s vysielačom v ruke dokola a pozerať v ktorej polohe klesne signál. Model je vtedy presne za chrbtom, lebo signál zatieni telo pilota.
Podmienkou je aby zostal príjmač pod napätím, samozrejme.
Tohle jsem nikdy zcela nepochopil.
Nejčastěji to takhle ztratí začátečník za silnějšího větru, protože mu nikdo důrazně neřekne, že se létá v osmičkách před sebou a už nad hlavou je to špatně.
Kdo hledá akrobata, tak něco nebude v pořádku, protože k tomu šrotu dojdu pár kroků od sebe.
S hotlinerem to bude taková rána, že každý bude vědět kam to spadlo.
To samé turbína, EDF....
Když se to podělá ve větroni a vycestuje to někam neřízeně v termice, tak je dobré v nějaké chvíli i vypnout vysílač, protože se zbytečně vybíjejí baterky. Bude to kilometry daleko.
Při létání v Alpách jsem zažil dohledávací akce glidů s kvičími zraněnými piloty a byly to několika hodinové záležitosti, protože to bylo o údolí, dvě, vedle. S modelem to tam bude to samé.
Tak nevím. Snad vylepšit pilotáž, než tam rvát ty mňoukadla?
(Nebavím se o volných modelech, tam jsou tyhle věci naprosto opodstatněné)
Nejčastěji to takhle ztratí začátečník za silnějšího větru, protože mu nikdo důrazně neřekne, že se létá v osmičkách před sebou a už nad hlavou je to špatně.
Kdo hledá akrobata, tak něco nebude v pořádku, protože k tomu šrotu dojdu pár kroků od sebe.
S hotlinerem to bude taková rána, že každý bude vědět kam to spadlo.
To samé turbína, EDF....
Když se to podělá ve větroni a vycestuje to někam neřízeně v termice, tak je dobré v nějaké chvíli i vypnout vysílač, protože se zbytečně vybíjejí baterky. Bude to kilometry daleko.
Při létání v Alpách jsem zažil dohledávací akce glidů s kvičími zraněnými piloty a byly to několika hodinové záležitosti, protože to bylo o údolí, dvě, vedle. S modelem to tam bude to samé.
Tak nevím. Snad vylepšit pilotáž, než tam rvát ty mňoukadla?
(Nebavím se o volných modelech, tam jsou tyhle věci naprosto opodstatněné)
tak ja nevim, co sem muzu napsat a co ne.
ja si myslim ze prispevek nademnou je nehorazna pitomost, to snad rict muzu.
plati to mozna pro obri nekolik kilometru velkou louku kde je vse videt.
kolega letec posadil easy glider do vysoky travy, bylo to tesne pred kosenim (asi 1 metr) cca 5 metru od kraje 20 metru pred sebou.
ano byla to chyba, spatne odhad baterky. ale tvrdit ze vsechny chyby lze eliminovat vyse uvedenym mi prijde naprosto nesmyslne.
no a nenasel ho, ja sem se do ty travy sel druhy den uvolnit s roli toaletniho papiru a zakop sem o nej hned (chodim dal nez tech 5 metru od kraje, nebojte )
s jmalikem jsme si to vyrikali vSZ, tak asi neni co resit.
ja si myslim ze prispevek nademnou je nehorazna pitomost, to snad rict muzu.
plati to mozna pro obri nekolik kilometru velkou louku kde je vse videt.
kolega letec posadil easy glider do vysoky travy, bylo to tesne pred kosenim (asi 1 metr) cca 5 metru od kraje 20 metru pred sebou.
ano byla to chyba, spatne odhad baterky. ale tvrdit ze vsechny chyby lze eliminovat vyse uvedenym mi prijde naprosto nesmyslne.
no a nenasel ho, ja sem se do ty travy sel druhy den uvolnit s roli toaletniho papiru a zakop sem o nej hned (chodim dal nez tech 5 metru od kraje, nebojte )
s jmalikem jsme si to vyrikali vSZ, tak asi neni co resit.