Brzda obrácením chodu motoru

Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
harleyr
Příspěvky: 167
Registrován: ned 22.02.2009 0:00
Bydliště: Mezice

#16 Příspěvek od harleyr »

JMalik píše:
harleyr píše:
JMalik píše:Je to nesmysl.
Reverz (vrtule, ne chodu motoru) se v nějakých případech používá, ale je to výsada vrtulníků a halových akrobatů.

?????


Vrtulník sice nemá vrtuli, ale rotor a když dáš "reverz" , tak dáš negativní úhel náběhu listů a jde létat třeba na zádech.
U halových akrobatů se podívej na videa jak to krásně umí couvat a jaké to vydává nádherné zvuky při reverzu vrtule.

No jo dyť to sem si neuvědomil mśš recht,diky za nakopnuti :lol: :lol:
harleyrfutaba T7C T Rex 450 pro super combo Honey bee upgrade Drn
Čmelák ve výstavbě......
Uživatelský avatar
JirkaA
Příspěvky: 6950
Registrován: ned 17.08.2008 0:00
Bydliště: Moravský kras ČR
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od JirkaA »

Bože to je zase debata..
Tady se někdo snaží o realizaci úsloví "viděl jsem hada chcát, koně blít, letadlo couvat, ale tohle jsem fakt ještě neviděl...."
Kdyby tazatel věnoval čas raději lítání, naučí se rozpočet na přistání a nebude řešit podobný ptákoviny.
OK2WY
Uživatelský avatar
jyrry
Příspěvky: 21641
Registrován: pon 28.02.2005 0:00
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od jyrry »

No a co myslis, ze jsem mu napsal pred vic nez hodinou ?
Stihnul jsem to jeste pred tim kecanim :-D
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#19 Příspěvek od JMalik »

jyrry píše:No a co myslis, ze jsem mu napsal pred vic nez hodinou ?
Stihnul jsem to jeste pred tim kecanim :-D

Napsal jsem mu to ještě o sedm minut dřív :lol:
Uživatelský avatar
googie
Příspěvky: 1547
Registrován: ned 09.11.2008 0:00
Bydliště: Hrachovište
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od googie »

Jak ten obracac tahu u dopravnych lietadlach funguje? To sa tam vysuva vzadu nejaky slot, alebo spojler, ktory odklana spaliny spat?
F-86 Sabre EDF 92mm, Parkzone Typhoon, Haikong Spitfire, Zero
Uživatelský avatar
Milan Nes
Příspěvky: 5756
Registrován: úte 06.01.2009 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Milan Nes »

znamej priklad je Concorde a spol ...

proste predstav si to jako dve celisti co vytvori "V" a obraceji tok vzduchu - spalin z motoru smerem vpred (jedna varianta)

http://www.leteckemotory.cz/teorie/teor ... everse.php

tady to mas pekne nazorne
SOVA is YouR CO-pilot
Cesta je mým cílem .......

KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno
Uživatelský avatar
Pajik_CZ
Příspěvky: 667
Registrován: ned 20.12.2009 0:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí , Pardubický kraj

#22 Příspěvek od Pajik_CZ »

zase jen na zemi...
Uživatelský avatar
Mojm10
Příspěvky: 41
Registrován: pon 27.06.2011 0:00

#23 Příspěvek od Mojm10 »

Ok asi to vyřeším prostým tréninkem.

Představoval jsem si prostě pomalý let v ostrém úhlu dolů pomocí točení vrtule v nízkých otáčkách na druhou stranu=přibrzdění.

Šlo mi o nároky na baterii a regulátor protože odpor vrtule by byl asi velký.


Poslední otázka: řeší se u modelů nějaký záchranný systém v případě selhání, nebo ztráty kontroly?

Například ultralighty disponují záchranným padákem.
Uživatelský avatar
Milan Nes
Příspěvky: 5756
Registrován: úte 06.01.2009 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Milan Nes »

neresi, max jestli umi tvoje vysilacka fail save
(nastaveni poloh ovladacich ploch a hlavne plynu v pripade ztraty signalu)
nastavis si bud vse u tveho era v nule a motor na nule taky,
nebo kdyz bysis chtel hrat tak to nastavis do plocheho vyklesani opet bez motoru ale obecne .. nema to cenu :)
SOVA is YouR CO-pilot
Cesta je mým cílem .......

KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno
Uživatelský avatar
JaL
Příspěvky: 248
Registrován: čtv 25.09.2008 0:00
Bydliště: Hradec Králové

#25 Příspěvek od JaL »

Motorem se dá brzdit docela dobře i jednodušeji - stačí pomalé otáčky. Velmi zjednodušeně - nižší než při kterých se vytváří dopředný tah. Točící se vrtule potom brzdí docela dost. A s tím záchranným systémem to není tak úplně mimo mísu, některé typy modelů by si ho určitě zasloužily.
Uživatelský avatar
LV
Příspěvky: 9200
Registrován: pát 05.01.2007 0:00
Bydliště: Trenčianska Turná
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od LV »

JaL píše:... některé typy modelů by si ho určitě zasloužily.

Ktoré? :lol:
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
Michal_N
Příspěvky: 496
Registrován: pon 23.03.2009 0:00
Bydliště: Praha 3
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Michal_N »

Mojm10:
Létal jsem s celkem dost namotorovaným Easystarem výkruty při střemhlavém letu, let na zádech, tažený i tlačený přemet a nikdy mi ve vzduchu baterie nevypadla. Pokud na ní přilepíš dostatečně velký kus suchého zipu a stejně velký kus dobře přilepíš v modelu, tak to bude držet bez problémů.

I kdybys dokázal to brzdění reverzem nějak realizovat, tak by ti to bylo jen na škodu. Easystar tě má naučit základy létání a touhle technickou berličkou by sis to až příliš usnadňoval. :wink: Uvidíš, že se bez toho obejdeš. Easystar je hodné letadlo a i kdybys měl nějaké pády, tak ho snadno znovu opravíš.

Záchranné systémy se u modelů nedělají.
Uživatelský avatar
TomasC
Site Admin
Příspěvky: 11246
Registrován: pát 25.04.2003 0:00
Bydliště: Praha Hloubětín
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od TomasC »

Mojm10 píše:Ok asi to vyřeším prostým tréninkem.
to je dle mě dobrá volba.

ještě najdi v okolí zkušeného modeláře a podívej se, jak se létá. Dá ti to hodně jen koukáním.
Ale neboj se ho i zeptat :-)
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#29 Příspěvek od JMalik »

JaL píše:............ A s tím záchranným systémem to není tak úplně mimo mísu, některé typy modelů by si ho určitě zasloužily.


Do malých modelů to hmotnostně vůbec nedostaneš a do těch od cca 5kg nahoru se to bude pohybovat kolem 10% celkové hmotnosti ( minimálně!!!)
Celkem dost ne?
(Pominu, že někam to nedostaneš vůbec rozměrově a u mixerů musíš řešit odhoz rotoru)
Prostě blbost :wink:
Uživatelský avatar
Lada B
Příspěvky: 222
Registrován: stř 27.12.2006 0:00
Bydliště: Praha 8 Čimice
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Lada B »

Ahoj, měl jsem Cargo a ještě mám Skyvana. U obou modelů jsem používal ,,obrácený chod" SS motorů. Lítám už nějakou dobu a za letu to použít víceméně nejde. Éro padá na hubu, ale pro výrazné zkrácení dráhy pro přistání je to dost účinné. To samozřejmě neřeší manévr přiblížení, to se tazatel musí naučit, ale po dosednutí na plochu se dráha podstatně zkrátí až do zastavení cca na polovinu. Přistání je dost efektní, už jen to, že vrtule vydává větší hluk. Někde doma mám video z testů Carga, tak ho někde zveřejní.
Mějte se.
Skyvan 170cm, Čmelák, Learjet 45, Airbus 320 ve stavbě, C-160 Transal, DCH-8 v úpravách, F-16 Falcon
Odpovědět

Zpět na „Elektropohon“