Teploměr motoru
saint21 píše:Na druhou stranu jak psal i Maxipes a na tom mém teploměru je to taky jsou diody, které vidíš i z dálky.
Posledni dobou na ty diody nekoukam, staci se na zemi podivat na maximalni teplotu, ted mam motor naladenej ze maximalni teplota se pohybuje 105-110°C, po pristani mivam tak kolem 85°C zalezi na jaky otacky pristavam.
Ten tvuj teplomer dej do vody (teda jenom cidlo izolovany proti vode:-) ), a zacni ji varit, krasne uvidis co ty diody maj znamenat nebo jestli meri kraviny, je mozny ze bude odpaleny teplotni cidlo - taky sem uz jedno utavil. Jaky je tam cidlo? Dvou nebo tridratovy?
EDIT: ten falcon je to co sem pred rokem hledal a nenasel. A koukam ze umi merit otacky, aspon vim co do myho teplomeru pridat
T-Rex 600N Spirit, Tx Aurora.
saint21 píše:Kéž bych měl telemetrii. Takže když přistanu a na hlavě mám nějakych 85°C je to v pohodě? Motor O.S.Max 50 SX-H, výfuk MP5 50 a palivo heli 15% nitra.
Ahoj, nejsem ve vrtulníkách tolik zkušenej, lítám s nitro vrtulníkem první sezónu, mám Aeolus50 3D (podobný Trex600), motor TT53 Redline, výfuk AHF. Za letu je teplota hlavy jak jsem psal, když přistanu a motor klesne na volnoběh, tak teplota stoupne na chvíli tak na 95°C a pak klesá - asi v důsledku malých otáček ventilátoru těsně po ubrání plynu. Takže bych řekl že po přistání 85°C je úplně OK. Lítám teď taky Tornado 15% nitra. Chystám se udělat let a za letu ukládat data z telemetrie.. ale chce to mít na letišti PC a to se mi zatim tahat nechtělo.
Když letadlo kouří, je to správně!
Po přistaní teplotu vím,ale bohužel během letu kdy je to asi nejduležitejší tak tu neznám ani orientační. já jsem ze spalovákem teprve začal. Takže jsi o velký kus dál než já
a pravě nechci na začátku nic zanedbat abych pak musel vyhodit motor nebo dělat GO.
T-Rex 600E Pro Spirit, T-Rex 600N AR7200BX, UH-60 (T-Rex 500)
DX9
Carbon Cub SS, Traxxas Summit
DX9
Carbon Cub SS, Traxxas Summit
saint21 píše:Ještě mně napadla jedna věc sundat listy z rotoru a a na idle1 dát plyn tak na 95%. Změřit teplotu aspoň na zemi dratovím čidlem co mám na meřáku za skoro plnýho výkonu. Má to smysl?
To nedelej, nic tim nezjistis, motor se bez zateze neohreje, a na plnej plyn se roztoci moc.
jestli mas po pristani 85°C tak je to ve vzduchu OK. Vetsina lidi lita bez teplomeru a na zemi si jenom sahnou na motor, naslineny prst nesmi zasycet
saint21 píše:Přemýšlel jsem, že ho zatavím do smršťovací bužírky.
To sem myslel ze je zataveny uz originalne, urcite zatavit. U predchozi verze teplomeru mi zateklo palivo pod buzirku a pak to merilo blbosti, neni to i tvuj problem?
T-Rex 600N Spirit, Tx Aurora.
No vypadá to, že ano. Protože jsem se díval, že ten plast co kryje termistor je plny oleje! půjdu to teď vysušit a zatavit do bužírky uvidím co to udělá.
Teď jsem se vrátil z letiště a naměřené hodnoty 93°C na plný plny, volnoběh 80°C při tažení kolektivu dolů 110°C. Bohužel jsem si přečetl tvé informace až teď takže jsem to zbytečné měření udělal
, ale to mně nevadí ba naopak mně to baví
Jinak teploměr při dosažení teploty 90°C změnil chování. Když teplota byla pod 90°C tak zelená a červená kontrolka blikala a oranžová svítila. Jak jsem překročil teplotu 90°C tak se oranžova rozbliká stejně jako dvě ostatní.
Teď jsem se vrátil z letiště a naměřené hodnoty 93°C na plný plny, volnoběh 80°C při tažení kolektivu dolů 110°C. Bohužel jsem si přečetl tvé informace až teď takže jsem to zbytečné měření udělal
Jinak teploměr při dosažení teploty 90°C změnil chování. Když teplota byla pod 90°C tak zelená a červená kontrolka blikala a oranžová svítila. Jak jsem překročil teplotu 90°C tak se oranžova rozbliká stejně jako dvě ostatní.
T-Rex 600E Pro Spirit, T-Rex 600N AR7200BX, UH-60 (T-Rex 500)
DX9
Carbon Cub SS, Traxxas Summit
DX9
Carbon Cub SS, Traxxas Summit
ja mam toho Falcona , chodi naprosto vyborne , kdyz litam idle1 jedu treba 95stupnu , na vyssi otacky mam tak 85stupnu.Spicky, kdyz letim ctyri tahle premety pres cele nebe za sebou max 105-110.Ale vetsinou se nedostanu ve spickach pres 100 stupnu.Nepotrebuji cumet za letu na radio podivam se kdyz pristanu aktualni je videt i za letu kdyz si vedle sebe zavisis.Pres volnej kanal si muzu iprepnout zabrazovane hodnoty.Displej je vyborne citelny.Napojeny to mam hned na AKU ne az za BECem , takze sleduji i stav prijimacoveho AKU , coz je pro me hodne dulezita funknce , Prijimacovku menim kdyz se dostane na 7,4V. Davam tak pet startu , jen si musi clovek ohlidat aby po doletani odpojil AKU jinak mu FALCON vycuca baterky do nuly.A jeste se mi po te nejak rozkalibroval , nevim jak jsem to udelal ale znova jsem to nakalibroval, po pripojeni napajeni drzte prepinaci switch a dostanete se do SE menu ,prepnutim a drzenim je mozne vymazat motorove hodiny, pak je tam dalsi polozka kde je 1,3,20,30 atd , predpokladal jsem ze to jsou stupne byl jsem s tim doma kde jsem mel 20stupnu potvrdil tech 20 , prepnul na dalsi polozku a odpojil napajeni , od te doby to mam zase zkalibrovane, a jede to paradne.Pred kalibraci po uplnem vybiti napajeci baterie a zhasnuti FALKONA byla ujeta teplota o 14stupnu.
apoke píše: takze sleduji i stav prijimacoveho AKU , coz je pro me hodne dulezita funknce , Prijimacovku menim kdyz se dostane na 7,4v.
jo to já už sleduji taky důkladně po tom co se mi seklo servo od motoru
T-Rex 600E Pro Spirit, T-Rex 600N AR7200BX, UH-60 (T-Rex 500)
DX9
Carbon Cub SS, Traxxas Summit
DX9
Carbon Cub SS, Traxxas Summit