ASSAN GA250 MEMS GYRO
Troll píše:Errore, od oka to samozřejmě udělat jde, na 450 strčím mezi konce vrtulky ukazováček a je to. Jenomže To není správně, správně je, vyladit to v normálu aby se to netočilo. Někdy, až budeš mít čas, to zkus, třeba budeš příjemně překvapen.
me zajima proc to tak delat. chapu argumet se to musi nastavit do rovnovazne polohy aby na kazdou stranu byla stejne nelinearita chodu tahla serva v zavislosti na uhlu paky serva. A to navic musi gyro pocitat stouto nelinearitou. pokud nepocita tak by bedokazalo udrzet stejnou rychlost otaceni kolem osy.
Logo 600 + spirit
Protože gyru pomůže když nebude muset kompenzovat žádnou další trvalou odchylku. Přece ti auto pojede mnohem líp, když nebudeš mít trvale zataženou ruční brzdu.
Obávám se, že gyro se žádnou nelinearitou převodu na vrtulku nepočítá,ani nemůže, to by se tam muselo nějak zadat, to drží konstantní rychlost rotace na základě měření rychlosti otáčení a podle toho přidává anebo ubírá. A pokud je v převodu nelinearita, tak to tomu gyru opět stěžuje práci, protože tam pošle nějaký signál, ale výstup ( rychlost rotace) nebude závislý pouze na změně velikosti signálu co tam gyro poslalo ale taky na té nelinearitě.
Obávám se, že gyro se žádnou nelinearitou převodu na vrtulku nepočítá,ani nemůže, to by se tam muselo nějak zadat, to drží konstantní rychlost rotace na základě měření rychlosti otáčení a podle toho přidává anebo ubírá. A pokud je v převodu nelinearita, tak to tomu gyru opět stěžuje práci, protože tam pošle nějaký signál, ale výstup ( rychlost rotace) nebude závislý pouze na změně velikosti signálu co tam gyro poslalo ale taky na té nelinearitě.
Taky nevěřím, že se někdo párá s kompenzací nelinearity převodu servo-vrtulka fimwarem gyra. Bohatě stačí, když gyro posílá výchylku v závislosti na indikované úhlové rychlosti. Takže zrovna tomuhle mozečku (v head lock samozřejmě) ani za mák nevadí nepřesně nastavený "střed" řízení vrtulky (berme jej jako souhru dvou "středů" = servo + úhel náběhu listů vrtulky proti reakčnímu momentu rotoru). Srovnání s ruční brzdou tedy vidím jako mylné. Gyru je dle mého názoru fakt jedno kolik zbytečné výchylky musí kompenzovat. Ono vůbec neví, kde právě smýkátko je. Samozřejmě pouze do doby, kdy ještě nějaká mechanická výchylka zbývá.
A to je právě ono - neokrádat se na jedné straně o dráhu smýkátka, za poryvů větru, nebo při startu a přistání (stoj nestojí pevně na podložce, ale už je dotekem s ní ovlivňován) může gyro v head lock režimu mžikově poslat servo na doraz.
A ona symetrie odezvy řízení směrovky je dobrá přece pro pilota
A to je právě ono - neokrádat se na jedné straně o dráhu smýkátka, za poryvů větru, nebo při startu a přistání (stoj nestojí pevně na podložce, ale už je dotekem s ní ovlivňován) může gyro v head lock režimu mžikově poslat servo na doraz.
A ona symetrie odezvy řízení směrovky je dobrá přece pro pilota
Tohle je na delší debatu a to se mi teda psát fakt nechce. Já vycházím z předpokladu, žei pilot není úplný trouba nastavil limity správně a nemá nijak omezen chod smykátka.I tak nesprávné nastavení neutrálu gyro nepříznivě ovlivňuje.Jak přesně se to děje, na to mojepouze základní znalost PID regulace nestačí. Nicméně to mám v reálu odzkoušeno.Pokud to víš, sem s tím, budu rád za poučení. Ty zase předpokládáš, pokud tomu správně rozumím, že si pilot omezil chod blbým nastavením neutrálu, pak to samozřejmě zhorší ještě více. Gyro neví kde je smykátko, ale ví jaký signál posílá do serva a rozsah signálukterý to gyro může použít má své hranice. Pokud k úrovni signálu která je třeba na opravu musím ještě připočíst nějakou další konstatu, můžeme se dostat mimo rozsah.
nastavenie Mems gyra Assan 250
Zdravím..! Kúpil som gyro ASSAN GA 250 na 450 vrtulník a zatial som neprišiel na to ako ho nastaviť s vysielačom Optic 6.
Servo na vrtulku mám toto http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=6775
Vedel by mi niekto poradiť ako nastaviť a zinicializovať toto gyro?
Diky..
Servo na vrtulku mám toto http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=6775
Vedel by mi niekto poradiť ako nastaviť a zinicializovať toto gyro?
Diky..
Prôtos 500/Spirit, Tarot450PRO/KBAR
SoloPro 100 3D, Rave 450FBL
T8FG Super, Phoenix5
SoloPro 100 3D, Rave 450FBL
T8FG Super, Phoenix5
Re: nastavenie Mems gyra Assan 250
if1 píše:Zdravím..! Kúpil som gyro ASSAN GA 250 na 450 vrtulník a zatial som neprišiel na to ako ho nastaviť s vysielačom Optic 6.
Servo na vrtulku mám toto http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=6775
Vedel by mi niekto poradiť ako nastaviť a zinicializovať toto gyro?
Diky..
do nastavení gyra se dostaneš nejjednodušeji tak, že si v opticovi v normalu nastaviš zisk gyra třeba na 30 a v idl1 třeba na 80. Pak stačí 3x přepnout režim a jsi v nastavování. Pak podle manualu a blikání ledky nastavíš co potřebuješ
Re: nastavenie Mems gyra Assan 250
bumbalek píše:if1 píše:Zdravím..! Kúpil som gyro ASSAN GA 250 na 450 vrtulník a zatial som neprišiel na to ako ho nastaviť s vysielačom Optic 6.
Servo na vrtulku mám toto http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=6775
Vedel by mi niekto poradiť ako nastaviť a zinicializovať toto gyro?
Diky..
do nastavení gyra se dostaneš nejjednodušeji tak, že si v opticovi v normalu nastaviš zisk gyra třeba na 30 a v idl1 třeba na 80. Pak stačí 3x přepnout režim a jsi v nastavování. Pak podle manualu a blikání ledky nastavíš co potřebuješ
záleží na tom co chceš nastavit, pro nastavení typu dig. serva, musíš třikrát přepnout režim Normal/AVCS při inicializaci gyra
Re: nastavenie Mems gyra Assan 250
frontier píše:bumbalek píše:if1 píše:Zdravím..! Kúpil som gyro ASSAN GA 250 na 450 vrtulník a zatial som neprišiel na to ako ho nastaviť s vysielačom Optic 6.
Servo na vrtulku mám toto http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=6775
Vedel by mi niekto poradiť ako nastaviť a zinicializovať toto gyro?
Diky..
do nastavení gyra se dostaneš nejjednodušeji tak, že si v opticovi v normalu nastaviš zisk gyra třeba na 30 a v idl1 třeba na 80. Pak stačí 3x přepnout režim a jsi v nastavování. Pak podle manualu a blikání ledky nastavíš co potřebuješ
záleží na tom co chceš nastavit, pro nastavení typu dig. serva, musíš třikrát přepnout režim Normal/AVCS při inicializaci gyra
jasný. Já to pochopil tak, že neví co nastavit na vysílačce aby se do nějakýho programování vůbec dostal. Už má ale pořešeno tak snad jen GOOD LUCK
- bflame
- Příspěvky: 289
- Registrován: sob 26.09.2009 0:00
- Bydliště: Lozorno kusok od BA
- Kontaktovat uživatele:
assan
Nazdar
Dnes som testoval po prvy raz GA250 a prve tri minuty v pohode a dal som par minutove pristatie aby som si utrel celo a ked som vzlietol podotykam nic som nenastavoval tak pomalycky mi zacal chvost vybrovat ale HORE A DOLU tj: zvislo a stale viac a viac radsej som pristal bolo to asi 5cm hore dole s frekvenciou cca 5x za sekundu, mozete mi niekto poradit?
Viem ze to tu niekde bolo ale neviem to najst. vrtas je HK450TT PRO a servo je hk analogove ale fachci.
☺
Dnes som testoval po prvy raz GA250 a prve tri minuty v pohode a dal som par minutove pristatie aby som si utrel celo a ked som vzlietol podotykam nic som nenastavoval tak pomalycky mi zacal chvost vybrovat ale HORE A DOLU tj: zvislo a stale viac a viac radsej som pristal bolo to asi 5cm hore dole s frekvenciou cca 5x za sekundu, mozete mi niekto poradit?
Viem ze to tu niekde bolo ale neviem to najst. vrtas je HK450TT PRO a servo je hk analogove ale fachci.
☺
DX7s + Phoenix protos 500
- Screwball671
- Příspěvky: 1313
- Registrován: pon 22.11.2010 0:00
- Bydliště: Praha Barrandov
Re: assan
bflame píše:Nazdar
Dnes som testoval po prvy raz GA250 a prve tri minuty v pohode a dal som par minutove pristatie aby som si utrel celo a ked som vzlietol podotykam nic som nenastavoval tak pomalycky mi zacal chvost vybrovat ale HORE A DOLU tj: zvislo a stale viac a viac radsej som pristal bolo to asi 5cm hore dole s frekvenciou cca 5x za sekundu, mozete mi niekto poradit?
Viem ze to tu niekde bolo ale neviem to najst. vrtas je HK450TT PRO a servo je hk analogove ale fachci.
☺
V manuálu je, že toto gyro má pracovat pouze s digitálním servem, pročti si to.
Trex 700E, Trex 600 nitro, Protos 500, Trex 500, Trex 450 Sport, Yak 55M, RS352, Piper Cub, Variant
- bflame
- Příspěvky: 289
- Registrován: sob 26.09.2009 0:00
- Bydliště: Lozorno kusok od BA
- Kontaktovat uživatele:
cc
Dik za odpovede
Viem ze je v manuale len z dig. servom ale na to cakam a zatial facha aj analog ☺
A tymi otackami to vyskusam lebo je mozne ze je to tak bolo to ku koncu baterky, potom dam vediet.
Viem ze je v manuale len z dig. servom ale na to cakam a zatial facha aj analog ☺
A tymi otackami to vyskusam lebo je mozne ze je to tak bolo to ku koncu baterky, potom dam vediet.
DX7s + Phoenix protos 500