T-rex 450 Pro - zkušenosti II.
- DaveLister
- Příspěvky: 1155
- Registrován: ned 13.09.2009 0:00
- Bydliště: Kadaň/Praha
Vibrace u gyra jsou minimalni, byly tam vzdycky.
Zkousel jsem to tedka roztocit a tahat. Zda se ze to opravdu nejde uplne hladce. Dostat vrtulku na jeji limit chce pomerne dost sily, to je ale predpokladam normalni diky odporu ktery vrtulka klade.
Zda se mi, ze se vrtulka z toho limitu vraci pomerne neochotne. Tedy zrejme tam opravdu po roztoceni nejde neco uplne hladce. Zkusim to tedy rozebrat.
Zkousel jsem to tedka roztocit a tahat. Zda se ze to opravdu nejde uplne hladce. Dostat vrtulku na jeji limit chce pomerne dost sily, to je ale predpokladam normalni diky odporu ktery vrtulka klade.
Zda se mi, ze se vrtulka z toho limitu vraci pomerne neochotne. Tedy zrejme tam opravdu po roztoceni nejde neco uplne hladce. Zkusim to tedy rozebrat.
- OPR
- Příspěvky: 5682
- Registrován: stř 21.07.2010 0:00
- Bydliště: Kamenice - Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
DaveLister píše:Vibrace u gyra jsou minimalni, byly tam vzdycky.
Zkousel jsem to tedka roztocit a tahat. Zda se ze to opravdu nejde uplne hladce. Dostat vrtulku na jeji limit chce pomerne dost sily, to je ale predpokladam normalni diky odporu ktery vrtulka klade.
Zda se mi, ze se vrtulka z toho limitu vraci pomerne neochotne. Tedy zrejme tam opravdu po roztoceni nejde neco uplne hladce. Zkusim to tedy rozebrat.
Vrtulka se Ti bude vždy snažit vystředit tak jak ji a její ramena pro uchycení napákování budou se ji odstředivou silou snažit rovnat nebo tahat. To je normální. A pro to abys dosáhl limitu musíš použít opravdu větší sílu. Normální ovšem není ta nechuť z plného limitu smykátka se vracet ku středu. Tam hledej zádrhel a problém.
- DaveLister
- Příspěvky: 1155
- Registrován: ned 13.09.2009 0:00
- Bydliště: Kadaň/Praha
Tak jsem to rozebral, nestacim se divit. Ty mensi vnejsi loziska z tobexu uz jsou obe v ******. Maji za sebou cca 10 letu. Dam tam zpatky ty puvodni Align, ty jsou po vice nez 100startech oproti temdle ve vybornem stavu, znicene byly ty vnitrni ale vymenil jsem radeji vsechny.
Na to ze jsem za 6 lozisek dal skoro 5stovek opravdu nejsem nadsenej.
Na to ze jsem za 6 lozisek dal skoro 5stovek opravdu nejsem nadsenej.
450 má na unašečích vrtulky nálitky, jejichž hmotnost při vychýlení vrtulky působí odstředivou silou proti síle, která vrtulku rovná do neutrálu. Proto se vrtulka při vychýlení sama nevrací - dost to údajně odlehčí práci servu.
Edit: Tady je nějaký video jak ty protizávaží změní zatížení serva na 500 http://www.youtube.com/watch?v=iiW7McBiN5s
Našel jsem to, když jsem hledal, jak vylepšit práci vrtulky na 250ce.
Edit: Tady je nějaký video jak ty protizávaží změní zatížení serva na 500 http://www.youtube.com/watch?v=iiW7McBiN5s
Našel jsem to, když jsem hledal, jak vylepšit práci vrtulky na 250ce.
DaveLister : ložiska z Tobexu v háji po 10 startech ????.... To je teda překvápko a já se těšil že to můžu pustit z hlavy, když jsem tam dal ty Japonce.
Dneska jsem byl v Tobexu znova, pro dvě ložiska na převod vrtulky na ocas co mi ráno odešel škrtnutím vrtulky. Díra v trávníku a stálo to 507 díly plus 240 ložiska. Ty díly mám ale dvakrát - abych byl objektivní.
Držím palce s odladěním a ať to konečně lítá jak má
Dneska jsem byl v Tobexu znova, pro dvě ložiska na převod vrtulky na ocas co mi ráno odešel škrtnutím vrtulky. Díra v trávníku a stálo to 507 díly plus 240 ložiska. Ty díly mám ale dvakrát - abych byl objektivní.
Držím palce s odladěním a ať to konečně lítá jak má
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Výměna převodu vrtulky je hotová, k Psenovým pěti minutám jak avizoval mi přibylo dalších třicet
:-):-) . I když dost času zabralo atyp upevnění krabice FBL. Servo a gyro mount jsem uvolnil jenom na jedné straně, domeček sestavy ocas šel ven jako po másle. Psena trefně popsal možné problémy sesejmutím těch větších ložisek na převodu na kardan. Ani náhodou, a protože byl tenhle díl bez sebemenší stopy poškození ( zajímavý jak to pobralo to první kolo ...) a hrozilo že to odrbu já, dal jsem ho zpátky. To varování jsem samozřejmě pochopil blbě, takže jsem koupil ložiska na viditelně poškozenou část a osku = ta druhá menší ložiska
a tak tam jsou japončíci. Aligny jsem schoval jako II. ligu do špajzu.
http://relax450.rajce.idnes.cz/Trex450P ... G_1662.jpg
http://relax450.rajce.idnes.cz/Trex450P ... G_1652.jpg
Na fotkách v albu je vidět číslá volnoběžka ( nová je hnusně modrá
) a hlavně to zrušený malý ozubený. Je vidět pár zubů ven a taky jak to nešlo na volnoběžku v ose.....
Přistávání budu teď hejčkat a trénovat, další zábava až pak. Tohle se mi vůbec nelíbilo, takhle to zbytečně rozebírat
http://relax450.rajce.idnes.cz/Trex450P ... G_1662.jpg
http://relax450.rajce.idnes.cz/Trex450P ... G_1652.jpg
Na fotkách v albu je vidět číslá volnoběžka ( nová je hnusně modrá
Přistávání budu teď hejčkat a trénovat, další zábava až pak. Tohle se mi vůbec nelíbilo, takhle to zbytečně rozebírat
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Teď je to postavení volnoběžky a převodu na vrtulku lehonce mimo osu, jak se to na otáčce klasicky vlní tak to houpe z nuly na cca půl milimetru nahoru. To se asi moc řešit nedá, zajímavější vec jsem našel při pohybu sestavou NR vůči trupu. Hlavní hřídel má celkem slušnou vůli, dost slušně je to vidět na horním ložisku pod těma podložkama pod dorazovým kroužkem na hlavní hřídeli. Myslím že tohle ložisko si řekne brzy o výmenu, jestli už ale vlastně není na čase
Jak jsem měnil obě kola, vyjelo briskně ven, je tam hodně navolno, taky deska cykliky má už trochu vůli. 70 letů je necelých sedm hodin v provozu........
Stejně jseš ale šíleně rychlej
Příště to stopnu, hlavně ale ať to není moc brzy 
Stejně jseš ale šíleně rychlej
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
- Kenny McCormick
- Příspěvky: 3250
- Registrován: pát 28.08.2009 0:00
- Bydliště: Prešov, SK
neviem cim to je, ale stale mam ten predny nekvalitny Tarot prevod povodny. Viac ako rok.psena píše:Jo me se taky parkrat kdysi sjelo to kolo jak tobe, ale byla to spis vyjimka. Tomu taky predchazi pouziti mene kvalitnich (a vyrazne levnejsich) prevodu Tarot.
Jinak dobre, tech 5min jsem asi trosku prehnal, ale do 7mi to mam urcite
Zadnu vrtulku som od skrtania uz vymenil, len ten prevod za boha sa nechce a nechce strhnut... Zeby preto, ze je Tarot
Nie, je to jedno ci Tarot alebo Align, aspon v tomto pripade urcite. Najdolezitejsie je vymedzit zubovu volu, origo podlozkami, potom to vydrzi.
Ale bude to za cenu, ze si to odnesie nieco ine.
T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
No jestli to mas vymezene, tak to je jasne ze to vydrzi, ale celkove ja radsi vymenim Tarot nahon za 50kc nez abych menil volnobezne kolo jak Relax, ktery beru original a tim padem neni uplne nejlevnejsi.
Takze ja nic nepodlozku...
Ale jinak staci se podivat na ty prevody Tarot a Align a rozdil je snadno viditelny...ale v tomhle pripade me kvalita cena Tarotu staci, stejne ho znicim padem driv nez se ochodi
Takze ja nic nepodlozku...
Ale jinak staci se podivat na ty prevody Tarot a Align a rozdil je snadno viditelny...ale v tomhle pripade me kvalita cena Tarotu staci, stejne ho znicim padem driv nez se ochodi
Zmínka o vymezení zubové vůle mě přivedla k důkladně jší než zevrubné kontrole. Na zhruba jedné pětině je volnoběžné kolo asi lehce křivý, vybíhá krátce nahoru. Srovnání tohohle místa a toho 4/5 standardu je tady :
http://relax450.rajce.idnes.cz/Trex450P ... G_0271.jpg
http://relax450.rajce.idnes.cz/Trex450P ... G_0273.jpg
Zřejmě by tomu prospělo vyndat nějakou to podložku nad horním ložiskem. Když vycvaknu z DC táhla od serv a odpojím kola dole, vytáhnu celou hřídel, podložky ven a zkoušet co nechat. Na kolik se může projevit změna v řádu desetin milimetru na seřízení úhlů NR ? Mám pocit že to minimálně letově nezjistím, i když ta nula bude na páce nepatrně jinde. Stopa listů by měla zůstat stejná .........
http://relax450.rajce.idnes.cz/Trex450P ... G_0271.jpg
http://relax450.rajce.idnes.cz/Trex450P ... G_0273.jpg
Zřejmě by tomu prospělo vyndat nějakou to podložku nad horním ložiskem. Když vycvaknu z DC táhla od serv a odpojím kola dole, vytáhnu celou hřídel, podložky ven a zkoušet co nechat. Na kolik se může projevit změna v řádu desetin milimetru na seřízení úhlů NR ? Mám pocit že to minimálně letově nezjistím, i když ta nula bude na páce nepatrně jinde. Stopa listů by měla zůstat stejná .........
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Dá se to takhle provozovat ? Zítra na ráno jsem chtěl vyrazit a rozebírání bych dal až odpoledne kdy si vyzvednu nový ložiska. Tahle mají po sedmi hodinách provozu viditelnou vůli ( hlavně to horní ) a tak bych to radši rozebral jenom jednou.... Díky za názor
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
- DaveLister
- Příspěvky: 1155
- Registrován: ned 13.09.2009 0:00
- Bydliště: Kadaň/Praha