T-rex 450 Pro - zkušenosti II.

Vrtulníky do velikosti 450
Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kure87
Příspěvky: 572
Registrován: úte 19.10.2010 0:00
Bydliště: Třinec/Brno
Kontaktovat uživatele:

#991 Příspěvek od kure87 »

mrpilot píše:keď už sa bavíte o tej autorotácii, zisk gyra má ostať taký ako je? čiže keĎ je v heading hold móde tak mám ho tak nechať? alebo vrtulka v rate móde má menší odpor? teda,nemá menší odpor ale v rate móde gyro až tak nekafre do vrtulky ako HH takže tam bude aj menší úbytok energie tým pádom dlhšie vydržia otáčky. alebo sa mýlim?


Mělo by to být jedno ve chvíli kdy dáš autorotaci tak vrtulku nepotřebuješ. Protože vyrovnává jenom ztrátový výkon motoru, a ten v té chvíli mizí takže by se měla sama přestavit na střed a tam zůstat pokud nebudeš nějak zatáčet nebo neletíš ve větru.
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

#992 Příspěvek od Relax »

Teď to chodí přesně, jenom jsem si při první opravě slepil mosazné pouzdro v plastovém táhle od smykátka na šroub... naštěstí to na funkčnost nemá význam. Tak snad budu mít chvíli pokoj a enem lítat :-)
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
RomanAll
Příspěvky: 196
Registrován: úte 19.02.2008 0:00
Bydliště: Brno

#993 Příspěvek od RomanAll »

tak jsme ted resil chvili unasece take, prvni original dal tak 30letu,
a postupne se vysypali oba, behem dvou tri letu, musel jsem koupit
origo znovu pac v jednom se vysypalo lozisko a vnejsi plášt mensiho loziska,
neni za co chytit, a ze zkusenosti co jsem vytloukal loziska z druhyho
unasece, jsou dost nesmyslne prilepeny(moc). uvidim jak budou vypadat po
5ti baterkach a uz mam nachystany tobexy, asi bych je vymenil hned,
ale zajima me jestli ta "spatna serie" ci co, ma jeste pul roku dobeh.
(casovej odstup od koupi comba a novych unasecu).

zatim s tim ma minimum lidi problem, tak mozna bad luck, anebo
svihame s ocasem vice nez je zdravo oproti ostatnim :?
jenom tri duvody to muzou byt podle me:
1: moc otacek
2: rana na vrtulku
3: spatny loziska

4: lepidlo? to clovek asi pozna, ze se to po dotahnuti a zashnuti nehybe lehce


:wink:
T-Rex 450 Pro
Futaba T8FG
Uživatelský avatar
petrct
Příspěvky: 2787
Registrován: sob 27.10.2007 0:00
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

#994 Příspěvek od petrct »

Relax píše:Autorotaci jako výcviku se kromě simu zatím vyhybám, v nouzi bych snad něco dal ale i v simu to z větší výšky občas křupne :-) Je to fakt o velkým odhadu a odvaze, psenovo video ( někde ho mám uložený a nemůžu najít ) z jednoho fotbalovýho hřiště si dobře pamatuju, jak to potěší v pohodě na zemi. S menší heli je to prý trochu těžší, protože při rozhodnutí zabrat brzy rychle ztratí energii a je to.

tohle je pěkný i s ručkama :-)
http://www.youtube.com/watch?v=hPr2MP64QjM

Takhle fofrem mi to ovšem neletí, ten klučina tam má nějakej zázračnej motóóóór :-)
:lol: moc pěkná autorotace a ze 450 tak to čumím to letí jak šutr. pilot je opravdu dobrý :wink:
Chase360 SniperII LA 700 Agile 7,2 Rytmus Max
http://petrct.rajce.idnes.cz/
http://www.helitesin.cz/
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

#995 Příspěvek od Relax »

Taky se Ti šprajclo smykátko a pěkně drsný přistání ? Poprvý jsem to jako guma přičítal větru a místo abych šel fofrem dolů, tak dlouho jsem to rovnal až se to seklo do drsný piruety. Za tři muinuty to byl mazec. Dneska už jsem tušil která bije, ale stejně to bylo tak na minutu se s tím hádat mimo ochrannej plot, oranici místo asfaltu a radši mimo ten asfalt vedle. Prostě dostat to na uválcovanou plochu.

Zaujalo mě jak píšeš "ložiska jsou dost nesmyslně přilepený (moc)". Jak zalepený, já tam nic nelepil a při rozborce z krabice šly ven jako víno.Nic jsem nevytloukal, skrz ložisko 3/6/2,5 jsem prostrčil křížový šroubovák a vytlačil to menší, obr¨ácenou stranou vrtáku průměr 3mm vytáhnul tahem ze šikma to větší. Špatně šlo vyndat až to první rozšmelcovaný, kdy zůstal uvnitř vnější plášť. To byl celkem boj ale to dnešní zůstalo vcelku, jenom pěkně máčklý na středu.

Ránu na vrtulku jsem tomu jakož i žádnou jinou nedopřál, tožím okolo 3250 a ocas má na převodu čtyřnásobek tj. 13000. Chodilo a chodí to volně. Viděl bych to na šuntovou sérii, noví majitelé by podle mě meli zainvestovat alespoň těch 90,00 peněz za dva kusy CN z Tobexu a vyhnout se překvápkům s opravou v řádu tisíce i víc.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
RomanAll
Příspěvky: 196
Registrován: úte 19.02.2008 0:00
Bydliště: Brno

#996 Příspěvek od RomanAll »

mel jsem kliku, porad jsem steloval zisk gyra, nechtel poslouchat,
a najednou to zaclo delat vic, coz bylo jasny, ze to neni gyro uz, tak jsem sel dolu.
bylo to v telocvicne do 1.5M vysky. luck.

zalepeny jsem mel origo stary, vymlety, nahřál, vytloukl, celkem silou
na pomer velikosti :wink: po celym obvodu bylo dost staryho lepidla,
proste jak kdyz vytahnes lepeny lozisko. sam jsem to nedelal,
je to origo poskladany v krabici, jen jsem cheknul jestli jsou lepeny srouby.

:wink:
T-Rex 450 Pro
Futaba T8FG
Uživatelský avatar
RomanAll
Příspěvky: 196
Registrován: úte 19.02.2008 0:00
Bydliště: Brno

#997 Příspěvek od RomanAll »

otacky u origo to musi snest, snad kdyby clovek dal jinej pastorek,
nevim jak nejmin zubu se dela, 11? a tocil 100%? a mel jeste
neorig tezsi vrtulky? spis to byly proste jen odflaknuty loziska :wink:
T-Rex 450 Pro
Futaba T8FG
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

#998 Příspěvek od Relax »

Tak u mě nelepili nic, já měl ale vůbec kliku na povedenýho komára :-) Nezbejvá než být furt ve střehu a aby tam nahoře lítali tak dva andělé ( samá boule ) :-)
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
koulinek
Příspěvky: 2318
Registrován: stř 22.12.2010 0:00
Bydliště: Hradec Králové (nedaleko)
Kontaktovat uživatele:

#999 Příspěvek od koulinek »

RomanAll píše:otacky u origo to musi snest, snad kdyby clovek dal jinej pastorek,
nevim jak nejmin zubu se dela, 11? a tocil 100%? a mel jeste
neorig tezsi vrtulky? spis to byly proste jen odflaknuty loziska :wink:


Menší pastorek ti otáčky sníží, tam by to vyšší namáhání nepřineslo.
T14SG, PhoenixRC 5, Hexacopter Y6, GoPro 3 Black, FPV
QAV250, TF2, SWIFT2, TREX450, FunCub, SuperCub
Uživatelský avatar
RomanAll
Příspěvky: 196
Registrován: úte 19.02.2008 0:00
Bydliště: Brno

#1000 Příspěvek od RomanAll »

koulinek píše:
RomanAll píše:otacky u origo to musi snest, snad kdyby clovek dal jinej pastorek,
nevim jak nejmin zubu se dela, 11? a tocil 100%? a mel jeste
neorig tezsi vrtulky? spis to byly proste jen odflaknuty loziska :wink:


Menší pastorek ti otáčky sníží, tam by to vyšší namáhání nepřineslo.


pravda :oops:
tak vetsi :wink:
T-Rex 450 Pro
Futaba T8FG
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

#1001 Příspěvek od pkotatko »

Vrtulka vydrží i 4000 otáček na rotoru. :wink:
Na Pročku mám za skoro tři roky ( to to letí ) stovky letů. Ložiska v gripech vrtulky jsou původní. Když se tak zamyslím, gripy a náboj vrtulky jsou poslední díly původního kitu z krabice. Jinak už jsem měnil vše. Díky mé pilotní šikovnosti samozřejmě.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

#1002 Příspěvek od Relax »

pkotatko : tak to jsi měl velké štěstí na kvalitní ložiska :-) Stovky letů vs. 16 nebo 34 max. 48 u mne ...... A nejsem asi sám.

Dneska už to lítalo s Japoncema, 14 baterek a žádný problém. Jediný na co si nějak letově nemůžu zvyknout je vertikální pohyb Trexe nad zemí. Nevím jak to popsat, prostě jakobych měl na páce plynu nelineární křivku. Možná je to problém křivky THR a PIT na tom Iddle1.

Příklad - vyklesám rychlejš z výšky se záporným úhlem, podrovnávám v záklonu, srovnám a chci plynule sednout. Rychlost se snažím udržet nelineárně tj, z větší až na hodně malou před kontaktem se zemí. Celou dobu to funguje OK, jak se dostanu tak 50cm nad zem tak ta křivka záběru kniplem jakoby přestane fungovat a když nepřidám najednou o dost víc, klepnu pěkně lyžema. Oblast kde to zabere je ale dost strmá, mám problém tam udržet konstatntní rychlost a často se vyhodím nahoru a můžu si dát repete :-)

Iddle 1 :
THR - 100/96/92/94,5/100
PIT - 8/27/50/63/86,5 ------ -9 až +9 stupňů NR

Ještě si příště porovnám jestli mi to tolik dělá i na Normálu.

Normal :
THR - 0/76/90/92,5/96
PIT - 29,5/41/50/63,5/77 -------- -4,5 až +7,5 stupňů NR

Taky to může být jenom rukama :-) -- ( pravděpodobnější varianta ) ale kdyby se někomu na těch křivkách cosi nezdálo.............

Motor origo - pastorek 13T cca 3250ot. 12T Houška nemá, musel bych to objednávat z Brna tak počkám až se stím něco sveze.

http://relax450.rajce.idnes.cz/Trex450P ... G_0175.jpg
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
OPR
Příspěvky: 5682
Registrován: stř 21.07.2010 0:00
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#1003 Příspěvek od OPR »

Relax píše: Příklad - vyklesám rychlejš z výšky se záporným úhlem, podrovnávám v záklonu, srovnám a chci plynule sednout. Rychlost se snažím udržet nelineárně tj, z větší až na hodně malou před kontaktem se zemí. Celou dobu to funguje OK, jak se dostanu tak 50cm nad zem tak ta křivka záběru kniplem jakoby přestane fungovat a když nepřidám najednou o dost víc, klepnu pěkně lyžema. Oblast kde to zabere je ale dost strmá, mám problém tam udržet konstatntní rychlost a často se vyhodím nahoru a můžu si dát repete :-)

.......


Až mi někdy v letu ukážeš co přesně máš na mysli - a bude to to co si myslím - vysvětlím Ti to o co se jedná. Je to složitější :D
Uživatelský avatar
DaveLister
Příspěvky: 1155
Registrován: ned 13.09.2009 0:00
Bydliště: Kadaň/Praha

#1004 Příspěvek od DaveLister »

Pokud ti jde o to, ze klesas se zapornym kolektivem a po pridani to nechce stoupat tak si precti todle: http://www.vrtulnik.cz/teorie/pilotaz-z.htm
00Ja
Příspěvky: 496
Registrován: ned 23.09.2007 0:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#1005 Příspěvek od 00Ja »

To je hodne o praxi, povetrnostnich podminkach, rychlosti klesani a letu a i listech.
Zamčeno

Zpět na „Heli - do 450“